Şimdi Ara

Toyota Corolla HB 1.4 D-4D SOL İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
14.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabamı dün teslim aldım, daha önce 307, ondan önce 206xt ve 106 Quicksilver vardı. Hep peugeot alan / kullanan biri olarak, toyotayı almamdaki ilk sebep d-4d dizel motoru oldu. 307 den sonra bazı alışamadığım (henüz) yanları olsada, iyi bir seçim yapmışım.

    İlk kez turbodizel kullanan biri olarak, arabanın çekişini çok beğendim. Benzinli 1.4 90Bg 307 (1240 kilo cantlar dahil) ile Corolla HB yi (1230 kg cant dahil) kıyasladığımızda turbodizel bariz fark atıyor. Bunda 190 nm torkun etkisi olduğu kesin :)

    Araç daha 120 km de, şimdilik (umarım uzun sürmez) biraz fazla dizel yakıyor. Ara hızlanmalar gerçekten iyi, 90 bg / 1230 kilo olduğunu düşünürsek... Gaz pedalı 2 kademeli gibi sanki. Az basınca normal gidiyor (kaçıncı vites olursa olsun), gazı kökleyince turbo kendini hissettiriyor ve ani manevralara izin veriyor. 307 ile yapamadığım sollamaları corolla HB ile yaptım.

    İç malzeme kalitesi ve sağlamlığı gibi konulardan çok, yakıt tüketimi ve çekişi önemli benim için. O yüzden kıyaslamaları bu konu üzerinde yoğunlaştırmak istiyorum.

    Direksiyon elektrikli, pejoda alıştığımın aksine sert değil çok çok yumuşak. Ama fiatlar gibi aşırı cıvık değil, kontrolü kaybetmiyorsunuz yani. Frenleri sanki pejodan biraz daha iyi gibi geldi, özellikle ABS devreye girince!. Araba yolda süzülür gibi gidiyor, sanki yağda kayar gibi. Motorun sessizliğine diyecek yok zaten, benzinli kullanır gibi sesi, sadece rölantide biraz belli ediyor dizel olduğunu.

    Ancak şu ekstra fazla yakıt tüketimi kafama takıldı. ilk 1000 kilometrede bunu yapması normal olmalı herhalde. Şehir içinde 9 litre gibi bir rakam yakaladım dün (trafik kalabalıktı, mesafe 15 km filan). Max 6.2 - 6.5 filan olması gerekirken :)

    Corolla HB kullananlarında görüş ve tavsiyelerini bekliyorum.
    Corolla HB dizele çip tuning yaptıran varsa, onlarında görüşleri benim için önemli.







  • Rodaj kullanım süresinde aracı çok zorlama, normaldir.

    Hayırlı olsun.
  • Yakıt tüketimi ilerde düşer.. Rodaj süresince aracı fazla zorlama..

    İlk 1000 - 2000 Km'den sonra yakıt tüketimi düşer..

    Hayırlı olsun, Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.. Corolla'nın kasa değiştireceğini biliyordunuz dimi?
  • O kilometrelerde çok yakması gayet normal. Fakat arkadaşın dediği gibi zorlamayın arabayaı pek ki anladığım kadarı ilede zorluyorsunuz, tavsiyem yapmamanız. Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Arada bir iki resimde koyarsanız aracı, içini filan daha iyi tanırız. :))
  • Arabayı öyle çok zorlamadım. Max 140-150 yaptım otoyolda. Yeni kasa çıkacağını biliyorum ancak 1 yıl daha beklemek istemedim.
  • hayırlı olsun allah kaza bela vermesin iyi tercih yapmışsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratremix

    Arabayı öyle çok zorlamadım. Max 140-150 yaptım otoyolda. Yeni kasa çıkacağını biliyorum ancak 1 yıl daha beklemek istemedim.


    2500 deviri geçmemeye çalış. Ani fren, ani hızlanmalardan kaçın. Çok yumuşak kullan. 1500 km den sonra arabanı istediğin gibi sürersin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda Civic 1.4 HB Hakkında
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • güzel araç güle güle kullanın; ancak gürültü konusunda o kadar da sessiz bir otomobil değil; bir megane dci ile arasında bariz farklılık var
  • hayırlı olsun güle güle kullanın... ancak 1.4 97 hp versiyon yapılan testlerde 0-100'e 11 saniye civarında çıkarken dizel 14.5 sn civarında çıkıyor.... 3.5 sn lik farklar az buz değil...

    bunu dışında motor rakipleri arasında en az tüketeni ve motor olarak en sessizi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi playmaker -- 14 Ekim 2006; 12:38:59 >
  • benzinli araçlarda devir aralığı daha uzun olduğu için 0-100 e daha az vites değiştirerek çıkmak mümkün.

    Ben 90 bg benzinli (aynı ağırlıkta) 307 ile çıkamadığım yokuşları, turbo dizel ile çok daha rahat hemde hızlanarak çıkabiliyorum 5.ci viteste. Ara hızlanmalarda, özellikle 2000 devir yukarısında çok çok iyi (benzinliye göre)
  • 9lt yaktiğini neye gore hesapladin yol bilgisayarina bakiyorsan o ucuk değerler yazio bazen benim yariste bazen 11.5 lt yaziyor ilk yakit aldiğinda sehir icine girince ama depodaki yakit ve gidilen km yi boldugumde daha 6.5 lt ustunu yaktiğini gormedim yanii. corallada yaksin en fazla 7.5 lt oda rodaj gecene kadar yanlis olmussun bence... benzinli corolla 9lt yakiyor zaten
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker


    bunu dışında motor rakipleri arasında en az tüketeni ve motor olarak en sessizi...



