Şimdi Ara

Türk Hava Yollari'nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
7.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
80 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Diyelim ki Brezilya'nin bi kenti olan São Paulo'ya gitmek isteyen 2 arkadas var...

    Bunlardan birisi İtalyan olsun ve Milano'da yasiyor olsun. Digeri Türk olsun ve İstanbul'da yasiyor olsun. Bu arkadaslar gidis dönüs bileti almak istesin..

    Hatta İtalyan arkadas direkt ucus bile almasin, İstanbul aktarmali ucus alsin.

    Bakiniz.

    İtalyan olan kisi: GİDİŞ: Milan ====> İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul =====> Milan

    Türk olan kisi: GİDİŞ: İstanbul =====> São Paulo | DÖNÜŞ: São Paulo =====> İstanbul

    Özetlemek gerekirse İtalyan kisi yolunu bile bile uzatmis oluyor. Zira İstanbul'a ugramis oluyor.

    Simdi.... Gelelim bilet fiyatlarina.....


    ****

    Ayni tarihlerde seciyoruz bu biletleri. 10 Mart 2019 olsun.

    İtalyanin gidis dönüs biletinin toplam tutari = 533 Euro

    Türkün gidis dönüs biletinin toplam tutari = 1031 Euro

    Kanit 1 (İtalyanin bileti): Türk Hava Yollari'nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi
    Kanit 1 (Türkün bileti): Türk Hava Yollari'nin Türk vatandaslarina asiri pahali bilet satmasi

    Görüyorsunuz nasil bir fiyat politikasi var... Elin İtalyanindan aktarmali bileti sadece 530 Euro isterken Türk vatandasindan direkt ucus icin 1000 Euro üzeri para istiyor. Kendi vatandasini kaziklayan bir marka düsünülebilir mi? Lufthansa'nin Almanalara daha pahaliya bilet satmasini akliniz kesiyor mu?

    AKP'lilerin hayatlarinda 1 kere dahi binmedikleri, o cok övdükleri THY iste budur arkadaslar. Kanitlariyla ortaya koyuldu. Bu konuyu %99 sikayet edecekler ancak gercekleri sikayet ederek degistiremezsiniz.

    Bu olayi ilk gördügüm yer de burasidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Civitas Terrana -- 25 Aralık 2018; 11:14:55 >







  • Arkadaş yanlış birşey söylememiş ki? Neden celallendin?



    Türk varacağı yere 12 saatte gidiyor.

    İtalyan varacağı yere 24 saatte gidiyor.


    Havayolları uçak biletlerini fiyatlarken direkt uçuşları genellikle daha pahalı fiyatlamaya çalışıyor. Zira bu biletler potansiyel business bilet olarak görülüyor. İş için seyahat edenler genellikle aktarmalı uçuşlardan kaçıyor. Doğal olarak bu biletler potansiyel alıcı düşünülerek daha pahalı fiyatlanıyor. Doğal olarak bazı şehirleri önemli hub olarak kullanan havayolları bu mantık nedeniyle bu hublardan aktarma yaparken bilet fiyatlarında bu tür dengesizlikler yaşanabiliyor.



    İtalyanin biletinin tabiki ucuz olması gerekiyor. Türk biniyor iniyor. İtalyan biniyor, iniyor, biniyor, iniyor. Hava alanında 10 saat bekliyor..
    Havacilik sektorunde calisan biri olarak bu kadar cahil olman ezilmenden dolayi psikolojik bir yikim olarak goruyrm sende haklisin :) HER ZAMAN AKTARMALİ ucuslar daha uygundur HAVACİLİK sektoru İRKA bakmaz bunuda anla . Gidecegin yere YOLUN uzuyor ise ucret duser. GEZİ yapan dunyayi gezen arkadaslari takip et bak onlara sor :) Sorgula guzel birşey tabi FAKAT olayi iyice arastir burda kendini rezil ediyorsun. :) Bu soyle mantik turkiye icin konusyorum antalya diyarbakir ucaginda gecikme olunca adamlar biz KURDUZ diye yapiyoruz diyip İSTANBUL ucagi neden gecikmiyor kiyaslamasina benziyor :) İrkcilik iyi birsey degil ve asla irka bakmaz havacilik . Bunlari dunya uzerinde surekli denetleyen iata kurumu var ve cok fena cezalar yaziyorlar . Bu iata da tamamiyle yabancidir . At bu ekran goruntulerini iataya sikayet et :) ve cevabi kendin gor .
    quote:

    Orijinalden alıntı: Civitas Terrana

    Esnek bilete tekrar baktim...



