Şimdi Ara

Toyota Başkanı: Elektrikli araç oranı gelecekte %30'u geçmeyecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
3
Favori
3.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Toyota, elektrikli araçlarayeterince yatırım yapmadığı gerekçesiyle uzunca süredir çevre aktivistleri ve yatırımcılar tarafından eleştiriliyor. Toyota'nın elektrikli araçlar konusundaki isteksizliğinin arkasında şirketin eski CEO'su, kurucusunun torunu ve şuanki yönetim kurulu başkanı Akio Toyoda'nın olduğunu söylemek yanlış olmaz. Toyoda, yaptığı yeni açıklamayla bu görüşü tekrardan doğruluyor.



    Akio Toyoda, yakın zamanda düzenlenen bir iş etkinliğinde, tamamen elektrikli araçların, küresel otomobil satışlarının yalnızca %30'unu oluşturacağına inandığını söyledi. Toyoda, bataryalı elektrikli araçlar ne kadar ilerleme kaydederse kaydetsin hibrit araçların, yakıt hücreli elektrikli araçların ve hidrojen yanmalı motorlu araçların otomotiv pazarının %70'ini oluşturacağına inandığını ifade etti.



    Toyoda, Toyota Times tarafından yayınlanan konuşmasında, "Tüm dünyada rekabet eden Toyota Motor Corporation'ın çok çeşitli ürün yelpazesine sahip olmasının nedeni budur" diyerek, güç aktarım mekanizması teknolojisinin "düzenleyici değerlerin veya siyasi gücün değil, müşterilerin ve pazarın karar vereceği bir şey olduğunu" sözlerine ekledi.



    Toyoda, ayrıca dünya çapında yaklaşık bir milyar insanın elektriğe erişiminin olmadığını savundu ve sadece elektrikli otomobil seçeneğinin herkese ulaşım imkanı sağlayamayacağını iddia etti. Ancak Uluslararası Enerji Ajansı'nın tahminleri gerçek sayının 775 milyona yakın olduğunu gösteriyor.



    "Elektrikli otomobilin neden en iyi çözüm olduğunu açıklamadılar"



    Toyoda, Toyota'nın misyonunun mutlaka elektrikli veya yakıt hücreli araçlara dönüşmek değil, CO2 emisyonlarını azaltmak olduğunu söyledi. Ayrıca elektrikli araç teknolojisinin neden ileriye yönelik en iyi çözüm olduğuna dair "başta medya olmak üzere hiç kimsenin bize bir açıklama yapmadığını" iddia etti. Ancak bu tam olarak doğru değil.



    İster fosil, ister sentetik yakıtlarla beslensin, içten yanmalı motorların elektrikli araçlara göre daha fazla kirliliğe yol açtığını gösteren kanıtlar var. Her ne kadar elektrikli otomobillerin üretiminde, içten yanmalı araçların üretiminden daha fazla CO2 yayılıyor olsa da, kullanım ömrü boyunca benzinli ve dizel motorlu araçlar çok daha fazla çevreyi kirletiyor.



    Ayrıca Bkz.Bloomberg: Apple'ın otomobili 2028'de gelecek



    Hidrojen ve sentetik yakıtların çeşitli sorunları var



    Bu arada, hidrojen ve diğer sentetik yakıtların üretimi oldukça enerji yoğun bir süreç. Bazı araştırmalar, bunların binek otomobillerde yaygın olarak benimsenmesinin elektrik ihtiyacını çok fazla arttıracağını ve bizi kömüre ve diğer kirletici enerji üretim teknolojilerine bağımlı hale getirebileceğini öne sürüyor. Bu nedenle pek çok kişi bu yakıtların, uzun mesafe kamyon taşımacılığı ve havacılık gibi kolayca elektrikleştirilemeyen endüstriler için kullanılması gerektiğini öne sürüyor.



