O zaman DSG lerin kullanıldığı en güçlü motor 1001 beygir gücünde...
evet bencede öyle gibi, birde bmw deki smg sanzumanda dsg sistemiyle aynı mantıkla çalışıyormuş sadece isim farkı varmış.
Arkadaşlar 2008 yılı ocak ayından beri bu forma yazıyorum, 2008 ocak ayında aldığım ve bu forumla tanışmama vesile olan aracımın (jetta TSi 1,4 140) bugün öğle üzeri satışını yaptım ve artık bir TSi kullanıcısı değilim. Aracı yoğunlukla ş.içi kullanmam ve benzine üst üste gelen zamlar nedeniyle benzin parasına yetişmekten bıktım.Velhasılı 4 yıldır gözüm gibi baktığım arabamla vedalaştım bugün.Yakın zamanda Murad arkadaşım bu duyguyu yaşamıştı, onu daha iyi anlıyorum şimdi..Foruma elimden geldiğince arabayla ilgili bildiklerimi tecrübelerimi aktarmaya devam edeceğim.Bu 4 sene zarfında burada iyi niyetli güzel insanlar tanıdım şahsen olmasa da, hepsine herkese çok selamlar, sevgiler..
Sevgili Ozan İnanılmaz koyacak jettayı satman... Hatta ilerleyen zamanlarda takmışım benzin parasına bile diyeceksin.. Ben GT yi sattıktan sonra dizel bir araç aldım.. Araç şehir içinde 5.8 litre yakıyordu. Niye aldım ben bu aracı diye sorguladım kendime. Şu fani dünyada bir araba kullanma zevkim var üstüne üstlük kendimi mahrum ettim diye kahroldum.. Tekrar bir TSI alınca dünyalar benim oldu. Sanki ilk defa araba alıyormuşum gibi oldum.. İlk akşam inip içinde uyuyasım geldi... Neyse biraz zaman geçsin gene TSI kaşıntısı tutar merak etme.. 1.6 litreye kadar olan benzinliler veya dizel araçlar TSI nın verdiği zevki vermiyor.. Hayırlı olsun..
streptozotocinus arkadasımız burdamı acaba
arkadaşlar,yeni bir araba alma arefesindeyim. iki araca indirdim ve fikrinize ihtiyacım var. jetta ile corolla arasında kaldım. corolla 2011 model 1.33 comfort 19ooo km de 34 bin tl jetta 2008 model 1.4 tsı 122 hp 18ooo km de 37 bin tl ikiside orjinal. fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim. Saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: ozgsah
arkadaşlar,yeni bir araba alma arefesindeyim. iki araca indirdim ve fikrinize ihtiyacım var. jetta ile corolla arasında kaldım. corolla 2011 model 1.33 comfort 19ooo km de 34 bin tl jetta 2008 model 1.4 tsı 122 hp 18ooo km de 37 bin tl ikiside orjinal. fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim. Saygılar...
jetta comfortline mı? ayrıca araçların linki varsa iyi olur. comfort paket corollanın baz versiyonu bildiğim kadarıyla.. klima vs manuel bir araç olması lazım. 2008 model aracın 18000 binde olması da dikkat çekici. galeri vs ise kesinlikle uzak durmanızı tavsiye ederim.
Murad abi telefonda konuşmuştuk leon alacağım demiştin almışsın. Hayırlı uğurlu olsun, Allah kazasız belasız sürmeni nasibetsin! En kısa zamanda arayacağım seni tekrar. Syg.
quote:
Orijinalden alıntı: BeN_TuninG
streptozotocinus arkadasımız burdamı acaba
Strep siteden uzaklaştı ama ben hala görüşürüm kendisi ile..
