Şimdi Ara

Trafikteki elektrikli otomobil sayısı bir yılda ikiye katlandı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
1.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gun kullanıcısına yanıt

    45 yaşındayım 27 senedir araç sürerim aldığım sattığım araçların sayısını ben unuttum şu anki aracımda hem eletkrikli hem benzinli istersem eletkrikde istersem benzinde gidebiliyorum üstüne aracımı dışardan şarjda edebiliyorum.


    Ne abarttın hangi ses hangi titreşim traktörmü kullanıyoruz 2000 model bmw E46 E39 bin onda bile ses gürültü olmaz titreşim olmaz .. aşırı inanılmaz abartmıyorsun .. bu ülkede insanlar 50-60 yıldır gayet güzel uzun yollar yaptılar bu araçalrla .. Dahada yaparlar.. ben daha şu yaşıma geldim uzun yol yapıp da kafam şişti araba çok gürültülü diyen duymadım..


    Benzincide hiç beklemedim girmem çıkmam hep 3 dakka olmuştur.. benzini alıcağın zamanı biliceksin girmenle çıkman bir olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Valla senle yaşıtız. Aynen bende 27 senelik araç sahibiyim. BMW ve Mercedes dışında tercih etmem özellikle benzinli alırdım zira dizel daha gürültülü ve titreşimli.

    Bugün duydun o zaman işte sizi rahatsız etmiyorsa ne güzel. Beni ediyor konfor varken kullanıyorum işte. Elektrikli ile Datça’ya bile gittiğimde bile İstanbul’dan yorulmayınca şaşırdım. Beni yoruyor bu gürültü ve titreşim rüzgar sesi vs. Zira elektrikliler daha az rüzgar direnci sayesinde daha az ses çıkıyor vs.

    Valla gecenin köründe almadıkça Ataşehir’de dert.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 20 Nisan 2025; 22:5:1 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Mart'ta, trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yakıt türlerine göre dağılımı incelendiğinde, bunların %48,1'inin benzinli olduğu görüldü. Benzinli araçları %30,5 ile hibrit otomobiller izledi. Martta trafiğe kaydı yapılan otomobillerin içinde elektrikli oranı ise %12,9 olarak kaydedildi.



    Dikkatli oku,

    Benzinli %48.1

    Hibrit %30.5

    Elektrikli %12.9


    Ayrı ayrı oranlarını söylemişler kardeş. Daha açıklayayım mi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Tekrar ediyim kendini bağlayan şeyleri genelleme yapıp herkese genelliyorsun..


    Elektrikli araçta şu an için bana gereksiz geliyor ama genellemiyorum .. çok eiektrillide sürdüm Tesla togg mg4.. Tesla mg4 akrabalarım da var togg arkadaşımda var .. mg4 ile uzun yolda yaptım onuda söyliyim..


    Elektrli aracında benim için bir sürü eksisi var ..

    Ben yolda durmayı sevmem depoyu doldurur basar giderim, 80-90 ile gitmeyi sevmem eletkrkli araçta 140-150 git bakalım şarj nasıl emiyor .. ben 130-140 yasal sınırlar da basıp gidiyorum ve Gayette rahat durmadan 1000 km menzilim var ..

    Daha ne olsun.. zaman kaybedip durulp birde şarj etmekle uğraşmıyorum, yok şurda.istasyon varmı yol üstünde nerelerde var diye planlama yapmıyorum o.stresse de girmiyorum.. kafam kulağım rahat gidiyorum.. ama bunuda genelleme yapmıyorum bu dediklerim benim sürüşümü bağlar.

    Balkasıda ben dururum der 5 saatlik yolu 9 saate giderim der onada saygı duyarım...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapayzeka037 kullanıcısına yanıt

    Ben elektrlli ev olayını anlattım .. açıklayacağın bir şey yok.. piyasada artık Clio dahil hybrid geliyor saf içten yanmalı kalmaz bir iki seneye bana göre..

    onların yerlerini gene içten yanmalı hybrid, mild hybrid ,phev falan alıcak öyle görülüyor .. onlarda elektrkli sınıfına giriyor ne kadar içten yanmalı motorda olsa .. ki özellikle hybrid ve mild hybrid bana göre içten yanmalıdır çalışma prensibi olarak ... Ama onlarda neticede ev kategorisinde onu anlattım sadece ..


    Demeye çalıştığım bana göre hybrid ile beraber benzinli içten yanmalı tayfası gene %79 ile piyasayı domine etmiş .. ama teknik olarak da hybrid ev sınıfı olduğu için eletkrkli satışları ciddi oranda artmış %42 civarında..


    O yüzden rakamlar fazlasıyla yüksek çıkabilir gayet doğal . Bundan sonrada arta arta devam eder..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Valla bence siz genelliyorsunuz daha ucuz olması vs nasıl genelleme anlamadım bile.

    Titreşim ve ses olayı gerçek sonuçta olmaması olmasından iyi.

    140-150 ile gidiyorum emiyor evet ama durduğumda 18’dk’da gidiyorum. Tamam daha çok içiyor ama daha çok mesafe kat ediyorum. Hesabıma göre bu şekilde daha hızlı gidiyorum.

    2 saatte bir durmak ve dinlenmek güvenlik için önerilen bir gerçek. Ben öncesinde de duruyordum kendi güvenliğim ve başkalarının güvenliği için siz
    İhmal ediyorsanız sizin tercihiniz yasak değil ama risk.

    Yani benim sürem değişmedi zira Datça yolunda iki kez yemek, bir tatlı çay, bir çay molası zaten veriyordum.

    Çocuklar için durduğumuz tuvalet molasında bile takıyorum bazen. Gelmeleri 10-15 dk buluyor marketten alışverişte yapıyorlar.

    Sonuçta Datça’ya gitmemde süre değişmedi ölçülecek kadar ki hatta acele edince içten yanmalıdan hızlı oldu zira oyalanmamışız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • gun kullanıcısına yanıt

    Senin koşulların seni bağlar dediğim gibi ..

    ben misal çıkarım her sene 4-5 kez izmir ürkmez Kuşadası giderim İstanbul'da depoyu doldurur yasal hız sınırları dahilinde otobandan 5 saatte İzmir'e giderim.. ses gürültü falan hiç biri yoktur aracım gayet sessiz dir sinek uçsa duyarsın içinde ..

    Dediğim gibi bu beni bağlar kimseyi bağlamaz ..

    Başkasıda farklı şekilde yol gider.. ben akşam 3-4 gibi yola çıkar günden kazanır sabah erkenden kahvaltıda İzmir'de olurum .


    İleride 1000 km menzilli saf elektrli araçlar birde uygun fiyata çıkar o zaman gider onu alırım.. içten yanmalı tutkunu değilim ama şu anda benim koşullarıö phev için en uygunu .. uzun yolda benzinli şehir içi elektrikli gidiyorum.. yakıtı çok yakan yerde eletkrik yakıyorum yani şehir içi trafiği.. az yakan yerde yani uzun yol normal benzinde gidiyorum tek depo çok rahat 1000 km yol yapıyorum.. onun üstünüde yaparım grup var orda 1250km giden de olmuş ben gerek duymuyorum..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 20 Nisan 2025; 22:43:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Yani işte algı meselesi ben kimsenin görmediği titreyen lcd ışığı bile fark ediyorum. Çıt çıksa duyarım kimsenin duymadığı sesleri neyse. Senin arabana binsem duyarım kısaca anlarım neyse.

    Her ay en az İzmir kadar uzun yol yaparım genelde. En uzak gittiğim yer Mersin oldu. Daha denk gelmedi. Sanırım anlayışımız farklı zira ben yolu bir deneyim olarak algılarım ve yol üzerinde girmediğim şehirlere girerim orada mola veririm.

    8 saatlik yolda turistik bir şehirde mola verir konaklarım gezerim vs.

    İşte düşüncemizde farklı bana kalsa yasal olarak 2 saate bir 15 dk araba dışında zaman geçirmek mecburi olmalı güvenlik için bilim adamları bunu diyor zaten o yüzden bende kendimde de bunu gözlemliyorum o yüzden 5 saat - 7 saat durmadan gidilmesi vs kavramları bana çok uzak.

    He gidebilsemde gitmezdim zira risk var deniyorsa yapmam. Zira benim hatam sizin söylediğinizin aksine sadece beni bağlayamaya bilir başka insanlarında hayatlarını riske atar. Aşırı hassas olabilirim sizin gözünüzde ama bunu sizi ve etrafımı korumak için yaparım.

    Edit ilave yapayım. Bence 1000 km yapan bir araç gerekli değil zira batarya gereksiz büyük ve pahalı olacaktır. Üstelik ağır olacağından otomobilin verimide düşecek.

    Onun yerine 5 -10 dk arası %10-80 yapsın 500 km - 700 km olsun yeterli. Benim ki 800 volt mecbur araçlar 1000-1200V’a çıkacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 20 Nisan 2025; 23:6:18 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Güldürdün kardeşim. Matematik hocana selam söyle sen :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genel olarak kimsenin elektrikli arac diye yanıp tutuştuğu yok. phevler de elektrikli aractan tam sayılmaz ..byd nin seal elektriklisinin yuzune bakan yok ama phev satısları iyi orneğin....elektrikli arac sayısının artmasındaki tek sebeb duygusallık...3.5ml satan bir aracın elektriklisi 2ml altına satılabiliyor..

  • Her benzin istasyonuna elektrikli şarj istasyonu da kurulursa çok daha hızlı artar bu sayılar. İnsanların en büyük çekincesi nerede şarj edeceğim şu anda menzilden çok.

  • Serciey kullanıcısına yanıt
    Neden %70’ini biz kendi yerli kaynaklarla ürettiğimiz bir şeyi baskılayalım yabancı petrolü özendirelim.

    ABD bekliyor kapıda satmak için zaten. Ukrayna savaşı sayesinde tüm Avrupa’ya o satıyor.

    Zam yapmak yerine iş yerlerine GES için teşvik verdiğimiz gibi evlere yapılanlarada teşvik verelim.

    Yada en basiti kooperatif güneş tarlasını yasalaştıralım herkes belli bir miktar alsın ürettiğini elektrik faturasından düşsün.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • berkayjan kullanıcısına yanıt

    Gece evden şarj ettim, sabah sabah fişi çekip yola çıktım.

    Bu rahatlık var.

    Akşam fiestaya yakıt alacaktım, unuttum kaldı öyle. Unutmazsam alırım bu akşam. Uygun fiyata yakıt satan istasyon 5 km ötede. Elektrik prizi evde.

    Adana'da 80 küsür şarj soketi var şimdiden, 200 küsür petrol istasyonu var. Elektrikli araç sayısı çok az olmasına rağmen böyle.

    Elektrikli araç sayısı ve oranı arttıkça şarj istasyonu sayısı da artacaktır. İnsanlar bilmiyor bu kadar çok şarj istasyonu olduğunu. Araştırsa öğrenir. Bana soranlara söylüyorum hayret ediyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    böyle mi sorguluyorsun, buradaki kişileri aşağılamışsın ama gülünç duruma düşmüşsün. haberde %48 benzinli satılıyor diyor. sen benzinli üreten firma yok diyorsun. hangi veriye göre bunu söylüyorsun. Toyota hibrit ile anılır ama Toyota da bile benzinli modelleri hala satılıyor.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Benzine zam kaçınılmaz ya o bakımdan dedim, hepsi elektrikli olsa ona zam kaçınılmaz olacak.

  • Serciey kullanıcısına yanıt
    Elektrik zamanla artacak ve o zamana zaten ya firmalar veya insanlar kendi elektrik üretimine geçecek.

