yuh artık diyorum sana tork nasıl sürüş keyfi getirmez birader, lüks araçlar niye torklu motorlar kullanıyor, arkadakinin umrunda mı 0-100 ü yada son sürat kaça çıktığı? yani bu konuya bu kadar bağnaz bakmanı anlamıyorum. amerikalı yakın zamana kadar niye 5.0 lt motordan 150 bg alırken 450 nm tork alıyrodu? sırf elindeki şu saçma motoru savunacağım diye kendi inanmadığın şeyleri öne sürüyorsun. herşeyi bırak devir sevdalısı bmw m departmanı bile turbo motora geçti sence niye? bilmiyorlarmı 1000 devir daha çevirip güç almayı? |
Toyota Corolla Sedan'a 1.5 litre motor seçeneği geliyor (7. sayfa)
![](/static/forum/img/populer-yerinde.png)
![Daha fazla göster butonu](/static/forum/img/Layer_3.png)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Senin gerçek manada anlama problemin var. Gerçekten anlamıyorsun. Çok mu acele ediyorsun bilmiyorum. Bu problemin yordu beni, seni blokluyorum. Son mesajım sana.
İroni yaptım o cümlede, anlamamışsın yine. Tabii ki biliyorum torkun rahatlık olduğunu. Onu bilmeyen mi var?
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandxSenin gerçek manada anlama problemin var. Gerçekten anlamıyorsun. Çok mu acele ediyorsun bilmiyorum. Bu problemin yordu beni, seni blokluyorum. Son mesajım sana.
İroni yaptım o cümlede, anlamamışsın yine. Tabii ki biliyorum torkun rahatlık olduğunu. Onu bilmeyen mi var?
yok anlama problemim yok da senin tork gerçekten sürüş keyfi getirir mi cümleni okuyunca yazığının gerik kalanını okumadan yazdım. şimdi yazdıklarının geri kalanını da okudum o yazdıklarında haklısın altına imzamı atarım. elbetteki torksuz motor dünyanın sonu değil, 90 larda karstan istanbula broadway ile gidiyorduk ailecek, benim de hayatım torklu araçlarda geçmedi. ve torklu makinelerin maddi imkan meselesi olduğunu biliyorum.
-
kimse datay bilgi verememiş ama atikson motorlara lpg takılıyor sadece yeni motor olduğu için lpg firmaları incelemeli bakınız 1.8 hibrit corollanın motoru da atikson ama lpg takılıyor... ayrıca 2020 model yarisin 1.5 motoru ike aynı eski 4 silindirli 1.5 yaris le aynı motor değil bu motor tnga şasisi için özel tasarlanmış bir motor. performans verileri 1.6 dan daha önde gözküyor çünkü maks torku daha erken veriyor...
-
3.5 yakar mı hocam turbo şehir içinde ne yaptın? En az 2 litre üretir ne yakması, arkadaşın tsi aracı yarım depo ile başlıyor Ankara turuna, bir haftada deposu doluyor.
-
Mazda 3 ün 1.6 motoru 120 beygir değil miydi? 132 yazmışsınız
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bazı atmosferik motorlar ve güçleri:
Corolla 1.6 132 hp
Civic 1.6 125 hp
Mazda 3 1.6 120 hp
Yeni focus 1.5 123 hp
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GökhanYılmaztürk -- 22 Kasım 2020; 22:19:23 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Ben passat 2.0 tdi kullanıyorum başkan bana güç tork anlatma.arabayı kullandım şoförlük biliyorsan gayet de keçi gibi çıkıyor rampayı.atmosferik arabada devir cevireceksin ha sevmiyorsan motor sesi devir vites değişmek istemiyorsan ozaman turbo otomatik alırsın.
Netice olarak toyota kullanan adamın böyle dertleri yok.ucuza alıyor sorunsuz işini görüyor herkesin tercihi farklı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: commandxBende de zamanında 1.33 auris vardı. Şimdi de performansı daha kötü subaru xv var. Diyorum ya tork fetişistleri bir tek burada var. Gerçek hayatta yok. Yaklaşık 20bin kmdir kullanıyorum, 4bin devirin üstüne bile bir iki kere ancak çıkmışımdır. Defalarca yaylaya, tepelere çıktım.
Kullanıcı adam ilk alım fiyatına bakıyor, sağlamlığına, ikinci eline bakıyor. Ekonomisine bakıyor. Torku pek umrunda değil. Focus 1.0 yüzüne bakan olmadı. Egea 1.4 turbo yüzüne bakan olmadı. Astra 1.6 çok daha fazla sattı donanım ve otomatik olmamasına rağmen. Burada 3-5 vag fanatiği salça oluyor tork diye. 1.5 yeni toyota motoru bence yeterli, güzel bir motor. Tek sıkıntısı lpg uyumu.
