Şimdi Ara

BYD, Türkiye'de 8 ila 12 model üretecek: İşte yatırımın detayları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
1
Favori
4.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BYD, Türkiye'de 8 ila 12 model üretecek: İşte yatırımın detayları
    Hafta başında BYD ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasında yapılan anlaşma kapsamında Çinli otomobil devi Türkiye'ye 1 milyar dolar yatırım yapma kararı aldı. BYD, yıllık 150 bin araç kapasiteli üretim tesisi ve mobilite AR-GE merkezi kuracağını açıklamıştı. Şimdi ise BYD Başkan Yardımcısı ve BYD Amerika Üst Yöneticisi Stella Li, yatırımın kritik detaylarını açıkladı. Görünüşe göre BYD, Türkiye'ye sadece üretim için gelmiyor.



    "Türkiye'yi teknolojinin merkezi haline getirmek istiyoruz"



    BYD Başkan Yardımcısı ve BYD Amerika Üst Yöneticisi Stella Li, Türkiye'ye sadece bir üretim tesisi inşa etmeye gelmediklerini belirterek, "Türkiye'yi geleceğin teknolojisinin merkezi, ardından inovasyon merkezi haline getirmek istiyoruz. Bunların hepsi tutku verici gelişmeler." dedi.



    Stella Li, yaptığı açıklamada Türkiye'nin, AB ülkeleri içinde en büyük üçüncü otomobil üreticisi olduğunu ve bunun yanı sıra ülkede çok sayıda yüksek eğitimli AR-GE yeteneği bulunduğunu söyledi. Türkiye'nin coğrafi konumuna da dikkat çeken Li, Türkiye'yi tercih etme nedenlerinin sadece Avrupa pazarına olan yakınlık olmadığını aynı zamanda buradaki üretimle çevredeki bölgeyi de kapsayacak şekilde otomobil ihraç etmeyi planladıklarını söyledi.



    "Sadece bir tesis inşa etmeye gelmedik"



    BYD, Türkiye'de 8 ila 12 model üretecek: İşte yatırımın detayları
    BYD dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden birisi olsa esasında bir teknoloji şirketi. Firmanın dünya çapında 110 binden fazla AR-GE mühendisi bulunuyor ve günde 32 patent üretimi gerçekleştiriliyor. Stella Li, bu bağlamda Türkiye'ye sadece bir tesis inşa etmeye gelmediklerini, aynı zamanda elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobillerdeki en gelişmiş yüksek teknolojiyi Türkiye'ye getirmek istediklerini söyledi: "Biz bu tesisi, en ileri teknolojiyi buraya getirecek en büyük üretim yerlerinden biri olacak şekilde inşa etmek istiyoruz."



    8 ila 12 farklı model üretilecek






    BYD Türkiye CEO’su İsmail Ergun, Manisa’da inşa edilecek tesiste, elektrikli ve plug-in hibrit modellerinin üretiminin gerçekleştirileceğini açıklamıştı. BYD, 3 yıl içerisinde binek otomobil pazarında Türkiye’de en çok tercih edilen ilk 3 marka arasında olmayı hedefliyor.



    Ayrıca Bkz.BYD Türkiye CEO'su açıkladı: Otomobiller ne zaman ucuzlayacak? Üretim ne zaman başlayacak?



    Tesisin inşası henüz başlamadı ancak ilk etapta 150 bin araç kapasitesine sahip bir üretim fabrikası kurulacak. Seçilen arazi ise genişlemeye müsait olarak planlandı, yani ihtiyaç haline kapasite artırılabilecek. Stella Li ise Ergun'un açıklamalarına bazı eklemelerde bulundu. Li, burada yerel bir Türk şirket gibi olacaklarını yaklaşık 8 ila 12 farklı model arasında bir üretimi hedeflediklerini belirtti. Henüz tesisin inşası başlamadı ancak yatırımın birinci fazında pil paket montajının Türkiye'de yapılacağını aktaran Li, önümüzdeki yaz aylarında fabrikanın inşaatına başlamayı planladıklarını söyledi. Tesisin 12 ay içerisinde ise üretime geçmesi hedefleniyor. Dolayısıyla 2026'nın ikinci yarısında BYD, Türkiye'de üretime başlayabilir. Bu arada yıl sonunda ATTO 3 ve SEAL U DM-i modeline ek olarak elektrikli bir modelin daha Türkiye'ye getirilmesi planlanıyor.



    BYD'nin araçları ucuzlayacak, ek vergiden kurtulacak



    Türkiye, Çin menşeili tüm otomobil türlerine (elektrik, hibrit, içten yanmalı) yüzde 40 ek maliyet yükümlülüğü getirmişti. Resmi Gazete’de yayınlanan yeni bir karar ile Çin menşeili üreticilerin Türkiye’de yatırım yapması halinde ek maliyet yükümlülüğünden muaf olacakları belirtilmişti. BYD ile yapılan anlaşma sonucunda firma, Türkiye'nin uyguladığı yüzde 50 (%10+40) gümrük vergisi de ortadan kalkmış olacak.



