Şimdi Ara

Turbo'dan Gelen Yüksek Ses

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
15.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    Bende 2006 model TDCİ turbo dizel fort focus var. 160.000 km de. Son 1 haftadır sabahları ilk çalıştığında
    yaklaşık 30 saniye kadar her gaza basıp deviri 2000 üzerine çıkınca yüksek şekilde ses geliyor.
    Normalde gelen hafif ıslık sesinden çok daha fazla.
    Kulak tırmalayıcı bir şekilde.
    Acaba soğuk ve aracın sürekli kısa mesafede kullanılmasından dolayımı bilemiyorum.
    Problem ne olabilir ve bana, açabileceği maximum maliyet nedir acaba.
    Yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim.



  • turbonun belli bir ömrü var tabiki, eğer 160k km sorunsuz kullandıysanız şükür etmeniz lazım. büyük ihtimal değiştirmeniz gerekecek maliyeti bin lira civarı olur.
  • turboya 1500-2000 tl sıkışmış
  • Hemen turboya takmayın kafayı. Hava filtresinden giden bağlantılar gevşeyince de ıslık sesi verir. Önce bağlantıları kontrol ediniz. Yoksa gevşemiş kablo yüzünden elektrikçinin bir tornavida darbesine 10 lira bayılırsınız. Halbuki ben de yapardım.
  • Turbo'nun kendisiyle alakalı olmayabilir, hortumu yırtılmış, delinmiş hatta yerinden çıkmış olabilir.
  • Bunları görünce 2.el dizel araba almaya korkuyorum. 1.2 benzinli alıp gaz takmak daha mı mantıklı ne.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    turbonun belli bir ömrü var tabiki, eğer 160k km sorunsuz kullandıysanız şükür etmeniz lazım. büyük ihtimal değiştirmeniz gerekecek maliyeti bin lira civarı olur.




    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    turboya 1500-2000 tl sıkışmış






    Hocam turbo pervanesinin zamanla balansı bozulur. Bu nedenle bahsettiğiniz ıslık sesi gelir. Eğer ses yükselirse, sürtünme tıkırtı gibi sesler gelirse bu demektir ki balansı iyice bozulmuştur. İşi bilen bir ustada balans ayarını rahatça yaptırabilirsiniz. Aynı durum 1.5 crdi cerato'da amcamın başına geldi, araç bir süre sonra yolda tık dedi gitti. Siyah duman vs. Servis bin TL istedi, ustamız yanlış hatırlamıyorsam 200 civarına halletti.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • alırken çok iyi bir kontrolden geçirir ve düzenli bakımlarınıda yaptırırsanız problem olacağını düşünmüyorum, ama şuda bir gerçekki her parçanın bir ömrü var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkaya4948

    alırken çok iyi bir kontrolden geçirir ve düzenli bakımlarınıda yaptırırsanız problem olacağını düşünmüyorum, ama şuda bir gerçekki her parçanın bir ömrü var.

     Turbo'dan Gelen Yüksek Ses



    Şundan taktırın, siz de rahat edin biz de.
  • 160.000 km'de turbo büyük bi ihtimal bitmiştir fakat bi ihtimal hoparlörlerden uğultu geliyo olabilir. İlk başlarda çok şaşırmıştım, yok canım hoparlörden uğultu niye gelsin falan diyodum taki hoparlöründen ses gelen bi arabayı görene kadar. Devir yükseldikçe uğultu artmaya başlıyo. Ses aynı turbodan gelen ıslık sesine benziyorr.
  • Hemen turbo'da sıkıntı var deyipde işin içinden çıkmak olmaz.Ama tabi görmeden bir yorum yapıyorum onun için turbonun pervanesinden geliyor olabilir ses veya turbo artık ömrünü tamamlamış üflüyor olabilir.Çözümü değiştirmek tabiki bin bin beşyüz TL civarı bir fiyatı vardır.Tabi hemen turboyu değiştirmeyin bir ustaya gösterin öncelikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    turbonun belli bir ömrü var tabiki, eğer 160k km sorunsuz kullandıysanız şükür etmeniz lazım. büyük ihtimal değiştirmeniz gerekecek maliyeti bin lira civarı olur.




    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    turboya 1500-2000 tl sıkışmış






    Hocam turbo pervanesinin zamanla balansı bozulur. Bu nedenle bahsettiğiniz ıslık sesi gelir. Eğer ses yükselirse, sürtünme tıkırtı gibi sesler gelirse bu demektir ki balansı iyice bozulmuştur. İşi bilen bir ustada balans ayarını rahatça yaptırabilirsiniz. Aynı durum 1.5 crdi cerato'da amcamın başına geldi, araç bir süre sonra yolda tık dedi gitti. Siyah duman vs. Servis bin TL istedi, ustamız yanlış hatırlamıyorsam 200 civarına halletti.

    bir olay böyle yaşandı diye bütün arabalarda aynı sıkıntı olacak diye bir kaide yoktur. mesajımı alıntılayıp ne yapmaya çalıştığınızı tam anlamadım ama adam çıkabilecek maksimum masrafı soruyor. elbette ustaya gösterecek balans sıkıntısı varsa hallederler, ancak 160 000 km az değil turbonun bitmiş olma ihtimali daha yüksek geldi. neticede aracı görmeden konuşuyoruz burada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    turbonun belli bir ömrü var tabiki, eğer 160k km sorunsuz kullandıysanız şükür etmeniz lazım. büyük ihtimal değiştirmeniz gerekecek maliyeti bin lira civarı olur.




