Şimdi Ara

Toyota Corolla Sedan'a 1.5 litre motor seçeneği geliyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
2
Favori
19.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.5 motor geliyor deyince 1.5 Turbo sandım ama neredeee

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Termodinamik döngüsu cok benzer formüller ayni nerdeyse otto cevrimindeki emme avansi egsoz avansi muhabbetide burdan gelir fakat formüle edilmez Atkinson çevrimine sahip motorların sıkıştırma oranı yüksek olmasının sebebi sıkıştırma zamanında subaplardan sıkışan havanın belli bir miktarının geri dönmesinden dolayi subaplardan geri cikar vuruntu olmaz bu prensip sebebiyle standar otto cevrimindeki sıkıştırma oraniyla kiyaslayamazsin bu yüzden∆ hava fazlalık katsayisini dahil ederek emme ve egsoz avansina bakarak kiyaslanir özetle iyi tasarlanmış bir turbo benzinli güç istendiği durumda yani standart kullanmda atkinson cevrimine sahip veya herhangi bir atmosferik motora göre bir birim yakittan daha fazla güç uretecektir

    Bu formüllerde turbo benzinli motorun aşırı ısınması ve fazladan püskürtülen yakıt göz ardı ediliyor yalnız.


    İyi tasarlanmış turbo benzinli bir motor deyince biraz havada kalıyor. İyi tasarlanmış turbo motora örnek olarak %40 termal verimliliğe ulaşabilen 1.5 atmosferik motora karşı daha verimli olabilecek hangi motorları örnek olarak verebilirsiniz.


    Somut 2 örnek üzerinden soruyu başka bir boyuta taşıyalım. Honda'nın 1.5 atmosferik motoru ve 1.5 turbo motorunu göz önüne alalım. Her ikisi de atkinson döngüsü ile çalışabiliyor. Bildiğim kadarıyla aralarında sadece turbo farkı var. Sizce durum ne olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    Civic gibi olacak galiba o da 125 hp 150 nm tork idi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yeni 1.5 motor 125 hp ise galiba yeni 1.5 focus gibi olacak. Muhtemelen atmosferik ve lpg uyumu da olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yeni focus da 1.5 123 hp bu arada

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zwanzig kullanıcısına yanıt
    Bende 110bg/150nm makine var atmosferik. 1000+ km uzun yol yaptım full bagaj + 4 kişi, araç zaten 1.5 ton boş ağırlığı. Sanılanın aksine beklediğimden çok daha iyi performans aldım. Emin olun çoğu kişi düzgün kullanmıyor araçları. Sorun çevrenize çoğu kişi max tork ve bg devrini biliyor kullandıkları aracın? Motorun potansiyelini özellikle benzinli araçlarda kullanamıyorlar.

    Bu gibi araçlar şehir içi hızlarda biraz tembel kalsa da uzun yolda yeterliler. izmir erzincan arasını 15 saatte bitirdim hız sınırlarını aşmadan dinlenme süresi ile birlikte. Düzgün yol ve trafikle daha da düşer. Tırmanmada hızınızı koruyup doğru devirde kaldığınız sürece torkun eksikliğini hissetmiyorsunuz min 80-70 e düşüyorsunuz. Ama beygiri düşük araçlarda uzun yol çok sıkıntı tork yüksek bile olsa kurtarmıyor.

  • berkaydj kullanıcısına yanıt

    nm tork kaç olmalı peki ?

  • 1.5L motor turbosuz 153Nm tork güzel bir değer, yakıt tüketimi de sedan için çok iyi.

    Bence artık az yaksın dediğimiz araçlarda 4 silindir motoru unutun. 3 silindir yeterli ve mantıklı bence.

    10 ileri otomatik şanzımanı çok merak ettim. CVT değil gibi ama detaylar gelir yakında.

    Motorda aslında bir turbo beklerdim ama, Toyota'nın atmosferik motorla devam etmeye çok kararlı olduğunu görmüş olduk.

  • CyberXTR kullanıcısına yanıt

    Şanzıman cvt. Yalandan 10vites işte. Umarım manuel ya da sport modda devreye giriyordur. Cvt en verimli normal halinde oluyor. Sport moda alında vites atmış gibi devirle oynuyor, performansı düşüyor. Normal versiyonda süpürge gibi en verimli devire sabitliyor, daha verimli hızlanma oluyor.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    CVT şanzımanlı aracım olsa hiç öyle 7 vitesi, 10 vitesi taklit etsin derdine düşmem gibime geliyor, gereksiz bence. Ama 10 vitesi taklit etmesi, 7 vitesi taklit etmesinden daha az yaktırabilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Bu formüllerde turbo benzinli motorun aşırı ısınması ve fazladan püskürtülen yakıt göz ardı ediliyor yalnız.


    İyi tasarlanmış turbo benzinli bir motor deyince biraz havada kalıyor. İyi tasarlanmış turbo motora örnek olarak %40 termal verimliliğe ulaşabilen 1.5 atmosferik motora karşı daha verimli olabilecek hangi motorları örnek olarak verebilirsiniz.


