E-ihracat Hizmetleri (Amerika, Avrupa, Asya, Arap ülkeleri için özel çalışma) Web Tasarım, Programlama, SEO, Reklam Yönetimi, Devlet Teşvikleri, SSB, Nato Tedarikçi Kaydı, Marka İşlemleri rauvas - web tasarım hizmetleri Rauvas - Web Tasarım Hizmetleri - Web Tasarım, SEO, Dijital Pazarlama, Reklamcılık https://www.rauvas.com |
Trendyolda e-ticaret yapacaklara altın öğütler (3. sayfa)
-
-
Senelerce önce n11 de küçük ev aletleri satıyorduk. Altus marka yağlı radyatör ısıtıcıdan 2 adet bir kişiye sattık. 14 güne yakın bir süre sonra iade talebi geldi. Açıklama olarak ''ısıtması yetersiz'' yazmışlar. Tabi mecbur iade aldık, giden-gelen kargo parası ve kutunun hasar görmesi yanımıza kar kaldı. Daha sonra n11 sisteminde iade taleplerini incelerken aynı kişinin öncelikle 1 adet ısıtıcı için ''iki tanesi fazla geldi birini iade ediyoruz'' açıklaması ile bir iade talebi açtığını ancak kısa süre sonra iptal edip iki ürün için ''ısıtması yetersiz'' diye talep açtığını gördük.
Sonuç olarak adam 2 tane yağlı radyatörü aldı, 2 haftaya yakın bir süre kullandı ve ihtiyacı kalmayınca bize geri yolladı.
Bizde bunun gibi benzer onlarca olaydan sonra e-ticaret işini bıraktık.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkd66 -- 14 Haziran 2024; 15:1:51 > -
Bu terbiyesizlikten başka birşey değil. Emeğe yazık, paraya yazık, zamana yazık. İnsanlar zerre düşünmüyor bunu. 2006 yılından beri internet üzerinden ürün alırım. 18 yıl boyunca 5 iadem var. 2 si sahte ürün, diğerleri bedenden dolayı.
-
evet bu olayı hatırlıyorum. amazon.com.tr nin ilk zamanlarıydı galiba. aynen dediğiniz gibi söylemişti. vallahi pes...
-
14 günlük iade süresini yasal olarak devlet belirliyor.Herhangi bir e-ticaretci bunu kısaltamaz ki ? E-ticaretci buna uymasa müşteri thhye başvurur...
-
Şimdi şöyle bir durum var THH başvurulan her durum tüketici lehine dönmüyor. Misal elektronik ürünlerde kusuru bulunmadığı halde kullanılan üründe tüketici haklı bulunmuyor, yani beğenmedim iade ediyorum gibi. Başka bir örnek yine giyim veya çanta ile ilgili, mesela müşteri aldı iade etti ama kabul etmedik ruj lekesi var, veya kıyafette leke var koku var buda hakem heyetinden döner. Yani kısaca ayıplı mal olmadığı sürece hakem heyetinden dönüyorda
-
Yıllarca istoçta fotoğrafçıılık yaptım, e-ticaretçiler müşterim oldu, öğrendiğim ise şu oldu:
%20-40 arası, haklı iade ya da g*t müşterinin keyfi iadesi olur. Bunun masrafı da diğer %60-80 içinde eritilir.
Aksi durumda sistem zortlar.
İşbu sebeptendir ki 10 yıldır bir sürü proce vardı aklımda, büzzük yemedi, hayata geçiremedim.
İade edemeyecekleri şeyler de var gerçi, onlar üzerinden birşeyler yapmayı planlıyorum bir süredir.
Ben de genelde web sitesinden seçip direk mekana gidiyor, oradan almaya çalışıyorum il içi ise.
İçilen çaylar eşliğinde "Kargo yok be aağğbii, fatura da kesmesen olur, baaak canlıııığğğ" geyiği dönmeye başlayınca en az %30 geri geliyorlar.
Ha; bi don, iki atlet için olur mu? Olmaz.
-
Trendyol'da para kazananların çoğu hırsız satıcı dediğimiz müşteriyi çarpma derdinde olan, defolu ürün gönderen , faturaları trendyoldan uyarı gelmeden kesmeyen (hepsini kesmiyorlar) çürük satıcılar para kazanıyor. Satıcı ürünümü eksik gönderdi,eksik gönderdiğini kabul etti ,eksik ürünü kargolayacağım diye oyaladı durdu .Trendyol satıcı ile çözün dedi vs konu uzadı sonunda trendyol iade edin ücreti iade edelim dedi ve hırsıza bir şey yapmadı.Ondan sonra trendyol'dan sipariş vermiyorum.
