Şimdi Ara

Toyota, Türkiye'de dizel araç satışını sonlandırdı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
137
Cevap
3
Favori
9.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Hibrit motorlu otomobilleri ile Türkiye’de önemli satış rakamlarına ulaşan Toyota, bundan sonra ülkemizde dizel motorlu otomobil satmayacak. Dizel motorlu araçların yerine hibrit motorlu araçların satışına odaklanılacak.

    Dizele karşı savaş

    Dizel motorların saldığı zararlı partiküller ve azot oksitlerin yüksek olması nedeniyle çevreye ve insan sağlığına çok daha fazla zarar verdiği biliniyor. Çevre kirliliğini azaltmak isteyen Avrupa ülkeleri emisyon standartlarında radikal değişikliklere gitti. Dizel araçlarda bu standartların yakalanmasının zor olması nedeniyle dizel motorlu araçların sonu geldi. Ülkemizde satış rakamları hala daha yüksek olsa da Avrupa’da dizel araçların pazar payı 2018 sonunda yüzde yüzde 33’e geriledi.

    Avrupa Birliği, 2030 yılına kadar CO2 emisyonlarında yüzde 45’lik bir azalmayı hedefliyor. Almanya’nın  Hamburg kentinde Euro5 ve daha eski dizel motorlu araçlar yasaklandı. Almanya’da elektrikli araçlar için vergi indirimi getiren yasa yürürlüğe girdi. Hollanda, 2030 yılında içten yanmalı motorlu yani benzinli ve dizel araçları tamamen yasaklayacak. ABDFransa ve İngiltere 2040 yılına kadar benzinli ve dizel araçları yasaklamayı planlıyor. Çin'de hibrit ve elektrikli araçlar tüm vergilerden muaf tutulmaya başlandı. İran, büyük bir petrol üreticisi olmasına rağmen yüzde 90 olan ithalat vergisini hibrit araçlar için sıfıra düşürdü.

    Dizel araçların satışının düşmesi ve yasak kararlarının çıkmasıyla birlikte otomobil üreticileri elektrikli ve hibrit motorlu modellere yöneldi. Volkswagen 2025 yılında elektrikli ürün gamını ciddi oranda arttırmayı ve yılda bir milyon elektrikli araç satmayı hedefliyor. Volvo 2025 yılındaki satışlarında hibrit motorlu araçların payını yüzde 50’ye çıkarmayı planlıyor.

    Dünya dizelden vazgeçerken Türkiye'de satışlar artıyor

    Dünyada dizel otomobil kullanımı ciddi oranda azalırken TÜİK istatistiklerine göre Türkiye’deki dönüşüm bu kadar keskin değil. 2017 yılının sonunda dizel otomobillerin tüm otomobiller içindeki payı yüzde 35 iken Kasım 2018 sonunda bu rakam yüzde 36’ya çıktı. Yani gelişmiş ülkelerin aksine Türkiye’de dizel otomobil satışları yükseldi.

     
    Benzinli araç oranı yüzde 25, LPG’li otomobillerin payı ise yüzde 37,9 olarak belirlendi. Hibrit ve elektrikli otomobil satışı neredeyse yok denecek kadar az. Tüm otomobiller içindeki payı yüzde 1’in altında. 2018 sonunda Türkiye’de yalnızca 155 adet elektrikli otomobil ve 3 bin 899 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.

    Toyota’dan radikal karar

    Türkiye’de dizel ve benzinli otomobillere gösterilen ilgiye rağmen Toyota radikal bir karar aldı ve bundan sonra dizel motorlu araç satmayacağını açıkladı. Toyota hiçbir fabrikada dizel otomobil üretimi yapmıyor. Türkiye’de de dizel motorlu araç üretilmeyecek. Yeni Hibrit Corolla’nın devreye girmesiyle birlikte 2019’da Türkiye’de sıfır Toyota modellerinde dizel devri bitecek. Dizel yerine hibrit versiyonun satışı yapılacak.

