Bildirim
Türk Hava Yollari'nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi (3. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bu sene 3 defa birmingham'a gidip geldim ve başka ülkelere de gidiyorum. Thy nin sitesinden yada başka firma sitesinden bilet almafım hep aracı sitelerden bilet aldım fiyat politikası yüzünden. Dış hatlar da vergi satırı çok olduğun dan fiyatlar yerlere göre yükseliyor. Ben hep aktarmalı uçuyorum gönül ister ki direk uçalım ama fiyatlar hep yüksek. Beni kandırmışlar aktarmalı uçuşlar ucuz diye bundan sonra direk uçucam inşallah bunca zaman pahalı almışım artıık ucuza uçayım. 🤣
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hayatında hiç uçağa bindinmi merak ediyorum.
İtalyan olan kisi: GİDİŞ: Milan ====> İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul =====> Milan
Türk olan kisi: GİDİŞ: İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul
Bunu görüp hala eşit şartlardamı kıyaslama yaptığını sanıyorsun ? Gerçekten öyle düşünüyorsan diyecek sözüm yok helal olsun.. -
Arkadaşlar yurtiçi ve yurtdışını bir tutmayın. Fiyatlandırmada bir çok değişken rol oynuyor net bir şey söylemek yanlış olur ama Havayolu Sirketleri yabancı ülkedeki musteriyi kacirmamak adina fiyatta rekabet olmasi icin bu sekilde bir strateji uyguluyor olabilir. Sebebi şu, Türk havayoli firması veya Baska bir ulke firması farketmez, kendi ülkelerinin dışında yolcu TASİYAMAZ. Bu ne demek, İtalyadan Amerikaya direkt uçuş gerceklestiremez. Once Türkiye’ye getirecek ardından Türkiye’den gidecegi ulkeye aktarma yapacak. Bundan dolayi ve aktarmali uçuşun zorluklarindan dolayi, THY, İtalya firmalariyla rekabet etme amacli boyle bir fiyat politikasi izliyor olabilir, ki cok da dogru ve mantıklı bir politika olarak görüyorum. konu sahibinin mantığını kesinlikle doğru bulmuyorum.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bircogundan sacma sapan yorumlar gelmis neymis aktarmalilar daha ucuzmus muss muss sanki italyan itanbula geliyor ordan amsterdama gidiyor da falan filan ayni ucakta 2 adam oburu teyy 2 saat fazla yoldan gelecek yari fiyatina ucacak birak su thy yalakaligini gidin obur havayollari ile karsilastirin hep bu yalakalar yuzunden millet izdirap cekio ekonomik kriz tavan yapti
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Kusura bakma, ama herhalde daha önce uluslararası bilet almadın ve uçak yolculuğu hakkında bilgi sahibi değilsin. Ayda en az 2 kere yurt dışına uçuyorum ve işyerinde de devamlı bilet alıyorum çalışanlara, anlattıkların neredeyse tam tersi geçerli.quote:
Orijinalden alıntı: Civitas Terrana
Kör müsün sen? senin matematik ögretmenin kim? ktarma noktasi İstanbul zaten. Ve ayni gün secili.
İtalyan olan Milano'dan İstanbul'a sonra Brezilya'ya gidiyor.
Türk olan direkt İstanbul'dan Brezilya'ya gidiyor. Yani İtalyan'in rotasi daha uzun olmasina ragmen daha ucuz. Bu hicbir sekilde mümkün degildir.
"Ne yapsak da savunsak" diye yaklasirsaniz böyle rezil olursunuz.
Alıntıları Göster
Senin matığına göre daha uzun yolculuk yapan / aktarmalı uçan / daha fazla şehire uğrayan uçuşların biletleri daha pahalı olması gerekir, ama tam tersidir. Uçuş ne kadar kısa olursa, o kadar ucuz olur. Yani aynı noktaya 12 saatte ulaşan ile 22 saatte ulaşan arasında ciddi fark vardır. Parası olan 12 saatte direk uçar, olmayan ise dolaşa dolaşa 22 saat sürünür, ama daha az öder.