    BYD Türkiye CEO’su İsmal Ergun, “Yatırım teşvik belgesi, Resmi Gazete’de yayınlandıktan sonra Kasım-Aralık aylarında araçlarımızı daha ulaşılabilir bir şekilde sunmaya başlayacağız." ifadelerini kullanmıştı. Dolayısıyla BYD'nin araçları 2024'ün sonundan itibaren daha ulaşılabilir olacak. Ergun'un açıklamalarına bakacak olursak henüz üretim başlamadan vergi muafiyeti sağlanmış olacak.



    BYD'nin Türkiye'deki üretimi firmanın Avrupa satışlarını da kolaylaştıracak. Türkiye'nin Avrupa Birliği ile imzaladığı gümrük birliği anlaşması sayesinde BYD, Avrupa’nın uygulama kararı aldığı yüzde 10 + yüzde 17,4 ek gümrük vergisinden de kurtulacak.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/cinli-otomotiv-devi-byd-nin-baskan-yardimcisi-li-turkiyeyi-gelecegin-teknolojisinin-merkezi-haline-getirmek-istiyoruz/3271996







  • Gelip fabrika kurmak istemeleri ve maliyetlerin düşecek olması güzel şeyler. Umarım Çinli firmalar piyasayı domine edip 700/800 bin bandına sıfır araçlar sunarlar. ( tabi yüce devletimiz halkının ucuz araba almasını isterse. Adamlar alın size 700 bine araba deseler bizim devlet üstüne bindirir vergiyi 1.5 a alsınlar der)

    Bal gibide ucuzlayacak, Bugün 800 bin TL'ye satılabilir güzel bir arabayı herkes almak ister. Maaşlar ortalama 40 bin TL civarında olsa 20-24 ay gibi bir sürede araba sahibi olmak oldukça iyi bir oran. Bir de üstünde kredi avantajları çıkarsa insanlar kolay araba sahibi olur.


    Bir bitmediniz her şey pahalı kafasından. 25 sene sonra bir firma geliyor fabrika kurmaya, ki bu firma Dünyaynın en büyük elektrikli araç üreticisi, daha hala boş muhabbet yapıyorsunuz.


    Siz Alman üreticileri güzellemeye devam edin. Türkiye'ye yatırım yapan ve bilgi transferinde yardımcı olan tüm kurum ve kişilere helal olsun tebrik ediyorum.


    Umarım bu hem Togg'a (kendini geliştirmesi için) hemde Türk halkına yarar. Belki Togg'a B sınıfı bir araç yapmak için baskı bile kurdurabilir, kurmak da zorunda zaten.

    Byd türkiyede otomobil ürettiğinde artık daha ucuza otomobil alacağız! Bir kere bunu geçin.Bu hicbir zaman olmayacak.İnsanlara boş hayaller kurdurup propaganda yapmayın.Togg fabrikası kurulmadan önce basında,sosyal medyada yazılan çizilenlere bir bakmanızı tavsiye ederim.

    Mazot evdeki musluktan aksa ucuz olmayacak lafı forumun çıkardığı atasözü gibi bir sözse Byd degil kim gelirse gelsin öyle 600-700000 lere Suv araçları almayı aklınızdan çıkarın.

    Buraya fabrika kurması istihdam,katma değer adına güzel birsey ama çok da uçuk hayaller görmeyin.Bizim çinlilere %40 vergimiz bir kanuna bakıyorsa Avrupanın türkiyedeki renault,fıat,volkswagen yatırımlarını korumak da bir kanuna bakar.Adamlar türkiyede üretilen çin mallarına bir ek vergi getirir işi bitirir.Ki muhtemelen buna benzer birsey yapacaklar.Bizim türk insanının beynini medya yönetiyor.Medyanın sansasyonel haberinde türk milletini kandırmak,bir yöne sürüklemek tavır aldırmak,gaza getirmek çok kolay.Bu ülkede medya gücünü elinde bulunduran yıllarca yönetimden inmez.Zaten vaziyet de ortada.
    Ülkede işsizliği azaltması, ar-ge yapması, ihracat yapıp cari açığı azaltması, daha ucuz ve çeşitli elektrikli araçlar yapıp yeşil enerji tüketen araçların artması ile bir kez daha cari açığı azaltması gibi bir çok dolaylı etkisi var.

    Sen ise aşırı kötümser muhalif kanallarına benzeyen laflar ediyorsun. Gelmesin, kurmasın gibi bir şey çıkıyor.
  • BYD fiyatlarının %50 düşme ihtimali çok heyecan verici.

  • BYD burada piyasada tutunursa 5 sene sonra Türkiye'nin otomobil ihtiyacını tek başına karsilar yeni yatırımlarla.

    Volkswagen Ford Fiat vs nin millete parasıyla bile araba satmadigi gunleri görmüştük. BYD böyle birşey yapmayıp piyasaya arzı arttırır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gelip fabrika kurmak istemeleri ve maliyetlerin düşecek olması güzel şeyler. Umarım Çinli firmalar piyasayı domine edip 700/800 bin bandına sıfır araçlar sunarlar. ( tabi yüce devletimiz halkının ucuz araba almasını isterse. Adamlar alın size 700 bine araba deseler bizim devlet üstüne bindirir vergiyi 1.5 a alsınlar der)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TOGG ne olacak?