    Türkiye'de üretilen ilk Yeni Hibrit Corolla banttan indi

    Türkiye'de üretilen ilk hibrit Toyota Corolla Sedan'ın hattan çıkış töreni bugün gerçekleştirildi. Toyota'nın Avrupa'da satışını ve Türkiye'de gerçekleştireceği Corolla modellerinin üretimi Sakarya'daki Toyota fabrikasında yapılacak.
     
    Yeni Hibrit Corolla, 14 Şubat tarihinde Türkiye'deki müşteriler ile buluşacak. Bu tarihten itibaren tüm Toyota modellerinde 'dizel motor' seçeneği kalkacak.







  • Toyota'nın geç kaldığı geri kaldığı yok. Turbo benzinliyi yapacak teknolojisi de vardı, nitekim TR'de olmayan çeşitli modellere uyguladılar. Ancak Turbo benzinliye gerek görmediler. En büyük piyasalarında turbo benzinli iş yapmıyor çünkü. Adam dizelden/benziliden daha uzun ömürlü daha az bakım masraflı Hybrid'i 20 senedir üretiyor. Ayrıca yakıt hücreli (hidrojenli) otomobilde satıyor. Yıllık 16 milyar dolar Ar-ge bütçesi olan bir firma dizel motor mu yapamayacak. Adamın amacı geleceğe yönelmek. Bu güne kadar 10 milyon Hybrid araç satışı var. Adam Türkiye'deki tüm markaların yıllık otomobil satışı kadar aracı, ABD'de tek modelde satıyor.
    Adamlar daha benzinlide turboya geçemedi. 1.4 tarihi eser namı diğer yağ canavarı 90hp yi de bi türlü güncelleyemediler. Diğer dizelleri de 2.2 mi 2.4 mü neydi. Diğer markalar önceden yaptıkları 1.6 dizellerin ekmeğini yiyor. Toyota geç kaldığını anlayınca bundan sonra üretmeye de gerek yok demiş.
    Aynen haklısınız geç kalmıyor benzine Turbo koymayı uygun bulmuyorlar. Japon markaları sanki ortak karar almış gibiler Mazda’da aynısını yapıyor benzinli araçlarında turbo yok.
    Zaten japon araba markaları Mazda Toyota vb birlik kurdular ortak hybrid araç üretmek için, geçen burada da haberi yapılmıştı.

    Bence de benzinli de turboya gerek yok 4 sene Mazda CX-5 kullandım arabada turbo yok ve hiçbir eksikliğini de hissetmedim. Şimdi de Mazda Skyactive X motoru çıkacak benzini 16.1 sıkıştırıyor ve yine turbo koymayacaklar, adamlar benzinli motorun hala geliştirilebileceğini biliyorlar.
    Tahminim bu motor kendini ispatlarsa Toyota Mazda’dan Skyactive X motoru alacak, Mazda’da Toyota’dan hybrid teknolojisini.

    Turbo oksijen kattığı için motorun ömrünü kısaltıyor bu da japon felsefesine ters, sağlamlık, uzun ömürlülük, az arıza.
    Adamlar 15 senelik yağ yakmasıyla ünlü 1.4 dizel motorumuz euro 6d standartlarını karşılayamadı, türkiye pazarına uygun başka motor üretmeyi de beceremedik demiyor da dizele karşı savaş diyor. Buradaki japoncu tayfa da toyotaya alkış tutuyor.

    Merak etmeyin toyota dizele karşı savaş açsa ilk olarak şehir merkezlerine dizel araç alınmasını yasaklayan, dizel araç satışları gittikçe düşen ülkelerde reklamını yapardı. Her yıl dizel araç satışında yeni rekor kıran türkiyede değil. Avrupada dizel toyotalar hala satılıyor.
  • Bizde dizel az yakar kafasıyla sıfırdan o kadar fazla para verip aracı o kadar kullanmadan satıyorlar. Alacaksın benzinli hem uzun ömürlü hem sağlam olacak, çoğu araç o kadar da yakmıyor artık...

