|
BYD: “Türkiye'de elektrikli araç pazar payı yüzde 15’e ulaşacak”
-
-
Millete fahiş fiyattan araç satmaya değil de aracın hakkı olan fiyattan satmaya çalışsanız piyasayı bile domine edebilirdiniz. Tabi tüketiciyi yolunacak kaz olarak görmek işinize geldi.
Sizin gibilere paramı kaptıracağıma yerli üreticime destek olurum en azından. TOGG'un kıymetini bir kez daha anladım.
-
Bunlara sayaç takılacak mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ucuzdan satmamaları togg a yarar, togg un iflas gibi vs durumu olmaz.
-
yeni tesla 532km range model y , almanya'da 62000 euro fiyatla çıktı. Byd ise daha iyi modeli 50.000 euro'dan satıyor. %40 ek vergi olmasa muhtemelen 40.000 euroya gelecekti.
yani fiyat için ağlayacağınız kurum şirket değil sizi yönetenlerdir.
Almanya'yı son 12 yıldır liberal sol kuklalar yönettiği için, geriledikçe geriliyor.
-
%10 ithalat ve %40 gümrük vergisi vs. falan filan yok. BYD baya bildiğin fahiş fiyatla ürün satıyor. Başka bir laf derdim ama olmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem552 -- 27 Ocak 2025; 15:00:20 >
-
Byd zaten şuan ki fiyatlar ile gayet iyi satıyor. Anlamadığınız şey şu hepiniz byd'nin fiyatları konusunda agliyorsunuz. Boykot edeceğinizi soyluyorsunuz ama toplu bir boykot yok ortada. İnsanlar çatır çatır byd aliyor. Çok ciddiyim son bir kaç ayda byd nin satışları patladı . Zaten istedikleri satış olmasaydı fiyatları paşa paşa indirirlerdi.
Ben bu kadar ağlayıpta bir tepki ortaya koyamayan halk görmedim .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben Almanya için bahsediyorum. ben Almanya'dayım. yaza kadar araba alacak gibiyim. 20k euro kenarda var. bir kısmı ile peşinat olarka yatırıp araba almaya niyetliyim. elektriklilerde bende şart : uzun mesafe olacak. tesla 720 k range dediler benim akıl gitmişti. ama sanırım yalan haber olarak kalacak.
byd 700 üstü verirse ona geçebilirim ama almanya'da fiyat olara ek veriglerle aşırı şişirttiler çinli arabaları. Vanguard, Balckrock hissedarı olmayan çinli şirketleri sokmamak için ter döküyorlar 2 yıldır. bazı acı avrupa gerçekleri bunlar.
-
Gidip alanlar tepki koymuyor ki zaten. Benim gibi tepki koyanın da gidip olacağını düşünmüyorum.
BYD gelsin diye yana yakıla bekleyen biri değildim zaten. Ayrıca ağlamam için de bir sebep yok. Dediğim gibi gerekirse yerli üreticimi desteklerim veya farklı markalara yönelirim.
-
Özellikle 2026 da pazarın %30u olabilir bence,çünkü o zaman ortalama menziller 500km olacaktır ve batarya fiyatları ciddi oranda geriledi.Menziller üzüyor ve şarj süreleri artık 20/30 dk civari..
Şarj süresinin 15 dk,menzilin 500km olduğu fiyatı uçuk olmayan modeller 2026 cesitlenirse iyice yayginlasir.Su an varsa da pahali
-
Bu elektrikli cöplerin ortalama ömrü 10-15 yil oldugu dusunulurse, 10 yil sonra ortalik bu cöplerin hurdalariyla dolacaktir. Bu arabalarin pilleri nasil yok edilecek? Bu konu üzerinde acaba ne kadar düsünüldü?