  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt
    hep tüketim odaklı bakıyoruz. Türkiye den 1 kişi bile otomobil alamasa fabrikanın istihdam sağlaması ve Avrupaya otomobil satacak olması çok daha büyük önemi olan bir konu.

  • Youtube'ta bir videoda şöyle diyor: BYD Manisa'da 1 milyar dolara fabrika açıyor. Sonunda uygun fiyatlı otomobil alabileceğiz. Ben de kendi kendime dedim ki keşke ülkemizde fabrika kurulsa da yerli otomobil üretip vatandaşımız uygun fiyata alabilse ama yok işte ! Keşke olsaydı.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt

    bana ne diyeceksem BYD den bana ne derdim. benim zaten aracım var. veririm parasını çatır çatır alırım. fakir kafa yapısından kurtulun artık.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Benim de var aracım! Napalım aracımız var diye daha ucuza sıfır araç alma imkanımız olabilecekken ve halkın faydasına ilk defa bir şey olabilecekken yok olmaz mı diyelim? Rica ediyorum bu muhabbetleri geç ..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt

    zaten halkın faydasına, istihdam demek eve ekmek götürmek demek. araba karın doyurmuyor. senin kadar bencil olamıyorum ben.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Yarın bir gün fabrikalar Suriyeli ve Afgan dolduğunda tekrar konuşuruz. Ayrıca işçi fayda sağlayacaksa, vatandaşta fayda sağlasın Avrupalı gibi ucuza otomobil alsın. Devlet 3 araba da kendine aldırmazsa zaten ucuza bineriz değil mi!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Byd türkiyede otomobil ürettiğinde artık daha ucuza otomobil alacağız! Bir kere bunu geçin.Bu hicbir zaman olmayacak.İnsanlara boş hayaller kurdurup propaganda yapmayın.Togg fabrikası kurulmadan önce basında,sosyal medyada yazılan çizilenlere bir bakmanızı tavsiye ederim.

    Mazot evdeki musluktan aksa ucuz olmayacak lafı forumun çıkardığı atasözü gibi bir sözse Byd degil kim gelirse gelsin öyle 600-700000 lere Suv araçları almayı aklınızdan çıkarın.

    Buraya fabrika kurması istihdam,katma değer adına güzel birsey ama çok da uçuk hayaller görmeyin.Bizim çinlilere %40 vergimiz bir kanuna bakıyorsa Avrupanın türkiyedeki renault,fıat,volkswagen yatırımlarını korumak da bir kanuna bakar.Adamlar türkiyede üretilen çin mallarına bir ek vergi getirir işi bitirir.Ki muhtemelen buna benzer birsey yapacaklar.Bizim türk insanının beynini medya yönetiyor.Medyanın sansasyonel haberinde türk milletini kandırmak,bir yöne sürüklemek tavır aldırmak,gaza getirmek çok kolay.Bu ülkede medya gücünü elinde bulunduran yıllarca yönetimden inmez.Zaten vaziyet de ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 11 Temmuz 2024; 18:9:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt

    hayal dünyasında yaşamayalım. ucuz araba alabilmemiz için 20-30 yıl var. tabi bunun gibi fabrikalar kurulmaya devam ederse.

  • kendi adima tr'de ucuz arac satılacağına inanmıyorum. ucuzdan kastım 1milyon altında modern güvenli ragbet goren modeller özelinde.

    politika gereği bu durum devlet aklıyla istenilmiyor gibi geliyor bana. isin uzmanı olmadığım için bilimsel bir delil de sunamiyorum bu konuda. ama en basitinden togg bile bu ülkenin araci ve yabancı ortak vs olmamasina ragmen herkesin ulaşabileceği bir arac olmadi, keza suv dışında bir modelde olmadi yani daha en basinda halkın sadece bir kismina hitap edilebilmis oldu.

    byd gelince modeller cok olsa da o gunde bir kılıf uydurulur ic pazara ucuz arac giriş engellenir, aksi takdirde burda uretimi olmayan diğer tum rakiplerin içinden gecer byd... tekrar ediyorum hiçbir siyasi görüşü one cikartmadigim gibi tamamen kendi icsel düşüncemi dile getiriyorum, umuyorum ben yanilirim.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Hayallik bir durum yok, ötv vb. gibi vergi oranları hafifletilirse zaten ucuza araç alınır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elin çinlisi gelip 1 milyar dolar harcayıp 12 farklı model otomobil üreteceğiz diyor, bizim TOGG tek modele saplandı kaldı. Uygun fiyatlı bir tane TOGG modeli dahi yok. Sene 2024 Temmuz..

  • Ucuz araçtan kastınız. extra gelen %40 vergiden muaf olucak. Bu da elbette tüm rakiplerini etkileyecek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • anilk.34 A kullanıcısına yanıt

    işte bende ona hayal diyorum. devlet parasız yönetilmiyor

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Acele etme, TOGG çok iyi gidiyor, Tesla bile ilk yıl bu kadar satamadı.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.