    Toyota uzun süredir tamamen elektrikli araç politikasına karşı çıkıyor ve şirket, bu politikaları uygulayan yasalara direnmek için siyasi gücünü kullanıyor. Şirket, alternatif güç aktarma teknolojileri geliştirmeye devam etse de, başkanın CEO görevinden ayrılmasından bu yana elektrikli araç üretimine daha fazla odaklanmaya başladı.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/01/toyota-chief-believes-evs-can-only-capture-30-of-future-auto-market/







  • Adamlar haklı, Japonlar boşa konuşmaz. Tamam belki kırsaldaki adamın müstakil evi, arabasını sıcak tutacak bir garajı olabilir ama şehir yaşamı düşünüldüğünde gerçekten de işler karmaşıklaşıyor. Günümüzde hiçbir şehrin elektirik alt yapısı %20 den fazlasını kaldıramaz..

    İstanbul'da bir site düşünelim , 10 bina 10 kat x 3 daireden 300 daire yapıyor. Daire başı 1 araç düştüğünü varsayarsak 300 araç için 150 tane şarj istasyonu bile trafoyu patlatmaya yeter ya da 220v ye takmış gibi 3-5kw arasını geçmez şarj hızı.. Kışın zaten menzil düşüyor, şarj süresi ise uzuyor.

    ABD ve Kanada'da yapılan anketlere de bakınca elektirikli araç sahiplerinin yarısından fazlası artık sıcak bakmadığını belirtmiş. Sabah şarjı sıfırlanan araçlar mevcut.. Yani günümüz koşulları ve iklim krizini de düşünerek hybrid çözümler daha mantıklı kalıyor.

    Araçlardan çıkan bataryalar evlerde kullanılacak deniyor sonra ne olacak her yer batarya çöplüğü, zehirli maddeler, şarj kabloları için bir ton bakır , plastik ,güneş ve rüzgar bir yere kadar nükleere yüklenirlerse Çernobil ve Fukushima vakaları vb nin yaşanmamasını garanti edebilecek bir sistem yok vs vs yani dünyayı kurtarmak için elektirikli araçlar çözüm değil.

    En iyi tercih bisiklet ya da sisteme çok yük bindirmeyecek Ami,Topolino gibi bir araç edinmek :)
    Şimdi biraz gerçek verilerle konuşalım:

    1-) Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de 2023 satışlarında elektrikli araçların oranı %25'i buldu.

    2-) En önemli pazarlar olan Avrupa pazarında 2023 satışlarında elektrikli araç satışları %13'ün üzerinde, ABD pazarında ise %10'a yaklaştı.

    3-) Tüm bunlarla birlikte büyük yatırımlarının hepsini bataryaya, özellikle de katı hal bataryaya yönlendirmiş olan Toyota'nın bu ironik açıklamasının arkasında sadece bir sebep var: 2023'te elektrikli satışlarının toplam satışlarının %1'inden düşük kalması. Yani hidrojen hayaline kapılarak elektriklide treni kaçırdıklarının farkındalar, bir yerleri tutuştu, yarın treni yakalayana kadar da treni taşlayıp yavaşlatmanın peşindeler. Toyota'nın bu söylemi ile bizim hükümetin TOGG'u korumak için Çin'e %54 ek vergi getirmesinin arasında hiçbir fark yok. Hedef birebir aynı, "biz düzgün satışa başlayana kadar pazar kapanmasın"

    Şimdi gelelim elektrikli araçlar konusundaki diğer önemli meselelere

    4-) Elektrikli aracın veya şarj sistemlerinin kışın çalışmadığını düşünenler Norveç'te 2022'de satılan araçların %80'inin, 2023'te satılan araçların %90'ının tam elektrikli araçlardan, geri kalanın ise neredeyse tamamının şarj edilebilir hibritlerden oluştuğunu aklından çıkarmamalı. Soğuk etkileseydi Norveç'teki araçları etkilerdi. Kar fırtınasında kalan şarjı %80 olan bir araç içeridekileri egzoza boğmadan en az 3 tam gün boyunca kesintisiz ısıtabilir, öyle iddia edildiği gibi 3-5 saatte asla bitmez. Tabi Citroen AMI ile yakalanmadıysanız :)