Başkan ibre kırar bendeki araba nerde basabiliyorum ki allasen her yer radar.2018 premium corolla kullandım araba benim b6 kadar geniş üstüne donanım dolu dolu 200e alırsın şimdi velhasıl kelam ergenlik mevzusu işte
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: en1gma
Ben passat 2.0 tdi kullanıyorum başkan bana güç tork anlatma.arabayı kullandım şoförlük biliyorsan gayet de keçi gibi çıkıyor rampayı.atmosferik arabada devir cevireceksin ha sevmiyorsan motor sesi devir vites değişmek istemiyorsan ozaman turbo otomatik alırsın.
Netice olarak toyota kullanan adamın böyle dertleri yok.ucuza alıyor sorunsuz işini görüyor herkesin tercihi farklıaraba kullanmayı biliyorum şükür ama keçiliği yavaşlayınca bozuluyor, sen passatınla uzadığın zaman 1.33 ün anası ağlıyor devir çevirebilmek için. 6 sene kullandığım arabayı da sen bana anlatma, o motorun potansiyeli ne emin ol senden daha iyi biliyorum 180 bile diyemiyor o motor.
-
Mazdanın tek arabası mazda 3 değil.
Mazda mx5 1.5 132hp motora sahip. 900 küsür ağırlıkla performanslı ve ekonomik olacaktır. Nitekim 0 - 100 8.3 saniye.
-
Tork eğrisini bulabildin mi? Ben araştırdım ama motor tork eğrisini bulamadım. Evet toplamda 1.6 motora göre tork ve beygir ufak bir nebze düşük ama, max. torku erken devirlerde ( turbo araçlar kadsr değil) verdiğini duymuştum. 2000 - 2500 devir bandından 110 civarı torka ulaştığını net olmamakla beraber biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Atkinson 1.5 motordan bu kadar beygir ve tork alınması başarı bence. 1.5 tercihi de muhtemelen çindeki bize benzer vergi sistemi yüzündendir. Çok üretim birim maliyeti düşünecektir. Türkiye gibi 1.6 motora endeksli vergi sistemi olan bir ülke kaldımıki adamlar bize özel motor üretsin? Japondan beklenecek akılcı bir karar. Muhtemelen diğerleri de takip eder.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: werneke
Eskiden evet , ama artık üreticiler bu sarsıntının önüne geçebiliyorO kadar iyimser değilim. Renault Clio'da 1.0 litrelik turbo motorda bu sarsıntının önüne geçemedi örneğin.
-
1.5 lt motor tamamda bari 4 silindirli olsaydı, silindir takıntısı varda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yani üretici Clio gibi B sınıfı araçta yapmadığını , olurda 3 silindirli motoru kullanırsa C ve D sınıfı araçlarında yapabilir
Ben daha çok C ve D sınıfı için hayal etmiştim
A ve B sınıfı için uğraşmayabilirler
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjraraba kullanmayı biliyorum şükür ama keçiliği yavaşlayınca bozuluyor, sen passatınla uzadığın zaman 1.33 ün anası ağlıyor devir çevirebilmek için. 6 sene kullandığım arabayı da sen bana anlatma, o motorun potansiyeli ne emin ol senden daha iyi biliyorum 180 bile diyemiyor o motor.
Alıntıları Göstershadowun 1.33 Corollaya palanın yerine giderken 5 kişi 180 yaptırdım bilmiyorsan turbo alacaan 4000devire dayarsın keyfine bakarsın
Toyota uzayan araba yapmıyor gardaşım biryerden biryere sakin seyahat edenler için araba yapıyor baştan kişiliği yanlış arabaya koymuşsun sen
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 23 Kasım 2020; 21:0:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: en1gmashadowun 1.33 Corollaya palanın yerine giderken 5 kişi 180 yaptırdım bilmiyorsan turbo alacaan 4000devire dayarsın keyfine bakarsın
Toyota uzayan araba yapmıyor gardaşım biryerden biryere sakin seyahat edenler için araba yapıyor baştan kişiliği yanlış arabaya koymuşsun sen
Alıntıları Gösterbaştan yanlış araba almadım, param ona yetti onu aldım ama bu motoru övmek için bir neden yok. vakti zamanında corolla forumunda da çok tartıştık. 1.33 motor sadece corolla yada aurise ulaşabilmek için tercih edilebilecek motorlar başka bir faydası yok. ayrıca benim aurisim corolladan daha ağır. adana iskenderun arasında 170 demedi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X