-
Pilli araba almak sorun, satmak daha büyük sorun. 1-2 yıl içinde aracın pili de fiyatı da eriyor. Almanya gibi paralı ülkede bile bu yürüyen tabletler devlet sübvansiyonlarıyla alınabiliyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
millet reno zoe den hiç ders çıkarmamış
-
Türkiye’de %0 vergi ile gümrükten geçiyor. %10 ÖTV ve %20 KDV ödeniyor o kadar. Ona rağmen Türkiye’de de 50 bin Euro devlet TOGG’a yaptığının aynısını yapıyor daha ne yapsın.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yeterince teşvik vermeyen alman hükümetini suçlayın isterseniz bizde elektrikli araçlar normal yakıtlı araçlardan ucuza satılıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
MYD o ilkokul mezunu genel müdürüyle bir halt beceremez.
Karar verecekler ya genel müdür değişecek, ya da her ay geriye gidecekler.
-
zaten ben de bunu yapıyorum. fiyatları şişirmeye başlamışlar. önceki gün arkadaş foto attı. x5 2024 model 111.080 euro. bunu nasıl alabileceksin almanya'da? önceden 50 55k arası olan mühendis maşları 60 65 bin oldu. önceden 60k olan alman suv markaları ise şimdi 100k seviyesini aşmış.
arada inanılmaz bir rakam var. tabi sol alman hükümeti , enflasyon sepetine bizdeki gibi pinpon topu koyduğundan 3 yıllık enflasyon %20 %30 çıkıyor. gerçekte %120 %130.
-
güneş panallerindeki mesela plastik sorun oluyor. üstündeki diğer metalleri en son bir fransız firması %95'e yakın kurtarıyordu. fransızlar bu sırrı diğerleri ile paylaşırsa muhtemelen lfp bataryalar için bir tehlike söz konusu olmayacaktır. çünkü lpf içinde kobalt yoktu.
bu arada taslicha hayırlı olsun yeğenım
-
Buradaki olay devlet değil, devletin bizi sıktığı tüm kalemler bunlar için gevşetildi. Burada bilinçli olmayan tüketicinin bu arabalara sözüm ona ucuz diye 300-500bin TL fazladan vermesi. Elin oğlu da fazla verenleri gördükçe ne itelersem kar diye bakıyor.
Bu sadece BYD özelinde değil, biraz durup serbest piyasayı tüketicilerin lehine kullanmayı öğrenmesi gerekiyor halkımızın. Diğer ürünlerde de. Yoksa serbest piyasa biz alanlara değil, hep satanlara yarar.
-
BYD önce hybrid araç getirsin..Genel Müdür bey tamamen boş yapmış..Bir sürü otomobil markası ,tamamen elektrikli araç üretme stratejilerini değiştirdi ve erteledi..ABD ve Avrupa da elektrikli araç satışları düşüşe geçti..
Millete fahiş fiyattan araç satmaya değil de aracın hakkı olan fiyattan satmaya çalışsanız piyasayı bile domine edebilirdiniz. Tabi tüketiciyi yolunacak kaz olarak görmek işinize geldi.
Sizin gibilere paramı kaptıracağıma yerli üreticime destek olurum en azından. TOGG'un kıymetini bir kez daha anladım. |
%10 ithalat ve %40 gümrük vergisi vs. falan filan yok. BYD baya bildiğin fahiş fiyatla ürün satıyor. Başka bir laf derdim ama olmaz.
