Şimdi Ara

TTNet Fiber Ping Sorunsalı..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır kullanmakta olduğum 20Mbps TTNet Fiber internetimde ping sorunu yaşamaktayım.

    Öyle ki; hızımda hiç bir sorun olmamasına rağmen, pingim olması gerekenden sürekli fazla. Aslında genele bakıldığında çoğu insanın pingle işi olmasa da, online oyunlarla ilgim olduğundan bu bende ciddi anlamda sıkıntı yaratmakta.

    Gel gelelim her ne şekilde sözde fibernet uzman! ekiplerine başvursam da, hızım da sorun olmadığından ping sorunu ile bana yardımcı olabilen/olan yok. Adam direk "internetiniz çok hızlı, altyapınız çok iyi" diyip geçiştiriyor. Ortalama 2.0 - 2.1 MB/s indirme hızımı, 180-200 KB/s yükleme hızım olsa da, ping değerim 40-50 arasında oynuyor sürekli.

    Bu durumda sorun nereden kaynaklanıyor olabilir?

    Bu sorunu nasıl çözebilirim?

    Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar...

    // Notebook kullanıyorum, Cat6 yeni ethernet kablosu ile bağlanıyorum.
    // Otomatik DNS kullanıyorum.
    // Sistemimde virüs/trojan olması imkansıza yakın, şirket bilgisayarım çünkü. Ayrıca aynı bilgisayar ile şirkette 5-10 ms değeri alıyorum(İndirme hızı 600 KB/s'lerde olmasına rağmen)
    // Ev içi kablolama sistemimde herhangi bir sorun yok, belirttiğim üzere kablolarım yeni.







  • Vallahi bunun yanıtını söylemek çok güç. Çözümü ise çok daha güç. Problem Ttnet tarafındaki cihazların konfigürasyonuyla ilgili olabilir. Latency'e etki eden çok fazla şey var. Fakat bunlardan birisi "hız" değil. 128 kilobit bağlantı ile 10 terrabit bağlantıdan daha az latency elde edebilirsiniz teorik olarak.

    Belki şunu deneyebilirsiniz. Modem arayüzünden kontrol edin bakalım, hat modu "interleaved" olarak mı duruyor? Eğer öyleyse bunu 'fastpath'e çevirtin. (Tabii vdsl aldığınızı düşünerek bunu söylüyorum. Eve kadar fiber geliyorsa hat modu diye bir şey olmayabilir)
  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Hat Modu Interleaved evet. Fast Path'e çevirmeleri için defalarca talimat verdim fakat bu yönde bir işlem yapamadıklarını belirttiler.
  • caqri kullanıcısına yanıt
    Bu yönde bir işlem yapamıyoruz diye bir şey olamaz :) Siz bu forumdaki Ttnet Destek'ten mesaj bırakın, santralden bilgili bir kişiye bu konuyu yönlendirmelerini rica edin. Değişikliği yapacaklardır. Sonuçta Ttnet'e zararı ya da maliyeti olan bir durum değil. Teknik bir değişiklik sadece.
  • İş yerinden izin alıp müdürlük binasına gittim az önce. Teknik destek kısmında kuş uçmuyor bomboş oturuyordu adamlar. Sağolsun Erol Bey diye biri gayet ılımlı yaklaştı konuya. Hat değerlerini sıfırlıyorum, yeniden tanımlıyorum dedi. Interleaved/Fast Path geçişi hakkında ise, VDSL hattın belki de sadece o modda verilebilir olması ihtimalinden bahsetti. O konuda bir değişiklik yapmadı yani..

    Sonuç olarak müdürlükten eve gidip ping değerimi test ettim ve 15ms çıktı. Yani hat düzelmiş, akşam yine kontrol edeceğim tabii ki..

    Ayrıca şunu da anladım, arıza için telefonlarda saatlerce kafa patlatmanın hiç bir mantığı yok. Uygun bir zamanda bağlı olduğunu müdürlüğün teknik destek ekibine ulaşıp, sorunu direk 1. elden rahatça çözebilme şansımız da mevcutmuş..

    @igorparker



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caqri -- 27 Ocak 2014; 14:54:16 >
  • caqri kullanıcısına yanıt
    En azından sorunun çözüldüğüne sevindim :) bağlı olduğumuz "portlar" ya da adı her ne ise cihazlar, zaman içinde diğer network ekipmanlarında olduğu gibi "şişebiliyorlar". Şişmek derken, çok uzun süreli bağlantılarda yavaşlıyorlar yani bildiğiniz. Uzun süre torrent indirmiş ve artık arayüzüne dahi erişilemeyen bir modem düşünün. Yazılımsal olarak problem çıkarıyorlar yani. Aynı bunun gibi, bazen port'lara reset atılması sorunu geçici olarak çözüyor.

    Vdsl sadece belli bir modda verilebilir diye bir şey yok aslında ama Telekom'un kullandığı yazılım her ne ise, modu değiştirmeye izin vermiyor olabilir. Teknik olarak mümkün ama yapamıyor olabilirler yani. Bir de şu var, vdsl'le birlikte tivibu ev aboneliği varsa, özellikle interleaved veriyorlar ki paket kayıpları en aza insin, görüntüde mozaiklenme vs. olmasın. Belki bu yüzden sadece interleaved veriyor olabilirler. Ben bu durumu bilerek fastpath'e çevirttim. 15 ms civarında olan gecikmem 8 ms'lere düştü.

    Dediğiniz gibi teknik sıkıntılarda her zaman tek adres var, bağlı olduğunuz santral... Hele ki Ttnet'e arıza kaydı bırakmakla hiç uğraşmayın. Doğrudan forumdan Ttnet Destek'e mesaj bırakın, santralden arıyorlar zaten sonrasında.




  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle çok doğru söylüyorsunuz, en başlarda zaten telefonla aradığımda bir üst yetkiliye bağlandığımda Interleaved daha sağlıklı bir mod demişti o da. Sonuç olarak şuan için 15ms gibi değerler benim için yeterli. Ama sürekli olarak bu değerler korunur mu bilemiyorum. Zaten teknik destekte bana yardımcı olan kişi de 2-3 gün hattı değerlendir, sorun devam ederse ben yardımcı olmaya çalışıcam dedi..

    Bakalım hayırlısı artık, ilginiz için çok teşekkürler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kablonet Ping Problemi
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • caqri kullanıcısına yanıt
    Rica ederim :) sorun çözülsün de...

    Interleaved'de paketler kontrol edilerek gönderilir ve alınır. Böylece hatalı paket olmaz (ya da daha az olur) fakat bu kontrol esnasında belli bir miktar zaman kaybı olduğundan hissedilir bir latency yaratır. Fastpath'te ise tabiri caizse bütün paketler bodoslama gönderilir ve alınır, ekstra kontrolden geçmez. Bu yüzden latency düşük olur ama paket kayıpları olabilir. Bu da streaming videolarda mozaiklenme, online oyunlarda frame kayması gibi sonuçlar doğurabilir. Surf vs. yaparken farkı hissetmezsiniz.
  • Adamlar 15ms diyor , biz 200ms ile Bad Company 2'de katliam yapıyoruz
  • Fiber'de interleaved, fast path mi varmış?

    Bizim superonline fiberde onu görebilme şansı var mı acaba?
  • fiber de öyle birşey yok dostum. modeminden çıkan bir data en geç 1-2ms içinde switche ulaşıyor. trace route yaparak takip edebilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dreamcream kullanıcısına yanıt
    Abone fiber değil vdsl2 abonesiymiş Paket yanıltmacasından öte birşey değil
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.