Şimdi Ara

TTnet in kampanyalı internet tarifeleri ve taahhüt sorunsalı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Senelerdir ( bireysel müşteriler için ) aşağıdaki tarifeyi kullanıyordum.

    NETLİMİTSİZ 8 Mbps'ye kadar / limitsiz ( Ben bu paketi kullandığımda paketin aylık ücretlendirmesi 49 tl idi )

    Fakat bir ara telefonum çaldı ( bundan 8 - 10 ay önce idi yanlış hatırlamıyorsam ) ve TTnet in kurumsal tarafından bir arkadaş bir kampanyadan bahsetti. İşte o bahsi geçen kampanya aşağıdaki kampanya.

    NETLİMİTSİZ Başlangıç 8 Mbps'ye kadar / Limitsiz

    Bu kampanyada ilk 6 ay 29 TL ödeyeğimi, sonrasında ( o zamanın aylık ücretlendirmesi 52 tl idi ) normal tarife üzerinden ücretlendirmeye devam edileceğini söyledi. Bende şunu sormuştum. Ben bireysel müşteriyim ama siz beni kurumsal bir tarifeye geçiş yaptırmak istiyorsunuz böyle bi şey mümkün mü beni biraz aydınlatabilir misiniz dedim. Oda bu tarifenin ilk etapta kurumsal müşteriler için yapıldığını fakat bireysel müşterilerden de çok talep geldiği için böyle bir kampanya düzenlendiğini söyledi. Herhangi bir taahhüt olduğundan da bahsetmediler. Yinede içime sinmediği için o zaman kabul etmemiştim. Daha sonra 2011 Şubat yada Mart ayı idi, tekrar aramışlar ben evde olmadığım için abime yönlendirmişler bizimkiler. Bana anlattıklarının aynısını onada anlatmışlar oda ilk 6 ay daha az ödeneceğini düşünerek hesaplı olacağını düşünmüş. Ne bana nede abime herhangi bir taahhüt durumunun söz konusu olacağı söylenmedi. Bu gün cep telefonuma gelen mesaja baktığımda ödenmesi gereken fatura 59.25 TL yazınca aha dedim kampanya bitti. Bu para işsiz birisi için fazla. O zaman tarifemi değiştireyim dedim. Bende 4440375 nolu telefonu aradım hem bilgi alayım hemde tarife değişkliğini gerçekleştireyim dedim. Tarife değişikliği yapmak istiyorum dedim. Hattınızı kontrol ediyorum dedi telefodaki arkadaş. Tarife değişikliği yapabilirsiniz ama bir şartla. Bunun için kampanya bedeli olan 200 TL yi ödemeniz gerekiyor. Peki ödemeden normal şartlar altında ne zaman geçiş yapabilirim dedim. ancak 2013 te geçiş yapabilirsiniz dedi.

    Bu durumda ne yapabilirim?

    Kampanyanın sonlanmasını mı beklemek zorundayım?

    Yanıt: "..."

    Tüm dh dostlarına hayırlı geceler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi googlecomtr -- 20 Eylül 2011; 23:37:16 >







  • Güncel.
  • Şimdi arkadaş durumu şöyle açıklayayım ben size.Bu tür taahhüt üzerine yapılan sözleşmelerde hizmet sunucu taahhüt ü bozmanız halinde sizden sadece yapılan indirimi geri alabiliyorlar.Kendimden örnek vereyim.

    Ben TTnet in 8 Mbit e kadar olan sınırsız tarifesini kullanıyorum.TTnet in bana sunduğu indirim ilk aldığımda;Ücretsiz Modem , Ücretsiz kurulum , İlk 3 ay 45 TL.Benim taahhüt ü bozmam halinde;

    Modem : 125 TL
    Kurulum: 7 TL
    Üç Aylık indirim : 3*10 = 30 TL

    Toplam : 162 TL.

    Yani ben taahhüt ü bozarsam benden alabilecekleri toplam miktar 162 TL dir.Daha üzerine 1 kuruş dahi talep edemezler.Zaten sözleşmenizi okursanız bunlar detaylı şekilde yazmaktadır.
    Eğer bu tür bir indirim almadıysanız sizden herhangi bir ücret talep edemezler.
  • Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: googlecomtr

    Senelerdir ( bireysel müşteriler için ) aşağıdaki tarifeyi kullanıyordum.

    NETLİMİTSİZ 8 Mbps'ye kadar / limitsiz ( Ben bu paketi kullandığımda paketin aylık ücretlendirmesi 49 tl idi )

    Fakat bir ara telefonum çaldı ( bundan 8 - 10 ay önce idi yanlış hatırlamıyorsam ) ve TTnet in kurumsal tarafından bir arkadaş bir kampanyadan bahsetti. İşte o bahsi geçen kampanya aşağıdaki kampanya.