|
yeni tesla 532km range model y , almanya'da 62000 euro fiyatla çıktı. Byd ise daha iyi modeli 50.000 euro'dan satıyor. %40 ek vergi olmasa muhtemelen 40.000 euroya gelecekti. yani fiyat için ağlayacağınız kurum şirket değil sizi yönetenlerdir. Almanya'yı son 12 yıldır liberal sol kuklalar yönettiği için, geriledikçe geriliyor. |
Byd zaten şuan ki fiyatlar ile gayet iyi satıyor. Anlamadığınız şey şu hepiniz byd'nin fiyatları konusunda agliyorsunuz. Boykot edeceğinizi soyluyorsunuz ama toplu bir boykot yok ortada. İnsanlar çatır çatır byd aliyor. Çok ciddiyim son bir kaç ayda byd nin satışları patladı . Zaten istedikleri satış olmasaydı fiyatları paşa paşa indirirlerdi. Ben bu kadar ağlayıpta bir tepki ortaya koyamayan halk görmedim . |
Toyotanın çözebileceği hemen hiç bir şey yok. Toyota ve Honda 2002'den bu yana FCEV yanı hidrojen yakıt hücreli otomobil satıyor. Toyota TCHV, Honda FCX, Honda FCX Clarity, Toyota Mirai, Hyundai IX35 FCEV vs. olmak üzere 23 yıldır hidrojen yakıt hücreli otomobil satılıyor ve satışları her geçen yıl artacağına düşüyor. 2024 Toyota Mirai: New Toyota Cars For Sale | New Car Prices Mirai: Leading the Way in Fuel Cell Electric Vehicles | Toyota.com İçten yanmalı otomobiller (ICEV) gayet güzel iş görürken, önce neden elektrikli otomobil (BEV ve FCEV) kavramı hayatımıza girdi onu anlamamız gerekiyor: Küresel ısınma. Bilim adamlarının giderek artan uyarılarıyla hükümetler CO2 emisyonlarının azaltılması gerektiğini anladılar. Tek neden bu değil elbette ama ana ve başat neden bu. Dünya anormal bir hızda ısınıyor ve bilim adamları bu ısınmanın ana kaynağının atmosfere her yıl saldığımız 10 milyar ton CO2 ve CH4 sera gazı olduğundan oldukça eminler. O halde ne yapmak gerek? en önemli CO2 kaynaklarının üzerine gidip emisyonları azaltmak gerek. En önemli sera gazı kaynakları: fosil yakıtlı elektrik santralları, fosil yakıt kullanan ulaşım araçları, büyükbaş hayvancılık, Üretimde fosil yakıt kullanan sanayi tesisleri, fosil yakıt kullanan bina ısıtma sistemleri vb. Şu an hepsinin üzerine az çok gidiliyor ama burası otomobil forumu olduğu için biz sadece otomobillerle ilgili kısmını görüyoruz. İşte BEV (pilli elektrikli) ve FCEV (yakıt hücreli elektrikli) burada devreye giriyor. Hidrojen yanınca ortaya yanma ürünü olarak H2O çıkıyor. Buraya kadar çok güzel. Aslında su buharı en kuvvetli sera gazıdır ama fazlası atmosferde tutunamadığından fazlalığı bir sorun oluşturmuyor. Hidrojenin sorunu elde edilme yöntemi. Hidrojen doğada daima başka elementlerle bağ yapmış olarak bulunuyor, tek başına hidrojen madeni/yatakları diye bir şey yok. O halde hidrojeni bu bileşiklerden elde etmek gerekiyor. En büyük hidrojen kaynağı su. Suyu elektrik kullanarak elektroliz yöntemiyle ayrıştırmak mümkün. Ancak bu yöntemin verimi %70 civarında ve çok maliyetli. Ayrıca kullanılan elektrik temiz kaynaklardan gelmiyorsa H2 üretmenin bir anlamı da kalmıyor. Bu nedenle günümüzde çeşitli amaçlarla kullanılan hidrojenin %95'i doğalgazdan reformasyon denilen bir teknikle elde ediliyor. Doğalgaz su buharı ile 700 dereceye kadar ısıtılarak ve sıkıştırılarak elde ediliyor ve bu süreçte havaya bolca CO2 salınıyor. Bu yöntemle üretilmiş hidrojenin sera gazlarını azaltmada hiç bir etkisi yok, aksine kendisi sera gazı (CO2) emisyonuna