    Milano ucusu icin



    1) Economy Promosyon Minimum 444 Euro

    2) Economy Yari Esnek 502 Euro

    3) Economy Esnek 802 Euro



    seklinde 3 farkli bilet tipi var.



    İstanbul ucusunda ise adede tek bir Economy Esnek var ve o da 1000 Euro.



    Ulan İtalyanin esnek bileti bile 802 Euro iken nicin Türklere 1000€ satiliyor?????



    Bunu nasil savunacaksiniz simdi cok merak ediyorum
    Turklere direk ucuslarda ekonomi sinifini kaldirdilar zaten Sadece yari esnek satiliyor. Ustte bilmeyen arkadaslar da yari esnek secmissin ayni sinifi sec diye konusuyor Bu milletin sorunu her yerden duduklendigini bir turlu kabul etmemesi.



    Ben sik sik Istanbul-Toronto arasi ucuyorum. Istanbul-Toronto eskiden(max 2 yil once) 2 yonlu 2500 gibi komik bir rakama alinirken simdi TEK YON 4500-6000TL arasi. Ama Atina-Istanbul-Toronto alirsaniz tek yon 1500-2000TL gibi bir fiyat. Yani bilmesek inanacagiz usttekilere.
    Saçma olmuş birinde aktarmalı birinde direkt uçuşu karşılaştırmışsın gayet normal bu fiyat farkı. Ama şunu yapsan biz buradan THY'den şu kadara alıyoruz, onlar İtalya'dan THY'ye girince şu kadara alıyor desen güzel bir karşılaştırma olurdu.
    Skyscanner'den arattım ve kendi sitesindeki kadar da uçuk bir fark yok açıksası buyrun soldaki Milano'dan İstanbul aktarmalı Sao Paulo, sağdaki İstanbul-Sao Paulo direkt uçuş.


  • Thynin kendi sitesinde biletleri pahalı nedenini bilmiyorum skyscanner.com dan thy veya başka firmaların biletlerini ucuza bulabilirsin.Ayrıca aktarmalı biletler zaten ucuz oluyor.Direkt biletler daha pahalıdır.O yolu kimse 25 saatte gitmek istemeyeceği için o bilet ucuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gold5555 -- 25 Aralık 2018; 3:43:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gold5555

    Thynin kendi sitesinde biletleri pahalı nedenini bilmiyorum skyscanner.com dan thy veya başka firmaların biletlerini ucuza bulabilirsin.Ayrıca aktarmalı biletler zaten ucuz oluyor.Direkt biletler daha pahalıdır.O yolu kimse 25 saatte gitmek istemeyeceği için o bilet ucuz.
    Kör müsün sen? senin matematik ögretmenin kim? ktarma noktasi İstanbul zaten. Ve ayni gün secili.

    İtalyan olan Milano'dan İstanbul'a sonra Brezilya'ya gidiyor.

    Türk olan direkt İstanbul'dan Brezilya'ya gidiyor. Yani İtalyan'in rotasi daha uzun olmasina ragmen daha ucuz. Bu hicbir sekilde mümkün degildir.

    "Ne yapsak da savunsak" diye yaklasirsaniz böyle rezil olursunuz.
  • Civitas Terrana kullanıcısına yanıt
    Arkadaş yanlış birşey söylememiş ki? Neden celallendin?



    Türk varacağı yere 12 saatte gidiyor.

    İtalyan varacağı yere 24 saatte gidiyor.