Bunun yanında talep ve doluluk oranı da çok önemli. 2 farklı noktadan kıyaslıyorsunuz, ama belki TR'deki uçak neredeyse dolu durumda, Italya'daki boş?!?! Uçak doldukça kalan biletlerin fiyatı yükselir.
Yani talep, uçuş süresi, aktarma durumu, doluluk oranı, tarihler gibi bir sürü etken vardır. Örneğin Temmuz ayında Ankara-Berlin uçağı ile Atina-Berlin uçağını kıyaslayamazsın, gurbetçiler yüzünden bizim uçaklarda yer bulmak zordur ve biletler çok önceden alınmıştır, Atina ise bomboştur ve ucuzdur...
Daha da yazabilirim, ama kıyaslama mantığın çok yanlış! Önce araştır, sonra eleştir bence.
-
sizin gibi -10iq insanalar keşke barınmasa bu forumda, daha kaliteli forum olucakquote:
Orijinalden alıntı: trcpt
Bircogundan sacma sapan yorumlar gelmis neymis aktarmalilar daha ucuzmus muss muss sanki italyan itanbula geliyor ordan amsterdama gidiyor da falan filan ayni ucakta 2 adam oburu teyy 2 saat fazla yoldan gelecek yari fiyatina ucacak birak su thy yalakaligini gidin obur havayollari ile karsilastirin hep bu yalakalar yuzunden millet izdirap cekio ekonomik kriz tavan yapti
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ApRa- -- 27 Aralık 2018; 16:45:45 > -
Boşuna -10iq insanlara birşey anlatmaya çalışmayın.quote:
Orijinalden alıntı: Bethesta
Kusura bakma, ama herhalde daha önce uluslararası bilet almadın ve uçak yolculuğu hakkında bilgi sahibi değilsin. Ayda en az 2 kere yurt dışına uçuyorum ve işyerinde de devamlı bilet alıyorum çalışanlara, anlattıkların neredeyse tam tersi geçerli.
Senin matığına göre daha uzun yolculuk yapan / aktarmalı uçan / daha fazla şehire uğrayan uçuşların biletleri daha pahalı olması gerekir, ama tam tersidir. Uçuş ne kadar kısa olursa, o kadar ucuz olur. Yani aynı noktaya 12 saatte ulaşan ile 22 saatte ulaşan arasında ciddi fark vardır. Parası olan 12 saatte direk uçar, olmayan ise dolaşa dolaşa 22 saat sürünür, ama daha az öder.
Bunun yanında talep ve doluluk oranı da çok önemli. 2 farklı noktadan kıyaslıyorsunuz, ama belki TR'deki uçak neredeyse dolu durumda, Italya'daki boş?!?! Uçak doldukça kalan biletlerin fiyatı yükselir.
Yani talep, uçuş süresi, aktarma durumu, doluluk oranı, tarihler gibi bir sürü etken vardır. Örneğin Temmuz ayında Ankara-Berlin uçağı ile Atina-Berlin uçağını kıyaslayamazsın, gurbetçiler yüzünden bizim uçaklarda yer bulmak zordur ve biletler çok önceden alınmıştır, Atina ise bomboştur ve ucuzdur...
Daha da yazabilirim, ama kıyaslama mantığın çok yanlış! Önce araştır, sonra eleştir bence.
Alıntıları Göster
Adamlar kıyaslamaya bile kafası basmıyorlar birebir olmayan şeyleri karşılaştırıyorlar
İtalyan olan kisi: GİDİŞ: Milan ====> İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul =====> Milan
Türk olan kisi: GİDİŞ: İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul
biri 12 saat biri 25 saat insanlar bu kadar düşüncesiz işte.
