Şimdi Ara

Trafik tecrübeme dayanarak: Sarı ışık yanma süresi 6-7 saniyeye uzatılırsa kazalar engellenir!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En çok yaralama ve ölümlü kaza kavşaklarda oluyor. Sebebi ise 70-80 hız sınırı olan yerde 1-2 sanıye içinde ışıkların yeşile ve kırmızıya dönmesi. Devlet yetkilileri bunu bilerek kasıtlı olarak önlem almıyorlar, kaza olsun umurlarında değil. Burası bir avrupa yada japonya değilki 30-40-50 km hız sınırı yok. Olsa da uyan yok. Uyanda olsa asfalt kalitesi düşük.


    Benim görüşüm yaptığım arge neticesinde kırmızı yanmadan önce sarı ışık 6-7 sanıye civarı yakarsak, yeşile dönerkende sarı ışık hiç yakmadan direkt yeşile dönersek bu olayı çözeriz. Sarıyı gördüğü anda duracağını kırmızı yanacağını bilir çunku sürücü ona göre ayağını gazdan çekmesi yeterli olur, duramayacak gibiyse zaten sarıda da geçebilir bu süreler yeterli olur.


    Hız sınırına japonyada uymadıgınız takdirde ehlıyetınız gidiyor kavramanız için:

    Japonicyoutube
    Instagram: https://www.instagram.com/japonic_official/ Oğlumun Kanalı Japonic Çocuk: https://goo.gl/yLzsrn Yurtdışı Araba alımları ile alakalı: office@japonictrade.com Araba Almak isteyenler bunu izleyebilir: https://goo.gl/hP47pm sorularinizi da: office@japonictrade.com a atabilirsiniz. Turkiye'ye maalesef gelmez... Ben istemez miyim sana da gondermek... İşbirliği için: japonicjaponya@gmail.com Kardeşimin kanalı: Serap&Emre https://goo.gl/38TLTi Video ve Kisisel ekipmanlar: https://kit.com/Japonic/youtube-ve-kisisel-ekipmanlar #ceza #sagopa:D #trafikcezasi
    https://www.youtube.com/watch?v=A37wvbLHkRw&feature=youtu.be







  • Sayaç koymaları da yeterli olur. Şehirlerarası yollarda giderken kavşağa yakın bir yerde ışıklar sarıdan hemen kırmızıya geçince çok büyük sorun oluyor. Ya sert fren yapmak ya da risk alıp gazı köklemek lazım. Fakat geri sayım sayacı olsa araçlar güvenli bir şekilde kavşakta durabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt

    sayaçlar uzaktan okunamıyor hocam o hızlarda çok küçük kalıyor. Zaten sayaçlar daha cok yanıltıyor bazı yerlerde 3 sanıye kala gerı saymadan kırmızıya donen yerler var devlet yetkılılerı bunları kasıtlı yapıyor ılgınc bır sekılde. Birde sayaç takıbı bazen dıkkat dagıtabılıyor göz oraya takılırsa öndekı dursa adam gecerım mantıgıyla sayaca bakarken güm ... İnsanlarda bellı yastan sonra sayaca göre de gecermıyım gecemez mıyım bunu da kestıremeyebılıyor birde bu durum var

  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt
    Işık olan yerlerde hız sınırı 50 ya da 70dir. Dolayısıyla sert frene gerek yok kurallara uyulursa.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • secohattin S kullanıcısına yanıt

    mıllet cruıse control ıle gıdıyor hoccam cogu arac artık adam yaya gecdıı olsun trafık ısıkları olsun yavaslamıyor helekı takıp mesafesını koruyan hıc yok arka aynalara bakınca ınanın yavaslamak ıstemezsınız. Ben sokak arasında bıle giderken bakıyorum arkadan adam tam gazı kokleyıp gelıyor içimizden mı gececek napıyor bu dıyorum sonra arkaya bir bakıyorum araba yok. Adam sağ otoparka bahçeye dönmüş. Adam dönecekken fln yavaslayacagına ıyıce hızlanıyor ilginç fantezılerı var . Bu anlattıgım ınan %90 mıllet boyle araba suruyor kırmızıda gecmemek ımkansız bu sartlar altında . Hatta 50-70 'e bile düşsenız 1 sanıyede lamba yandıktan sonra ıllakı kacırabılırsınız buyuk olasılıkla


