Şimdi Ara

Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
1.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Günümüzde otomotiv dünyasının ana odak noktası bataryalı elektrikli araçlar (BEV) olsa da Japon üreticiler pek aynı fikirde değil. Toyota, Mazda ve Subaru, bugün Japonya'da düzenledikleri toplantıda yeni içten yanmalı motorların geliştirilme sürecinin hızlandırılması ve maliyetlerin azaltılmasına yönelik iş birliği yapacaklarını açıkladı.



    Yapılan açıklamaya göre, üç şirket tarafından kullanılacak genel bir içten yanmalı motor yerine her bir üretici kendi imza motorunu geliştirmek için çaba sarf edecek. Örneğin; Toyota yeni sıralı dört silindirli motorların, Mazda rotary (Wankel) motorların, Subaru ise boxer motorların geliştirilmesine odaklanacak. Yeni motorlar, sıvı hidrojen, biyoyakıt ve sentetik yakıt gibi çeşitli karbon nötr yakıtlarla uyumlu olacak.



    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Yeni içten yanmalı motorlar karbonsuzlaştırılırken performanstan da ödün vermeyecek. Aynı zamanda geleneksel motorlara göre daha küçük olacak. Bu da yeni otomobillerin daha aerodinamik tasarıma sahip olmasına imkan verecek. Ayrıca bu motorlara elektrikli güç ünitelerinin entegrasyonu sağlanarak yeni nesil hibrit motorlar da geliştirilecek.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli araçlar için yol kenarı hızlı "şarj ağaçları" geliştirildi



    Şirketler, verdikleri sözlerin yanı sıra yeni ürünlerini sergilemeyi de ihmal etmedi. Yapılan toplantıda Subaru'nun yeni nesil hibrit sistemiyle donatılan Crosstrek'in prototipi gösterildi. Toyota ise henüz geliştirme aşamasında olan yeni 1.5 litre dört silindirli ve 2.0 litre motorla donatılan Prius prototipini sergiledi. Mazda ise şu an hibrit araçlarda bataryayı şarj etmek için jeneratör görevi gören tek ve çift rotorlu Wankel motorlarını gösterdi.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi
    Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi



    Kaynak:https://global.toyota/en/newsroom/corporate/40850156.html







  • İnanılmaz cehalet dolu bir yorum, açıklayalım:

    1-) Asıl her ülkenin kendi üretebileceği elektrik yerine kapitalizmin temel çarkı olan petrolü kullanan araçları savunmak kapitalizm dayatmacılığıdır. Elektrikli araçlar petrol kapitalizmine vurulan bir darbedir.

    2-) Fabrika emisyonları DAHİL EDİLDİĞİNDE bile bir elektrikli araç 7 yıllık kullanımda bir içten yanmalı araçtan bariz çok daha az emisyona sahip olur. Dünyanın elektriği en kirli fosil kaynaklarından elde eden ülkelerinde bile bu araç 7 yılda toplam %20 daha az karbon salgılar, bu fark Norveç gibi temiz elektrik ülkelerinde %80’lere vurur. Teknoloji geliştikçe üretimdeki karbon salınımı da hızla azalmaktadır.

    3-) Lityum piller %90’dan yüksek oranda geri dönüştürülebiliyor, hem de bu geri dönüşümün yeni başladığı günümüz teknolojisinde. Ayrıca araçlarda %80 verimliliğin altına düşüp araçtan çıkarılan lityum piller çok uzun yıllar boyunca sabit enerji depolama istasyonları olarak kullanılmaya devam edebiliyor. Yani anında çöp olmuyor.

    Bir diğer durum ise lityum kaynakları ile ilgili, şu anki üretim hızı ile dünyanın yaklaşık 1000 yıl yetecek lityum rezervi bulunuyor, sürekli yeni rezervler de keşfedilmeye devam ediliyor. Batarya üretimindeki asıl sorunlu metaller olan nikel ve kobalt gibi metallerin kullanımından da vazgeçiliyor, bugün lityum-demir-fosfat (LFP) bataryalar hızla gelişiyor ve yaygınlaşıyor ki bu metaller çok daha yüksek rezervlere sahip, LFP üretimi çok daha ucuz ve sorunsuz, LFP bataryalar alev almıyor ve araçlarda 1.5-2 milyon KM gibi kullanım ömürlerine sahipler.