    Havayolları uçak biletlerini fiyatlarken direkt uçuşları genellikle daha pahalı fiyatlamaya çalışıyor. Zira bu biletler potansiyel business bilet olarak görülüyor. İş için seyahat edenler genellikle aktarmalı uçuşlardan kaçıyor. Doğal olarak bu biletler potansiyel alıcı düşünülerek daha pahalı fiyatlanıyor. Doğal olarak bazı şehirleri önemli hub olarak kullanan havayolları bu mantık nedeniyle bu hublardan aktarma yaparken bilet fiyatlarında bu tür dengesizlikler yaşanabiliyor.



    İtalyanin biletinin tabiki ucuz olması gerekiyor. Türk biniyor iniyor. İtalyan biniyor, iniyor, biniyor, iniyor. Hava alanında 10 saat bekliyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Th3_SpiRitLEsS -- 25 Aralık 2018; 8:0:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İtalyana sectigin bilet promisyon, turk e sectigin bilet yari esnek. Buna dikkat etmemissin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bununla ilgili 5 konuyu belirteyim,

    1) Milano - Roma - São Paulo uçuşu süre olarak daha kısa, Aleteia ile uçuş gerçekleştirecek ve A rakam ödeyecek. Milano - İstanbul - Sao Paulo ile THY ile uçtuğunda ise süre olarak daha uzun olacak ancak A -50 Euro ödeyecek. Serbest piyasa. Adam dış hattan gelen kişiye daha uygun fiyatı çıkartıyor ki daha kısa süreli bir firma uçuşunun önüne geçsin.
    2) Her ülkenin farklı olan alan vergisi. Malumun Türkiye.
    3) Verilen sınıfların farkları. Düşük ücretli biletlerin büyük çoğunluğu promosyondur.
    4) Dönemsel olarak bütün büyük firmalar belirli dönemlerde satış politikasında değişiklik yapmaktadır. Örneğin THY internet sayfasının satış ofislerinden yada çağrı merkezinden daha uygun fiyat vermesi. Yurt dışında ismini duyurma isteği de buna eklenebilir.
    5) Bu olayı Lufthansa'da yapmakta, Qatar'da, Emirates'de (:

    Farklı bir örnekte çıkartabilirim. Bu sadece o parkurda değil çoğu parkurda bu şekilde. Olaya biraz daha international düşünebilirsin. Ve yeni bir şey değil, büyük havayolu firmalarının yıllardır uyguladığı bir şey (: Skyscanner ve benzeri sayfalar ile sende kendi biletini başka ülkenin havayolu ile o ülke vatandaşından daha uyguna getirebilirsin.




  • biri promosyon bileti, diğeri esnek bilet.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Başkenti São Paulo'dan sonrasını okumadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alternatif özel frima varken gidip memur zihniyetli devletçi kafayla yönetilen şirketi kullanmam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 ten beri pahalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direk uçuşlar zaten TR icindede pahalı birşey değişmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes hak edildiği şekilde yönetilir ve d...lür.

    Bizim millete müstahak bu fiyatlar.

    Elalem 143 bin birim parasına Porsche'ye binsin siz Egea almaya devam edin mesela.
    Elalem 50 birim parasına 10kg et alıp mangal partisi versin siz nohutun içindeki etleri saymaya devam edin.
  • Vediai-i iftiharımız THY bizi dünyada gururla temsil ediyor



    O yüzden küçük hesaplarla uğraşmanın manası yok



    Selam ve dua ile

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Th3_SpiRitLEsS

    Arkadaş yanlış birşey söylememiş ki? Neden celallendin?



    Türk varacağı yere 12 saatte gidiyor.

    İtalyan varacağı yere 24 saatte gidiyor.


    Havayolları uçak biletlerini fiyatlarken direkt uçuşları genellikle daha pahalı fiyatlamaya çalışıyor. Zira bu biletler potansiyel business bilet olarak görülüyor. İş için seyahat edenler genellikle aktarmalı uçuşlardan kaçıyor. Doğal olarak bu biletler potansiyel alıcı düşünülerek daha pahalı fiyatlanıyor. Doğal olarak bazı şehirleri önemli hub olarak kullanan havayolları bu mantık nedeniyle bu hublardan aktarma yaparken bilet fiyatlarında bu tür dengesizlikler yaşanabiliyor.