    Somut 2 örnek üzerinden soruyu başka bir boyuta taşıyalım. Honda'nın 1.5 atmosferik motoru ve 1.5 turbo motorunu göz önüne alalım. Her ikisi de atkinson döngüsü ile çalışabiliyor. Bildiğim kadarıyla aralarında sadece turbo farkı var. Sizce durum ne olur.



    Alıntıları Göster

    ben hiç Atkinson döngüsüne sahip turbolu bir motor bilmiyorum muhtemelende motorun yapisindan dolayi uretilemezde yüksek basınçtan ötürü cunku subaplar açık kaliyor bir sure daha atkinson döngüsünde o zaman turbo'nun çok bir manası kalmıyor olabilir o yüzden karşılaştırmayı verimli turbo benzinli bir motor ile Toyota'nın 1.5 litrelik Atkinson döngüsünde sahip yeni nesil motor için yaptım ben (verimli turbo benzinli motordan kastim Sıkıştırma orani 10.5 ugun uzerinde olanlar )


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CyberXTR kullanıcısına yanıt
    Toyota lpg severlerin müşteri olduğu bir marka, turbolu olsa muhtemelen lpg uyum sorunu olacağı için atmosferik olarak gelecektir. Turbolu motor da corolla hb de var şu an

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • CyberXTR kullanıcısına yanıt
    2 yıl önce bende son kasa honda civic vardı cvt vites, şu an corolla 2014 model cvt vites var. Honda da manuel mod yoktu dolayısıyla belli bir vites oranı yoktu, bu corollamda manuele alınca 7 ileri oluyor. Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum ama corolla civic den bir miktar fazla yakıyor. Civic in cvt si daha başarılı gibi geldi bana

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 14:1 sıkıştırma oranına LPG olmaz. Dizele LPG takmak gibi olur. Ayrıca subaplarin hareketleri sebebiyle LPG zamanla sadece subaylara değil manifoldu bile zarar verebilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • GökhanYılmaztürk kullanıcısına yanıt

    Tam otomatik, yarı otomatik aracımda manuel mod çok iyi oluyordu. Özellikle yarı otomatik tek kavramada. Cvt subaruda yok ama hiç eksikliğini hissetmedim. İhtiyaç olmuyor. Rav4 cvt de uzun yolda mesela yokuş çıkıyorsun, devir 3bine geliyor. Yokuş bitiyor ama devir hala yüksek devam ediyor. O sırada kulakçıktan vites arttırıyorum hemen düşüyor. Elzem bir şey değil ama bunun dışında manuele hiç ihtiyaç olmuyor cvtde.


    Corollada ihtiyaç duyuyor musunuz manuel moda?


    Bu mesajı yazdıktan sonra subaruda da şöyle bir eksikliği aklıma geldi. Yokuş aşağı inerken devri yükseltiyor, motor freni yapıyor. Bunu yapmasını istemiyorum, manuel mod olsa vites yükseltirdim ama maalesef yapamıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 21 Kasım 2020; 11:40:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2021 araçların hepsi benzin olacak sanırım

  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Manuel moda aslında hiç gerek duymuyorum, cvt sürüş durumunu gayet güzel hallediyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • drjacob kullanıcısına yanıt
    Artık dünya genelinde dizel motor üretimleri bitiyor, yakında benzinli de bitecek belki 10-15 yıl sonra hep elektrikli araçları göreceğiz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-39A3D5E9A

    yokuşta acı çekerse araba bu lafını hatırla



    Alıntıları Göster

    Şu anki aracım 2017 Ibiza 1.0 ecotsi manuel

    10 senedir kesintisiz araç sahibiyim, sirasiyla

    2004 model panda 1.2 manuel

    2010 punto 1.4 otomatik ( cokcsevdim ama gitmeyen motor nedir, sorusunun vücut bulmuş hâli bu araçtır)

    2011 207 1.4 otomatik

    2004 Megane 2 1.6 otomatik


    kullandım. Gördüğümden geri kalamadim ki goreceklerim beni üzsün.😊

    Allah'ın izni hükümetin teşvikiyle bundan sonra da kâh fındık kâh dandik motorlu araçlarla seyahate devam edeceğiz.


    Yokuşta iki vites geri düşünce dünyanın sonu gelmiyor, korkmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GökhanYılmaztürk

    Artık dünya genelinde dizel motor üretimleri bitiyor, yakında benzinli de bitecek belki 10-15 yıl sonra hep elektrikli araçları göreceğiz

    hikaye dizeller hala üretiliyor özellikle avrupa merkezli markalar tarafından en az 2025e kadarda üretilcek.

    benzin'li motorların hemen hemen elektrikli arabalarla aynı oranda doğa dostu olduğu kanıtlandı hemde daha ucuz ve pratik bu yüzden benzinliler çok daha uzun bir süre üretilmeye devam edilcek

    Elektrikli arabalar gelecek değil sadece farklı,pahalı ve pratik olmayan bir alternatif olarak kalmaya devam edicek teknoloji alanında çok büyük bir gelişme olmadıkdan sonra.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 21 Kasım 2020; 13:26:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.