    Bkz boyle bir ulkede yasıyoruz:



    Motomania İzmiryoutube
    SERVİS VE EKSPERTİZ RANDEVUSU İÇİN: 0 544 331 75 13 GÖKHAN DENİZ. SERVİS VE EKSPERTİZ İÇİN LÜTFEN RANDEVU ALIN! 0544 3317513 YENİ YERİMİZDE SİZLERİ ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIZ Modeka İş merkezi Cennetoğlu mahallesi Yeşillik caddesi dış kapı 228-230 iç kapı Z38, D:2F, 35110 Karabağlar/İzmir FİNANSBANK BANKAMATİĞİNDEN GİRİNCE SOLDAN 2.DÜKKAN. HONDA YAMAHA KAWASAKİ SUZUKİ KTM BAJAJ BENELLİ CFMOTO ÖZEL SERVİSİYİZ BU FİRMALARLA YEDEK PARÇA ANLAŞMALARIMIZ VARDIR. AYRICA MARKA VE CC GÖZETMEKSİZİN TÜM MOTORLARIN SERVİSİNİ VERMEKTEYİZ.ÖZELLİKLE 4 SİLİNDİR MAKİNELERDE UZMANIZ VE SERVİS KONUSUNDA İDDİALIYIZ.FİYATLARIMIZ DA GAYET MAKULDUR BİLGİNİZE... MOTOMANİA İZMİR SERVİS,YEDEK PARÇA, EKİPMAN ,AKSESUAR,,EKSPERTİZ ,ALIM SATIM KONUSUNDA HİZMETİNİZDEDİR.TÜM MOTORCU DOSTLARIMIZI BEKLERİZ. motomania2.el reel rakamlarla sizlerin ilanını yayımladığımız instagram sayfamızdır. İLANLARDAN ÜCRET ALINMAZ 3406 SMS İLE 20 TL KARŞILIĞINDA LÖSEVE BAĞIŞ YAPILARAK İLAN YAYINLANIR.ŞU ANA KADAR 42 BİN TL KANSERLİ ÇOCUKLARA BAĞIŞ TOPLANMIŞTIR. MOTOMANİA KURUCU: GÖKHAN DENİZ 05443317513 SERVİS VE EKSPERTİZ RANDEVUSU İÇİN: 0 544 331 75 13 GÖKHAN DENİZ.
    https://www.youtube.com/watch?v=CziqGu_FgM8&feature=youtu.be




  • sarı süresi değil.

    4 yönünde aynı anda kırmızı yanma süresi arttırılmalı

  • Kırmızı ve yeşil ışıklarda son anlarda yanıp sönme şeklinde uyarı da iyi olur.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Işığın süresi ile ilgili değil bizim kültürün elden geçmesi...eğitime eklenmesi gerekiyor


    İstanbul özelinde konuşuyorum herkes yol vermeyi bıraktım... yol alma üstüne çıkma peşinde...


    yeşil ışık yanar yanmaz kornadayız..da da daaat... yürüsene KARRRRDEŞİM... işimiz var gücümüz var...


    telaşlı şehir, telaşlı hayat... dikkatsizlik eğitimsizlik...


    ışığın süresini istediğiniz gibi uzatın kısaltın... mantalite kafa değişmediği süreci bir arpa boyu yol katedemeyiz...

  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt

    O sürenin ne zmn başladığını kestiremezler hocam , ayrıca gözün cevirdiginde yanar başka tarafa bakınca soner yine çevirince yanar adam yan son değilde halen yanıyor zannedebilir sürekli ışığı izleyerek araç durulmuyor trafik yoğunluğu varken


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt

    Dikkatsizlik yad aegitimsizlik değil bu tamamen zeka ile doğru orantılı. Aracın şehir içi ortalama hızı maksimum 20-25 yol bilgisayarinda yani trafik ışığına yakalarken 20 ile bile gitsen bu ortalama hız artar ve yakıt tüketim azalır. Ama acele ederse gider dururken daha çok yakıt yakar araç. Ama adam nasılsa ışığa denk gelip duracağını ve 30-40 km hızın üstüne bile çıkmanın boşuna olduğunu asla anlayamıyor düşünsede. Çünkü kapasite yok düşünse bile mantık kuramaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cimere yazdım bakalım ne cvp gelecek

  • Eskiden 5sn sarı ışık varken radyal lastik yoktu, çapraz katlı lastikler, dört tekerlek kampana... Hala trafikteki 74 öncesi yerli arabalarda bırakın ABS'yi fren takviyesi yoktu, pedal kuvvetini 3'le çarpın. Yeni arabalarla 5sn süren sarı ışığı geçmek için şehir içinde 100 yapmaya başladılar.