    5-) Elektrikli araçların yandığı, patladığı bir sürü haber görürsünüz. Neden? Çünkü popülizm. Biraz gerçeklerle konuşalım; Birincisi özellikle Çin'de çok yaygın hale gelen LFP bataryalar delinse, kırılsa hatta başka yangından dolayı yansa dahi alev almıyor, 60 derecenin üstüne çıkmıyor. Yanan, patlayan bir LFP araç yok. Diğer yandan alev alma tehlikesi bulunan NMC araçlardaki orana bakalım. Almanya'da neredeyse tüm elektrikli araçlar NMC ve Almanya'da içten yanmalı geleneksel araçlarda yılda görülen yangın oranı 1500/100.000, yani her 100.000 araçta 1500 yangın oluyor. Peki NMC bataryalı elektrikli araçlarda bu oran ne kadar dersiniz? Her 100.000 araçta 25, evet yanlış duymadınız, yirmi beş. Tam 60 katı daha düşük bir oran. Peki neden arada dağlar kadar fark varken elektrikli araçlar sürekli yanıyor patlıyor gibi haber yapılıyor? Çünkü birincisi popüler olduğu için, çok okunuyor, çok dikkat çekiyor. İkincisi ise birileri elektrikli aracın yükselmesini istemiyor.

    6-) Şimdi bir de diğer soruya bakalım: "Batarya öldüğünde ne yapacaksın kardeşim? Batarya fiyatından haberin var mı?" Bunun için önce bataryaların ömrünü konuşmamız gerek. Modern bir NMC bataryanın ömrü ortalama 450-500 Bin KM. Bir LFP bataryanın ömrü 1,5 milyon kilometre, evet milyon. Geliştirilmekte olan ve yakında piyasada göreceğimiz sodyum iyon bataryaların ömrü ise minimum 2,5 milyon kilometreden başlayacak. Bunlar bu bataryaların %80'e inmesi için gereken kullanım oranları. Şimdi işi daha detaylı inceleyelim. Tesla alanlar veya bunu duyanlar bilir: Tesla araçlarda periyodik bakım yoktur. Cam suyu ve polen filtresini kendiniz değişir devam edersiniz. Çok uzun sürelerde bir de alt takım filan tamir ettirirsiniz o kadar. Bujisi, enjektörü, kelebeği, bobini, yağı, yağ filtresi, motor hava filtresi, yakıt filtreleri, basınç pompaları, turbosu, pistonu, segmanı, krank mili vs vs... Bunların HİÇBİRİ yoktur. Haliyle bakım yapılacak, ağır masraflara yol açacak bir sistem de yoktur. Sadece bu bile 500.000 kilometrede sizi bugünün parasıyla yüzbinlerce liradan kurtarır. Ne motor rektefiyesi gerekir, ne yeni motor takmak gerekir. Elektrikli motorlar milyonlarca kilometre sorunsuz gitmek üzere tasarlanmaktadır. Bir de yakıttan konuşalım. Bugünkü fiyatlarla elektrikli aracınızı TAMAMEN yüksek hızlı şarj istasyonundan, yani olabilecek en yüksek fiyattan şarj etseniz bile her 100.000 kilometrede ortalamada 7 litre yakan benzinliye göre 125.000 TL, ortalamada 5 litre yakan dizele göre 75.000 TL cebinizde kalır. Bakın belki de piyasada bu kadar az yakan içten yanmalı yoktur bile, olabilecek en düşük rakamlara göre yazdım. Olur da elektrikli aracı 500.000 kilometre kullanırsanız yeni batarya fiyatı görülebileceği üzere SADECE YAKITTAN bile çıkar. Bakımlara harcayacağınız bugünün parasıyla yüzbinlerce lira da cebinizde kalır. LFP ya da Sodyum İyon bir araçta asla batarya değişimini yakalayamazsınız. Öyle ki görünüşe göre yakın gelecekte araçlar batarya değişmeyecek, bataryalar araç değişerek aynı batarya birkaç araç eskitecek hale gelecek.
    Sanki elektrik üretilirken co2 salmıyoruz piyasaya?