Satıcılar birlik olup komisyona itiraz etmediği sürece bu durum böyle gider. 3 milyon aylık satış yapıp net 150000 tl kazanan var yanlış okumadınız yüzellbintl yani %5, trendyol bu satıştan %21 komisyon alıyor 630000. Bu satıcı buna rağmen devam ettiği sürece bu pazaryeri siteleri komisyon-kargo vs diye müşteriyi ve satıcıyı soymaya devam eder. Rekabet edebilecek fiyatlarınız yoksa kesinlikle eticaret tavsiye etmiyorum.
-
Ahahaha...
Ekran kartı alıp 13 gün mining yapanları n'etmeli?
-
hocam bende satıcının kendi sitesinden bakıyorum x sitesinde 1000 tl ,kendi sitesinde 1100+kargo. arıyorum sizden sipariş vereceğim ama kargonuz yüksek şu sitede yine siz daha düşük fiyata satıyorsunuz diyorum oradan alın o zaman diyor. Kargo almasa ,komisyon cebinde kalacak ama bazıları anlamıyor
-
iade kargo maliyeti-depolaması-sürecini yönetemeyip( müşteriler art niyetliydi) kapatan firmalar var.müşteri alıyor keyfine iade ediyor
-
Her zaman alıcının kollandığı gibi bir durum söz konusu değil.Faiz kararı olan bir gün değerli metal siparişi verdim ve üründe yaşanan fiyat değişiminden kaynaklı ürünü göndermedi satıcı ki iptal ve iade olmayan bir sektör olmasına rağmen.Bu konuya Trendyol çözüm bulmadı ve ortalama %10 luk bir kayıp yaşadım 4-5 gün içerisinde.
Ek olarak yasa var.Müşteri keyfi iade de edebilir.Bu işi yapan zaten bunu bilerek girmiyor mu ? Ha paketli üründür, açıldıktan sonra ticari değerini yitirir o zaman satıcıya hak veririm ama aksi halde bence bir sorun yok iade de
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 14 Haziran 2024; 17:33:32 > -
Haberin var mı bilmiyorum ama 1 temmuz itibarı ile kargo ücretleri ve işlem ücretlerine yeniden zam geliyor.
kargo barem olaylarını iyi takip edin. Barem altı kalan fiyatlandırmaları ona göre yapın.. 125₺ üstü yakın fiyatlı ürünleri 124,90₺ gibi fiyat girin baremde kargo ücreti 25₺ gibi bir şey oluyor. Bu tar olayları bilmeniz sizin yararınıza olur biraz kar da yükselir. Ayrıca kendi siteniz üzerinden eticaret olayı maalesef ki büyük bir firma değilseniz bitti. Pazaryeri mantığı artık öyle bir hal aldı ki, kendi sitene yatırım yapma mantığını ortadan kaldırdılar. Bugün lcw bile pazaryeri modeline geçmiş durumda. Gerisini siz düşünün..
-
Ben 2 gün önce kapattım tamamen trendyol hesabını :)
-
Maalesef ürün alıp satarak Trendyolda para kazanmak neredeyse imkansız. Zaten bütün toptancılar size toptan diye sattığı fiyatlara trendyolda farklı isim altında kendileri satıyor üstüne birde hacimleri yüksek olduğu için komisyon ve vade desteği alıyorlar. Emin ol senin 1 ayda zor aldığın para onların hesabına 10 günde yatıyor hemde çok daha küçük bir komisyon kesintisiyle.
-
O farklı bir konu,e-ticaret sitesi ben iade hakkı süresini 3 gün yapıyorum gibi birşey diyemez yani...
-
Allah belalarını versin, tahmin ediyordum bu durumu
-
Kısa süre önce bende mağazamı kapattım Trendyol sadece hamallık yanına yaptığım zarar ve zaman kaybı da cabası. -
Amazon amerika,kanada,ingiltere,japonya,arap ulkeleri pazarí dururken trendyol da civ civ yemi karlar ve vahsi türk saticilar/ müsterilerle niye ugrasiyorsunuz. Hem karlar iyi,para kazaniyorsunuz hem bu kadar eziyet asla çekmiyorsunuz amazon yurtdisi pazarinda. -
burdan bu konuyu önce görüp trendyol da satış yapmayı düşünen esnaf arakdaşlara. dükkanınızdaki malı trendyol a ortak edip sizi hamal niyetine kullanıp sizin malınızdan sizden cok kar etmelerini istiyorsanız buyrun uğraşın.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X