< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Toyota Corolla Sedan'a 1.5 litre motor seçeneği geliyor (4. sayfa)
-
-
Tüketim değerlerini yansıtacaksa ben alırım. Fiyat uygun donanim iyi olursa direkt alırım. Öğretmen adamım ben, iki çocukluyum. Herkes sizin gibi torkmus silindirmis bunlara bakmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dediğiniz gibi olsa bile turbonun bir artısı olmuyor tüketim olarak. Birisi yakamadan atmış, diğeri yakmış enerjiye çevirmiş oluyor. Kaldı ki zengin karışım olayı turbo motorlarda da var. Özellikle ilk kalkış anlarında, turbonun devrede olmadığı durumlarda daha çok. Turbo bir aracın arkasında durursanız kalkışta egzostan çıkan benzin görülebilir. Verimli yanma deyince de ben benzini daha iyi yaktığını anlıyorum.
Turbo araçların artısı verimin daha yüksek olması ama bu motor da zaten yüksek bir verimliliğe sahip. Yokuştaki o rahatlık sadece verimlilikten değil yakıttan da geliyor. Aksi durumda fizik kurallarına aykırı. Egzostan çıkan gazı tekrar alıp soğutup tekrar sübaplara iletmek de bir enerji gerektiriyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Polestar191Teorik olarak doğru değil hava fazlalık katsayisini arttiriyor motorun cok daha verimli yanma anlamina geliyor buda atmosferikte düşük devirde yük altinda gaza basarsan araç kısmı olarak zenginde kalıyor yakitin bir kismini yakmadan dışarı atiyor turboda bu çok çok daha az
Alıntıları GösterTurbo motor %40 temal verim ve 14.1 sıkıştırma oranına sahip bir motordan daha mı verimli?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ne farkı var şimdi standart 1.6 motordan?
tork ve beygir hemen hemen aynı
10vites otomatik eklemişler sadece daha az yaksın diye bu mudur?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: snrdmrbs
Tüketim değerlerini yansıtacaksa ben alırım. Fiyat uygun donanim iyi olursa direkt alırım. Öğretmen adamım ben, iki çocukluyum. Herkes sizin gibi torkmus silindirmis bunlara bakmaz.yokuşta acı çekerse araba bu lafını hatırla
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
toyota alan adamın tek derdi sorunsuzlugu 3 silindirmiş falan geçin bunları. toyota mı evet sorunsuz mu evet bitti.
-
Benzin konfor için alınır. 3 silindirle bol bol sallanırsınız.
-
esas konu şu; hybrid motoru 1.5 motorla birleştirip ,1.8 den kurtulursa toyota o zaman yok satar. ama hybrid motor 1.8 devam edecek sanırım. yariste ise 1.5 hybrid geliyor.
-
125 beygir güç ve 153 Nm tork = çöp
-
Yaris cross ta da 1.5hibrit kullanacaklar. Yaris cross corolladan hafif değil. 4*4 seçeneği de olacak. 1.5hibrit corolla güzel olur gerçekten.
Yeni yaris 1.5 0-100 9.0 saniye. Wltp 5.2tüketim
Yeni yaris 1.5 hibrit 0-100 9.7 saniye. Wltp 3.8 tüketim.
Veriler fena değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 20 Kasım 2020; 16:13:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eskiden evet , ama artık üreticiler bu sarsıntının önüne geçebiliyor
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: commandxDediğiniz gibi olsa bile turbonun bir artısı olmuyor tüketim olarak. Birisi yakamadan atmış, diğeri yakmış enerjiye çevirmiş oluyor. Kaldı ki zengin karışım olayı turbo motorlarda da var. Özellikle ilk kalkış anlarında, turbonun devrede olmadığı durumlarda daha çok. Turbo bir aracın arkasında durursanız kalkışta egzostan çıkan benzin görülebilir. Verimli yanma deyince de ben benzini daha iyi yaktığını anlıyorum.
Turbo araçların artısı verimin daha yüksek olması ama bu motor da zaten yüksek bir verimliliğe sahip. Yokuştaki o rahatlık sadece verimlilikten değil yakıttan da geliyor. Aksi durumda fizik kurallarına aykırı. Egzostan çıkan gazı tekrar alıp soğutup tekrar sübaplara iletmek de bir enerji gerektiriyor.