    Focus TDCı yada pejo HDI 1.6 motorla aynı karma tüketimi veriyor yanlısın var sitelerinden bakabilirsin 4.8lt/100 KM
  • 9 litrelik ortalama yakıt tüketimim aracın ilk 15 km de yaktığı ve yol bilgisayarından baktığım değerler. Şu an araba 550 km civarında ve yakıt tüketimi gözle görülür bir biçimde düştü, ancak hala istediğim değerlerde değil :)
    herhalde 2000 km lerde o değerlere inebilirim

    bu arada benzin ışığı yandığında depoda daha 14 litre filan yakıt kalıyormuş duyduğuma göre, mazottaki tortuları almaması için ışık yandıktan sonra benzinciye uğramak lazımmış.

    Araba incelemesine devam edersek
    bazı kötü yanları da gözüme çarpmadı değil
    Teyp ve yol bilgisayarı ekranı bütünleşik, teybi sökmeniz mümkün değil. Sökseniz bile o yuvaya uyacak başka teyp yoktur. Ancak servisi sökebiliyormuş teybi.
    Yol bilgisayarı 307 den kötü. Kaç kilometre daha yol yapar gibi bir tahmini yok. Yol bilgisayarı ekranda sadece bir bilgiyi gösterebiliyor aynı anda. Teypte cd audio text var diye yazmışlar, ama Audio Textli kaydettiğim karışık CD lerimden track isimlerini okuyamıyor. RDS radyo text sorunsuz, 307 de sorunluydu :)

    Viteside 307 den sonra sert geldi. Özellikle 1.ci ve geri viteslere geçiş zor. 307 de başıma çok nadir gelen kavramanın tam geçmeyip ortada kalması ve cort sesi toyotada başıma gelmeye başladı. Herhalde vites ve kavramaya tam alışamadım. Direksiyonu acayip yumuşak, gaz pedalıda öyle. Öyle ki 150 ile otoyolda giderken, en ufak bi tümsekte ayağınız çok yumuşak olan gaz pedalına fazladan basıp geri gelebiliyor. Direksiyonda çok yumuşak olduğu için hızlı giderken tek elle tutamıyorsunuz direksiyonu.

    307 de bol olan eşya koyma gözü, corollada minimum düzeyde. Kasko yaptırırken en yüksek çarpanda pejo ve toyotada imiş. Bu da alım kararlarınızı etkileyebilir. Ben arabayı 38.900 e aldım, 41.300 liste fiyatından anadolu sigorta tam kasko (+ teminatları biraz yükselterek) yaptırdım ve 1900 civarına geldi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaom


    quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker


    bunu dışında motor rakipleri arasında en az tüketeni ve motor olarak en sessizi...



    Focus TDCı yada pejo HDI 1.6 motorla aynı karma tüketimi veriyor yanlısın var sitelerinden bakabilirsin 4.8lt/100 KM


    Şehir içinde benim tutturduğum 5.9lt/100km yi focusta gel tuttur bakalım.Karmaya bakmamak lazım :)
  • Pejodan inince iç tasarımı filan dış tasaımı çok kötü gelmiştir bence , attan inip eşeğe binmek gibi

    Hayırlı olsun bu arada
  • yok artik pejoda atsa yani
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Pejodan inince iç tasarımı filan dış tasaımı çok kötü gelmiştir bence , attan inip eşeğe binmek gibi

    Hayırlı olsun bu arada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaom


    quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker


    bunu dışında motor rakipleri arasında en az tüketeni ve motor olarak en sessizi...



    Focus TDCı yada pejo HDI 1.6 motorla aynı karma tüketimi veriyor yanlısın var sitelerinden bakabilirsin 4.8lt/100 KM


    fabrika verilerine güvenilmez ama bir yönden haklısın yapılan testlerde focus ve corolla aynı tüketimi

    verdiler karma 5.8 ve bu sınıfın en düşük değerleri... ama ben corollanın daha az yaktığını gerçek

    hayattaki sürüşler sonucunda söyledim... şöyle bir şey de var tabii, 110 tdci gücüne göre gerçekten çok iyi

    sonuçlara imza atıyor...




  • bir gercekte d4d pejo ve tdci dan daha az titresimli ve daha sessiz calisiyor bir yan yana getirip kaputu acip bakin.......


    quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker


    quote:

    Orjinalden alıntı: zaom


    quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker


    bunu dışında motor rakipleri arasında en az tüketeni ve motor olarak en sessizi...



    Focus TDCı yada pejo HDI 1.6 motorla aynı karma tüketimi veriyor yanlısın var sitelerinden bakabilirsin 4.8lt/100 KM


    fabrika verilerine güvenilmez ama bir yönden haklısın yapılan testlerde focus ve corolla aynı tüketimi

    verdiler karma 5.8 ve bu sınıfın en düşük değerleri... ama ben corollanın daha az yaktığını gerçek

    hayattaki sürüşler sonucunda söyledim... şöyle bir şey de var tabii, 110 tdci gücüne göre gerçekten çok iyi

    sonuçlara imza atıyor...






  • abi tersini söyleyen olmadı ki zaten, corolla motor olarak en sessiz sınıfında...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    yok artik pejoda atsa yani
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Pejodan inince iç tasarımı filan dış tasaımı çok kötü gelmiştir bence , attan inip eşeğe binmek gibi

    Hayırlı olsun bu arada




    O Corollayla karşılaştırırsan at tabii...

    Sorunlu araç olması ayrı şey, sorunlu bir at

    Ama konfor iç tasarım filan bin basar ... İç mekanı filan süper arabanın tek şeyi sorunlu




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.