quote:
Orijinalden alıntı: BeN_TuninG
iyi aksamlar adım ismet 48 yaşindayım bu güne kadar 1987 ford tanustan başlayan şöför hayatım vw 2008 sıfır aldığım pola ile devam ediyorum oğlumun isteğiyle jetta tsi 2.el almaya karar kıldık sizlere sorular sormak istiyorum TSI 122-140-160-170 hp formu ilk sayfadan başlayıp şu anda sayfa 42deyim yani sizlerin piknike gitmek için hazirliklar yaptığınız yerdeyim. Jetta comfortlıne almak niyetindeyim 122-140 hp almak üzere aramaya başladım sizlere sormak istediğim sorular şunlar 122-140 hp motorlarda 50.000-80.000 bin motorlarda yani yüksek km olması motor arızası çıkabilirmi daha önce tsi gibi atak hiç araba kullanmadım dsg veya manuel mi almam lazım bana bir fikir verirseniz sevinirim sizlerin verdiği yakıt sarfiyatı 5-10 arası sarfiyattı benim kullandığım polada 8,3/100 yazıyor benim için yakıt sarfiyatı önemli ama sizlerin yazdıklarınızı okuduktan sonra pola da çok yaktığı belli oluyor jetta 2007-2009 arası bir tane alcam ben hiç otomatik vitesli araç kullanmadım ama ist trafiğinde bence iyi gelcek dsg mi yoksa manuelmi tavsiye edersiniz şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkürler ederim.
Aradığınız araçların ikinci el değeri oldukça yüksek olduğundan aradaki farkı verip 0 araç almanızı öneririm. Bütçeyi zorladığınıza pişman olmazsınız. Eğer manuel alacaksanız problem yok ancak DSG alacaksanız mutlaka uzatılmış garanti de satın alın. İşinizi ağlama alın ve "iyiniyet garantisi"ne muhtaç olmayın. Bu şanzımanların çok ciddi ve pahalı problemler çıkarabileceği bilinmektedir. Eğer ikinci elde karar kılarsanız 122 HP ve manuel olan kesin önerim olur. Özellikle ilk üretilen kuru tip 7 ileri DSGlerden de ikinci elde mutlaka uzak durmanızı öneririm. 140lık hem üretimde olmadığından, hem daha fazla tükettiğinden hem de daha kompleks olduğundan size sorun çıkarma ihtimali de fazla olacaktır.
sıfır almak olanaksız maadi durumum ancak 2 el otoya müsait sizin yazdıklarınızı uygulamaya çalışcam özellikle manuel 122 alacam zaten hayatımda hiç otomatik araba kullanmadım öneriz iyi oldu peki km sınırı varmı acaba bu araçlarda km önemli değilmi yüksek km araçlarmı yoksa km az olan araçmı almamı tavsiye edersiniz kmsi 100.000 üstü araçlar daha ucuz öneriniz ne olur tskler ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: floyd
quote:
Orijinalden alıntı: ozgsah
arkadaşlar,yeni bir araba alma arefesindeyim. iki araca indirdim ve fikrinize ihtiyacım var. jetta ile corolla arasında kaldım. corolla 2011 model 1.33 comfort 19ooo km de 34 bin tl jetta 2008 model 1.4 tsı 122 hp 18ooo km de 37 bin tl ikiside orjinal. fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim. Saygılar...
jetta comfortline mı? ayrıca araçların linki varsa iyi olur. comfort paket corollanın baz versiyonu bildiğim kadarıyla.. klima vs manuel bir araç olması lazım. 2008 model aracın 18000 binde olması da dikkat çekici. galeri vs ise kesinlikle uzak durmanızı tavsiye ederim.
arkadaşlar,yeni bir araba alma arefesindeyim. iki araca indirdim ve fikrinize ihtiyacım var. jetta ile corolla arasında kaldım. corolla 2011 model 1.33 comfort 19ooo km de 34 bin tl jetta 2008 model 1.4 tsı 122 hp 18ooo km de 37 bin tl ikiside orjinal. fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim. Saygılar...
jetta comfortline mı? ayrıca araçların linki varsa iyi olur. comfort paket corollanın baz versiyonu bildiğim kadarıyla.. klima vs manuel bir araç olması lazım. 2008 model aracın 18000 binde olması da dikkat çekici. galeri vs ise kesinlikle uzak durmanızı tavsiye ederim.
sürüş keyfi, güvenlik, konfor açısından jetta kesinlikle önde. donanım olarak daha ustun. performans olarak çok önde. yakıt tuketimi olarak corolla. ancak jetta da surekli ayagınız altındaki torku corollada elde etmek için uğraşırsanız corolla daha da fazla yakar. sorunsuzluk olarak corolla daha iyi. bu hem kendisinden kaynaklanıyor hem de model yılınında buna ekstra katkısı olur. olaya sadece km. açısından bakmayın. sonuçta km olmasa bile zamanla aşınan ve değişmesi gereken aksamlar olacaktır jettada.
ben olsam jetta alırım. çunku ben aracımda sorun olsa dahi bunla ugraşmaktan erinmem. çıkma ihtimali olan sorunlar beni urkutmuyor. yok eger siz ben sorun istemem, benzin doldurup gitmek isterim derseniz seçim farklı olabilir. (bu son dediğimden jettanın kesin sorun çıkaracağı anlaşılmasın, corollaya göre daha çok ihtimali oldugunu anlatmaya çalışıyorum.)