yol açıyor. İkinci sorun verim. FCEV yani hidrojen yakıt hücreli elektrikli otoların verimi inanılmaz düşük. Aşağıda FCEV ve BEV verim karşılaştırması var: Tablodan görüleceği üzere kaynaktan tekerleğe verim kıyaslamasında BEV verimi %73 iken FCEV verimi %22 gibi inanılmaz düşük, hatta benzinli otomobilerden bile düşük. Üçüncü sıkıntı hidrojen -253 derecede sıvılaştırılıyor ve sızdırmazlığı çok yüksek özel üretim tanklar gerektiriyor yoksa sadece 1 proton ve 1 elektrondan oluşan en küçük element olan hidrojen kolayca dış ortama sızabiliyor. Dördüncü sıkıntı hidrojen çok yanıcı. Hidrojen dolu tankerlerin yollarda dolaşması, otomobillerin içinde olması, şehir içinde yakıt istasyonlarında bulunması ekstra yangın güvenliliği ve dolayısyla ek maliyet getiriyor. Beşinci sıkıntı. İstasyon maliyeti. Sıvılaştırılmış hidrojen çok özel şartlarda depolanmak zorunda olduğundan istasyon maliyetleri 10 milyon dolar civarında. O yüzden yatırımın geri dönüş oranı çok uzun ve çoğu yatırımcıya o yüzden cazip gelmiyor. Altıncı olarak hidrojen yakıt hücresi üretimi hem çok zahmetli hem de pahalı bir proses. Hücrenin anot ve katotunda platin kullanılıyor ve çok sık bakım gerektiriyor. İlave sebepler de var ama daha fazla uzatmak istemiyorum. Sonuç olarak şu anki haliyle hidrojenin otomobillerde pek bir geleceği yok. Geleceği olabilmesi için öncelikle temiz enerji kullanılarak üretilmesi gerekiyor. Temiz olarak üretildiğinde ise prizdeki elektrikten çok daha pahalıya geliyor. O yüzden elektrik kullanarak hidrojen üretip, sonra bu hidrojeni arabada tekrar elektrik üretmek için kullanmak yerine o elektriği aracısız, doğrudan arabaya vermek çok daha mantıklı oluyor. Kulağı tersten tutmanın bir anlamı yok. Toyota ise zaten hidrojen üreticisi değil, depolayıcısı değil. O sadece bir otomobil üreticisi. Hidrojen zincirinde sadece bir halka Toyota. Toyotanın yapabileceği tek şey FCEV verimini arttırmak ve içten yanmalı motorlarda benzin yerine hidrojen kullanma tekniklerini geliştirmek ama hidrojenin temel sorunu bu değil ki! Temel sorun hidrojenin temiz ve ucuz üretiminin şu an mümkün olamayışı ve Toyota hidrojen üretiminin hiç bir yerinde yok. Hidrojenin önündeki sorunu çözecek olan Toyota değil, hidrojen üreticileri. Eğer bir gün hidrojen üreticileri hidrojen üretmenin temiz ve ucuz bir yolunu bulabilirlerse belki o zaman hidrojenin OTOMOBİLLERDE geleceğinden söz edebiliriz. Ancak hidrojenin enerji depolama medyumu olarak büyük bir potansiyeli var. Mesela güneş panellerinin gündüz ürettiği elektrik hidrojen olarak depolanabilir. Nükleer santralların ve rüzgar türbinlerinin, HES'lerin ürettiği fazla elektrik toprağa akıtmak yerine hidrojen olarak depolanabilir. Hidrojen bu amaçla kullanıldığında sanayide kullanım bulabilir ama bu yolla üretilecek hidrojenin 2 milyar ulaşım aracının ihtiyaçlarına cevap verecek kadar çok olacağını sanmıyorum. Kısacası otomobillerde ben bir hidrojen geleceği göremiyorum. Günümüz şartlarında BEV FCEV'den kat kat daha temiz ve çok daha az sera gazı emisyonuna yol açıyor ama sanayide hidrojen kullanımı mümkün olabilir. |
Benzer içerikler
- whatsapp sohbet teması
- twitter film izleme sayfaları
- instagram yazı stilleri
- gizli hesaplara bakma
- twitter takipçi hilesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X