    4-) Hidrojen gelişemeyecek, sebebi LNG denilen likit doğalgazın araçlarda kullanılamaması ile aynı; aşırı pahalı ve tehlikeli yüksek basınçlı tanklar, bu tankları dünyanın her tarafına yaymanın imkansız bir ütopya olduğu Hidrojenli otomobil konusunun önderi olan Toyota tarafından açıklandı ve hidrojenli araç mevzusu rafa kalktı, belki otobüsler ve dozerler gibi ağır vasıtalar ve iş makinelerinde kullanılabilir fakat otomobillerde yaygınlaşamayacak. Yaygınlaşabilecek olsa likit doğalgazı yaygınlaştırırlardı.

    Bir diğer mesele ise hidrojenin “temiz” olmaması. Hidrojen günümüzde doğalgazdan üretiliyor ve üretiminde büyük karbon salınımı oluyor. Su elektrolizi ile sudan 1 kg “yeşil” (temiz) hidrojen elde edebilmek için ise en gelişmiş yöntemlerle bile 55 kwh elektrik harcamak gerekiyor. 1 kg hidrojen bir aracı anca 60-70 km götürebilirken 55 kwh elektrik, bataryalı bir aracı 400 km’den fazla götürebiliyor. Yani hidrojenin kısa ve orta vadede hiçbir çıkar yolu yok. Dünyada hidrojenli otomobillerin kullanıldığı tek yer olan Kaliforniya’da da hidrojenli araç satışı durdu, hidrojen istasyonları ise tek tak kapanıyor.
  • Ne varsa Japonlarda var..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Nokia’nın telefon piyasasından silindiği gibi piyasa acımaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hadi baalım. %50+ verimli içten yanmalı yapın da görelim. acele edin ama 116 yıl oldu

  • Japonlar eski mucitliginden uzaktalar ve Kore, Çin ve Tayvan menşeli ürünler ucuz oldukça teknoloji transferi oraya kaydı. Öğrendiler ve artık yerinde saymiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu japon inadı da bunları bitirir.

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    BYD bugün %46 termal verimliliğe sahip ICE içeren 5. jenerasyon hybrid motorunu kullanan iki model tanıttı.
    https://carnewschina.com/2024/05/28/byds-5th-generation-dm-technology-for-phevs-debuts-in-china/

  • En sevdiğim 3 marka

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Japon'larda zihin sarhoşluğu var, zamanla kazanılan zamanla kaybedilir izleyin görün, üç üretici birleşip bir firma üzerinden bunları geliştirmeye odaklanacaklarını duysak heh şimdi bir şeyler çıkartacaklar derdik te diyemiyoruz işte, haberde bir çeviri hatası yoksa zihnen ölüm öncesi hastalık döneminde olduklarını düşündürtecek ilginç bir açıklama yapmışlar.

    Biz uzaktan kuru kuruya olanı biteni izleyip yapılanlara göre şifahen yorum yazıyoruz, tabi bu adamlar işin erbabı fakat zaman bizi haklı çıkaracak mı merak ediyorum.
    Eller gider mersine bunlar tersine gibisinden bir durum var.

  • Ya şuna Yamaha da katılsada yeni efsane Supralara kalp gelse.

  • Toyota'nın mevcuttaki M15 Dynamic Force serisi çok iyi zaten. Üstüne geliştirme olursa tadından yenmez.

  • Domo arigato gozaimasu Toyota, Mazda ve Subaru, yeni içten yanmalı motorlar için güçlerini birleştirdi 

  • Helal olsun bu Japonlara kapitalist dayatmacılara yer yok daha çok satar Elon efendi. Güya çevreyi koruyo ayağına milleti kandırdılar üretim hattından çıkarken o fabrikadan çıkan karbonu emisyonu söylemeyeceğim zaten lityum piller ömrü bitince çöp olacak bunlardan milyonlarca olduğunu düşünün bir de sonra gel de çevrecilik ten bahset. Hidrojenin gelişmesi şart hem mevcut içten yanmalılara ilerde hidrojen dönüşümü yapılarak hem emisyonları düşürürler hem de arabalar çöp olmaz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Beyhude japan.

  • Şu motorları küçük yapın da biz de alabilelim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Nor0 kullanıcısına yanıt
    İnanılmaz cehalet dolu bir yorum, açıklayalım:

    1-) Asıl her ülkenin kendi üretebileceği elektrik yerine kapitalizmin temel çarkı olan petrolü kullanan araçları savunmak kapitalizm dayatmacılığıdır. Elektrikli araçlar petrol kapitalizmine vurulan bir darbedir.