Turbonun efektif ve indike gücü daha yüksek Bir birim yakitla turbonun ürettiği güç daha fazla olduğu için 10 kw güç gerekiyorsa turbolu motor bunu daha az yakitla karsilayacaktir ayrıca turbo her devirde aktif olarak calisir fakat belli devirlerde daha verimlidir bu motorda az yakiyordur fakat ayni yakitla cok daha yüksek güçler elde edebilirsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Acil StopTurbo motor %40 temal verim ve 14.1 sıkıştırma oranına sahip bir motordan daha mı verimli?
Alıntıları GösterPmi verim konusunda en önemli argümanlardan biridir ,Evet formüle göre öyle görünüyor tabi burda tasarım argumanlarida önemli
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Açıkçası formül hakkında birşey diyemiyorum bilmediğim konuda yorum yapmam doğru olmaz ancak formül otto çevrimine göre heaap edilmiş. Bahse konu motor Atkinson döngüsüne geçiş yapabiliyor. Ayrıca herşey teorideki gibi olmuyor turbo motor ısınınca soğutmak için fazladan benzin püskürtmeye başlıyor. Yol boyunca devam eden bir süreçte muhtemelen 1.5 atmosferik motor daha az yakacaktır diye düşünüyorum.
Sadece yokuş için düşünecek olursak kışın kısa mesafeli bir tırmanış ile yazın sıcağında Antalya'dan Korkuteli'ne tırmanış yine farklı olacaktır. Fazla ısınan turbo motor dezavantajlı oluyor.
Kişisel tahminim birebir aynı araca takılsa 1.5 atmosferik motor tüketim konusunda avantajlı olur. Ama aralarında bariz bir fark olmayacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Acil StopAçıkçası formül hakkında birşey diyemiyorum bilmediğim konuda yorum yapmam doğru olmaz ancak formül otto çevrimine göre heaap edilmiş. Bahse konu motor Atkinson döngüsüne geçiş yapabiliyor. Ayrıca herşey teorideki gibi olmuyor turbo motor ısınınca soğutmak için fazladan benzin püskürtmeye başlıyor. Yol boyunca devam eden bir süreçte muhtemelen 1.5 atmosferik motor daha az yakacaktır diye düşünüyorum.
Sadece yokuş için düşünecek olursak kışın kısa mesafeli bir tırmanış ile yazın sıcağında Antalya'dan Korkuteli'ne tırmanış yine farklı olacaktır. Fazla ısınan turbo motor dezavantajlı oluyor.
Kişisel tahminim birebir aynı araca takılsa 1.5 atmosferik motor tüketim konusunda avantajlı olur. Ama aralarında bariz bir fark olmayacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Termodinamik döngüsu cok benzer formüller ayni nerdeyse otto cevrimindeki emme avansi egsoz avansi muhabbetide burdan gelir fakat formüle edilmez Atkinson çevrimine sahip motorların sıkıştırma oranı yüksek olmasının sebebi sıkıştırma zamanında subaplardan sıkışan havanın belli bir miktarının geri dönmesinden dolayi subaplardan geri cikar vuruntu olmaz bu prensip sebebiyle standar otto cevrimindeki sıkıştırma oraniyla kiyaslayamazsin bu yüzden∆ hava fazlalık katsayisini dahil ederek emme ve egsoz avansina bakarak kiyaslanir özetle iyi tasarlanmış bir turbo benzinli güç istendiği durumda yani standart kullanmda atkinson cevrimine sahip veya herhangi bir atmosferik motora göre bir birim yakittan daha fazla güç uretecektir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
lpg uyumu olmazsa toyota'nın işi zor. 1.6 motordaki satış adetine yetişir mi bilemem
-
1.5 hibrit 4 çeker yaris ilgimi çekti açıkçası.
Gelirse jazzın yerine düşünebilirim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Gerçek kullanım senaryosunda mevcut motordan az yakacağını sanmıyorum, Corolla sedan bir araç, aileler tercih ediyor. Bu sebeple dolu bagaj ve 4 kişilik bir ailenin seyahati için düşünürsek bence zorlayınca fazlasını yakar. Umuyorum yanında 1.2 turbo seçeneği de koyarlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X