Şimdi Ara

Toyota Corolla Sedan'a 1.5 litre motor seçeneği geliyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
2
Favori
19.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Yokuş çıkarken vites düşecek, bağıracak konforu olumsuz etkileyecek kısmı doğru, çok yakacak kısmı yanlış. Turbo motor basacak havayı, içecek yakıtı. İçtiği yakıtla da üretecek gücü ve bu sayede daha rahat, daha konforlu çıkacak.


    Yokuştaki o rahatlık turbodan değil, anlık yakılan fazla yakıttan geliyor. Turbo sadece aracı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motor alt devirlerde 1.6 motora göre daha canlı performanslı kullanımda daha zayıf olacaktır. Bakalım teknik veriler nasıl olacak.

    Lpg uyumu sıkıntı. 1.2 turbo motoru da yalan oldu toyotanın. Piyasadan kalkacak galiba. Chr de yok artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok guzel motor olmus

    LPG.nin ozellikle desteklendigi iller haricinde, LPG.li corolladan daha az yakacaktir

    Turbosu olmayinca uzun yolu cekilmez ama yine de evladiyelik gibi gorunuyor

    1.6 132 bg hitler motorun, tarihe karisacak olmasi sevindirici

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    1.5 Motor geliyor deyince 1.5 Turbo sandım.

    İyide aynı motor şuan hali hazırda 4 silindir olarak Civiclerde kullanılıyor zaten ?

    1.6 125 HP 152 Tork.

    Yenilik nerde onu anlamadım ? 10 ileri şanzıman ne alaka ?

    1.5 Turbo olsa neyse de bu nedir şimdi ?
    Hitler civic.in yarisi yakar yakacak, basarili motor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar motor dizel mi benzinli mi haberde bahsetmemisler bu konudan?

  • 1.5 deyince sonunda turbo motor da geldi dedim de 150nm torku görünce hayal kırıklığına uğradım.Bizim Teriosta da Toyotanın eski 1.5 motoru var 140nm torku var,yıllar yılı geçmiş olup torkun atmosferikte olsa sadece 10nm artması oldukça düşündürücü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 motor corolla araçlar daha da prim yapacak hem lpg uyumu hem evladiyelik olmasi bu topraklarda paha biçilemez...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet kork, çünkü 5,6,7,8,9 ileri otomatik şanzıman daha az masraflı... 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motor muhtemelen mevcuttan dönüştürme bir motor, bu saatten sonra hiç bir firma içten yanmalı motora yatırım yapmaz. Elektrikte menzil 500km leri yakalamışken ticari olmaz sıfırdan bir motor geliştirmek.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich

    Eski motor daha iyi, hem daha sessiz hem daha sarsıntısız hem de daha güçlü. Bu yeni motor emisyon ve yakıt tüketim sınırlandırmalarına uyum için geliştirilmiş mecburi bir motor.

    nerden biliyorsun birader araba piyasaya çıkmadı ne zaman test ettin?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yokuş çıkarken vites düşecek, bağıracak konforu olumsuz etkileyecek kısmı doğru, çok yakacak kısmı yanlış. Turbo motor basacak havayı, içecek yakıtı. İçtiği yakıtla da üretecek gücü ve bu sayede daha rahat, daha konforlu çıkacak.


    Yokuştaki o rahatlık turbodan değil, anlık yakılan fazla yakıttan geliyor. Turbo sadece aracı

    yahu birader,


    amerikan lincoln, cadillac bile inat etmiyor turbo motorlu araç üretiyor sen hala bu ilkel (mazdanınki hariç) atmosferik motoru niye savunuyorsun anlamıyorum. disk fren nasıl tamburdan iyiyse turbo da atmosferikten (özellikle düşük hacimde) iyi. 7.5 lt motor yapmakla övünen, 5.7 ye fındık motor diyen amerikalılar 3.0 twinturbo motor yaparken japonlar ne yapmaya çalışıyor?





  • ROG55 kullanıcısına yanıt
    bahsetmesine gerek varmi ? 1.5 lit olupda 150nm tork ureten dizel mi var ?

  • önemli olan yeni motor turbolu mu olacak ? ya da hibrit araçlarda bu yeni motoru tercih edebilecek mi alıcılar/kullanıcılar ?


    ama sanırım her ikisi de yok  


    yıl olmuş 2020 hala 1.5 atmosferik motor tasarlayıp koyuyorlar araçlarına.enteresan.

  • Romalılar, baz paket corolla,mazda, honda abd,de 2.0 ya da 2.4 atmosferiklerle satılır. Rav 4, camry ve lexuslarda kullanılan 2.5 hybrid+benzin motor 8sn. nin altında 0_100km hızlanmaya sahip tüketimi 2.0 dizellerden az olur. Keza chr nin 2.0 hybrid seçeneği var. Daha büyük pilli daha hızlı ivmelenen

    Termodinamik yasalar belli turbo sihir değil. Tork=hava+yakıt. Atmosfer basıncı belli bir yere kadar yakıt çeker. Turbo aşırı besleme yapar daha çok yakıt çeker.

    Bu 1.5 motor Mazda sky activ'le şanzıman hariç neredeyse aynı prensiple çalışıyor . Zaten toyota'nın Mazda'da hissesi var Subaru ile olduğu gibi paylaşım yapıyorlar.

    Velhasıl adamların en fullünü güçlü motorlarla 30bin birim paraya aldığı basit araçlardan masajlı koltuk, uçan kaçan performans falan bekliyoruz. Turbolu ya da turbosuz fındık motorlarıyla. Turbo ya da elektrik motoru yeni keşifler değil. Fakat atmosfer basıncıyla çalışıp yanan yakıtın %40ını harekete çevirmek inanın milyar dolarlık argenin ürünü.

    1.2 turbo corolla hatchback'de hala satılşta. 1.6 benzinli motor sedanla satılmaya devam eder.

    Bkz: Yüksek sıkıştırma oranı, yüksek termal verimlilik , wltp tüketim değeri.

    Şikayet makamı toyota, vw falan değil edirne'den ığdıra böyle yaşamaya rıza gösteren biz.

    https://www.youtube.com/watch?v=Ad_WHkBIvlo&feature=youtu.be dynamic force motorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    nerden biliyorsun birader araba piyasaya çıkmadı ne zaman test ettin?



    Alıntıları Göster

    Aynı motor yeni Toyota yarislerde de kullanılıyor. O aracı kullandım bir süre yurt dışında yakın zamanda. 1.6 132 beygir auris sahibiydim. İki motoru da kıyaslayabiliyorum. Aynı zamanda konu hakkında Toyota'nın kendi basın bülteni mevcut buyurun okuyun: https://www.toyota.com.tr/world-of-toyota/news/toyota-corolla-sedanda-yeni-motor-secenegi.json?amp;utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber#





  • Pek anlamam ama 1.5 motor 125 beygir güç ve 153 Nm bence çöp bir motor. Ha sorunuzdur bilmem nedir onu bilmem ama araba için yetersiz, ben para verip bu motorlu arabayı almazdım.

    Şu ötv saçmalığı yüzünden Türklerin bindiği rezil motorlara bakın. Amerika da 3.0 dan aşağı araba alan yok neredeyse. Avrupa'da 2.0 filan alıyorlar en kötü.

    Araba üreticileri sırf Türkiye için özel motor getiriyorlar. Örneğin mercedes e serisindeki 1.6 motor gibi.

  • 1.5 atmo yerine 1.2 turbo hibrit yapsalar fena tasarruflu bi makine olurdu

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Hondada var turbo motor. 1.5 t 182 hp. Hatta 1.0 t da gelecek diyorlardı yeni jazzda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Okuduğunu anlamak bu kadar mı zor yahu. Türkçe yazıyorum, bilmediğin bir dil değil.


    Ben nerede iyi demişim?

    Nerede savunmuşum?


    Eğrisini doğrusunu söylemişim işte. Yokuşta bağıracağını,konforsuz olacağını yazmışım. Daha fazla yakmayacağını da nedeniyle belirttim. Burada övgü yergi yok. Nerenle okuyorsun? Kaldı ki turbo motorun getireceği konfor, sürüş keyfi yakacağı yarım litre benzine her türlü değer. Totalde turbo motoru daha çok övüyorum aslında ama anlamıyorsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 19 Kasım 2020; 19:16:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota kullanıcısı olarak özellikle emisyon değerindeki başarısıfddsfsd. Şaka la şaka. atmosferin ırzına geçen dizeller dolaşırken Yemişim emisyonunu.

    • bir kere Eski motordan daha güçsüz. tüpsüz+devirli kullanmama+ az yokuşlu+deniz seviyesinde memlekette oturmama rağmen 132'lik valvematiği bile ara hızlanmalarda tat vermezken(ki en nefesli atmosferiktir),
    • ben tercih etmedim ama tüpe de uygun değilken(direk enjeksiyon+fakir karışım)
    • yatak ve yuvaları Lazer kesim+hemen her sistemi diğer sisteminden gelen verilere bağlı şekilde çalıştığı için Randımanlı tamir/revizyon edilebilirliği şüpheli,
    • Üç silindir, potansiyel vibrasyon boktanlığı, motor sesi iğrençliği il çoğunluğun beğenmeyeceği bir motor.

    Özetle: "Avrupanın emisyon, sizin vergilendirme politikanız yüzünden, Alın bunla idare edin" demiş japon kardeşlerimiz.

    Ha bir litre az yakar, uzun piston yolu yüzünden alt devirleri de bir miktar daha canlı olabilir, en azından selefi gibi 1800 devirde lastik patlakmış gibi hissettirmez, ama ben daha fazlasını beklerdim çekik kardeşlerimizden.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 20 Kasım 2020; 1:16:6 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.