Şimdi Ara

Trendyolda e-ticaret yapacaklara altın öğütler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
7
Favori
3.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Geçtiğimiz mart ayında bir hevesle e-ticaret olayına girdim. Genelde herkes e-ticaretten kazanıyor, iyi para dönüyor, ben niye maaşa mahkum kalayım dedim ve e-ticarete girmeye karar verdim. 2 ay gibi bir süre uğraştım en son geçen hafta pes ettim, maaşlı işe geri döndüm. Karşılaştığım durumlar ve aşama aşama başlayacaklara nelere dikkat etmeleri gerektiğini yazmak istedim.


    - Öncelikle şahıs şirketi için online başvuru yapıyorsunuz. (GİB sitesinden). Şahıs şirketi içinde 2 tür durum var, birincisi gerçek üsul diğeri ise basit üsul.


    -Basit üsulde beyanname vermenize, muhasebeci tutmanıza, vergi vermenize gerek yok. Bu gruba el işi yapan, veya hizmet işi yapan kişiler dahil.


    -Gerçek üsulde ise al-sat işi yapan ticari işler yapanlar dahil. Her türlü vergi kalemine dahil oluyorsunuz. Satsanızda satmasanızda devlet söke söke vergisini alıyor. Ayrıca birde muhasebeci tutuyorsunuz. Fatura kesmeniz zorunlu olduğu için mobil imza almanız gerekiyor. Uzuyor liste.


    Ben gerçek üsulde başladım. Trendyola bir hevesle girdim. İlk etapta oyuncak, tekstil ve mobilya aksesuarları satmak istedim. Toptancılarla görüştüm fiyat aldım vs vs. Neyse ürünleri bağladım. Evin deposuna aldım. Ürünleri trendyola eklemeye başladım. Aman Allahım komisyon oranları uçmuş.


    Ürünleri satabilmeniz için rekabet etmeniz gereken yüzlerce dükkan ve girişimci var. Trendyol komisyon oranlarına bakıyorum oyuncaklarda %16-18 arası, Tekstilde %21, mobilyada %16 civarında komisyon alıyor. Buna birde devletin %20 kdv'sini ekleyin. Yetmiyor 200 lira altı siparişlerde kargo bedeli hem satıcı hemde alıcı ödüyor. Satıcı için 30 küsür lira. 200 lira üstü her türlü satıcı ödüyor ürününüz 10 desi üstüyse ciddi rakamlar çıkıyor. Şimdi buraya kadar aldığınız ürüne ekleyeceğiniz maliyetler çıkıyor. Ekstra sizin kar oranınız var. 200 liraya mal ettiğiniz üründen %20-30 kazanmanız için 400-500 arası bir fiyata satmanız gerekiyor. Ama bir bakıyorsunuz oda ne, sizin 200 liraya mal ettiğiniz ürünü bir başkası 280 e satıyor. Burda dumura uğruyorsunuz. Bu 1.şok.


    - Mesela ben erkek iç çamaşarı satayım dedim, iç giyimde 13 toptancı gezdim en uygun fiyata atlet 22 liraya bağladım. Trendyolda bir bakıyorum adam 33 liraya atlet satıyor. 33 lira olması imkansız diyorum, bunun zaten 30 küsür kargo ücreti var, komisyonu var, kdv si var. Bu adam bunu zararına satıyor olamaz. Trendyolu arıyorum diyorumki ya siz bu adamdan kargo bedeli almıyorsunuz, yada bu adam enayi ürünü zararına satıyor. Bana dedikleri tek kelime şu, fiyat politikasına karışmıyoruz. Benim sorduğum soru o değil desemde yok. İlk darbeyi burdan yedik. Aynı şey oyuncak ve mobilya içinde geçerli.


