Şuan fiyatı 431 TL olan ürün 100 tl indirim ile beraber 280 TL gibi bir fiyata düşmüş oldu. (Sanırım fatura kesilmemiş , trendyol sitesinde tam detayları göremiyorum. )
6.12.2019 tarihinde müşteri ile nasıl konuşacağını dahi bilmeyen bir horoz lojistik çalışanı tarafından arandım. Ürünün gün içinde teslim edileceğini ve adreste olup olmadığımı sordular(ki bu duruma şaşırdım açıkcası). Adreste olduğumu ve kendilerini beklediğimi belirttim.
1 saat içinde geldiler ve ürün paketinde ciddi hasarlar yırtıklar vardı. Ürünü bu şekilde teslim alamayacağımı, hasarlı ürün tutanağı tutmak istediğimi belirttim. Kargo çalışanı laubali ve sert bir şekilde öyle bir evrak yok ürünü alacak mısınız, almayacak mısınız diye sordu. Ürünü bu şekilde teslim almayacağımı söylediğim anda ise mikrodalga fırını tek eliyle alıp sağa sola vurarak gitmeye çalıştı. Bu sırada hızlıca 1 tane fotoğraf çekebildim.
Kargocular beni gelmeden önce aradıkları için onları telefonla tekrar aradım fakat telefonu açmadılar. Ardından Horoz lojistik firmasını aradım. 1 saat kadar hatta bekledikten sonra ilgiliye ulaştım. Ürünün tarafımdan iade edildiği şeklinde sisteme girildiğini belirttiler. Halbuki ben iade etmek istemedim. Ben ürünümü sağlam bir paket ile yeniden talep ettiğimi belirttim. Müşteri temsilcisi ise konuyu trendyol ile çözmemiz gerektiğini, kendilerinin hasar tutanak formu olmadığını tekrardan aktardı.
Halbuki trendyol canlı desteğe girdiğinizde hasarlı kargoyu seçerseniz sizden ilk olarak hasarlı kargo tutanağı talep ediyor.
Bu taleplerine rağmen anlaşmalı çalıştıkları kargo firması bu tutanağa sahip olmadığını iddia ediyor.
Horoz lojistik firması da yardımcı olmayınca aynı gün canlı destek ile trendyola durumu aktardım. Arkadaş kargo firması adına ve kendi firmaları adına özür dileyerek hemen iadeyi gerçekleştirebileceğini aktardı. Arkadaşa ilk başta da söylediğim gibi iade istemediğimi, satın aldığım ürünün sağlam kutulu şekilde yeniden iletilmesini istediğimi belirttim. Tamamdır dosyanızı açıyorum dediler.
Hafta sonu olduğu için pazartesi(09.12.2019) günü yeniden iletişime geçtim ve ürünün iadesinin onaylanacağı bilgisi aldım. Bu arkadaşa da ürünü iade etmek istemediğimi, satın aldığım ürünün sağlam paketlisini istediğimi belirttim. Cuma günü arkadaşın bana bu şekilde bilgi verdiğini söylediğimde ise cuma günü herhangi bir dosya açılmadığını öğrendim. Arkadaşa yeniden durumu aktardım ve dosya oluşturduğu söyledi ve canlı sohbeti ben bir cevap veremeden kapattı.
Ertesi gün bir cep telefonu tarafından arandığımda herhalde konu ile ilgili gelişmeler için aradıklarını düşündüm fakat beni arayanın kargo teslim günü arayan kargo elemanı olduğu fark ettim. Beni ve yaşanan olayı tamamen unutmuş, ürün teslimi var adreste misiniz diye sordu. Hangi ürün dediğimde ise satın aldığınız ürün gibi garip bir cevap verdi. Hangi firma olduğunu sorduğumda horoz loj. dedi. Arkadaşa ürünü sorduğumda mikrodalga fırın sanırım diyince ürünün yenisi mi geldi diye sordum ve arkadaş durumu o zaman hatırladı. Hayır aynı ürün yeniden teslim için çıkartılmış dedi. Sebebini sorduğumda ise biz bilmeyiz ürünü teslim alacak mısınız diye sordu ve teslim almayacağımı tekrar söyledim. Tamam dedi ve görüşme bitti.
Oldukça sinirlendiğim için canlı destek yerine Trendyol müşteri hizmetlerini aradım. Canı hiç konuşmak istemeyen bir müşteri temsilci çıktı karşıma. Tüm yaşananları yeniden aktardım. İnceliyorum dedi ve bir iki dakika sonra ürünün iade edilecek dedi. İade edilecek ürünün kargo şirketi tarafından bana yeniden verilmeye çalıştığını aktardığımda ise normal bir durum gibi hata olmuştur dedi.
Artık durumdan oldukça sıkıldığım için yetkili biri ile görüşmeyi talep ettim fakat yetkili kişinin kendisi olduğunu başka bir birime bağlayamadığını bilgi verdi. Yine hiç bir bilgi ve sonuç alamadan telefonu kapattım.
Aynı gün öğlenden sonra trendyol tarafından arandım. Ukala ve kurumsal ağızla konuşan bir yetkili ürünü satın aldığımda (okumadan) kabul ettiğimiz sözleşme içinde kargo hasarlı gelen ürünlerin iade olduğu belirtti. Başka bir işlem yapmayacaklarını söyledi. İlgili arkadaşa yaşanan problemin satıcı yada kargo firmasından kaynaklandığını bu iki firmayla da benim değil kendilerinin sözleşmeli olduğu aktardım.
Benim anladığım kadarıyla ya satıcı firma indirim adı altında hasarlı olan ürünlerini satmaya kalktı yada kargo firması ürünü bu hale getirdi.
Bu durumu temsilciye anlatmama rağmen beni dinlemedi ve iade sürecenin başlayacağını tekrar aktardı.
Sözleşmede ne yazarsa yazsın belirli bir para karşılığında bana sattıkları ürünün hasarlı geldiği için iade olmasının mantıksız olduğu, ürünü yeniden almak istediğimde 70 tl fiyat farkı olduğu bu sorunun kendi içlerinde olduğu tekrar aktardım fakat beni dinlemeden ürün iade olacak başka yardımcı olabileceğim bir şey var mı diye sordu ve yok dedim. Telefon kapandı ve bir hafta sessizlik.
Ne ürün iade edildi nede başka bir olay oldu. Sistemlerinde hala ürün teslim edildi gözüküyor. Bugün tekrar iletişime geçtiğimde dosyanın hala açık olduğunu biraz daha beklememi rica ettiler.
Ürünün tesliminden beri beni dinlemeyen, müşteri problemini önemsemeden geçiştiren trendyol firmasından şikayetçiyim. Konuyu başka yerlere de taşıyıp. İade onaylandığı anda Tüketici heyetine de gideceğim.
Konunun yayılması ve benzer problem yaşayanları bu konuda toplamak adına bu konuyu oluşturuyorum.
Okuduğunuz için teşekkürlerimi sunarım.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme