Şimdi Ara

Türk Hava Yollari'nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
7.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
80 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Saçma olmuş birinde aktarmalı birinde direkt uçuşu karşılaştırmışsın gayet normal bu fiyat farkı. Ama şunu yapsan biz buradan THY'den şu kadara alıyoruz, onlar İtalya'dan THY'ye girince şu kadara alıyor desen güzel bir karşılaştırma olurdu.
    Skyscanner'den arattım ve kendi sitesindeki kadar da uçuk bir fark yok açıksası buyrun soldaki Milano'dan İstanbul aktarmalı Sao Paulo, sağdaki İstanbul-Sao Paulo direkt uçuş.


    Türk Hava Yollari'nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi




  • Bu sene 3 defa birmingham'a gidip geldim ve başka ülkelere de gidiyorum. Thy nin sitesinden yada başka firma sitesinden bilet almafım hep aracı sitelerden bilet aldım fiyat politikası yüzünden. Dış hatlar da vergi satırı çok olduğun dan fiyatlar yerlere göre yükseliyor. Ben hep aktarmalı uçuyorum gönül ister ki direk uçalım ama fiyatlar hep yüksek. Beni kandırmışlar aktarmalı uçuşlar ucuz diye bundan sonra direk uçucam inşallah bunca zaman pahalı almışım artıık ucuza uçayım. 🤣

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hayatında hiç uçağa bindinmi merak ediyorum.


    İtalyan olan kisi: GİDİŞ: Milan ====> İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul =====> Milan


    Türk olan kisi: GİDİŞ: İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul

    Bunu görüp hala eşit şartlardamı kıyaslama yaptığını sanıyorsun ? Gerçekten öyle düşünüyorsan diyecek sözüm yok helal olsun..
  • İbnulCevzi kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar yurtiçi ve yurtdışını bir tutmayın. Fiyatlandırmada bir çok değişken rol oynuyor net bir şey söylemek yanlış olur ama Havayolu Sirketleri yabancı ülkedeki musteriyi kacirmamak adina fiyatta rekabet olmasi icin bu sekilde bir strateji uyguluyor olabilir. Sebebi şu, Türk havayoli firması veya Baska bir ulke firması farketmez, kendi ülkelerinin dışında yolcu TASİYAMAZ. Bu ne demek, İtalyadan Amerikaya direkt uçuş gerceklestiremez. Once Türkiye’ye getirecek ardından Türkiye’den gidecegi ulkeye aktarma yapacak. Bundan dolayi ve aktarmali uçuşun zorluklarindan dolayi, THY, İtalya firmalariyla rekabet etme amacli boyle bir fiyat politikasi izliyor olabilir, ki cok da dogru ve mantıklı bir politika olarak görüyorum. konu sahibinin mantığını kesinlikle doğru bulmuyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bircogundan sacma sapan yorumlar gelmis neymis aktarmalilar daha ucuzmus muss muss sanki italyan itanbula geliyor ordan amsterdama gidiyor da falan filan ayni ucakta 2 adam oburu teyy 2 saat fazla yoldan gelecek yari fiyatina ucacak birak su thy yalakaligini gidin obur havayollari ile karsilastirin hep bu yalakalar yuzunden millet izdirap cekio ekonomik kriz tavan yapti

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Civitas Terrana

    Kör müsün sen? senin matematik ögretmenin kim? ktarma noktasi İstanbul zaten. Ve ayni gün secili.

    İtalyan olan Milano'dan İstanbul'a sonra Brezilya'ya gidiyor.

    Türk olan direkt İstanbul'dan Brezilya'ya gidiyor. Yani İtalyan'in rotasi daha uzun olmasina ragmen daha ucuz. Bu hicbir sekilde mümkün degildir.

    "Ne yapsak da savunsak" diye yaklasirsaniz böyle rezil olursunuz.

    Alıntıları Göster
    Kusura bakma, ama herhalde daha önce uluslararası bilet almadın ve uçak yolculuğu hakkında bilgi sahibi değilsin. Ayda en az 2 kere yurt dışına uçuyorum ve işyerinde de devamlı bilet alıyorum çalışanlara, anlattıkların neredeyse tam tersi geçerli.

    Senin matığına göre daha uzun yolculuk yapan / aktarmalı uçan / daha fazla şehire uğrayan uçuşların biletleri daha pahalı olması gerekir, ama tam tersidir. Uçuş ne kadar kısa olursa, o kadar ucuz olur. Yani aynı noktaya 12 saatte ulaşan ile 22 saatte ulaşan arasında ciddi fark vardır. Parası olan 12 saatte direk uçar, olmayan ise dolaşa dolaşa 22 saat sürünür, ama daha az öder.