    -Neyse dedik yinede koyalım sabredelim dedik. Mobilya sehpa siparişi geldi. Siparişi kargoya verdik. Ürün müşteriye hasarlı gitti. Kargo yolda ürünü kırmış. Kargolar ile trendyolun anlaşması var, sizin şahsi hiçbir anlaşmanız yok, yükümlülüğünüzde yok. Kargocular sizi muhattap almıyor. Neyse kargo için trendyola ulaştık diyoruzki kargo firması ürüne hasar vermiş, zararımızı tazmin edin, onlarda topu kargo firmasına atıyor, kargo firmasına gidip kavga ediyorsunuz, onlarda muhattabımız siz değilsiniz diyor, bizim trendyol ile anlaşmamızda mobilya hasarlarında tazmin ödeme yapılmaz diye zaten sözleşme yapmışız diyor. Tekrar trendyolu arıyorsunuz ses yok. Yani zararı size sokuyorlar arkadaşlar. Yetti mi? Yoo şimdi sehpayı gönderdiniz 250 lira kargo bedeli tuttu, sehpa geri geldi birde 200 civarı geri geldiği için kargo ödüyorsunuz etti mi size 450, yetmiyor birde ürün hasarlı gittiği için trendyol size müşteriye ürün göndermeme cezası kesiyor :) Yani her türlü size giriyor. Bu 2.şok.


    - Gelelim başka bir olaya, müşteri oyuncak aldı, oyuncağı gönderdiniz, müşteri kutusunu açtı, çocuğu oynadı oynadı sıkıldı pat 12.gün iade talebi oluşturuluyor, müşteri geri gönderiyor. İade sebebi beğenmedim oluyor.Hem gönderdiğiniz kargo size giriyor, gelen kargo size giriyor, birde burdan sizden kesilen komisyon tahsil ediliyor, bu komisyonun ödemeside 2 ay sonra. Trendyola soruyorum diyorumki normalde aynı gün bilemedin sonraki gün iade olur, müşteri bildiğin kullanıp yollamış, bana dedikleri;bizim politikamız bu diyor.


    Mesela nisanda sattığım ürünlerin ödemesini haziranda aldım, oda eksik yatırdılar, iade gelen ürünün komisyonunu bir sonraki ay ödeyeceklermiş. Yani kısaca Trendyol gibi bir firmadan satış asla yapmayın. Yapanlar zaten bin pişman. Ben bir hevesle girdim. Gerek ödemeler dengesi sıkıntılı, gerek müşterilerin iadelerine bir çözüm yok sistemde açık var. Gerekse mücadele edeceğiniz tedarikçilere ayrı töleranslar tanınmış, gerekse ürününüze zarar geldimi ortada kalıyorsunuz.








  • Bundan yıllar evvel yine bu iadeler ve başka tüketiciye sıfır diye gelen 2. el ürün mevzularında alıcılar ve satıcıların veryansınlarını okuyorduk. Bir tane ahlaksız tüketici forumda açık açık iphone alırken 2-3 farklı renkte sipariş edip renklerin nasıl olduğunu görmek için kutularını açıp birini seçip diğerlerini iade ettiğini söylemişti. Neymiş kontrol edip bakması lazımmış rengi istediği gibi miymiş diye. Beyefendi lütfedip mağazalarda standlarda gidip bakamıyor, internetten sıfır açılmamış kutuda ürünler sipariş edip kutularını açıyor sonra iade ediyor. Üründe el izi mi bırakmış, kutuyu mu deforme etmiş, kargo ücreti firmaya mı girecekmiş, bu ürünü satıcı başkalarına mı kitleyecekmiş, açılmış kutu ürünü başka tüketicilerin almayı reddedip iade edip kargo ücretleriyle satıcıyı daha fazla zora mı sokacakmış hiç umrunda değil. Böyle bir tembellik, böyle bir bencillik, gevşeklik yok. Zaten yüzüne de yazmıştım forumdan diye hatırlıyorum veya genel olarak yazmış da olabilirim.

    Trendyolda yıllarca abiye elbise ve çanta sattık.

    kadınlar özelikle bu işin çakalı olmuş.


    kadın çantayı alıyor düğünde kullanıyor geri iade ediyor.


    Hele gelen iadelerde çantanın için ruj izleri fondaten tozlarıyla geri iade ediyor beğenmedim diye.

    Trendyol MH resim atıyoruz dönüş politikamız bu şekilde diye dönüyorlar.

    Yaw kullanılmış ürünü gönderiyor utanmaz içine rujunu akıtmış diyorum cevap yok


    Trendyol'da satmak için kendi ürününü üretip satarsan o zaman işler yürüyor biraz onun dışında bulaşmamak lazım.

    Geçmiş olsun cidden bu işi düşünen arkadaşları hayal dünyasından çıkartacak bir yazı olmuş. Hep düşündüm fakat hiç bulaşmadım davulun sesi uzaktan hoş geliyor maalesef. Faizlerin komisyonların vergilerin giderlerin bu denli yüksek olduğu bu ortamda ticaretin tadı olmaz olmuyor da. Böyle düzenini kurmuş milletin sırtından para kazan kuruluşlar için hayat güzel fakat altta kalanın canı çıkıyor işte adamların politikası da bu zaten. Bu ülkede şuan 1 Gıda sektörü, 2 Eğlence sektörü, 3 Ustalık gerektiren işler, para buradan hiç sekmiyor bir iş fikrine girişecek olsam bunlardan şaşmazdın sanırsam.

  • Geçmiş olsun hiç şaşırmadım,ülkede hak, hukuk adalet kalmayınca herkes bildiğini okuyor..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun cidden bu işi düşünen arkadaşları hayal dünyasından çıkartacak bir yazı olmuş. Hep düşündüm fakat hiç bulaşmadım davulun sesi uzaktan hoş geliyor maalesef. Faizlerin komisyonların vergilerin giderlerin bu denli yüksek olduğu bu ortamda ticaretin tadı olmaz olmuyor da. Böyle düzenini kurmuş milletin sırtından para kazan kuruluşlar için hayat güzel fakat altta kalanın canı çıkıyor işte adamların politikası da bu zaten. Bu ülkede şuan 1 Gıda sektörü, 2 Eğlence sektörü, 3 Ustalık gerektiren işler, para buradan hiç sekmiyor bir iş fikrine girişecek olsam bunlardan şaşmazdın sanırsam.

  • Halisünasyon H kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, uzaktan davulun sesi hoş gelir sözünün gerçekleştiği noktalardan bir tanesi Trendyol. Ben de bir zamanlar heves etmiştim bu nedenle bu işi yapan bir arkadaşın yanında iki ay çalıştım. Bu tecrübelerinizi herhangi bir zarara uğramadan gördüğüm için hiç girmedim bu sektöre.

    Atladığınız bir kaç önemli husus daha var bence; listelediğiniz ürünün altına başka satıcı gelip daha düşük rakam yazabiliyor ve sizin elinizdeki kaliteli üründen daha kalitesiz bir ürünü göndererek satış yapıyor.

    Bir diğer hususta listelediğiniz ürünün daha yukarıda gözükmesi için reklam vermeniz şart ve bunlar küçük yatırımcı için büyük rakamlar oluyor.

    E-ticarette başlayacak olanların öncelikle satacağı ürünü çok iyi seçmesi gerekiyor bence. Gelir elde etmek için ya çok ucuza mâl edeceksin ya da hiç satılmayan yeni ürünleri satmaya çalışacaksın.

    Şu an e-ticarette en kolay parayı kazanan sadece pazaryeri sitesi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • civilengineer23 C kullanıcısına yanıt

    kesinlikle dediklerinize harfiyen katılıyorum. İşin reklam kısmından ziyade fiyatta rekabet etmek önemli. En çok satılan ürünler fiyatları uygun olan ürünler. Müşterilerin e-ticarette en sık yaptığı filtrelerden biri ürünü aratıp fiyata göre listeletmektir. Bu sebeple sizin sattığınız A markalı bir ürünü, bir başka satıcı daha ucuza satabiliyor.


    En ucuza almak için dediğim gibi çok toptancı gezdim, aslında direk üretici ile temas gerekli ama onda da zaten üreticilerin portfoyu olduğu için size satmıyorlar. Baştan sona rezillik, her hafta e-ticaret danışmanı reklam için uygun fiyat için akıl verip duruyordu, en son fırçaladım bir daha aramadı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bella Ciao kullanıcısına yanıt

    kesinlikle, adalet diye bir kavram kalmadı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm sektörler tekelleşmiş dostum. Market açayım desen milyon liran olması lazım, hadi açtın diyelim, 3 harfli harici diğer büyük marketler ve grosslar rakip, onların altına satamıyorsun zaten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dolapta bunların ve hiçbir hak,hukuk kanun dinlemiyorlar,ara sıra satış yapıyom orda.. parayı Dolap kazanıyor sadece, hem alıcıdan hem satıcıdan komisyon alıp çekiliyor kenara..kullanıcı üyelik sözleşmesini değiştirip, üyelerden gizliyorlar.. geçen bildirim yollamış sözleşme değişikliği diye.. ancak bildirimi tıklayınca değişikliği okuyamıyorsun ne yaptı bilen yok..

    Ha sizin bahsettiğiniz oyuncağı kullanıp 12.günde iade etmek ise ayrı şerefsizlik..bir milletin mayası bu kadar bozuk olmaz.. acayip şerefsiz insanlar türedi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bella Ciao -- 12 Haziran 2024; 10:36:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok geçmiş olsun hocam. İyi ki cok iade yapma huyum yok, cok sövülürmüş arkamdan. Şu ana kadar sadece 2 kez ürün iadesi yaptım, birisi hakikaten cok kötü üründü, diğerinin de bedeni olmamıştı onun kargosu bana girmişti 😅

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bella Ciao kullanıcısına yanıt

    Valla dostum çok şey var. Çocuk takım elbise sattım 6.gün iade geldi. O ara artık düğün, kutlama vs ne varsa alındı sonra iade ettiler. Bunlar için trendyolun çözümü yok, olan sana oluyor, hem ürün kullanılıp geliyor hem kargo masrafları bize giriyor. Onlardan kargolarla yapılan tazmin anlaşmasını istedim gizlilik gerekçesiyle onuda vermediler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • victoribarbo kullanıcısına yanıt

    Ürünü teslim alırsın aynı gün veya sonraki gün iade edersin anlarız, ama 1 hafta 10 gün sonra iade oldumu direk zaten kullanılıp gönderilen ürün olarak algılıyorsun 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ülke işte bu yüzden düzelmez hocam milletin ahlaki değeri kalmadı çünkü. 12. Günde iade nedir el insaf ya. 6. Günde iade eden belli zaten işi bitmiş yollamış. Okurken benim sinirlerim bozuldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu E-Ticarette mantıklı hiçbir olay yok, kulaklık alıyorsun ne bass geliyor ne yazdığı özellikler var. Hemen iade edeyim diyorsun oda ne? iade hakkın yoktur, görmediğin ürünü denemediğin ürünü sana kitliyorlar.


    Allah bu çinlileri  

  • Trendyolda yıllarca abiye elbise ve çanta sattık.

    kadınlar özelikle bu işin çakalı olmuş.


    kadın çantayı alıyor düğünde kullanıyor geri iade ediyor.


    Hele gelen iadelerde çantanın için ruj izleri fondaten tozlarıyla geri iade ediyor beğenmedim diye.

    Trendyol MH resim atıyoruz dönüş politikamız bu şekilde diye dönüyorlar.

    Yaw kullanılmış ürünü gönderiyor utanmaz içine rujunu akıtmış diyorum cevap yok


    Trendyol'da satmak için kendi ürününü üretip satarsan o zaman işler yürüyor biraz onun dışında bulaşmamak lazım.

  • Ülkede cemaat, parti, ocak, grup, çete, vakıf, tarikat, site, dernek, kooperatif gibi çoğulcu tayfada değilseniz buraların kirli bir parçası değilseniz kazanç sağlayamaz hayatınızı kazanamazsınız

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 0nurKaplan 0 kullanıcısına yanıt

    Harfiyen altına imzamı atıyorum. Trendyolda alıcının iletişim bilgisini dahi göremiyorsunuz. Diyorumki şu iade sürecini 2 gün yapın, müşteri max 2 günde yapsın, onada yok diyorlar. 14 gün boyunca acaba iade gelecek mi diye bekliyorsunuz tak 12.gün iade talebi açılıyor, yani talep dahi değil direk kargoya veriyorlar yani


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dnzcnkrdnz kullanıcısına yanıt

    E-ticaretin böyle kolpa bir düzen olduğunu bilmiyordum. Denemiş oldum. Hala trendyoldan ürün satanlar bu kargo bedelleriyle, komisyonla, kdv ile nasıl mücadele ediyor hayret ediyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam geçmiş olsun keşke daha detaylı araştırsaydınız girmeden para kaybetmemişsinizdir umarım fazla. Ben de bu işe girmeyi düşündüm 2 yıl önce. Zaten dükkanda ortaktım o zamanlar zaten ilgilendiğim için toptan fiyatları ezbere biliyordum. Oturdum başladım hesaplamaya. Yahu ürünün bana gelişi 30, işte kdv, trendyol payı kargo vs hesapladım hiç kâr almasam 60-70 lirayı geçiyor. E bir bakıyorum adam kılıfı 50 liraya satıyor. Nasıl yani? Maliyet + kargo bile etmiyor ama adam satıyor. Yani toptan fiyatı aldığınız anda müşteri gibi o ürünün fiyatlarını inceleseniz girmezdiniz bence.


    Neyse işte sonra baktım baktım anlamadım gitti yani dedim bu işe girersem ben batarım. Çıktım direkt siteden falan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Numenorian Man -- 13 Haziran 2024; 9:17:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Numenorian Man kullanıcısına yanıt

    Maalesef araştırmadık. Gaza geldik ve girdik. Aslında benim için büyük tecrübe oldu. Ben evden satış yaptığım için süreci sürdüremedim. Belki dükkanım olsa gelen giden müşteri olsa beklerdim bir süre daha, ama yine sizin dediğiniz gibi daha ucuza satanlarla rekabet edemezdim. Bu komisyon oranları, bu kargo maliyetleri, devletin vergi politikası, beyannamesi, stopajı bilmem nesini katınca zaten yürütmek imkansızlaşıyor. Ha şöyle bir durum var, şuan trendyola üreticiler dahil olmuş durumda. Farklı isimlerle kendi ürünlerini üretip satıyor. Bunu bizzat gördüm. Adam toptancıya mal veren üretici ama aynı zamanda trendyolda farklı isimle ürün satıyor. Neler dönüyor neler.

  • Halisünasyon H kullanıcısına yanıt
    Zaten ancak böyle kurtarır. Üretemeyen mal alıp da satamaz trendyolda. Bu bağlamda mesela mobilyacılar vs yapıp satabilir güzelce. (Tabii kargo meselesindeki rezillik başka.) Ama onun haricinde toptancıdan mal alalım kâr koyalım da satalım yok. Ancak bir gün şöyle bir mal üretirim ve bu satar dersiniz maliyeti sadece üretim maliyeti olur bakarsınız ürünün satış fiyatlarına rekabet edebilecek olursanız o zaman denenir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.