Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti Kararı.. (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
546
Cevap
9
Favori
101.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s&m

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuvasaray

    Arkadaşlar bugün sonuç kağıdımı aldım ithalatçı firmayı aradım yok efendim prosedür gereği para iadesi olmuyormuş telefonunuzun üst modelini verelim dediler anlıyacağınız para iade etmiceklermiş ne yapmalıyım icrayamı veriyim.

    15 günlük itiraz süresi dolduysa hiç vakit kaybetmeden icraya verin.prosedür falan bahane.bana da önce para iadesi yok yeni telefon verelim dediler sonra icra ile fazlasıyla aldım paramı.firma ile görüşme yapmanıza bile gerek yok.bırakın onlar düşsün derde.

    bu benim davam incelemek isterseniz http://forum.donanimhaber.com/m_49563403/mpage_1/key_/tm.htm

    icraya vermek isterseniz kafanıza takılan bir konu olursa yardımcı olmaya çalışırım

    Teşekkürler kardeşim bende kabul ettim yeni telefon istedim ama hala vaktim yani eski telefonumu teslim etmedim bu sonuçta yazan tebliğ tarihinden itibaren 15 gün deniliyor bu dava sonuç tarihi 26/09/2011 yoksa kararı bugün göndermişler bumu oluyor yani 15 gün hangi tarihte dolacak.
    süre dolunca direk icrayamı veriyim icra için hiçbir fikrim yok neler yapmam gerekiyor sırayla anlatırsan kardeş çok sevinirim sana zahmet olmazsa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuvasaray

    quote:

    Orijinalden alıntı: s&m

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuvasaray

    Arkadaşlar bugün sonuç kağıdımı aldım ithalatçı firmayı aradım yok efendim prosedür gereği para iadesi olmuyormuş telefonunuzun üst modelini verelim dediler anlıyacağınız para iade etmiceklermiş ne yapmalıyım icrayamı veriyim.

    15 günlük itiraz süresi dolduysa hiç vakit kaybetmeden icraya verin.prosedür falan bahane.bana da önce para iadesi yok yeni telefon verelim dediler sonra icra ile fazlasıyla aldım paramı.firma ile görüşme yapmanıza bile gerek yok.bırakın onlar düşsün derde.

    bu benim davam incelemek isterseniz http://forum.donanimhaber.com/m_49563403/mpage_1/key_/tm.htm

    icraya vermek isterseniz kafanıza takılan bir konu olursa yardımcı olmaya çalışırım

    Teşekkürler kardeşim bende kabul ettim yeni telefon istedim ama hala vaktim yani eski telefonumu teslim etmedim bu sonuçta yazan tebliğ tarihinden itibaren 15 gün deniliyor bu dava sonuç tarihi 26/09/2011 yoksa kararı bugün göndermişler bumu oluyor yani 15 gün hangi tarihte dolacak.
    süre dolunca direk icrayamı veriyim icra için hiçbir fikrim yok neler yapmam gerekiyor sırayla anlatırsan kardeş çok sevinirim sana zahmet olmazsa

    tebliğ tarihi karşı tarafa kararın ulaştığı günden itibaren başlıyor.öğrenebilirseniz öncelikle kararın onlara ulaşıp ulaşmadığını,ulaştıysa hangi tarihte ulaştığını öğrenmeniz lazım.karar onlara gitmediyse,siz onlara posta ile yollayarak veya fax çekerek ulaştırabilirsiniz.(sözlü olarak belirtmeniz geçerli sayılmıyor yanılmıyorsam)diyelim ki yarın kararı onlara ulaştırdınız 31 ekim itibari ile itiraz süreleri dolar ve siz 1 kasımdan itibaren icra sürecini başlatabilirsiniz.karar daha önce ellerine geçmişse geçtiği tarihi öğrendikten sonra cumartesi pazarları da dahil ederek 15 günü hesaplayıp ne zaman itiraz edeceğinizi öğrenebiilirsiniz.