    Elektrikli araçlar şu an çok ponçik ama herkesin bildiği üzere o piller bir yerde bize geri tepecek, tepiyor da.

    Hep yazıyorum, hidrojen olayında geç kalırsak ileride yayan gideceğiz çoğu yolu ve yiyecek taşıyacak araç gereçlerden yoksun kalacağız.

    Bence bu konuda bu düzeyde bir adamın net konuşması gerekiyordu. Geride kalmışlık diyebilirsiniz de tam pil değişiminin araç fiyatı kadar olduğu noktada hidrojen yaygınlaşmaya başlar benden demesi.

    Zaten konuşmanın net yeri şu ; “ güç aktarım mekanizması teknolojisinin "düzenleyici değerlerin veya siyasi gücün değil, müşterilerin ve pazarın karar vereceği bir şey olduğunu" sözlerine ekledi.”
    Elektrik üretmek için fosil yakıt kullanıldığı sürece elektrikli araçların CO2 salınımı asla fosil yakıtlı araçlardan az olamaz. Aksine pil üretimi için çevreye bir sürü CO2 ve kimyasal kirlilik salıyorlar.

    Toyota'nın hidrojen yakıtlı araçlara olan yatırımı güzel ama hidrojeni yine fosil yakıtlardan tedarik edeceklerse hidrojene geçmenin ne anlamı var?

    Suyun elektrolizi ile hidrojen elde edeyim diyeceklerse elektriği üretmek için yine fosil yakıt kullanacaklar yine CO2 salınımı olacak.

    Dünya'da %100 verim ile çalışan bir sistem olmadığı için her enerji dönüşümünde bir kayıp oluşuyor. Fosil yakıttan elektriğe, elektrikten hidrojene dönüşümde verim kaybı oluşacak anlamına gelir ki bu da toplam fosil yakıt tüketiminin ve CO2 salınımının artacağı anlamına gelir.

    Artan elektrik ihtiyacı nükleer enerjiden sağlanırsa bu seferde milyonlarca yıl etkisini sürdüren tehlikeli nükleer atıklar yaratmak anlamına gelecek. Neresinden tutarsan tut her tarafı boklu değnek.

    Seni mi kıracam 50 olsun yine de zorlar, her gün araç eklenecek şu an sayılar az diye böyle rahat görünüyor, istanbul trafiğinde 1 2dk erken varmak uğruna birbirine yol vermeyip yol ortasında sinir krizi geçirip dövüşenler yarın öbür gün şarj istasyonu başında 10 15dk neden aracını fazla beklettin diye ortalığı yıkar..


    Öncelikle kentin bir yayılması lazım, aksi halde topluluk olunca trafoyu da zorlar, insanlarin sabrini da :))


    Kablosuz sarj ve elektirik döşeli yollar bu konu da daha mantıklı geliyor kulağıma ama işte hepsi alt ve üst yapı gerektiriyor.. Olacak elbette günü gelince bunlar ama elimizdeki olanlarla su an en mantiklı çözüm hybrid


    @deniz_1903

    Bu toyotayı sevmezdim ama bu adam sayesinde toyota markasını sevecegim galiba. Çünkü sürüye göre hareket eden koyunlardan değil.Korona döneminde aşı olmayanlara saldıran sürü gibi aynı şekilde hareket eden beyinsizler anladı ki korona geçtikten sonra o aşının bir sürü zararı varmış.Şimdi bir sürü kalp krizi vakası sonucunda biontec mahkemelik.

    Forumda elektrikli sürüsüne katılanlar sapkayı önüne koyup düşünmeli bence
  • Elektrikli araba yapmayacağız demiyorlar mıydı ? öyleyse ileride bu arada yüzde 50 70 90 da olur

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dünya çapında yaklaşık bir milyar insanın elektriğe erişimi yokmuş sanki hidrojene ulaşımı var tüm dünyanın. Toyota sevdiğim bir marka ama Nokia gibi ilerliyor.