    Bunun yanında talep ve doluluk oranı da çok önemli. 2 farklı noktadan kıyaslıyorsunuz, ama belki TR'deki uçak neredeyse dolu durumda, Italya'daki boş?!?! Uçak doldukça kalan biletlerin fiyatı yükselir.

    Yani talep, uçuş süresi, aktarma durumu, doluluk oranı, tarihler gibi bir sürü etken vardır. Örneğin Temmuz ayında Ankara-Berlin uçağı ile Atina-Berlin uçağını kıyaslayamazsın, gurbetçiler yüzünden bizim uçaklarda yer bulmak zordur ve biletler çok önceden alınmıştır, Atina ise bomboştur ve ucuzdur...

    Daha da yazabilirim, ama kıyaslama mantığın çok yanlış! Önce araştır, sonra eleştir bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trcpt

    Bircogundan sacma sapan yorumlar gelmis neymis aktarmalilar daha ucuzmus muss muss sanki italyan itanbula geliyor ordan amsterdama gidiyor da falan filan ayni ucakta 2 adam oburu teyy 2 saat fazla yoldan gelecek yari fiyatina ucacak birak su thy yalakaligini gidin obur havayollari ile karsilastirin hep bu yalakalar yuzunden millet izdirap cekio ekonomik kriz tavan yapti
    sizin gibi -10iq insanalar keşke barınmasa bu forumda, daha kaliteli forum olucak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ApRa- -- 27 Aralık 2018; 16:45:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Kusura bakma, ama herhalde daha önce uluslararası bilet almadın ve uçak yolculuğu hakkında bilgi sahibi değilsin. Ayda en az 2 kere yurt dışına uçuyorum ve işyerinde de devamlı bilet alıyorum çalışanlara, anlattıkların neredeyse tam tersi geçerli.

    Senin matığına göre daha uzun yolculuk yapan / aktarmalı uçan / daha fazla şehire uğrayan uçuşların biletleri daha pahalı olması gerekir, ama tam tersidir. Uçuş ne kadar kısa olursa, o kadar ucuz olur. Yani aynı noktaya 12 saatte ulaşan ile 22 saatte ulaşan arasında ciddi fark vardır. Parası olan 12 saatte direk uçar, olmayan ise dolaşa dolaşa 22 saat sürünür, ama daha az öder.

    Bunun yanında talep ve doluluk oranı da çok önemli. 2 farklı noktadan kıyaslıyorsunuz, ama belki TR'deki uçak neredeyse dolu durumda, Italya'daki boş?!?! Uçak doldukça kalan biletlerin fiyatı yükselir.

    Yani talep, uçuş süresi, aktarma durumu, doluluk oranı, tarihler gibi bir sürü etken vardır. Örneğin Temmuz ayında Ankara-Berlin uçağı ile Atina-Berlin uçağını kıyaslayamazsın, gurbetçiler yüzünden bizim uçaklarda yer bulmak zordur ve biletler çok önceden alınmıştır, Atina ise bomboştur ve ucuzdur...

    Daha da yazabilirim, ama kıyaslama mantığın çok yanlış! Önce araştır, sonra eleştir bence.

    Alıntıları Göster
    Boşuna -10iq insanlara birşey anlatmaya çalışmayın.

    Adamlar kıyaslamaya bile kafası basmıyorlar birebir olmayan şeyleri karşılaştırıyorlar

    İtalyan olan kisi: GİDİŞ: Milan ====> İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul =====> Milan

    Türk olan kisi: GİDİŞ: İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul

    biri 12 saat biri 25 saat insanlar bu kadar düşüncesiz işte.

    Şikayet ettim konuyu tez zamanda kapana




  • O kadar sinir oldumki erinmeden bunu atmak istedim;
    THY sitesine vpn ve normal giriş olarak girdim bir taraf tr serveri üzerinden euro , diğeri italya üzerinden euro seçtim sonuçlar beni çok ama çok şaşırttı..