    Şimdi normalde zaten elektrik piyasası serbest piyasa aslında ama devlet son zamanlarda tepe fiyatı belirliyor.

    Üstüne birde kendi sübvansiye ediyordu. Şimdi tepe fiyat devam etmekle beraber çok tüketenleri sübvansiye etmiyor.

    Şimdi bu arkadaşlar artan fiyat nedeni ile güneşe filan yönelecekler.

    Şarj firmalarıda güneşe yada rüzgara yatırım yapabilir. Zaten Zes ve e-Şarjın bildiğim kadarı ile var zaten. Adamlar kendi ürettikleri elektriği son kullanıcıya kendi satıyor.

    Böylece o zamana zaten bu kaygıda kalmayacak. Zira insanlar ya kendi üretecek yada kendi üretenden şarj edecek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Ya ister inanın ister inanmayın bizim evde arabayı kim dolduracak diye tartışıyorduk. Zira farklı yönden gelmek gerek orada trafik var sonra in bin doldur üşeniyor insan. Rahat 10dk bazen 15 dk kaybediyorduk.

    Şimdi ise kimse gitmiyor benzinciye özellikle çıkıp ödemiyor. Gittiğim yerde ihtiyacım varsa yada park avantajı sağlıyorsa şarja takıyorum 10-15 sn uğraşıyorum.

    He bu arada yarın zam geliyor diye gece 11’de gittiğim çok oldu benzinde o zamanda sıra bile oluyor benzincide. Yani benimkide cimrilik diyebilirsiniz ama yapma şansı varken yapıyorduk işte :)

    Yani size yakındır, yol üstündedir boş vakitlerde önünden geçiyorsunuzdur, inmeden ödüyorsunuzdur otomatik vs. O zaman sizi etkilemez. Bu biraz kişisel bir şey diyeyim o zaman isterseniz ama günün sonunda özel bir yere gidip doldurma ihtiyacı kalkıyor mu kalkıyor işte.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Ya birde benzin doldurma derdi yok diyorum bize kör fanatik diyorlar kullanmayan bilmiyor işte.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Valla bizi değil, kimseyi etkilemiyor. Kimi etkileyebilir, dağ başında 220v elektriği ve şarj alanı olup da benzin istasyonu uzakta olan kişiyi etkileyebilir.


    Şehrin göbeğinde olup da 2 dakikada 600km wltp menzil eklemeye üşenen hayatımda ilk defa sizi gördüm. Hem de uygulama açmak, "yakıt başlatmak", pompanın önünde yarım saat araba beklemek, gereksiz yavaş yakıt akışı vs, bunların hiç biri yok. İster Çankırı'nın köyünde Vaypet'te, ister İstanbul'ın göbeğinde Opet'te. Gir, 2dk'da çık, içten yanmalı kullananlar yıllardır bu kolaylıkta hallediyor bu işi yani.


    Bu yüzden içten yanmalı otomobillerde "menzil" meselesi onlarca yıldır konuşulmuyor yani hani? Belki ilk dönemlerde yakıt eczanelerden temin edilirken konuşuluyordu, olabilir.


    Elektrikli araçların avantajlarına, özellikle de bu ülkede hem fikirim yoksa, orada hiç sorun yok. Ama size naçizane tavsiyem, şu "benzinlik zorluğu" meselesine girmeyin. Şüphe edilir samimiyetinizden, adam elektrikli otomobile geçeceği varsa da geçmez. Doğru sebeplerle savunmak ve tanıtmak lazım elektrikli otomobili.





  • 20-25dk(istersen ihtiyaca göre daha az) aracına enerji almak için durmak bile, bizim insanıza dert yaratıyor?

    Sanırsın herkes, 7/24 vızır vızır araç üstünde!

    Beklenti ve ihtiyacını karşılamıyor ise, almazsın olur biter. Adamın ihtiyacı ve kullanım tarzı elektrikliye uygun demek ki? Ne bu tatava!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.