Toyota forumunda bu 1.33 motorun yakıt sarfiyatından muzdarip olan kişilerin mesajlarını okudum.. O kadarda az benzin yakmıyor bu motor.. Ama modeli daha yeni ve 3000 TL daha ucuz.. Satarken zorlanmazsınız o ayrı.. Bilginize...
quote:
Orijinalden alıntı: ozankaracan
Arkadaşlar 2008 yılı ocak ayından beri bu forma yazıyorum, 2008 ocak ayında aldığım ve bu forumla tanışmama vesile olan aracımın (jetta TSi 1,4 140) bugün öğle üzeri satışını yaptım ve artık bir TSi kullanıcısı değilim. Aracı yoğunlukla ş.içi kullanmam ve benzine üst üste gelen zamlar nedeniyle benzin parasına yetişmekten bıktım.Velhasılı 4 yıldır gözüm gibi baktığım arabamla vedalaştım bugün.Yakın zamanda Murad arkadaşım bu duyguyu yaşamıştı, onu daha iyi anlıyorum şimdi..Foruma elimden geldiğince arabayla ilgili bildiklerimi tecrübelerimi aktarmaya devam edeceğim.Bu 4 sene zarfında burada iyi niyetli güzel insanlar tanıdım şahsen olmasa da, hepsine herkese çok selamlar, sevgiler..
Sevgili dostum Ozan,
Öncelikle hayırlı olsun, sonrasında ise Murad abinin dediği gibi geçmiş olsun
Umarım bundan sonraki aracının bilgilerini de bizimle paylaşırsın. Kendine dikkat et arkadaşım.
quote:
Orijinalden alıntı: Muradovskiy
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.. TSI motor insanda çok ciddi alışkanlık yapıyor.. FR kırmızı renkli tabii ki de . Kırmızıdan başka renk beni açmıyor , arabaya bağlanamıyorum kesinlikle.. Seatın kırmızısıda çok hoşuma gitti. Fr ı 47000 TL ye aldım ama bir hayli uğraştım bu fiyatı alabilmek için.. GT de bile olmayan lastik basınç sensörü, USB ve aux girişi, cam suyu seviye ikazı, katlanabilen aynalar gibi esktra donanımlar var. GT olup da FR da olmayan tek donanım kar modu. KAr yağdığında araç kullanmadığım için benim için olmazsa olmaz bir donanım değildi.. FR ı çok sevdim. Koltukları çok rahat. Tek dezavantajı koltukların orta kısımı beyaz nubuk ve kirlenmeye müsait.. Sorun etmiyorum. Çok içinden çıkılamaz bir sorun olursa deri kaplattırırırım. Direksiyonu çok hoş. Debriyajı çok yumuşak ve vites yolları kısa.. Hoşuma gitti bayağı FR. 2 günden beri yaklaşık 120 km yol yapmışım. Yakıt sarfiyatı yüksek şu an ama camların buğu yapması nedeniyle devamlı klima çalışıyor ve çok sıkışık istanbul trafiğinde kullanmak zorunda kaldım. GT de devamlı cd kabı taşırdım. USB girişi yoktu.. Orjinalliği bozulmasın diye vidasına bile dokunmadım.. FR da USB girişi olunca 16 GB lık bir memory stick aldım. Evde yaklaşık 300 CD lik bir kolleksiyonum var. 60 tanesini en kaliteli şekilde mp3 yapıp memory stick e kaydettim. Ses muhteşem. Dahada kaydedilebilecek yer mevcut stickte. Bu arada FR larda lastik olarak direkt pirelli pzero rosso geliyor.. Benim bu ölçüde en sevdiğim lastiktir. O da güzel oldu..
