Benzin ve LPG kullanımı ile toplamda maksimum %33 tasarruf edilecek ise ve LPG siz 100 km de 9 litre benzin tüketildiği düşünülürse kendi kendini minimum 27500 km sonra amorte etmeye başlar. ( benzinin litresi 4.30 TL olarak kabul edilirse )
Bu LPG sisteminin çalışma prensibi ile ilgili teknik bir döküman var mı?. Bir zamanlar FSI motora LPG uygulanıyordu ama 3500 devirden sonra LPG sistemi devreye girdiği için tercih eden olmamıştı.
çalışma prensibi şu şekilde aynı zamanda benzinde harcıyor aracınız bizim testlerimizde istanbul trafiğinde 36 lt gazda 4 litre benzin tüketiyor araç
gaz enjektörü dediğimiz enejktörler gaz ile beraber benzir gönderiyor amaç benzin enjektörünü yakmasın die
araç 1000 devirin altına düşerse araç benzine geçiyor
araç 4000 devirin üstüne çıkarsa yine benzine geçiyor çalışma şekli normal sistemlerden değişik olarak bunalrdır
tasarruf elde ederken benzin miktarınıda dikkate almanız gerekmektedir.
Esasında bir çok forumda TSI motorlar için LPG uygulamasını bekleyen çok kişi vardı. Ben her ne kadar düşünmesemde yaptıracak bir çok kişi çıkacağına eminim. Bence telefon ile arayın yerine yukarıda anlatmış olduğunuz gibi çalışma prensibini ve montajı yaptığınız aracın 100 km deki LPG ve benzin tüketimlerini ( hangi araçla hangi saatlerde ve hangi yollarda ) açıklayan bir web sitesi kursanız ve forumlardan link verseniz sizin ve kullanıcılar için daha faydalı olacağını düşünüyorum. Web sitesi kurmasanız bile bilgileri forumlarda paylaşabilirsiniz. İnsanlar telefon aramak itici gelebilir ve bunun yerine ilk başta sistemin güvenirliliğini ve tasarrufunu okumak isterler...
quote:
Orijinalden alıntı: Muradovskiy
Esasında bir çok forumda TSI motorlar için LPG uygulamasını bekleyen çok kişi vardı. Ben her ne kadar düşünmesemde yaptıracak bir çok kişi çıkacağına eminim. Bence telefon ile arayın yerine yukarıda anlatmış olduğunuz gibi çalışma prensibini ve montajı yaptığınız aracın 100 km deki LPG ve benzin tüketimlerini ( hangi araçla hangi saatlerde ve hangi yollarda ) açıklayan bir web sitesi kursanız ve forumlardan link verseniz sizin ve kullanıcılar için daha faydalı olacağını düşünüyorum. Web sitesi kurmasanız bile bilgileri forumlarda paylaşabilirsiniz. İnsanlar telefon aramak itici gelebilir ve bunun yerine ilk başta sistemin güvenirliliğini ve tasarrufunu okumak isterler...
tavsiyelerinize teşekkür ederim .telefon görüşmelerimizde ztn müşteriler bu yazdıklarımızı duyucaklar bizler tarafından ama sizin verdiğiniz fikirde çok gzl uygulamakta fayda var die düşünüyorum web sitesi özellikle
iyi günler...
arkadaslar sizden ricam golf tsi 160 bg dsg sahibi olan birisi arabanin arti ve eksilerini yazabilir mi?
122 bg ile arasinda 3.5 milyar var ve arasinda gidip geliyorum. bir de 2. elde satarken daha cok mu zorlaniriz 160 bgi?
quote:
Orijinalden alıntı: cseyfe
arkadaslar sizden ricam golf tsi 160 bg dsg sahibi olan birisi arabanin arti ve eksilerini yazabilir mi?
122 bg ile arasinda 3.5 milyar var ve arasinda gidip geliyorum. bir de 2. elde satarken daha cok mu zorlaniriz 160 bgi?