    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    turboya 1500-2000 tl sıkışmış






    Hocam turbo pervanesinin zamanla balansı bozulur. Bu nedenle bahsettiğiniz ıslık sesi gelir. Eğer ses yükselirse, sürtünme tıkırtı gibi sesler gelirse bu demektir ki balansı iyice bozulmuştur. İşi bilen bir ustada balans ayarını rahatça yaptırabilirsiniz. Aynı durum 1.5 crdi cerato'da amcamın başına geldi, araç bir süre sonra yolda tık dedi gitti. Siyah duman vs. Servis bin TL istedi, ustamız yanlış hatırlamıyorsam 200 civarına halletti.

    bir olay böyle yaşandı diye bütün arabalarda aynı sıkıntı olacak diye bir kaide yoktur. mesajımı alıntılayıp ne yapmaya çalıştığınızı tam anlamadım ama adam çıkabilecek maksimum masrafı soruyor. elbette ustaya gösterecek balans sıkıntısı varsa hallederler, ancak 160 000 km az değil turbonun bitmiş olma ihtimali daha yüksek geldi. neticede aracı görmeden konuşuyoruz burada.

    Haklısınız fakat, karşıma 3 olay çıktı bu şekilde. Ortalama yorum yaptım. Biri bu ceratoda, diğeri 1.9 tdi 2002 model 110luk toledo'da, diğeri benim arabamda. Benim arabam 121 binde ve turbo değişmedi, sadece balans ayarı yaptırıldı ve ses yok şuan. Toledo ise 260 binde turbo değişti, öncesi bu şekilde balans ayarı. Şuan 300 bini aşkın kmde, araç Hollanda'da olduğundan şuanki km konusunda fikrim yok.


    Kızdığım nokta bin, bin 500 TL vs söyleyerek bu iş çözülmez.




  • Arkadaşlar turbodan yüksek oranda ses geliyor ama performansta bir düşme söz konusu değil.
    Belki bu bilgi teşhis koymada faydalı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    160.000 km'de turbo büyük bi ihtimal bitmiştir fakat bi ihtimal hoparlörlerden uğultu geliyo olabilir. İlk başlarda çok şaşırmıştım, yok canım hoparlörden uğultu niye gelsin falan diyodum taki hoparlöründen ses gelen bi arabayı görene kadar. Devir yükseldikçe uğultu artmaya başlıyo. Ses aynı turbodan gelen ıslık sesine benziyorr.

    O durum amfi kullanan araçlar için geçerli. Amfi motor sesi alırsa, araçtaki her türlü elektronik sesi hoparlörlerden duyarsınız.


    Turbonuzu bir ustaya gösterin. En kötü ihtimalle 700 liraya komple değiştirirsiniz turboyu.
  • 1 ay önce sattığım focud tdci da da aynı sorun vardı.Usta turbo hortumunu çıkardı ve eliyle pervaneyi yokladı. Mildeki boşluğun gereğinden fazla olduğunu ve balansının bozulduğunu söyledi. Tamiri ( garanti vermiyorlar ) 750-900 arası , yenisi ise 1500-2000 tl arasıymış. Üstelik aracım daha 38000 km de idi.
  • Peki balansını düzelmek mümkün olabildimi acaba. Ne kadara maal oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkaya4948

    Peki balansını düzelmek mümkün olabildimi acaba. Ne kadara maal oldu.

    turbonun sökülüp takılmasına 100-150 verirsiniz
    sadece balans gerekiyorsa 150-200 turbocu alır
    eğer emme pervanesi veya milli pervane değişecekse
    turbocu masrafınız 500 civarı olur en fazla 650 ye halledersiniz.
    hangi şehirdesiniz? konyadaysanız yardımcı olurum.
  • yardımın için çok teşekkür ederim konyada değilim
  • Arkadaşlar, benim aracımda 1500 de başlayan bir ıslık sesi var. Normalda bu ses bütün dizellerde vardır fakat benimki az birşey fazla. Bu sesi camı açtığımda ve kapalı bir otoparktan çıkarken duyuyorum. 2000 devirden sonra zaten cam açık olsada motor sesi bastırdığı için duyulmuyor. Aracım şuan 110.000 de ve orjinal turbo. Bunun dışında güç vesaire olarak bir sıkıntım yok. Sizce bir turbocuya göstereyim mi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.