    NETLİMİTSİZ Başlangıç 8 Mbps'ye kadar / Limitsiz

    Bu kampanyada ilk 6 ay 29 TL ödeyeğimi, sonrasında ( o zamanın aylık ücretlendirmesi 52 tl idi ) normal tarife üzerinden ücretlendirmeye devam edileceğini söyledi. Bende şunu sormuştum. Ben bireysel müşteriyim ama siz beni kurumsal bir tarifeye geçiş yaptırmak istiyorsunuz böyle bi şey mümkün mü beni biraz aydınlatabilir misiniz dedim. Oda bu tarifenin ilk etapta kurumsal müşteriler için yapıldığını fakat bireysel müşterilerden de çok talep geldiği için böyle bir kampanya düzenlendiğini söyledi. Herhangi bir taahhüt olduğundan da bahsetmediler. Yinede içime sinmediği için o zaman kabul etmemiştim. Daha sonra 2011 Şubat yada Mart ayı idi, tekrar aramışlar ben evde olmadığım için abime yönlendirmişler bizimkiler. Bana anlattıklarının aynısını onada anlatmışlar oda ilk 6 ay daha az ödeneceğini düşünerek hesaplı olacağını düşünmüş. Ne bana nede abime herhangi bir taahhüt durumunun söz konusu olacağı söylenmedi. Bu gün cep telefonuma gelen mesaja baktığımda ödenmesi gereken fatura 59.25 TL yazınca aha dedim kampanya bitti. Bu para işsiz birisi için fazla. O zaman tarifemi değiştireyim dedim. Bende 4440375 nolu telefonu aradım hem bilgi alayım hemde tarife değişkliğini gerçekleştireyim dedim. Tarife değişikliği yapmak istiyorum dedim. Hattınızı kontrol ediyorum dedi telefodaki arkadaş. Tarife değişikliği yapabilirsiniz ama bir şartla. Bunun için kampanya bedeli olan 200 TL yi ödemeniz gerekiyor. Peki ödemeden normal şartlar altında ne zaman geçiş yapabilirim dedim. ancak 2013 te geçiş yapabilirsiniz dedi.

    Bu durumda ne yapabilirim?

    Kampanyanın sonlanmasını mı beklemek zorundayım?

    Yanıt: "..."

    Tüm dh dostlarına hayırlı geceler...

    aynı sorundan bende şikayetçiyim, dün bende aradım müşteri hizmetlerini aynı şeyi söylediler. Halbuki bu kampanyaya girerken taahhüt olduğunu söylemediler. Şimdi 2 yıl boyunca ttnete mecbur tutuyorlar. Üstelik ben kampanyaya girerken 49 tl idi tarifem. Şimdi 59 lira ödüyorum yani her ay bende 10 tl fazla para alıyorlar, kampanyada bana yaptıkları indirimi fazlasıyla almış olacaklar 24 ayda. Bunun adına dolandırıcılık denmez de ne denir?




  • Bu arada imzaladığınız bir sözleşme varmı ?
  • Hayır Anıl Bey. Herhangi bir sözleşme bir imza durumu yok.
  • bu tür telefonda verilen bir sözü TTnet nasıl bağlayıcı ve imza yerine geçerli olarak kabul ediyor anlamış değilim.

    o zaman sizde "telefonda eleman bana tarifeyi taahhütsüz ve ayda 15TL'ye söz verdi" deyin ayda sadece 15TL ödeyin.

    beni de aradılar tabii ki hemde 8Mb Netlimitsiz ve 24 ay taahhütlü tarifede olmama rağmen.
    bunu adama belirttim o bana hala "kampanyamızdan yararlanmak istiyorsanız yardımcı oluruz" diyor.

    git dedim başımdan ağzımdan bir kaza çıkmadan ve kapattım suratına.

    ülkemizde tüketici hakları olmadığı sürece değişmez bu durum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 22 Eylül 2011; 11:29:22 >
  • çağrı merkezilerinde yapılan işlemlerde onay metinleri okunur (banka v.s dahil) o onay metinleri yasal olarak sözleşme yerine geçer. Örn : 24 ay taahhüt karşılığı X ay indirim alacaksınız kalan aylarda yürürlükteki ücreti ödeyeceksiniz. Alt paketlere geçiş yapılamayacaktır (giriş yapılan paketin). Sözleşme koşullarını anladıdıgınızı ve kabul ettiğinizi onaylıyor musunuz? gibi...


    abone bunu dinler işine gelir ise onaylar gelmez ise zaten onaylamaz. ilk 6 ay indirim de sorun yok. Hoppa fatura normal ücretten gelince farklı yollar aranır..

    Sözleşme gereği 24 aylık süre bitmeden alt pakete geçilemez ibaresi vardır. (ki toplum geneli yazılı bir sözleşme ise okumadan imzalar. Sesli onay metnini dinlemez çünkü onu ilgilendiren X aylık indirimdir)

    Paket değişimi sözleşme iptali ile olur. Sözleşmeyi abone tek taraflı bozunca sözleşme gereği X ay aldıgı indirimin iadesini yapar. Sözleşme maddelerinde bu vardır. Tüm görüşmelerin kaydı vardır. Ve yasal olarak delil kabul edilir..

    Kısacası sözleşmeyi dinlediniz ve onayladınız.Yasal yollardan hakkınızı arayabilirsiniz (yanlış bildirim oldu ise) ancak bu şekilde normal prosedür iletildiyse bi sonuç çıkmayacagına garanti ederim..