TSI gerçekten keyif motoru. Tamam bir 3000 cc ya da 2500 cc değil ama bu silindir hacmindeki en iyi motorlardan. Gaz tepkisi mükemmel. Devir göstergesinin 1500 devirlerden 4000-5000 devirlere fırlaması anlık olay Kırmızı aldığınızı tahmin etmiştim Kırmızı Fr'nin fiyatı da doanımları da gayet güzel... Kar modu GT'de vardı Fr'de yok demişsiniz, o hangi özellik ya da ne işe yarıyor bilgi verirseniz sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: moral83
quote:
Orijinalden alıntı: Muradovskiy
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.. TSI motor insanda çok ciddi alışkanlık yapıyor.. FR kırmızı renkli tabii ki de . Kırmızıdan başka renk beni açmıyor , arabaya bağlanamıyorum kesinlikle.. Seatın kırmızısıda çok hoşuma gitti. Fr ı 47000 TL ye aldım ama bir hayli uğraştım bu fiyatı alabilmek için.. GT de bile olmayan lastik basınç sensörü, USB ve aux girişi, cam suyu seviye ikazı, katlanabilen aynalar gibi esktra donanımlar var. GT olup da FR da olmayan tek donanım kar modu. KAr yağdığında araç kullanmadığım için benim için olmazsa olmaz bir donanım değildi.. FR ı çok sevdim. Koltukları çok rahat. Tek dezavantajı koltukların orta kısımı beyaz nubuk ve kirlenmeye müsait.. Sorun etmiyorum. Çok içinden çıkılamaz bir sorun olursa deri kaplattırırırım. Direksiyonu çok hoş. Debriyajı çok yumuşak ve vites yolları kısa.. Hoşuma gitti bayağı FR. 2 günden beri yaklaşık 120 km yol yapmışım. Yakıt sarfiyatı yüksek şu an ama camların buğu yapması nedeniyle devamlı klima çalışıyor ve çok sıkışık istanbul trafiğinde kullanmak zorunda kaldım. GT de devamlı cd kabı taşırdım. USB girişi yoktu.. Orjinalliği bozulmasın diye vidasına bile dokunmadım.. FR da USB girişi olunca 16 GB lık bir memory stick aldım. Evde yaklaşık 300 CD lik bir kolleksiyonum var. 60 tanesini en kaliteli şekilde mp3 yapıp memory stick e kaydettim. Ses muhteşem. Dahada kaydedilebilecek yer mevcut stickte. Bu arada FR larda lastik olarak direkt pirelli pzero rosso geliyor.. Benim bu ölçüde en sevdiğim lastiktir. O da güzel oldu..
TSI gerçekten keyif motoru. Tamam bir 3000 cc ya da 2500 cc değil ama bu silindir hacmindeki en iyi motorlardan. Gaz tepkisi mükemmel. Devir göstergesinin 1500 devirlerden 4000-5000 devirlere fırlaması anlık olay Kırmızı aldığınızı tahmin etmiştim Kırmızı Fr'nin fiyatı da doanımları da gayet güzel... Kar modu GT'de vardı Fr'de yok demişsiniz, o hangi özellik ya da ne işe yarıyor bilgi verirseniz sevinirim.
Kar Modu zemin kaygan iken tork gücünü kısıtlayıp tekerleklerin patinaja düşmesini engelleyen bir fonksiyon. Mekanik değil ASR gibi. Tamamen elektronik olarak bu işi yapar.