    süre dolduktan sonra hala bir üst mahkemeye itiraz etmedilerse ve hala paranızı vermeyi kabul etmiyorlarsa direk icraya başvurabilirsiniz.(hangi firmadan aldığınızı bilmiyorum ama bir üst mahkemeye başvuran firma duymadım ben bugüne kadar)

    ben ilk başta tek başıma icra sürecini başlattım ama bir avukat ile hareket etmekte fayda var.en azından süreci çok daha çabuk işletiyor avukatlar.sonuçta avukat masrafına kadar karşı taraf ödüyor ve sizin cebinizden çıkan bir miktar olmuyor.

    kendiniz yürütecekseniz icra dairesine gidip danışmaya icra takibi başlatacağınızı söylüyorsunuz,oradan size bir form ve dosya veriyorlar.sonra formu doldurduktan sonra dosyayı düzenleyip sizi yönlendirdikleri icra dairesine teslim edeceksiniz dosyayı(dosyaya size verdikleri belgenin yanında kimlik fotokopisi ve hakem heyeti sonucunu da eklemelisiniz)

    sonra iki adet tebligat verecekler ve bunu karşı tarafa posta yolu ile göndermenizi isteyecekler.bu tebligat karşı tarafa ulaştıktan sonra 7 gün içinde itiraz hakları var,itirazda bulunmaz iseler haciz işlemi başlatabilirsiniz(itiraz etme olasılığı çok düşük.elinizde kesinleşmiş karar olduğu için itiraz ettikleri taktirde 400 tlye kadar ceza ödemek zorundalar)icra masrafınız toplam 35-40 tl civarı oluyor

    son olarak dediğim gibi bir avukattan yardım alabilirseniz sizin için daha iyi olur(ben 22 temmuzda icrayı başlattım,bir kaç karışıklık olunca bir türlü para tahsilatını yapamadım eylülün ortasında avukata vekalet verdim 10 gün içinde para elime geçti)ama tek başıma halledebilirim diyorsanız da çok da çekinilecek bir işlem yok,rahatlıkla o şekilde de paranızı tahsil edebilirsiniz.

    bu işler yorucu ben iyisi yeni verecekleri telefon alayım hiç uğraşmayayım derseniz de aman dikkat edin yeni telefon deyip türlü numaralarla size eski telefonun ana kartını değiştirip vermeye çalışıyorlar.ben kendi yaşadığım süreçte o kadar garip olaylar okudum ki gerçekten yapmadıkları adilik kalmıyor firmaların.aman yeni telefonu görmeden veya paranızı almadan bir belgeye imza atmayın.bana da ibraname imzalayın paranızı hemen hesabınıza yatıralım diye teklifte bulunmuşlardı.ibranamede telefonu verdim,parayı aldım,firmadan alacağım kalmadı yazıyor.inanıp imzalasaydım belki paramı hiç alamayacaktım.

    şimdiden kolay gelsin.




  • bilinçlenmek adına çok faydalı bir başlık. bu başlıkta tüm paylaşımda bulunan arkadaşları tebrik ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ONURTO -- 15 Ekim 2011; 15:42:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serpond

    Kaymakamlık ilede görüştüm karara itiraz edebilirler 15 gün içinde.Bizim kararlarımız kesin kararlar değildir dedi bir üst mahkemeye başvurabilirler dedi ama bizden bir üst mahkeme bilgi ister veya sizi çağırır duruşmaya dedi bilgi amaçlı yazıyorum.Beni kimse çağırmadı ve başvur tarihleri 15 günü aşmış ben telefon ile birlikte kararın gelmesini bekliyorum karar geldikten sonra hakkım varsa başvuracağım icra için.kararı bir görmek lazım.

    Telefon geldi kararı görebilirmiyim dedim öyle bir karar yok dediler.nasıl oynuyorlar insanlarla belli değil.bu işi mahkmeye götürmek gerekir artık icra takibi için.
  • Sa arkadaşlar. Benim 5800 telefonum var. 4 kere radyo donma sorunundan servise gitti. Nokia dan ücret iadesi talep ettim bugün aradılar. Ücret vermeyiz anakart kapak vs değiştirip telefonunuzu yenileriz dediler. Bende hakem heyetini aradım. Yazılımsal sorunlarda bilir kişi olumsuz dönüyormuş. Sorun kullanıcının yüklediği programlar veya kullandığı donanımlardan kaynaklanıyormuş.