2.elde çok zorlanmazsınız ama 122 hp lik golfü daha rahat satarsınız. 160 hp lik golf için meraklısını bulmanız gerekir.
İkisinin arasındaki fark arabadan ne beklediğiniz ile alakalı..
Ben olsam alabileceğim en donanımlı 122 lik golfü alırdım..
quote:
Orijinalden alıntı: cseyfe
arkadaslar sizden ricam golf tsi 160 bg dsg sahibi olan birisi arabanin arti ve eksilerini yazabilir mi?
122 bg ile arasinda 3.5 milyar var ve arasinda gidip geliyorum. bir de 2. elde satarken daha cok mu zorlaniriz 160 bgi?
performans meraklısı değilseniz 122lik iyidir.sadece turbolu ve sorunsuz bir motor. hem daha az yakar hemde 200 nm torku ile gunluk kullanımda 160lıgı pek aratmaz . 160lık sorunlu demiyorum ama sonuçta daha karmaşık bir motor. supercharger da var. 122lıkle arasındaki performans farkını anlayabilmeniz için yuksek devirlerde kullanmanız gerekli. benim fikrimi sorarsanız ben 160 lık alırdım, ama bence performans onemli oldugu için. satarken ustte soylendiği gibi daha kolay satılır 122 lik. ayrıca 160lıktan her usta anlamaz.
Konu ile pek alakalı değil ama yeni konu açmak yerine buraya yazmayı uygun buldum. Aracım 3 yılını doldurdu ilk iki yıl periyodik bakımlarını yaptırdım. En son bakımda KM 21000 deydi şu an 26000 km de ve üzeinden yaklaşık 1.5 sene geçti araçta servis uyarı ışığı yanıyor. Araçların her 15000 km de bir ya da yılda bir periyodik bakıma girmesi gibi bir durum var. Aracı km dolmadan yılı baz alarak gidip periyodik bakımını yaptırmalımıyım. Sadece yağını değştirmek yeterli olur mu ne dersiniz. Bu arada bakım için 370 tl gibi bir ücret isteniyor.
Eğer uzatılmış bakım garantiniz yoksa yağını ve filtresini değiştirip devam edin derim. Kilometrede düşük. Sadece belli bir zaman sonra fren hidroliğini değişmesi gerekiyor. Daha önceden değişmişmi bir bak. Değişmemişse onuda değiştirmende fayda var.
Bu işlemleri özel serviste yaparsan bakım sinyalinide sildirirsin.. Olmadı bir bosch servisine uğrayıp sildirebilirsin...
quote:
Orijinalden alıntı: Muradovskiy
Eğer uzatılmış bakım garantiniz yoksa yağını ve filtresini değiştirip devam edin derim. Kilometrede düşük. Sadece belli bir zaman sonra fren hidroliğini değişmesi gerekiyor. Daha önceden değişmişmi bir bak. Değişmemişse onuda değiştirmende fayda var.
Bu işlemleri özel serviste yaparsan bakım sinyalinide sildirirsin.. Olmadı bir bosch servisine uğrayıp sildirebilirsin...
Dediğiniz gibi yağ ve hidrolik değişimini yaptıracağım. Yalnız takıldığım bir nokta var. Yakın çevremdekilerden duyduğum; düzgün periyodik bakımlarının yapılmaması ileride oluşacak parça değişimlerinde servis indirimlerinden faydalanmaya mani olacağı yönünde. Böyle bir gerçeklik payı var mı? Yani her sene km dolmasa dahi bu tür indirimlerden ileride faydalanmak adına bu bakımları yaptırmak gerekiyor mu?
quote:
Orijinalden alıntı: proteo Dediğiniz gibi yağ ve hidrolik değişimini yaptıracağım. Yalnız takıldığım bir nokta var. Yakın çevremdekilerden duyduğum; düzgün periyodik bakımlarının yapılmaması ileride oluşacak parça değişimlerinde servis indirimlerinden faydalanmaya mani olacağı yönünde. Böyle bir gerçeklik payı var mı? Yani her sene km dolmasa dahi bu tür indirimlerden ileride faydalanmak adına bu bakımları yaptırmak gerekiyor mu?