  • Japonlar elektriklidir otomobiller konusunda sınıfta kaldı maalesef

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Baba sizin aklınızdan ne geçiyor

    Hidrojen işini çözdünüz söylemiyor musunuz

    Yemişim elektriği hidrojeni çıkarsınlar gümrük yasasanı binek şu avrupanın hurda olacak 2.0- 3.0 dizellere. Tüm Türkiye gazlardık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kax123 -- 24 Ocak 2024; 18:22:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sanki elektrik üretilirken co2 salmıyoruz piyasaya?

    Elektrikli araçlar şu an çok ponçik ama herkesin bildiği üzere o piller bir yerde bize geri tepecek, tepiyor da.

    Hep yazıyorum, hidrojen olayında geç kalırsak ileride yayan gideceğiz çoğu yolu ve yiyecek taşıyacak araç gereçlerden yoksun kalacağız.

    Bence bu konuda bu düzeyde bir adamın net konuşması gerekiyordu. Geride kalmışlık diyebilirsiniz de tam pil değişiminin araç fiyatı kadar olduğu noktada hidrojen yaygınlaşmaya başlar benden demesi.

    Zaten konuşmanın net yeri şu ; “ güç aktarım mekanizması teknolojisinin "düzenleyici değerlerin veya siyasi gücün değil, müşterilerin ve pazarın karar vereceği bir şey olduğunu" sözlerine ekledi.”

  • Yeni bir Nokia vakası geliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • En iyisi tüplü araba. Hem ekonomik hem çevreci.

  • Elektrik üretmek için fosil yakıt kullanıldığı sürece elektrikli araçların CO2 salınımı asla fosil yakıtlı araçlardan az olamaz. Aksine pil üretimi için çevreye bir sürü CO2 ve kimyasal kirlilik salıyorlar.

    Toyota'nın hidrojen yakıtlı araçlara olan yatırımı güzel ama hidrojeni yine fosil yakıtlardan tedarik edeceklerse hidrojene geçmenin ne anlamı var?

    Suyun elektrolizi ile hidrojen elde edeyim diyeceklerse elektriği üretmek için yine fosil yakıt kullanacaklar yine CO2 salınımı olacak.

    Dünya'da %100 verim ile çalışan bir sistem olmadığı için her enerji dönüşümünde bir kayıp oluşuyor. Fosil yakıttan elektriğe, elektrikten hidrojene dönüşümde verim kaybı oluşacak anlamına gelir ki bu da toplam fosil yakıt tüketiminin ve CO2 salınımının artacağı anlamına gelir.

    Artan elektrik ihtiyacı nükleer enerjiden sağlanırsa bu seferde milyonlarca yıl etkisini sürdüren tehlikeli nükleer atıklar yaratmak anlamına gelecek. Neresinden tutarsan tut her tarafı boklu değnek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 24 Ocak 2024; 20:57:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamlar haklı, Japonlar boşa konuşmaz. Tamam belki kırsaldaki adamın müstakil evi, arabasını sıcak tutacak bir garajı olabilir ama şehir yaşamı düşünüldüğünde gerçekten de işler karmaşıklaşıyor. Günümüzde hiçbir şehrin elektirik alt yapısı %20 den fazlasını kaldıramaz..

    İstanbul'da bir site düşünelim , 10 bina 10 kat x 3 daireden 300 daire yapıyor. Daire başı 1 araç düştüğünü varsayarsak 300 araç için 150 tane şarj istasyonu bile trafoyu patlatmaya yeter ya da 220v ye takmış gibi 3-5kw arasını geçmez şarj hızı.. Kışın zaten menzil düşüyor, şarj süresi ise uzuyor.