    Hakem heyeti telefonda öyle dedi.
    Acaba Yazılımsal bir sorunu olupta para iadesini alabilen oldumu arkadaşlar??
    Bunu merak ediyorum, hakem heyeti pek olumlu konuşmadıda :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustaka89

    Sa arkadaşlar. Benim 5800 telefonum var. 4 kere radyo donma sorunundan servise gitti. Nokia dan ücret iadesi talep ettim bugün aradılar. Ücret vermeyiz anakart kapak vs değiştirip telefonunuzu yenileriz dediler. Bende hakem heyetini aradım. Yazılımsal sorunlarda bilir kişi olumsuz dönüyormuş. Sorun kullanıcının yüklediği programlar veya kullandığı donanımlardan kaynaklanıyormuş.

    Hakem heyeti telefonda öyle dedi.
    Acaba Yazılımsal bir sorunu olupta para iadesini alabilen oldumu arkadaşlar??
    Bunu merak ediyorum, hakem heyeti pek olumlu konuşmadıda :(

    ben aldım kardeş nokia 5130 vardı kendi kendine yazılım siliniyordu falan ama 2 kez parça değişti tabi 5 kez aynı sorunu yapınca gittim şikayet ettim yoğunluktan dolayı 6-7 ayda anca kadar çıktı sonra 15 gün bekle dediler bekledim ve 15 günden snra 1 ay gibi sürede para hesabıma yatırıldı...merak ettiklerin olursa özelden yazabilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MzLgNy

    Nokia'nın faks numarasını bilen var mı acaba?..

    evet benimde başıma geldi ve nokianın avukatı aradı ve fatura üzerinde parayı iade ettiler. faks numarasını şu an için bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bsliali

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mustaka89

    Sa arkadaşlar. Benim 5800 telefonum var. 4 kere radyo donma sorunundan servise gitti. Nokia dan ücret iadesi talep ettim bugün aradılar. Ücret vermeyiz anakart kapak vs değiştirip telefonunuzu yenileriz dediler. Bende hakem heyetini aradım. Yazılımsal sorunlarda bilir kişi olumsuz dönüyormuş. Sorun kullanıcının yüklediği programlar veya kullandığı donanımlardan kaynaklanıyormuş.

    Hakem heyeti telefonda öyle dedi.
    Acaba Yazılımsal bir sorunu olupta para iadesini alabilen oldumu arkadaşlar??
    Bunu merak ediyorum, hakem heyeti pek olumlu konuşmadıda :(

    ben aldım kardeş nokia 5130 vardı kendi kendine yazılım siliniyordu falan ama 2 kez parça değişti tabi 5 kez aynı sorunu yapınca gittim şikayet ettim yoğunluktan dolayı 6-7 ayda anca kadar çıktı sonra 15 gün bekle dediler bekledim ve 15 günden snra 1 ay gibi sürede para hesabıma yatırıldı...merak ettiklerin olursa özelden yazabilirsin

    Peki 6-7 ay bekledikten sonra garanti kağıdındaki parayımı aldın yoksa parayı faizlimi verdiler?




  • faturadaki miktarı geri aldım 319 tl değerindeydi o miktarı yatırdılar hesabıma...ürün teleservice çıkışlıymış oraya kargo ile gönderdim tüm kutuyu falan 1 ay sonra para yattı işte
  • bende başımdan geçen küçük bir olayı anlatayım.
    nisanda electroworldden samsung s8530 wave2 aldım.kasaya ödemeyi yaptım,ilgilenen çocuk kutuyu açtı işte pil tamam o tamam bu tamam kutu içeriği tamam,iyi günlerde kullanın dedi ve tam işinin başına dönecekken dedim dur,aç dedim telefonu,açtık ekranı kıl kıl incelerken yakaladım ölü pikseli dedim bunu götür yenisini getir,hiç itiraz etmedi haklısınız dedi ve yenisini getirdi onuda inceledim o tip bir sorunu yoktu ve mağazadan çıktım.
    o sorunu mağazadan çıktığım an yakalasam servisle uğraştıracaklardı beni.
    bunu internet üzerinden alışveriş yapan arkadaşlara örnek olsun diye yazdım.
    bence görerek deneyerek almak daha iyi.ha imkanınız yoksa yakınınızda mağaza yoksa birşey diyemem.
    ama varsa bence en iyisi görerek almak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharpie

    bende başımdan geçen küçük bir olayı anlatayım.
    nisanda electroworldden samsung s8530 wave2 aldım.kasaya ödemeyi yaptım,ilgilenen çocuk kutuyu açtı işte pil tamam o tamam bu tamam kutu içeriği tamam,iyi günlerde kullanın dedi ve tam işinin başına dönecekken dedim dur,aç dedim telefonu,açtık ekranı kıl kıl incelerken yakaladım ölü pikseli dedim bunu götür yenisini getir,hiç itiraz etmedi haklısınız dedi ve yenisini getirdi onuda inceledim o tip bir sorunu yoktu ve mağazadan çıktım.
    o sorunu mağazadan çıktığım an yakalasam servisle uğraştıracaklardı beni.
    bunu internet üzerinden alışveriş yapan arkadaşlara örnek olsun diye yazdım.
    bence görerek deneyerek almak daha iyi.ha imkanınız yoksa yakınınızda mağaza yoksa birşey diyemem.
    ama varsa bence en iyisi görerek almak.

    haklısınız ancak mağazalarda uyanık mesela o cihazı başkasına satacaktır kesin alırken bakmakta fayda var dediğiniz gibi




  • arkadaşlar iyi akşamlar, sonyerricson neo model cep telefonumu kamerasındaki bir sorundan dolayı ilk 30 gün içinde servise göndermiştim ve swap yapılarak yenisi gönderildi fakat benim neom kırmızıydı (ve bu rengini beğenerek özellikle almıştım) gönderdikleri ise mavi! sonyerricsonu aradım bana stokta ne varsa onu gönderdiklerini bu konuda bir seçim şansımın olmadığını söylediler ben de bunu tüketici mahkemesinde tekrar etmelerini önerdim hemen tekrar bir sorduralım baktıralım ve size dönelim dediler fakat dedikleri süre içinde bana geri dönmediler. bilgisi, tecrübesi ve tavsiyesi olan varsa çok sevinirim arkadaşlar...şimdiden teşekkürler...
  • Takibe alayım
    (elimden geldiğince de yardımcı olmaya çalışırım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haviconi

    Takibe alayım
    (elimden geldiğince de yardımcı olmaya çalışırım)

    teşekkür ederim, sağ olun...
  • arkadaşlar iyi akşamlar, se neo mu kamerasındaki bir sorundan dolayı servise göndermiştim ve swap yapılarak yenisi gönderildi fakat benim neom kırmızıydı (ve bu rengini beğenerek özellikle almıştım) gönderdikleri ise mavi! se yi aradım bana stokta ne varsa onu gönderdiklerini bu konuda bir seçim şansımın olmadığını söylediler ben de bunu tüketici mahkemesinde tekrar etmelerini önerdim hemen tekrar bir sorduralım baktıralım ve size dönelim dediler fakat dedikleri süre içinde bana geri dönmediler. bilgisi, tecrübesi ve tavsiyesi olan varsa çok sevinirim arkadaşlar...şimdiden teşekkürler...

    arkadaşlar se merkez bana ulaştı ve değişimlerde renk tercihi yapma hakkımın olmadığını, stokta ne varsa onu gönderdiklerini, bu şekilde kullanmak zorunda olduğumu, telefonun aynı modeliyle değiştiğini üstlerine düşeni yaptıklarını (sanırım üstlerine düşen ben oluyorum!) başka da bir şey yapmayacaklarını söylediler. ben de onca para vericem üstüne üstlük istemediğim bir rengi kullanmamı dayatamazsınız şikayetçi olacağım dedim.

    il hakem heyetiyle görüştüm değiştirdilerse dua etmemi rengine razı olmamı, şikayet edersem en erken 3-3,5 ay süreceğini boşuna zaman kaybı olacağını söyledi.

    açıkçası hakem heyetinin verdiği süre de canımı sıktı. ne yapacağımı şu an bilmiyorum onca laftan sonra da telefonu gidip almayı da kendime yediremiyorum...

    medet yaa forum....




