Şimdi Ara

Turbo Motorun Ömrü.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
6.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anladığım kadarıyla turbo araçlarda motora giren hava biraz daha basınçlı oluyor aracın performansı artıyor ve bu olay motorun ömrünü kısaltabiliyor.. ancak ne derece kısatltır? aynı motorun atmosferik halinin ömrü mesela 1 milyon km desek durum turboda ne olur? mesela atmosfer basıncından iki kat fazla basınçla çalışırsa motor ömrü atmosferiğe göre yarı yarıya kısalır mı? birde aracı sakin kullansak da durum değişmez mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 14 Ağustos 2019; 21:37:39 >



  • bakımını aksatma ömürlük olur milyar dolarlar harcanıp kaç bin tane mühendis tasarlıyor motorları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sanayide ki ziyaa usta mi tasarlıyor peki?


    Konu sahibine gelincede belli şartlarda ve belli oranlarda kullanımlar ile maximum ömür sağlanıyor.

    Örnek : eğer tasarımda kullanım ömrü belli şartlarda 500 bin km ise siz bunu dip gaz redline kullanırsanız 100 bin ve altına düşebilir. Önemli olan kullanım şekli ve bakımları.


    Şu bir gerçek atmosferik motorlardan ömrü daha kısa bu motorların sebebi ise çok açık... Yüksek basınç ve stres altında çalışması...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 14 Ağustos 2019; 22:23:41 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Alakası yok motor ömrünün turboyla olmasının. 1.000.000 km de dizel araç kullanmışlığım var. Motoru orjinaldi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiçbir motorun ömrü lpg takılmamış atmosferik kadar olamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor'dan kasıt nedir ?

    Kavrama organlarinin veya sanzimanin dengesiz tork patlaması yuzunden erken aşınması.

    Turbonun bozulmasi

    Intercooler'in yağ ile dolmasi.

    Hortumların aşırı besleme nedeniyle yirtilmasi.

    Bunlar dahil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yüksek basınç ve performans arıza artısı demek. özellikle küçük hacimde.
    atmosferik motor düşük güç düşük sıkıştırma basıncı olmasınında etkisi ile çok daha sorunsuzdur.
    mesela 2.0 turbo dizeller küçük hacim dizellerden daha sorunsuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mondeo Dizel Motorların ömrü
    14 yıl önce açıldı
    motor ömrü kaç km ?
    18 yıl önce açıldı
    BMW MOTOR ÖMRÜ
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Sanayide ki ziyaa usta mi tasarlıyor peki?


    Konu sahibine gelincede belli şartlarda ve belli oranlarda kullanımlar ile maximum ömür sağlanıyor.

    Örnek : eğer tasarımda kullanım ömrü belli şartlarda 500 bin km ise siz bunu dip gaz redline kullanırsanız 100 bin ve altına düşebilir. Önemli olan kullanım şekli ve bakımları.


    Şu bir gerçek atmosferik motorlardan ömrü daha kısa bu motorların sebebi ise çok açık... Yüksek basınç ve stres altında çalışması...

    Alıntıları Göster
    Sen yanlış yere odaklandın. Kaç bin mühendis tasarlıyor diyor. Oraya dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konuda kimse Tsi'ın eline su dökemez özellikle iyi şarjlanmış stage 3-4 olan 1.4 tsi rahat 2-3 milyonu görür biraz daha zorlarsa Zeki Müren de görür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bu konuda kimse Tsi'ın eline su dökemez özellikle iyi şarjlanmış stage 3-4 olan 1.4 tsi rahat 2-3 milyonu görür biraz daha zorlarsa Zeki Müren de görür.
    Zeki Müren de TSİ yi görecekse tamam? Zeki Müren TSİ aracı da 2 milyon km de hala Saat gibi diyorlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mixenon -- 14 Ağustos 2019; 23:1:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mixenon

    Zeki Müren de TSİ yi görecekse tamam? Zeki Müren TSİ aracı da 2 milyon km de hala Saat gibi diyorlar...