    İtalyanin biletinin tabiki ucuz olması gerekiyor. Türk biniyor iniyor. İtalyan biniyor, iniyor, biniyor, iniyor. Hava alanında 10 saat bekliyor..
    Yahu ne alâkası var ve nereden uyduruyorsunuz direkt ucuslarin daha pahali oldugunu?



    Direkt ucuslar her zaman daha ucuzdur, zira o yönde cok talep oldugu icin sefer sayisi da coktur ve ucak sirketleri o yönü pahalilastirmaz...



    Tam aksine, fazla ragbet görmeyen rotalar daha pahali olur. Örnegin İstanbul - Bogota gibi...



    Yani nasil olabiliyor da daha uzun mesafenin daha ucuz olabilecegini iddia ediyorsunuz? Daha uzun mesafe, her zaman daha pahalidir. Matematik bilimine aykiri yahu sizin iddianiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Esnek bilete tekrar baktim...



    Milano ucusu icin



    1) Economy Promosyon Minimum 444 Euro

    2) Economy Yari Esnek 502 Euro

    3) Economy Esnek 802 Euro



    seklinde 3 farkli bilet tipi var.



    İstanbul ucusunda ise adede tek bir Economy Esnek var ve o da 1000 Euro.



    Ulan İtalyanin esnek bileti bile 802 Euro iken nicin Türklere 1000€ satiliyor?????



    Bunu nasil savunacaksiniz simdi cok merak ediyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Civitas Terrana

    Esnek bilete tekrar baktim...



    Milano ucusu icin



    1) Economy Promosyon Minimum 444 Euro

    2) Economy Yari Esnek 502 Euro

    3) Economy Esnek 802 Euro



    seklinde 3 farkli bilet tipi var.



    İstanbul ucusunda ise adede tek bir Economy Esnek var ve o da 1000 Euro.



    Ulan İtalyanin esnek bileti bile 802 Euro iken nicin Türklere 1000€ satiliyor?????



    Bunu nasil savunacaksiniz simdi cok merak ediyorum
    Turklere direk ucuslarda ekonomi sinifini kaldirdilar zaten Sadece yari esnek satiliyor. Ustte bilmeyen arkadaslar da yari esnek secmissin ayni sinifi sec diye konusuyor Bu milletin sorunu her yerden duduklendigini bir turlu kabul etmemesi.



    Ben sik sik Istanbul-Toronto arasi ucuyorum. Istanbul-Toronto eskiden(max 2 yil once) 2 yonlu 2500 gibi komik bir rakama alinirken simdi TEK YON 4500-6000TL arasi. Ama Atina-Istanbul-Toronto alirsaniz tek yon 1500-2000TL gibi bir fiyat. Yani bilmesek inanacagiz usttekilere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    alternatif özel frima varken gidip memur zihniyetli devletçi kafayla yönetilen şirketi kullanmam.
    Devlet firması da o yüzden. Zarar etse de dokunmuyor.
    Alternatif özel firma dediğin ise su bile vermiyor.
  • Civitas Terrana kullanıcısına yanıt
    orada biraz esnaflık yapmışta olabilir thy.. milanodan bir sürü hava yolu şirketi vardır sao pauloya giden..
    şurası var tabi, thy i bırak devletin türk e garezi var..
  • THY AHL'yi hub olarak kullandığı için oradan yapılan operasyonlar her zaman normalinden daha pahalı çıkıyor.

    Mesela geçen ay Kıbrıs'a gidecektim, IST-ECN normalde 10 birim ise, operasyon merkezi çıkışlı olduğu için +2, düdükleme parası +2 = 15 birim ediyorsa aynı gün IST aktarmalı Yunanistan-IST-ECN daha ucuz çıkıyordu. Aktarmalı uçuşlar ucuz olur diyen arkadaş yanlış bir şey söylememiş.

    Aynı durum olarak halam Avustralya'da, yazın ziyarete gidelim dedik kadını 8500TL tek yön çıkıyor diğer türlü 5500'e kadar bilet bulmuştum.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.