Murad abi Seat formundan vakit bulurmu bilinmez o yüzden yazdım
quote:
Orijinalden alıntı: emrckr79
quote:
Orijinalden alıntı: moral83
quote:
Orijinalden alıntı: Muradovskiy
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.. TSI motor insanda çok ciddi alışkanlık yapıyor.. FR kırmızı renkli tabii ki de . Kırmızıdan başka renk beni açmıyor , arabaya bağlanamıyorum kesinlikle.. Seatın kırmızısıda çok hoşuma gitti. Fr ı 47000 TL ye aldım ama bir hayli uğraştım bu fiyatı alabilmek için.. GT de bile olmayan lastik basınç sensörü, USB ve aux girişi, cam suyu seviye ikazı, katlanabilen aynalar gibi esktra donanımlar var. GT olup da FR da olmayan tek donanım kar modu. KAr yağdığında araç kullanmadığım için benim için olmazsa olmaz bir donanım değildi.. FR ı çok sevdim. Koltukları çok rahat. Tek dezavantajı koltukların orta kısımı beyaz nubuk ve kirlenmeye müsait.. Sorun etmiyorum. Çok içinden çıkılamaz bir sorun olursa deri kaplattırırırım. Direksiyonu çok hoş. Debriyajı çok yumuşak ve vites yolları kısa.. Hoşuma gitti bayağı FR. 2 günden beri yaklaşık 120 km yol yapmışım. Yakıt sarfiyatı yüksek şu an ama camların buğu yapması nedeniyle devamlı klima çalışıyor ve çok sıkışık istanbul trafiğinde kullanmak zorunda kaldım. GT de devamlı cd kabı taşırdım. USB girişi yoktu.. Orjinalliği bozulmasın diye vidasına bile dokunmadım.. FR da USB girişi olunca 16 GB lık bir memory stick aldım. Evde yaklaşık 300 CD lik bir kolleksiyonum var. 60 tanesini en kaliteli şekilde mp3 yapıp memory stick e kaydettim. Ses muhteşem. Dahada kaydedilebilecek yer mevcut stickte. Bu arada FR larda lastik olarak direkt pirelli pzero rosso geliyor.. Benim bu ölçüde en sevdiğim lastiktir. O da güzel oldu..
TSI gerçekten keyif motoru. Tamam bir 3000 cc ya da 2500 cc değil ama bu silindir hacmindeki en iyi motorlardan. Gaz tepkisi mükemmel. Devir göstergesinin 1500 devirlerden 4000-5000 devirlere fırlaması anlık olay Kırmızı aldığınızı tahmin etmiştim Kırmızı Fr'nin fiyatı da doanımları da gayet güzel... Kar modu GT'de vardı Fr'de yok demişsiniz, o hangi özellik ya da ne işe yarıyor bilgi verirseniz sevinirim.
Kar Modu zemin kaygan iken tork gücünü kısıtlayıp tekerleklerin patinaja düşmesini engelleyen bir fonksiyon. Mekanik değil ASR gibi. Tamamen elektronik olarak bu işi yapar.
Murad abi Seat formundan vakit bulurmu bilinmez o yüzden yazdım
Sadece GT'ye ait bir özellik mi yoksa bizim araçlarımızda da var mı ?
quote:
Orijinalden alıntı: emrckr79
Kar Modu zemin kaygan iken tork gücünü kısıtlayıp tekerleklerin patinaja düşmesini engelleyen bir fonksiyon. Mekanik değil ASR gibi. Tamamen elektronik olarak bu işi yapar.
Murad abi Seat formundan vakit bulurmu bilinmez o yüzden yazdım
Bak bak bak.... VW sattık ya hemen taşlar başlamış....
Kar modu benim sadece karlı zemin üzerinde kullandığım bir özellik değildi.. Daha doğrusu ben kar yağdığında araba neredeyse oraya bırakırım. Kesinliklede karlı havada İstanbulda araç kullanmam.. Hatta asfaltın bozulmasından dolayı kar kalktıktan 1 hafta sonra başlarım kullanmaya.... Ben kar modunu çok dik yokuşta durmak zorunda kalıp tekrar hareket etmek istediğimde kullanırdım.. Sistem kesinlikle aracın patinaj yapmasına izin vermiyor.. Güç ve torku sınırlıyor. Araçta 2000 deviri geçmiyor.. Çok dik yokuşta çevrenizdekiler lastik yakıp patinaj çeke çeke kalkarken siz gayet normal hiç patinaj çekmeden kalkabiliyorsunuz. Tabi araç hareket ettikten sonra ve eğim azaldığında kar modunu devre dışı bırakıyorsunuz.. Ama tabi bir araç için olmazsa olmaz bir özellik değil.. Ben belki senede 2 veya 3 defa öyle dik bir yokuşta kalıyorum.. Lastikten 0.1-0.2 mm yiyerek patinaj çekip kalkıyım.. Çokda önemli değil... Benim bildiğim kar modu standart gelen araçlarda yok ama ekstra donanım olarak istenebiliyor.. Özel sipariş ederseniz.. Benim eski GT de standarttı.
Kar modunu açıp kapama nasıl oluyor peki ? Vitesin hemen arkasındaki o ESP tuşunun orda onun gibi baska bir tuş mu var ?