    Alıntıları Göster
    DSG ise rahat 4-5 milyonu görür o
  • Aslında turbo diye motorun ömrü illa kısalmak zorunda değil. Ama turbo demek bozulabilecek ve bozulma potansiyeli de baya yüksek olan ve bakım isteyen ekstra bi ünite anlamına geliyor.
    Ülkemizde dönen katküllelere bakınca korku hikayesi gibi turbo.
    Ayrıca genellikle pahalıdır çünkü yüksek devirde dönen balansı çok iyi bir parça olmak zorunda. Ufak bi hata yüksek devirde büyük bir hataya dönüşür.
    Motordan abartılı güç alınmıyorsa motor ömrüne önemli bir etkisi olmaz. Mesela Honda jazz'da kullanılan 1.5 130 bg motor bazı temel değişiklikler yapılarak 1.5 turbo 180 bg motora dönüşmüş. Yani (bazıları turbo uzay teknolojisi gelecekten geldi turbo motorlar havasında olsa da ) görüldüğü gibi atmosferik ile turbo olanı aynı denebilecek bir motor olabiliyor. Çünkü kimse ampulü kullnamadan önce sıfırdan tasarlama boş uğraşına girmez.
    Neyse bahsi geçen 1.5 atmosferik ve turbo motorlar arasında ömür farkı yine de vardır ama kayda değer bir fark değildir. Motorlar neredeyse aynı güç farkı da 40 bg kadar.
    Bazı parçaların ise doğal olarak yükleri fazladır ve eskirler. Bunlar bozulmaları beklenerek değil ömrü hedaba katılarak zamanında değiştieilmesi gerekir. Bunu maddi imkanlar şu bu derken yapamıyoruz.
    Turbo motora daha fazla hava girmesine yarar. Bu esnada hava biraz sıkışır. Şıkışma havada ısıya neden olur. Bu nedenle radyatör kullanılarak soğutulur. Ayrıca soğutma aynı alana daha fazla hava imkânı da sunar. Sıkıştırma oranları da düşüktür çünkü yüksek sıkıştırma ısıya, ısı vuruntuya (özellikle benzinlide ) neden olabilir vuruntu ise motor için ölümcüldür. Turbo özellikle de vites değişmeye erinen sonradan görme turbocular elinde yüksek viteste turbo kullanarak hızlanmaya çalışma aşırı yüklenme gibi nedenlerle vuruntuya düşebilir ve ömrü kısalır.
    Dizelde vuruntu biraz daha zor olduğundan ayrıca termal verimlilik yüksek olduğundan bu açıdan benzinliye göre biraz avantajlı olabilir.
    Şunu da belirteyim. Turbo motorda kullanılabilir daha fazla hava daha fazla yakıt kullanmaya imkan verdiği için 1.4 motordan 2.0 motor gücü alınabilir. Yani daha fazla hava sayesinde 2.0 motorda kullanılan yakıt hatta daha fazlası 1.4 motorda kullanılabildiği için fazladan güç elde edilir yoksa güç havadan gelmez. Son zamanlarda moda olan ve sonradn görmelerin ileri teknoloji sandığı küçük turbolu araçlar düşük devirde kalabilme sayesinde biraz az tüketebilseler de aslında atmosferikten çok tüketirler.
    Temiz kullanılır yağlama yapmasına müsade edilerek kullanılırsa ömrü uzun olur elbette. Basınç kısmına kullanıcının yapabileceği bişey yok. Şunun dışında. 1.4 125 bg motor alırsan basınç az yakıt da az olduğundan fazla strese maruz kalmaz. 1.4 140 bg ise stres oranı büyür, 1.4 170 bg ise daha da büyür. Uzun ömür önemliyse atmosferik, illa turbo da istiyorsan en düşük güçte olanı alınıp çalıştırırken kapatırken dikkat edilerek uzun zamanlar kullanılabilir ve uygun viteslerde tabiki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olay turbo'da değil bloktadır. Ve bu konuda yorum yapılacak bir çok değişken vardır.

    Örneğin bir tane 2.0 Atmosferik makineden 150 HP alalım.

    Bir tane 1.8 Turbo makineden 150 HP alalım.

    Bir tane de 1.4 Turbo makineden 150 HP alalım.

    Hepsi de alüminyum blok olsun. Kolpiston döküm olsun. Tabii ki de ilk önce 1.4T blok ömrünü yiyecektir. Sonra 1.8T, en son 2.0 ekmeğini yer.

    He bu demek değildir ki hep böyle mi? Hayır tabii ki de. Örneğin 1.8 araçta fabrika forged kolpiston vardır en az 2.0 atmo kadar ömür biçersin.

    Yani karşılaştırma yaparken motora göre kıyaslama yapmak lazım. Bakım masrafına hiç girmiyorum bile benzinli atmo candır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lana-Del-Rey -- 14 Ağustos 2019; 23:43:0 >
  • Aşırı besleme ile çalışan motorlar atmosferik motorlara nazaran daha hassas ve ömürsüz oluyorlar.
    15 yaşında bir turbo dizel araca insanlar korkarak yaklaşıyorken atmosferik bir benzinlide bu durum yaşanmıyor.
  • Çoğu atmosferikten uzun yaşayan 1.3 multijetler turbodur.
    Motor biraz da şans işi. Yüksek hp’li tsi’ler, opelin ilk seri turbo benzinlileri gibi Vukaatlı olanlardan uzak durduktan sonra keyifle uzun yıllar kullanılacak turbo benzinliler var piyasada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferiğin ömrü turbolu motorlardan çok veya tam tersi şekilde turbolu motorun ömrü atmosferikten çok demek pek doğru olmaz. tamamen aracın bakımına bakan bir olaydır bu. bakımsız olursa iki motorda 100 bin kmde kötü sonuçlar verebilir.

    şuna da dikkat etmek gerekir, atmosferik benzinli motorlar hızlı ısınırken, dizel araçlar o kadar hızlı ısınamıyor. soğukken daha çok kullanılması gerekiyor dizel araçların. bu ısınma sırasında çok fazla yük binerse araca, daha hızlı ömür azalması yaşanabilir gibi olaylar da var tabiki. bunların hepsi göz önüne alınırsa tamamen kullanıma bağlı bir sonuç ortaya çıkar. o yüzden 2. el araç alırken geçmişini mümkün olduğunca fazla bildiğiniz bir motora sahip aracı seçmeniz önemli husus olacaktır bu konuda.
  • etusch kullanıcısına yanıt
    turbonun motor ömrünü kısaltması hatta yarıya düşürmesi, dünyadaki en iyi buluşlardan birinin içten yanmalı motorlar olması ve bu elemanın gelişimi yıllar ve dünya paralar tutması filan tamam ve benim kaç bin mühendis dememle ziya olunuyorsa sen haklı ol. sen de yanlış noktaya odaklanmışsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor yapısı olarak benzinliye göre daha sağlam olmak zorunda . Asıl sorun yardımcı elemanlarda oluyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yil 2019 hala turboya uzak olanlar var. Gidin atmosferige binin kardesim. Benim 6. vites 1900 devirle ciktigim yokusu siz 4. vites 4000 devirle cikmaya meraklisiniz. Bagirta bagirta..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.