Şimdi Ara

Triger 160.000 km dayanır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
65
Cevap
0
Favori
10.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cogu ureticinin degisim icin onerdigi km zaten cok guvenli bir degerdir. Bence ureticinin tavsiyesinden once degistirmek bosa para harcamaktir. Bu degerler de genelde 60.000-100.000 arasinda cogu aracta. O yuzden 160.000 cok sayilabilir ama mumkun bir seydir. Cunku dedigim gibi ureticiler kopmasindansa erken degistirilmesini tercih ettikleri icin verdikleri degerde fazlaca guvenlik payi vardir.
  • Ayrıca şu da bir gerçek ki... Bir üretici triger aralığını 10.000 km daha öne alsa çok ciddi kar eder..... üretilmiş yüzbinlerce hatta milyonlarca arabaları olan firmalar için muazzam kazanç demektir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Ayrıca şu da bir gerçek ki... Bir üretici triger aralığını 10.000 km daha öne alsa çok ciddi kar eder..... üretilmiş yüzbinlerce hatta milyonlarca arabaları olan firmalar için muazzam kazanç demektir...

    para kazanır ama prestij kaybeder.
    bkz.periodik bakım aralıkları gittikçe artıyor,5000-7500 lerden 10 binlere çıktı,15 bin derken şimdi 20 binlerden bahsediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Ayrıca şu da bir gerçek ki... Bir üretici triger aralığını 10.000 km daha öne alsa çok ciddi kar eder..... üretilmiş yüzbinlerce hatta milyonlarca arabaları olan firmalar için muazzam kazanç demektir...

    para kazanır ama prestij kaybeder.
    bkz.periodik bakım aralıkları gittikçe artıyor,5000-7500 lerden 10 binlere çıktı,15 bin derken şimdi 20 binlerden bahsediliyor.

    gayet tabiki...
    rekabet ortamı olmasa garantilerde, periyodik bakımlarda felaket olur...
  • T harfi bile uykularimi kaciriyor.

    Araci 63000 de aldim Triger degistimi degismedimi hic bilmiyorum ogrenme sansimda yok. Ilk aldigimda bakim yaptirirken trigger nasil dedim 90000 km ye kadar gider gerek yok dedi ama ben korkuyorum 75000 km de degistirecem gibi.
  • 8V AKL ve 16V BCB motorlarda kayış kullanılıyor, benim 2003 model SEAT Toledo aracımın trigger kayışını 2009'da yeni sahibi değiştirmişti, kilometreden değil, yıldan ötürü değişti (6 yıl olmuştu). İfade ettiğine göre: "sökmemle elimde kalması bir oldu". Yani trigger kayışını sadece içindeki kordlar tutuyormuş, kauçuk gevremiş ve evsafını kaybetmişti.

    Riske girmeyin arkadaşlar. Trigger kayışı yetkili serviste 750-1000 TL arasında ama özel servislerde 250-300 TL ve sanayideki ustalarda 150-200 TL'ye yapılabiliyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakom52

    2000 model Vw Bora 1.6 Comfortline aldım. Araç 160 bin km'de. Triger Kayışını kontrol ettirmek için bugun ustaya götürdüm. Allahtan iyi ki götürmüşüm. kayış kopmak üzereymiş. Ama işin ilginç tarafı ustanın demesine göre kayış şuana kadar hiç değişmemiş. bunu parçaları sökerken anladı. usta şimdiye kadar bu parçalar hiç sökülmemiş dedi. Gerçekten böyle birşey olabilir mi?




  • üstad bu 750-1000 lira muhabbeti nedir,aracın markası mercedes,bmw falanmı? Yetkili servis ile özel ya da sanayii ustaları arasında bu kadar fiyat farkı nasıl oluyor,yapılan iş aynı değilmi?
  • Aracın markası VW, SEAT, SKODA, AUDI ve diğer araçlar. Diğer markalarda da bu fiyat genelde böyledir. Duyduğum kadarı ile RENAULT'ta biraz hesaplıymış ama o tabi zamanındaydı. Belki onların da uyguladığı fiyat artmıştır.