    SOL TARAFTAKİLER TR LOCAL - SAĞ TARAFTAKİLER İTALYA LOCAL

    Türk Hava Yollari&#39;nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi

    Türk Hava Yollari&#39;nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi


    Derdiniz ne bilmiyorm ama kıyaslama yapacaksan böyle yapacaksın aynı uçağa aynı saatte bakıcaksınki bir anlamı olsun ;)

    Uçaklarda zamanı satın alırsınız, 12 saat için 500eu attığınız fotoda daha o aktarmalı Allaha emanet yani 25 saat kesin bile değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ApRa- -- 27 Aralık 2018; 17:4:23 >




  • Biraz izleyip öğrenin, gelir yönetimi diye bir kavram var. Fiyatlamayı algoritma belirliyor, bir ton faktöre bağlı.
    CNBC Internationalyoutube
    How do airlines price tickets? | CNBC Explains
    https://www.youtube.com/watch?v=EhhLXZB3kRw




  • Konuyu açan arkadaşın havacılık sektörü ile ve temel iktisatla alakası yok sanırım. Hatta hiç bir fikri yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar olay direkt uçuş-aktarmalı uçuş olayı değildir, özellikle kıtalararası uçuşlarda bu tür indirimleri THY de yapar Lufthansa da yapar Alitalia da yapar, burada amaç diğer ülke vatandaşlarını da bağlantı uçuşlar ana seyahate dahil etmektir, uluslararası pazardan daha fazla pay almak vs...

    Bunun dışında THY fiyatları pahalı mı ? Evet buna sonuna kadar katılıyorum, Anadolu jet adı altında ucuz bilet de satılsa hiç bir zaman Avrupa-ABD low-cost kategorisine inmiyor fiyatlar, hele hele yurt içinde ekonomi bilet fiyatlarının 500-1000 aralığını görmesi çok abes.
  • Konuyu açan ısrarla yazdığını savunmaya çalışıyor fakat anlamadığı nokta, italyadan brezilyaya direk veya batıda bir noktadan aktarmayla gitmek çok daha kolayken, yaklaşık 3 saat doğuya gidip tekrar batıya uçmak çok daha zahmetli ama burada diğerlerine oranla çok daha uygun bir fiyat verildiğinde aciliyeti olmayanlar tarafından tercih edilebilir duruma geliyor. Kaldıki bu sektörler mesafeden dolayı geniş gövde uçaklar ile yapıldığından fazla sayıda boş koltuk da kalıyor. Böylece fiyatı cazip bulup bilet alan bir kişi ile bile şirket o koltuğu boş uçuracağına hem para kazanmış oluyor hemde rakiplerinden bir yolcu eksiltip kendi bir yolcu fazla taşımış oluyor.

    Bu arada böyle saçma birşeyden THY ye laf sokmaya çalışacağınıza, alın bir adet IATA ücret kitabı, dünyanın herhangi bir noktasından başka herhangi bir yerine tavan ücreti hesaplayabilirsiniz. Üstelik ırk renk dil din ayrımı olmadan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elk.de

    Vediai-i iftiharımız THY bizi dünyada gururla temsil ediyor



    O yüzden küçük hesaplarla uğraşmanın manası yok



    Selam ve dua ile
    Medar-ı iftihar olmasın ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizi diken sadece türk hava yolları değil. Bu türk insanının kanında var; birbirini dikmek için uğraşan, lafa gelince herkes benim kardeşimdir diyen :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Civitas Terrana

    Direkt ucuslar HER ZAMAN daha ucuzdur. Konuyu kirletmeyin gereksiz yorumlarinizla.

    Alıntıları Göster
    Direkt ucuslar her zaman daha pahalıdır. Bilmedigin bir konuda bu kadar cahilce konusman da takdire şayan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ra-Horakhty

    Konuyu açan arkadaşın havacılık sektörü ile ve temel iktisatla alakası yok sanırım. Hatta hiç bir fikri yok.
    akp yazısından derdini anlayabilirdin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedelekk

    Medar-ı iftihar olmasın ?

    Alıntıları Göster
    Arapça kökenli bir kelimedir

    "Son yıllardaki"anlamındadır



    Dediğin replik özel isimlere hitaben kullanılır



    Selam ve dua ile

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben sana senin anlattığın şekil ile anlatmak istedim neyse salla boşver sen inat ile hareket ediyosun o yüzden ne yapsam size fayda vermez.
    siz önce nasıl kıyaslama yapılır onu bi anlamaya çalışın sonra benim ve kendi anlattığınız sistemin aynı olup olmadığının farkına varırsınız!

    Edit. Konuyu o kadar zaman sonra tekrar gündeme getirdim kusura bakmayın artık...
    :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engin.OK -- 15 Ocak 2019; 20:30:42 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.