  • Hakem heyeti kararı o kadar süreyi buluyor maalesef ama cayma derim. Git tel.i al ondan sonrada başvur, o süre boyunca tel.siz kalma...

    Hakem heyetine başvurunda ya aynı renk tel. vermelerini iste ya da o mümkün olmuyorsa para iadesi talebinde bulun. Sana o kadar para verdikten sonra sana, senin istemediğin birşeyi dayatmaları hakkaniyete uygun değil.

    Bana da siyah w715'imin yerine gri w715 verdiler ama ben itiraz etmedim Çünkü ben servis elemanı olsam tel.in sağındaki/solundaki çizik ve çukurlardan dolayı kullanıcı hatası diye iade ederdim. Ben değiştirmelerini büyük bir lütuf olarak gördüm

    Senin durumun benimki gibi değilse ve %90 haklıyım diyorsan hakkını arayabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haviconi

    Hakem heyeti kararı o kadar süreyi buluyor maalesef ama cayma derim. Git tel.i al ondan sonrada başvur, o süre boyunca tel.siz kalma...

    Hakem heyetine başvurunda ya aynı renk tel. vermelerini iste ya da o mümkün olmuyorsa para iadesi talebinde bulun. Sana o kadar para verdikten sonra sana, senin istemediğin birşeyi dayatmaları hakkaniyete uygun değil.

    Bana da siyah w715'imin yerine gri w715 verdiler ama ben itiraz etmedim Çünkü ben servis elemanı olsam tel.in sağındaki/solundaki çizik ve çukurlardan dolayı kullanıcı hatası diye iade ederdim. Ben değiştirmelerini büyük bir lütuf olarak gördüm

    Senin durumun benimki gibi değilse ve %90 haklıyım diyorsan hakkını arayabilirsin.


    mesaj için teşekkürler...
    telefonu kullanmam sıkıntı yaratmaz mı ama. kabul edilmiş ve kullanılmış olacağından ayrı bir sorun yaşanabilir bence.

    ben telefonu sadece 4 gün kullandım ve gözüm gibi bakktım üzerinde en ufak bir çizik göçük yoktu...tertemiz cihazdı, kamerası sorunluymuş değişim yaptılar ama saçmaladılar resmen... benim eski telefonun kutusunda yani kırmızı kutuda mavi telefon göndermişler...hadi ben omu satmaya kalksam sıfır cihaz sonuçta ama kutunun rengiyle telin rengi tutmuyor bu kez de! se ye ağır ir mail attım bakalım bundan da bir sonuç çıkmazsa mahkemenin yolları görünecek sanırım bana çünkü mesele artık inada dönüştü!




  • Selam arkadaşlar,

    benimde SE marka telefonla ilgili problemlemim oldu, aşağıda başıma gelenleri ve yaptıklarımı anlatıyorum.