Şikayet ettim konuyu tez zamanda kapana
-
-
Biraz izleyip öğrenin, gelir yönetimi diye bir kavram var. Fiyatlamayı algoritma belirliyor, bir ton faktöre bağlı. CNBC InternationalyoutubeHow do airlines price tickets? | CNBC Explainshttps://www.youtube.com/watch?v=EhhLXZB3kRw
-
Konuyu açan arkadaşın havacılık sektörü ile ve temel iktisatla alakası yok sanırım. Hatta hiç bir fikri yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar olay direkt uçuş-aktarmalı uçuş olayı değildir, özellikle kıtalararası uçuşlarda bu tür indirimleri THY de yapar Lufthansa da yapar Alitalia da yapar, burada amaç diğer ülke vatandaşlarını da bağlantı uçuşlar ana seyahate dahil etmektir, uluslararası pazardan daha fazla pay almak vs...
Bunun dışında THY fiyatları pahalı mı ? Evet buna sonuna kadar katılıyorum, Anadolu jet adı altında ucuz bilet de satılsa hiç bir zaman Avrupa-ABD low-cost kategorisine inmiyor fiyatlar, hele hele yurt içinde ekonomi bilet fiyatlarının 500-1000 aralığını görmesi çok abes. -
Konuyu açan ısrarla yazdığını savunmaya çalışıyor fakat anlamadığı nokta, italyadan brezilyaya direk veya batıda bir noktadan aktarmayla gitmek çok daha kolayken, yaklaşık 3 saat doğuya gidip tekrar batıya uçmak çok daha zahmetli ama burada diğerlerine oranla çok daha uygun bir fiyat verildiğinde aciliyeti olmayanlar tarafından tercih edilebilir duruma geliyor. Kaldıki bu sektörler mesafeden dolayı geniş gövde uçaklar ile yapıldığından fazla sayıda boş koltuk da kalıyor. Böylece fiyatı cazip bulup bilet alan bir kişi ile bile şirket o koltuğu boş uçuracağına hem para kazanmış oluyor hemde rakiplerinden bir yolcu eksiltip kendi bir yolcu fazla taşımış oluyor.
Bu arada böyle saçma birşeyden THY ye laf sokmaya çalışacağınıza, alın bir adet IATA ücret kitabı, dünyanın herhangi bir noktasından başka herhangi bir yerine tavan ücreti hesaplayabilirsiniz. Üstelik ırk renk dil din ayrımı olmadan -
Medar-ı iftihar olmasın ?quote:
Orijinalden alıntı: Elk.de
Vediai-i iftiharımız THY bizi dünyada gururla temsil ediyor
O yüzden küçük hesaplarla uğraşmanın manası yok
Selam ve dua ile
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizi diken sadece türk hava yolları değil. Bu türk insanının kanında var; birbirini dikmek için uğraşan, lafa gelince herkes benim kardeşimdir diyen :) -
Direkt ucuslar her zaman daha pahalıdır. Bilmedigin bir konuda bu kadar cahilce konusman da takdire şayanquote:
Orijinalden alıntı: Civitas Terrana
Direkt ucuslar HER ZAMAN daha ucuzdur. Konuyu kirletmeyin gereksiz yorumlarinizla.
Alıntıları Göster -
akp yazısından derdini anlayabilirdin :)quote:
Orijinalden alıntı: Ra-Horakhty
Konuyu açan arkadaşın havacılık sektörü ile ve temel iktisatla alakası yok sanırım. Hatta hiç bir fikri yok. -
Arapça kökenli bir kelimedirquote:
Orijinalden alıntı: dedelekk
Medar-ı iftihar olmasın ?
Alıntıları Göster
"Son yıllardaki"anlamındadır
Dediğin replik özel isimlere hitaben kullanılır
Selam ve dua ile
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
ben sana senin anlattığın şekil ile anlatmak istedim neyse salla boşver sen inat ile hareket ediyosun o yüzden ne yapsam size fayda vermez.
siz önce nasıl kıyaslama yapılır onu bi anlamaya çalışın sonra benim ve kendi anlattığınız sistemin aynı olup olmadığının farkına varırsınız!
Edit. Konuyu o kadar zaman sonra tekrar gündeme getirdim kusura bakmayın artık...
:)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engin.OK -- 15 Ocak 2019; 20:30:42 >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X