    50 km/s hızla kullanan biri için 2 sn yeterli. Bazı yerlerde daha da kısa oluyor ki, bu bence de yanlış. Fakat sarı süresinin 2sn'ye düşürülmesi insanları yavaş kullanmaya teşvik için.


    Avrupa'da da 2sn ama yeşile dönerken kırmızıyla beraber yanıyor. Sarıda geçilmemesi gerektiğini teşvik ediyor. Yeşile geçerken sarının kaldırılması yanlıştı, aceleciliği teşvik ediyor.


    ABD'de biraz daha uzun. Şehir içinde ~3 sn. ABD'de bütün psikofizik sakin kullanmaya teşvik eder. Işıkların aydınlanma süresi bile yavaştı, DOT spec. ampuller kasten yavaşça progresif aydınlanırdı, buna karşılık mesela tipik 28 W fren ampulleri 32 Watt. Benzer şekilde kavşak ışıkları da daha güçlüydü. Sinyal fazı tasarım spec.i Avrupa'da en az dakikada 60 iken, ABD'de en çok 60'tı. Bunların hepsi operatöre ritm vermek için. Bunlarla beraber trafik ışıklarını da kavşakların ötesinde, uzaktadır. Fakat bunlar Avrupa'nın tarihi şehirlerinde, dik açıları olmayan dar yolların kavşaklarında çalışmıyor. Avrupa'daki trafik haberleşmesinde daha yakın interaksiyon, daha kısa süreli hafıza vardır.


    ...edit: ana itirazı unutmuşum. Hız sınırın 70-80 olduğu yerde tabii ki 2sn yanlış. Türkiye'deki trafik düzenleyicisinin aklı biraz karışık. Otoyollar yaygınlaşırken, 1960 ve 70'lerde yeni sürüş kuralları geldi, eğitimlere 'otoyol sürüşü' eklendi, yüksek hızlar için yeni işaretlemeler getirildi. Bunlar Türkiye'de olmadı. Sadece, ilk otoyollar yapılırken 1980'lerde bazı işaretler geldi ama sonra onlar da bir daha güncellenmediler. Özellikle şerit düzenleme tabeleları eksik, bırakın yolları Türk envanterinde yoklar. Bu yüzden sürücüler için şehir içi ve şehir dışını ayırt etmek zorlaşıyor. Yol düzenleyicisi de farkında değil. İzmit taraflarında 70, 80, 90 tabelalarının olduğu güzergahlarda gücü ve süreleri şehir içine göre olan çok sayıda kavşak ışığı var. Kimse senelerdir farkında değil. Karayolları sorumluluk bölgesi değişince sanki Avrupa'da bir ülke değiştirmişsiniz gibi oluyor. Eskiden yol sathı, aydınlatma daha salaş olmasına rağmen işaretlemeler daha düzenliydi. İşaret ve gerbildirim düzenli bir şekilde kendisini tekrar etse sürücüler daha disiplinli kullanabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 24 Kasım 2022; 14:0:18 >




  • Bizim milletimiz sarıyı da yeşil olarak görüyor zaten. Sarıyı 20 sn de yapsan duramadim ayağına kırmızıda geçenler olacak. Bunun çözümü yapay zeka destekli kamera sistemi ile geçene iyi cezalar kitleyeceksin.