    ABD ve Kanada'da yapılan anketlere de bakınca elektirikli araç sahiplerinin yarısından fazlası artık sıcak bakmadığını belirtmiş. Sabah şarjı sıfırlanan araçlar mevcut.. Yani günümüz koşulları ve iklim krizini de düşünerek hybrid çözümler daha mantıklı kalıyor.

    Araçlardan çıkan bataryalar evlerde kullanılacak deniyor sonra ne olacak her yer batarya çöplüğü, zehirli maddeler, şarj kabloları için bir ton bakır , plastik ,güneş ve rüzgar bir yere kadar nükleere yüklenirlerse Çernobil ve Fukushima vakaları vb nin yaşanmamasını garanti edebilecek bir sistem yok vs vs yani dünyayı kurtarmak için elektirikli araçlar çözüm değil.

    En iyi tercih bisiklet ya da sisteme çok yük bindirmeyecek Ami,Topolino gibi bir araç edinmek :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 24 Ocak 2024; 19:07:32 >




  • sarhosyengec S kullanıcısına yanıt
    Yeni Nokia VW hocam ama Toyota da bu kafa da giderse o da dahil olabilir

  • bunlar petrolcülerin ortağı diye yorumladım, zaten pikaplarının nerede çok satıldığı aşikar

  • khanstern kullanıcısına yanıt
    150 araç neden aynı anda şarj etsin ki? her gün arabana benzin alıyor musun? ya da herkes her gün benzin istasyonuna gidiyor mu? altyapı kaldırmaz muhabbeti doğru değil. bunların hepsini yazdık zamanında.
    https://www.donanimhaber.com/elektrikli-otomobil-mitleri--170064



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz_1903 -- 24 Ocak 2024; 20:00:40 >
  • Apsny A kullanıcısına yanıt
    VAG grubunun sonu Nokia gibi olmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Japonlar inatları yüzünden birçok sektörde liderliği Çin'e kaybetmeye devam ediyor malesef.

  • DaggeredByRuhtan kullanıcısına yanıt
    Daha beter olacaklar olsunlar da zaten

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Seni mi kıracam 50 olsun yine de zorlar, her gün araç eklenecek şu an sayılar az diye böyle rahat görünüyor, istanbul trafiğinde 1 2dk erken varmak uğruna birbirine yol vermeyip yol ortasında sinir krizi geçirip dövüşenler yarın öbür gün şarj istasyonu başında 10 15dk neden aracını fazla beklettin diye ortalığı yıkar..


    Öncelikle kentin bir yayılması lazım, aksi halde topluluk olunca trafoyu da zorlar, insanlarin sabrini da :))


    Kablosuz sarj ve elektirik döşeli yollar bu konu da daha mantıklı geliyor kulağıma ama işte hepsi alt ve üst yapı gerektiriyor.. Olacak elbette günü gelince bunlar ama elimizdeki olanlarla su an en mantiklı çözüm hybrid


    @deniz_1903




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 24 Ocak 2024; 21:35:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç dayak yememiş, belli.

  • Bu toyotayı sevmezdim ama bu adam sayesinde toyota markasını sevecegim galiba. Çünkü sürüye göre hareket eden koyunlardan değil.Korona döneminde aşı olmayanlara saldıran sürü gibi aynı şekilde hareket eden beyinsizler anladı ki korona geçtikten sonra o aşının bir sürü zararı varmış.Şimdi bir sürü kalp krizi vakası sonucunda biontec mahkemelik.

    Forumda elektrikli sürüsüne katılanlar sapkayı önüne koyup düşünmeli bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanlar bi hevesle bi farklılık olsun diye alıyorlar işte . Ama heves geçince geriye eziyeti kalıyor işte elektriklilerin .
    Burada düğümü yine Çinliler çözecek. 900-1000 km menzili 20 dk da şarj olan modelleri 25.000 USD nin altına düşürebilirlerse bir süre daha popüler olabilir elektrikliler . Ama gidişat o ki içten yanmalılar yasaklanacakmış , şehir merkezine sokulmayacakmış vs . bunlar hep hikaye . Dikkat ederseniz son 1 yıldır o konu kapandı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.