Ben kendimden bilgi vereyim. Benim normalde her yılın aralık ayının sonunda periyordik bakıma giriyordum. 2. bakımdan sonraki 4. ayda sadece yağ değişimi yaptırdım yetkili serviste. Bir sonraki bakım zamanı otomatikman bir sonraki senenin nisan ayına attı.. Bu servisteki bilgisayarda göründü. Hatta aralık ayında benimde bakım ikazı verdi. Yağ değiştirdiğim için ve bakım zamanı gelmediği için sildiler yetkili serviste. Fazla yol yapmıyorsan her sene periyodik bakıma girmenin bir anlamı yok bence..
quote:
Orijinalden alıntı: proteo
quote:
Orijinalden alıntı: Muradovskiy
Eğer uzatılmış bakım garantiniz yoksa yağını ve filtresini değiştirip devam edin derim. Kilometrede düşük. Sadece belli bir zaman sonra fren hidroliğini değişmesi gerekiyor. Daha önceden değişmişmi bir bak. Değişmemişse onuda değiştirmende fayda var.
Bu işlemleri özel serviste yaparsan bakım sinyalinide sildirirsin.. Olmadı bir bosch servisine uğrayıp sildirebilirsin...
Dediğiniz gibi yağ ve hidrolik değişimini yaptıracağım. Yalnız takıldığım bir nokta var. Yakın çevremdekilerden duyduğum; düzgün periyodik bakımlarının yapılmaması ileride oluşacak parça değişimlerinde servis indirimlerinden faydalanmaya mani olacağı yönünde. Böyle bir gerçeklik payı var mı? Yani her sene km dolmasa dahi bu tür indirimlerden ileride faydalanmak adına bu bakımları yaptırmak gerekiyor mu?
benim aracta soyle olmus: ilk sahibi ilk 2 yil boyunca 10.000 km yaptigi icin ilk yil bakima goturmemis. 2 yil sonunda 10.000 km'de bakima goturmus, ilk yil eksik gorunen bakimi yapildiktan sonra artik servis bakimli bir arac olarak gorunuyor. yani bir sonraki bakimi 25.000 km'ye kadar servis prioblemi yok. hatta ben bu donemde iyi niyet garantisi ile kavrama setini degistirdim,iscilik ucreti karsiliginda.
VW online yardimi biraz daha zorlayinca TSI 122 HP hakkinda soyle bir konusma gecti aramizda.
Ersen> Merhaba ben Ersen, nasıl yardımcı olabilirim? kan> Merhaba iyi calismalar kan> Benim TSI motor ile ilgili bir sorum var. Ersen: merhaba Hüseyin Bey, nasıl yardımcı olabilirim? Ersen: buyurun.. kan> Jetta 1.4 TSI 122 beygirlik aracta hem turbocharger hemde supercharger mevcutmudur? Ersen: sadece turbocharger mevcut Hüseyin Bey kan> TSI twincharger anlamina gelmiyor mu? kan> neden sadece turbocharger varken yine de twin charger olarak isimlendirilmektedir? Ersen: biraz bekleteceğim sizi.. detaylı bilgi alıp paylaşacağım kan> tabiki bekliyorum. Ersen: TSI turbo besleme sistemine sahip bir motor (T) buradan geliyor Stratified (katmanlı) motoru temsil eden bir harf I ise bildiğiniz üzere Injection'dan geliyor. TSI da (T) Twin anlamında kullanılmamıştır Hüseyin Bey
Belki bircogunuz icin yeni bir bilgi degil ancak konusma sonunda benim aklimda Supercharger ne ise yariyor sorusu geldi.