    Ama şuan ki ışık sistemi bazı iyi niyetli , kurallara uyan nsanları da kırmızıda geçmeye zorluyor.
    Misal ben kırmızıda ve sarida asla geçmem ama 1 metre kala bir anda kırmızı yanıyor. Ani fren yapsam da çizgiyi geçeceğim, ki arkadaki da arkadan girecek. Bunun doğrusu yeşilin süresi bitmeye yakın yanıp sönüp sürücüye uyarı vermesi gerekir ya da geri sayım saniye göstergesi koyacaklar. Bu bazi sehirler arası yollarda olsa da çoğunlukla yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BF.Skinner -- 24 Kasım 2022; 14:21:52 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    hocam sımdı abd vb yerlerdekı ınsanların iq sevıyesıyle turkıyedekı cok farklı algılama suresı bıle cok farklı. Bızde adam omur boyu kandırılyıor sonra 60 yasında anlıyor kandırıldıgını dolandırıldıgını yanı atıyorum abd de feto hesabını elegecırdı gıt parktakı çöp kutusuna donuna kadar bırak desen orda kımse bırakmaz ama burda ulkenın yuzde 90 ı bırakıyor yanı olaylara bırde bu boyutla bakmak lazım. Yanı turkıye sartlarında bu sarı ısık suresı dunyanın en uzun ısık sıresı olmalı zıra dunyanın en pahalı benzınını bız alıyoru zaten hele asgarı ucrete oranlarsan dunyanın en fakır ulkesı bızız asrı ısıktada dunyanın en uzun suresı bızde olması gerekır

  • cozum sari suresini uzatmak degil, hiz sinirlarina uydurmak. Koysunlar butun isiklara radar, 30un ustune (kavsakta yavaslamak gerektigi kanundur) yazsinlar cezayi bakalim oluyor mu kaza.

  • verdiğin cevapla girişe değil demiş sona doğru kapasite yok mantık kuramaz ile bitirmiş araya bir sürü aforizma ve kuram serpiştirmişsin


    bunları yapabilmek için insanları eğitmek ve terbiye etmek gerekiyor...


    insanoğlu muhteşem kapasitesi olan bir yaratık... eğitimle kişiye kapasite katar vizyon katar ve mantık kurdurabilirsin....


    yazdığınla kendin çelişmişsin...

  • Sarı ışığı 6-7 saniyeye uzatırsan bunun kırmızı ışıkta 1. saniyeden sonra 5 saniye daha beklemekten ne farkı var? Yani 10 saniye beklediğin kırmızı ışığın 4 saniyesi kırmızı sonraki 6 saniyesi sarı ışıkta beklemek oluyor yine beklemek.

    Hayır eskiden yeşil ışıktan kırmızıya döneceği zaman yeşil ışık böyle 2-3 saniye yanıp yanıp sönerdi sonra kırmızıya geçerdi. O yanıp yanıp sönünce millet ne yaparsa yapardı asıl. Bu uygulama bütün illerde kalkmış anlamadım. Yeşilin yanıp yanıp sönme usulü bundan 12-13 sene önce vardı diye hatırlıyorum en son

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt

    Senin gibi optimist insanlar kaldı mı gerçekten forumdaşım.


    "eğitimle kişiye kapasite katar, vizyon katar ve mantık kurdurabilirsin" yazmışsın.


    Hani Youtube'ta sokak röportajları var ya.... Oradan bir kaç tanesini seçip röportaj yapılan kişileri nasıl eğitebileceğini gerçekten çok merak ettim şimdi.


    Ama yok, sakın bu işlere bulaşma. Çünkü senin gibi nesli tükenen iyimserleri bile çileden çıkarır bunlar. Seni de kaybetmeyelim.


    Unutmadan. O röportaj yapılanlara eğitimsiz diyebilirsin. Ama emin ol sorun eğitim değil başka bir şey. O başka bir şeyin de son çıkan sosyal medya yasasına göre ne olduğunu söyleyemem.

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    yesilden sariya gecerken ki sureden bahsediyor. hizli gidince sari isikta durmak icin yeterli vakit olmuyor diyor.

  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    2005 2008 arası 5500 insana güvenli ve ileri sürüş eğitimleri verdim (motosiklet)

    çok türlü çeşitli eğitim ve iq insanla karşılaştım…benimki okyanusta yağmur damlası idi…


    ben ise koca ülkenin kültüründen eğitiminden bahsetmek istemiştim…


    ülkemin geneline bakınca insan eteklerini toplayıp kaçası geliyor…


    ama bir yerlerden başlamak lazımdı…

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.