    SEAT Yetkili Servisinde 1.6 MPI 16V DOHC motorun (BCB) Trigger Kayışı Değişimi 900 TL ("belki biraz daha artabilir de"), fakat sanayideki ustada 150 TL'ye halledilebiliyor. Zaten yedek parçacıda orjinal Trigger Değişim Kiti set halinde satılıyor. Yetkili Servis işçiliğe çok para istiyor ve söktüğü bazı parçaları, sağlam olsa bile, kullanmayıp yerine yenisini takıyor (gergi makaraları vb.).
  • peki abi trigeri set halinde değiştireceğimize sadece kayışını değiştirtsek olmazmı? bende de 2004 leon var.araç daha 70000 km de ve benden önceki sahibi zannedersem değiştirmemiş ve ustanın söylediğine göre triger bakmakla anlaşılmıyormuş. korkuyla yaşamaktansa değiştirmek en iyisi ama nerde ve nasıl?
  • servis ve sanayi..götür değiştittir kendin değiştircek halin yok
  • evet iyi ki söylediniz yoksa ne yapardım ben?!
  • Pejo 308 hdi 180 bin km ya da 10 yıl yazıyor kitapçıkta anormal koşullar için.
    Normal koşullar 240 bin kmde değişmesi gerekiyormuş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gooogle96

    Pejo 308 hdi 180 bin km ya da 10 yıl yazıyor kitapçıkta anormal koşullar için.
    Normal koşullar 240 bin kmde değişmesi gerekiyormuş..

    Hocam zincir mi var o arabada ya 240 bindeki trigerin halini düşünemiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gooogle96

    Pejo 308 hdi 180 bin km ya da 10 yıl yazıyor kitapçıkta anormal koşullar için.
    Normal koşullar 240 bin kmde değişmesi gerekiyormuş..

    dizeller zincirli oluyor bazıları hiç değiştimeye gerek yok diyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    peki abi trigeri set halinde değiştireceğimize sadece kayışını değiştirtsek olmazmı? bende de 2004 leon var.araç daha 70000 km de ve benden önceki sahibi zannedersem değiştirmemiş ve ustanın söylediğine göre triger bakmakla anlaşılmıyormuş. korkuyla yaşamaktansa değiştirmek en iyisi ama nerde ve nasıl?

    triger set halinde değişir sadece kayış değiştirilmez bu işlemi yetkili serviste yaptırmanızı tavsiye ederim çünkü sanayideki ustalarda yeterli alet olmadığı için yanlış takabiliyorlar o zaman motor yaptırmanız gerekebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Bizde Ford Connect vardı, 0 almıştık. 120 Bin kmde sattık ve hiç kayış değiştirmemiştik.



    aferin bravo size..

    Yararlı bir başlık olmuş zira bu başlığa yazan arkadaşları biyere not edin, 2. el araç alırken biriyle karşılaşırsanız direk eleyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: gooogle96

    Pejo 308 hdi 180 bin km ya da 10 yıl yazıyor kitapçıkta anormal koşullar için.
    Normal koşullar 240 bin kmde değişmesi gerekiyormuş..

    dizeller zincirli oluyor bazıları hiç değiştimeye gerek yok diyor

    120.000km sonra kontrol edilmesini öneriyorlar genelde zincirli araçlarda.
  • Bizim benzinli c30 var.120.000'de bir değişiyormuş triger.Bana da bu rakam fazla gelmişti.
  • O modellerde kaçta değişiyor ama mesela Jetta/Golf/Passat/Polo'nun kılavuzunda kayış için 90 bin kontrol 120 bin değişim diyor.Zincirli motorlarda sıkıntı yok zaten.
  • Ben 5-6 ay kadar önce trigeri kopmuş bir Transporter görmüştüm. Usta kam millerini masaüstüne koymuştu ve 7-8 yerden kırılmışlardı. Usta balyozla vurdum kıramadım dedi o manzarayı gördükten gördükten sonra dün 40bin lik bakımı için götürdüğüm 2005 Caddy aracımın triger'ini set olarak değişmeyi önerdi servis. Ben de korku ile yaşamaktansa değiştirmeyi uygun gördüm. Araç hala servis de aramalarını bekliyorum. Bir iki küçük işi kalmış. Usta'nın dediğine göre triger keçesi yağ kaçırıyormuş. Ayrıca kayıştan ve dönen rulmanlardan da çoktan beri ses gelmesi dikkatimi çok önceden triger'e vermemi zorunlu hale getirmişti.
    Kayışı henüz görmedim ama araç çoğunlukla şehir içinde kullanıldı sürekli dur-kalk rampalarda dur-kalk en azından bundan sonra kafam rahat olur. Hele o kam millerini gördükten sonra..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.