Soyle bir sonuca vardim ki dogru ya da yanlis olabilir: Turbo devreye belli bir devirden sonra giriyor. Supercharger ise turbo nun devreye girmedigi devirlerde is goruyor.
Peki sizce supercharger beygiri arttirmada is goruyor mu yoksa bu tamamen yazilim ve bazi parcalarin degisimi sayesinde mi oluyor?
TSI; "turbocharged stratified injection" ya da "Turbo-Stratified Injection" kısaltması. Hem turbo hem de turbo+supercharger motorlar için kullanılıyor. Supercharger olanlarda düşük devirde turbonun devreye girmesinden önce de kompresyon sağlanıp daha yüksek tork ve güç elde ediliyor. Devir artığında supercharger kompresyonu kademeli olarak turboya devrediyor.
Tesekkur ederim daha detayli bilgi icin. Sizde de Jetta mi vardi yanlismi hatirliyorum?
Bir arkadaş Audi 1.8 TFSI almıştı 160 HP liklerden...
Turbosunun üzerinde made in south africa yazıyordu....
122 lik TSI ların turbosu hangi ülkenin üretimi bakan oldu mu hiç ?
yeni makyajlı tiguanlarda 150hp yerine 122ve160 hp'lik motor kullanılmış 160hp aynı motorda yazılımla oldu herhalde.bu motoru kullanan vw'in farklı araçlarında hangileri? golf ve jetta benim bildiğim onlardada bu motor kullanılmıyor artık zannedersem.4*4 tiguanda bu motor nasıldır sorun varmı acaba kullanan bilen varsa bilgilendirirseniz...teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: Muradovskiy
Bir arkadaş Audi 1.8 TFSI almıştı 160 HP liklerden...
Turbosunun üzerinde made in south africa yazıyordu....
122 lik TSI ların turbosu hangi ülkenin üretimi bakan oldu mu hiç ?
peugeot
Merhaba arkadaşlar..Ben ford kullanıcısıyım..Son çıkan Jettaları çok beğendiğimden son zamanlarda Jettalara bakıyorum...Benim aracım dizel 1.6 TDCI yakıt tüketiminden memnunum bir depo ile 900 km gidebiliyorum..Jettanın 1.4. TSI 122 modelinden yakıt tüketimi nedir acaba..Teşekkür ederim
quote:
Orijinalden alıntı: ilker1782
Merhaba arkadaşlar..Ben ford kullanıcısıyım..Son çıkan Jettaları çok beğendiğimden son zamanlarda Jettalara bakıyorum...Benim aracım dizel 1.6 TDCI yakıt tüketiminden memnunum bir depo ile 900 km gidebiliyorum..Jettanın 1.4. TSI 122 modelinden yakıt tüketimi nedir acaba..Teşekkür ederim
Merhaba, yeni jetta 1.4 tsi 122hp modelinin yakıt tüketimi şehir içi 8.2, şehir dışı 5.1 lt. DSG düşünürseniz bu değerler 7.7 ve 5 lt. Sakin kullanımla bir depo ile şehir içi en fazla 700 km, şehir dışı 1100 km gidebilirsiniz. Tabii bu değerler fabrikanın teknik verileri. Pratikte bu değerler birazcık daha düşecektir.
quote:
Orijinalden alıntı: ilker1782
Merhaba arkadaşlar..Ben ford kullanıcısıyım..Son çıkan Jettaları çok beğendiğimden son zamanlarda Jettalara bakıyorum...Benim aracım dizel 1.6 TDCI yakıt tüketiminden memnunum bir depo ile 900 km gidebiliyorum..Jettanın 1.4. TSI 122 modelinden yakıt tüketimi nedir acaba..Teşekkür ederim
dizelden benzine gecerken kesinlikle yakıt kaygınız olmaması lazım. eğer aracın ne kadar yaktıgı sizin için onemli ise kesinlikle benzinliye gecmeyın. bu 1.4 tsi olsa da farketmez.