    Paket ücreti değişikliği ile ilgili sorunu olan arkadaşlar için de büyük puntolar ile yazdım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi immeLmann -- 22 Eylül 2011; 15:09:06 >




  • Eğer telefonda size taahhüt ten bahsedilmedi ise ve taahhütlü diye ısrar ediliyorsa telefon konuşma kayıtlarını isteyebilirsin konuşmaların hepsi kayıt altına alınmakta ve 5 yıl süre ile saklanmak zorundadırlar.
  • Hocam ben devlet kurumları ile bir kez mahkemelik oldum o da tmsf beni sebepsiz işten çıkardığı zamandı. Sene 2010 idi. Dava hala sonuçlanmadı. Yargıtayda bekliyor.

    Yukarıdaki örneği vermemin sebebi şunun için diyelim ki ben bu adamları dava ettim.

    İnsanların haklarını aramaları en doğal bi şey ama davaların sonuçlanma aşamaları ve süreçleri malesef ülkemizde uzun sürebiliyor ve çoğunlukla davaların sonuçları bizlerin aleyhine oluyor.

    Bilmiyorum çok mu karamsar bir tablo çizdim ama başıma geldiği için öyle düşünür oldum
  • Bu arada birde kafama takılan bir soru daha var. Diyelim ki adam kampanyalı bir x tarifesine geçiş yapıyor. Telefonda kendisine ilk 6 ay 20 tl ödeyeceksin daha sonra ise 39 tl ödeyeceksin deniyor ama 6 ay sonra yani kampanya kısmı bittiğinde adam bi bakıyor normalde 39 ödemesi gerekirken zam geliyo 45 ödemeye başlıyor. Bu nasıl bir iştir böyle bir şey mümkün müdür.

    Mümkünlü de herşey mümkün...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi googlecomtr -- 23 Eylül 2011; 1:10:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: googlecomtr

    Bu arada birde kafama takılan bir soru daha var. Diyelim ki adam kampanyalı bir x tarifesine geçiş yapıyor. Telefonda kendisine ilk 6 ay 20 tl ödeyeceksin daha sonra ise 39 tl ödeyeceksin deniyor ama 6 ay sonra yani kampanya kısmı bittiğinde adam bi bakıyor normalde 39 ödemesi gerekirken zam geliyo 45 ödemeye başlıyor. Bu nasıl bir iştir böyle bir şey mümkün müdür.

    Mümkünlü de herşey mümkün...

    arkadaşım size o bilgi verildiyse yanlıştır. ancak verilen bilgi değil sözleşme onay metnindeki bilgi esas alınır. örn: şu an netlimitsiz 55tl mhy kampanya sonrası 55tl ödersiniz der dogal olarak. ttnetin fiyatı değiştireceğini bilmez. o yüzden ttnet onay metnine şunu koyar fiyatlandırma hakkını saklı tutması nedeniyle yürürlüteki ücret üzerinden faturalandırma yapılacaktır.. yani fiyatı değiştirebilir..




  • Benide her ay bir kere arıyorlar şöyle kampanya var böyle kampanya var diye ilk sorduğum soru taahhüt varmı diye evet var diyince taahhütlü olduğu için kabul etmiyorum diyorum. Malesef bir pazarlama taktiği uyguluyorlar ama bu soruyu sizin sormanız gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: immeLmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: googlecomtr

    Bu arada birde kafama takılan bir soru daha var. Diyelim ki adam kampanyalı bir x tarifesine geçiş yapıyor. Telefonda kendisine ilk 6 ay 20 tl ödeyeceksin daha sonra ise 39 tl ödeyeceksin deniyor ama 6 ay sonra yani kampanya kısmı bittiğinde adam bi bakıyor normalde 39 ödemesi gerekirken zam geliyo 45 ödemeye başlıyor. Bu nasıl bir iştir böyle bir şey mümkün müdür.

    Mümkünlü de herşey mümkün...

    arkadaşım size o bilgi verildiyse yanlıştır. ancak verilen bilgi değil sözleşme onay metnindeki bilgi esas alınır. örn: şu an netlimitsiz 55tl mhy kampanya sonrası 55tl ödersiniz der dogal olarak. ttnetin fiyatı değiştireceğini bilmez. o yüzden ttnet onay metnine şunu koyar fiyatlandırma hakkını saklı tutması nedeniyle yürürlüteki ücret üzerinden faturalandırma yapılacaktır.. yani fiyatı değiştirebilir..

    Anladım ör: "XYZ Otomobil Ticaret Limited Sirketi araçların model, donanım, aksesuar paketi, teknik özellik ve fiyatlarında önceden haber vermeksizin değişiklik yapma hakkını saklı tutar." Bahsettiğiniz şey bunun gibi bişi oluyor.
    Yani TTNET kardeşim ben sana sözleşme onay metninde bunları belirtmiştim dediğinde bizim buna itiraz etme hakkımız da otomatik olarak ortadan kalkmış oluyo.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.