Merhabalar bende Trifaze bir motor vardı etiketinde yıldız 380v üçgen 220v çalışıyor yazıyor. Eskiden kullanıldığı yerde 380v da kullanılıyormuş bende 220v çevirmek istedim ama bağlantı noktasında üç adet kablo vardı bende içini açarak 6 kabloyuda buldum eskiden yıldız bağlantı olduğu için z x y birbiribe lehimlenmişdi diğer üç kabloda bağlantı kutusuna çıkıyordu. Ama bunların hangileri z x y hangileri u v w bilmiyorum bunları nasıl ayırt edebilirim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karamamba.8 -- 10 Haziran 2021; 22:20:46 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Trifaze motor bağlantısı




-
-
Merhaba.
Yıldız bağlı olarak birbirine birleştirilmiş olan uçlar Z X Y uçlarıdır.
Boşta kalan ve enerji vereceğiniz uçlar ise U V W uçlarıdır.
Etikete göre faz-faz arası 380V olan şebekede motor yıldız,
Faz-Faz 220V olan şebekede motor üçgen bağlanmalıdır.
380 / √3 = 220V sargılara uygulanmalıdır.
Aslında her bir sargı grubunun birer ucu belli ise
Sargı uçlarının birer ucu U V W , diğer birer ucu ise Z X Y 'dir. Yani enerjiyi sargı gruplarının hangi ucundan verdiğinize bağlıdır.
Ama hali hazırda yıldız bağlı motorda durum bahsettiğim şekildedir. 3 fazlı motoru tek faz 220V ile çalıştıracaksanız kondansatör kullanarak faz farkı oluşturmanız gerekir. Aksi halde 3 fazlı motor direkt faz-nötr bağlantısı ile çalışmaz.
Faz-Faz arası 220V gerilim uygulayacaksanız (sürücü veya trafo kullanarak mümkündür) bu durumda motoru üçgen bağlamanız gerekir.
Saygılarımla...
-
köprü denilen direk bağlama mevzuu var, siz rresim atın isterseniz.
Ayrıca kondansatör de bağlamalısınız ama birçok motorda sadece 380 olduğu halde hem 220 hem de 380 yazdığından bahsediyordu bir bobinajcı. kaç kW'ık bir motor bu??? 220'ye uymaybilir.
-
Motor 2.5 kv bi motor. Dediğiniz gibi üçü bağlantılı olan z x y ama bağlantı şemalarında u z ile v x ile w y ile bağlandığı için sormuştum hangi kablolar olduğu belli değil yani benim elimde 6 kablo var ,sandece 3erli guruplara ayırabildim zxy ve uvw olarak bunları rasgele üçgen bağlasam olmaz heralde. Elimdede kondansatör var zaten. Yani benim sorunum üçlü gürüplar halindeki kablaloraın hangisi x hangisi y hangisi z bilmiyorum diğer üçlü gurupta aynı bunların önemi varmı yoksa üçlü guruplardan rasgele birbirlerine bağlıyımı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karamamba.8 -- 11 Haziran 2021; 16:7:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Dediklerinizin aynısını yaptım ama motor hareket etmedi ve ince bi inildeme sesi vardı. Acaba motor yanıkmı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Karamamba.8Dediklerinizin aynısını yaptım ama motor hareket etmedi ve ince bi inildeme sesi vardı. Acaba motor yanıkmı
Merhaba. Bağlantılarınızın fotoğraflarını atabilir misiniz,motor etiketi ile beraber ?
Kullandığınız kondansatörün de verilerini paylaşırsanız iyi olur.
Saygılarımla...
-
2,2kW olanı dahi çalışmamıştı bu biçimde. belki doğru kabloları dışarı çıkarılmamış da olabilir. Ama bu güçteki bir motorun tek fazda çalışsa dahi verimlilik kaybı fazla.
Kondansatörünüzün de bilgilerini verin, gerekirse ölçülmeli. Bu motoru en efektif sürücüile kullanmalısınız ama bu güçteki sürücünün fiyatı motordan fazla, tek fazlı aynı güçte bir elektrik motoru daha ucuzdur.
Faz kaydırıcı için (tek fazı 3 faza çevrmek için) trafolu ve ayrıca basit sürücü devreleri bulunmakta ama sonuç çıkmayabiilir.
İş hakkında da bilgi verirseniz efektif yardım albilirsiniz.
-
motor mili kolayca dönüyor mu? 2. el aldığın motorlara şüpheci olarak bakmalısın. hurda niyetine satılmış, rulmanları bozuk veya sargıları sorunlu olabilir. ilk kontrol motor milini döndürerek yapılır. düzgün rulmanlar, ses çıkarmadan, yağ gibi dönmesini sağlar. sargılar içinse, ölçü aletini ohm kademesine getirip, köprüleri çıkartılmış sargı uçlarından ölçme yapılır. sağlam sargılar, direnç değeri gösterir. sonsuz değer sargı ile gövde arasında ise sağlam, sargı uçlarındayken ise kopukluk gösterir. gerek sargılar arasında, gerekse sargı ile gövde arasında iken bip sesi duyuyorsan yada o değeri varsa, kısa devre anlamına gelir. ama senin tarifin 2 faza kalmış gibi görünüyor. kondansatörün değeri yetersiz kalmış da olabilir. bunu anlamak için, ilk hareketi elinle yapabilirsin.(ama, elini hızlıca çekmelisin, yoksa elin yaralanabilir.) eğer motor dönüyorsa, kondansatör yetersiz kalmıştır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dergul -- 12 Haziran 2021; 11:31:48 >
-
-
enerji verdiğinde motorun dönmemesi, sargılarda manyetik alanın oluştuğunu gösteriyor ama, duman meselesi can sıkıcı bir durum. motorun için kullanabileceğin kondansatör değerlerini aşağıda görebilirsin.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X