    21.11.2011 tarihinde Gold Bilgisayar Altunizade şubesinden Beyaz Renk SE Neo V model cep telefonu aldım, satın aldıktan sonra telefonun kendini resetlediğini farkettim zaman zaman ve satın aldıktan 15 gün sonra telefonu yetkili servis olan Teleservice e faturası ve garanti belgesi ile birlikte teslim ettim. Teleservice 4. gün telefonu değişime soktuklarını ve tarafıma yeni telefon verileceğini ama yeni telefonun mavi olacağı bilgisini verdi, kabul etmediğimi ve beyaz telefon istediğimi beyaz renk için 3 ay beklediğimi söyledim, aynı şekilde SE müşteri hizmetlerinide arayıp onlarada aynı şeyi söyledim, SE müşteri hizmetleri beyaz telefon için beklemem gerektiğini, stoklara gelmesinin 15-20 gün sürebileceğini bu süreyi bekleyip bekleyemeyeceğimi sordu, bekleyebileceğimi sorun olmadığını ilettim. Ertesi gün tekrar Teleservice den aranıp SE ile görüştüklerini beyaz telefonun stoklara gelmeyeceğini bu yüzdentarafıma mavi telefon verileceğini söylediler, tekrar SE yi aradım, bu sefer onlarda ağız değiştirip beklememin mümkün olmadığını iş akışlarının bu şekilde olduğunu yapılan işlemin yasalara uygun olduğunu mavi telefon alacağımı ilettiler. Bu şekilde telefonu kabul etmeyeceğimi ürünün ayıplı ürün statütüsünde olduğunu ve alalı 30 günü geçmediği için ücret iadesi hakkımın olduğunu söyledim, bu konuda yardımcı olamayacaklarını ve bilgi veremeyeceklerini kendimin gereken yol neyse bulup yapmam gerektiğini ilettiler. Teleservice i aradım onlarda ücret iyadesi yapmadıklarını söyledi, Gold bilgisayar ile görüştüm onlarda ancak "Ürün iadesi uygundur belgesi" alırsam yetkili servisten, ücret iadesi değil alışveriş çeki verebileceklerini söylediler. Tekrar yetkili servis ile görüştüm ve bu belgeyi istedim, onlar böyle bir belgeyi vermediklerini Gold bilgisayarında bunu gayet iyi bildiğini ifade ettiler, SE yi aradım onlarda böyle bir belge vermediklerini ifade ettiler, tüm başvuru yollarım tükenince bugün THH ye giderek başvuruda bulundum.

    Ürünü alalı 30 gün olmamış olmasına rağmen malesef 3 firmada topu sürekli birbirine atıyor ve sorumluluk almıyor, tek yol THH, tüm iyi niyetime ve telefonu kullanmak istememe rağmen hem SE hemde Gold bilgisayar bu konuda çok ilgisiz davrandı, sikayetvar.com da SE ile şikayetlere baktığınıza çok sayıda şikayet görüyorsunuz ama SE nin verdiği tek bir cevap bile yok, buda müşteri hizmetlerinin sadece adı olsun diye kurulmuş olduğunu gösteriyor.

    Şu ana kadar kendime 3 adet yakınlarımada 2 adet SE telefon aldım, kalitesine güvendiğim için tekrar SE aldım ama müşteri hizmetleri ve diğer konularda bu kadar mağdur olacağımı bilseydim inanın yanına bile yaklaşmazdım, bu süreç sonunda 5 senelik müşterilerini kaybetmiş oldular, SE a mail attığımda da verdikleri cevaptan bunun çok umurlarında olmadığını görmüş oldum. Evimdeki Sony Ev Sinema sisteminide ciddi ciddi satmayı düşünmeye başladım.

    Arızalı olan telefon yerine gelen yeni mavi renk NEO V şu anda serviste ama teslim almaya gitmiycem ve THH sürecinin sonucunu bekliycem.




  • arkadaşlar iyigünler samsung cep telefonum var iki kere klonlandı ve tüketici haklarına başvurdum lehime karar verdiler telefonu samsung yetkili servisine gönderdim ücret iadesini yapacaklarını söylediler şuan 1.5 ay oldu ama hala yatırmadılar sizce neyapmam gerekiyo?aradığımda samsung ana bayiden ücreti bekliyoruz bu işlerin uzun sürdüğü hakkında cevap aldım.tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: felixus

    Selam arkadaşlar,

    benimde SE marka telefonla ilgili problemlemim oldu, aşağıda başıma gelenleri ve yaptıklarımı anlatıyorum.



    bunları anlatmışsın ama işin sonucunda ne olduğunu anlatmayı unutma.bizi merakta bırakma.aynı şey @nabal isimli arkadaşın başınada gelmişti.
    ve unutma telefonu alıp sonradan satmaya kalksan kutusu beyaz içi mavi olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharpie -- 17 Aralık 2011; 13:56:29 >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.