  • Tebrik ediyorum, umarım diğerleri de uyar ve fındık dizellerden kurtuluruz

  • Helal olsun. Türkiye’de dizel için sonun başlangıcı ilk adım Toyota’dan 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tebrikler.
  • Dizel fiyatlarında büyük düşüş yaşanır mı
  • Adamlar daha benzinlide turboya geçemedi. 1.4 tarihi eser namı diğer yağ canavarı 90hp yi de bi türlü güncelleyemediler. Diğer dizelleri de 2.2 mi 2.4 mü neydi. Diğer markalar önceden yaptıkları 1.6 dizellerin ekmeğini yiyor. Toyota geç kaldığını anlayınca bundan sonra üretmeye de gerek yok demiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynen şu dizelcilerin hepsi bitsin kurtulalım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeen

    aynen şu dizelcilerin hepsi bitsin kurtulalım.
    çok beklersin :)
  • TÜrkiye de bu fiyatlar vergiler oldukça dizel pazarı bitmez. Standart arabaları geçtim, hangi lüks araç benzinli ? Yeni satılan bmw mercedes audi yollara bakın büyük çoğunlluğu dizel. Evet başta benzinliden fazla para veriyorsun ama satarkende fazlaya satıyorsun sonuçta.

    bu ülkede ya tüplü ya da dizel.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    çok beklersin :)

    Alıntıları Göster
    ben beklerım ama gün gelecek binecek dizel bulamayacaksın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel kullanmayan bilemez o motorun sesi egzoz dumani

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • öl dizel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • nbacıshaquılle kullanıcısına yanıt
    Toyota'nın geç kaldığı geri kaldığı yok. Turbo benzinliyi yapacak teknolojisi de vardı, nitekim TR'de olmayan çeşitli modellere uyguladılar. Ancak Turbo benzinliye gerek görmediler. En büyük piyasalarında turbo benzinli iş yapmıyor çünkü. Adam dizelden/benziliden daha uzun ömürlü daha az bakım masraflı Hybrid'i 20 senedir üretiyor. Ayrıca yakıt hücreli (hidrojenli) otomobilde satıyor. Yıllık 16 milyar dolar Ar-ge bütçesi olan bir firma dizel motor mu yapamayacak. Adamın amacı geleceğe yönelmek. Bu güne kadar 10 milyon Hybrid araç satışı var. Adam Türkiye'deki tüm markaların yıllık otomobil satışı kadar aracı, ABD'de tek modelde satıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeen

    ben beklerım ama gün gelecek binecek dizel bulamayacaksın

    Alıntıları Göster
    o dediğin gün ben bu dünyadan göçmüş olurum yani no sıkıntı
  • benzin fiyatlarından haberi yok herhalde
  • Doblolu enişte bunu beğenmedi.

  • Türkiye dizel araçlar konusundaki politikasını açıklamakta da gecikiyor. Yıllar sonra poşet olayına dönecek bu da.
  • İstiklalFMK kullanıcısına yanıt
    Aynen haklısınız geç kalmıyor benzine Turbo koymayı uygun bulmuyorlar. Japon markaları sanki ortak karar almış gibiler Mazda’da aynısını yapıyor benzinli araçlarında turbo yok.
    Zaten japon araba markaları Mazda Toyota vb birlik kurdular ortak hybrid araç üretmek için, geçen burada da haberi yapılmıştı.

    Bence de benzinli de turboya gerek yok 4 sene Mazda CX-5 kullandım arabada turbo yok ve hiçbir eksikliğini de hissetmedim. Şimdi de Mazda Skyactive X motoru çıkacak benzini 16.1 sıkıştırıyor ve yine turbo koymayacaklar, adamlar benzinli motorun hala geliştirilebileceğini biliyorlar.
    Tahminim bu motor kendini ispatlarsa Toyota Mazda’dan Skyactive X motoru alacak, Mazda’da Toyota’dan hybrid teknolojisini.

    Turbo oksijen kattığı için motorun ömrünü kısaltıyor bu da japon felsefesine ters, sağlamlık, uzun ömürlülük, az arıza.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus8282 -- 28 Ocak 2019; 15:6:30 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.