    2-) Fabrika emisyonları DAHİL EDİLDİĞİNDE bile bir elektrikli araç 7 yıllık kullanımda bir içten yanmalı araçtan bariz çok daha az emisyona sahip olur. Dünyanın elektriği en kirli fosil kaynaklarından elde eden ülkelerinde bile bu araç 7 yılda toplam %20 daha az karbon salgılar, bu fark Norveç gibi temiz elektrik ülkelerinde %80’lere vurur. Teknoloji geliştikçe üretimdeki karbon salınımı da hızla azalmaktadır.

    3-) Lityum piller %90’dan yüksek oranda geri dönüştürülebiliyor, hem de bu geri dönüşümün yeni başladığı günümüz teknolojisinde. Ayrıca araçlarda %80 verimliliğin altına düşüp araçtan çıkarılan lityum piller çok uzun yıllar boyunca sabit enerji depolama istasyonları olarak kullanılmaya devam edebiliyor. Yani anında çöp olmuyor.

    Bir diğer durum ise lityum kaynakları ile ilgili, şu anki üretim hızı ile dünyanın yaklaşık 1000 yıl yetecek lityum rezervi bulunuyor, sürekli yeni rezervler de keşfedilmeye devam ediliyor. Batarya üretimindeki asıl sorunlu metaller olan nikel ve kobalt gibi metallerin kullanımından da vazgeçiliyor, bugün lityum-demir-fosfat (LFP) bataryalar hızla gelişiyor ve yaygınlaşıyor ki bu metaller çok daha yüksek rezervlere sahip, LFP üretimi çok daha ucuz ve sorunsuz, LFP bataryalar alev almıyor ve araçlarda 1.5-2 milyon KM gibi kullanım ömürlerine sahipler.

    4-) Hidrojen gelişemeyecek, sebebi LNG denilen likit doğalgazın araçlarda kullanılamaması ile aynı; aşırı pahalı ve tehlikeli yüksek basınçlı tanklar, bu tankları dünyanın her tarafına yaymanın imkansız bir ütopya olduğu Hidrojenli otomobil konusunun önderi olan Toyota tarafından açıklandı ve hidrojenli araç mevzusu rafa kalktı, belki otobüsler ve dozerler gibi ağır vasıtalar ve iş makinelerinde kullanılabilir fakat otomobillerde yaygınlaşamayacak. Yaygınlaşabilecek olsa likit doğalgazı yaygınlaştırırlardı.

    Bir diğer mesele ise hidrojenin “temiz” olmaması. Hidrojen günümüzde doğalgazdan üretiliyor ve üretiminde büyük karbon salınımı oluyor. Su elektrolizi ile sudan 1 kg “yeşil” (temiz) hidrojen elde edebilmek için ise en gelişmiş yöntemlerle bile 55 kwh elektrik harcamak gerekiyor. 1 kg hidrojen bir aracı anca 60-70 km götürebilirken 55 kwh elektrik, bataryalı bir aracı 400 km’den fazla götürebiliyor. Yani hidrojenin kısa ve orta vadede hiçbir çıkar yolu yok. Dünyada hidrojenli otomobillerin kullanıldığı tek yer olan Kaliforniya’da da hidrojenli araç satışı durdu, hidrojen istasyonları ise tek tak kapanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 30 Mayıs 2024; 12:6:55 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Zamana ayak uyduramayan markalar ne yazikki yok olur..

    GSM de örnek çok Nokia,HTC, BlackBerry vs...Eskide diretmek anlamsız, elektrik motoru yapmak çok kolay yazılım desen artık çocuk oyuncağı ,ne diye onca gereksiz patent'le malzeme bilimi ile ugraşılsın çok daha bakım onarım gerektiren parça imal edilsinki...Japonlar Sony telefonlarda yaptığını otomotiv sektöründe de yapıp kendilerince nirvanada bitirecek belli..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabit devirde çalışarak verimli-hafif elektrik üretecek jenaratör motorlar. Pil kullanımı azaltarak. Menzill kaygısını ortadan kaldırabilir.

    TOGG 88.5 Kwh bataryası 500-600 kg. Bataryası 40 Kwh olsa da 100 km'de 1-2 lt tüketen benzinli motoru olabilir.

    Başka maden bulunmazsa Lityum petrolden önce biter. Bir de bu petrol gibi sııvı değil. Pompayla günde 1000 varil çıkmıyor. Altın-Kömür gibi madenciler kamyon-dozer kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elefue -- 30 Mayıs 2024; 23:56:00 >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Elinize sağlık. Mesajlarınızı okumayı çok seviyorum ancak yine de bazen emeğinize üzülüyorum :)

  • adamlar akıllı, elektrikli oyuncakların çöp olduğunu çok önce gördüler. en mantiklı çözüm 10 kwh bataryalı hibrit.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.