Şimdi Ara

Türk işi benzin tasarrufu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
4.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemwira42

    Arabayla yolculuk yaparken babamın yeni bir huyunu kesfettım.Kırmızı ışıkta yada yokus asagı ınerken arabayı stop edip yola o sekılde devam edıyorOtoyolda falan araba hızlanınca bile bunu yapıp yola devam ettiği oluyorBoyle yapınca benzını az yakıyormus
    Siz bu konu hakkında ne dusunuyorsunuz arabaya herhangı bır zararı olurmu ?

    maddiyata o kadar önem veriyorsa bence arabasını satsın babanız.böylece tam ekonomi yapmış olur.araba demek masraf demek ,masraf yapmak istemeyen araba almasın.bu durumda bir kaza olursa başkasına zarar verirseniz ona çok acırım siz 3 kuruş cimrilik yapacaksınız diye karşıdaki de canından olmasın




  • Kontak kapatılır ve anahtar çıkartılmazsa direksiyorn kesinlikle kilitlenmez. Kilitleme için anahtarın çıkmış olması gerekiyor. Yokuş aşağı inerken kontak kapalı halde en az 5-6 kez fren hakkı vardır. Daha sonra fren havası biter ve fren sertleşir. Seyir halindede ayak gaz pedalı üzerindeyken de diğer ayakla az az frene basarsanız yani gazla yürümeye çalışan arabayı aynı anda yavaşlatmaya çalışır gibi hareket edersenizde göreceksiniz tıpkı kontak kapalı gibi 5-6 deneme sonrası fren sertleşecektir. Fren sisteminin çalışması için gaz pedalına basılmıyor olması gerekli. Duran motoru iniş sonrası çalıştırmak için kontak açılır, vites en yüksek vitese takılır ve ayak debriyajdan az kaldırılıp tekrar basılır. Vurdurularak çalıştırılır. Çalışma sonrası gaz verilip şanzuman motor devri eşleştirilip gazlanıp devam edilir. Aksi durumda kavrama ciddi zarar görecektir.
  • arabaya pek birey olmaz belki,ama size birşeyler olması an meselesi gibi görünüyor.bir iki kuruş için böyle bir maceraya değmez
  • Dün aynısına Pendik ışıklarda şahit oldum..Ben minibüste milletle akraba olmamaya çalışırken yanımızda bir Primera durdu,tam da göstergeleri görebileceğim bir açıda..Abimiz kontağı kapattı ama farlar açık ve hatta gösterge ışıkları yanar vaziyette (herhalde kalorifer de çalışsın diye) ve 30-40 sn yeşil ışığı bekledi,sonra bastı marşa ve devam etti..Bu şekilde ne kadar tasarruf edilir,astarı yüzünden pahalıya mı gelir görür yakında ama işte benzini 4.5 - 5 TL yapan zihniyete sormak lazım bunun hesabını..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulvo47

    Kontak kapatılır ve anahtar çıkartılmazsa direksiyorn kesinlikle kilitlenmez. Kilitleme için anahtarın çıkmış olması gerekiyor. Yokuş aşağı inerken kontak kapalı halde en az 5-6 kez fren hakkı vardır. Daha sonra fren havası biter ve fren sertleşir. Seyir halindede ayak gaz pedalı üzerindeyken de diğer ayakla az az frene basarsanız yani gazla yürümeye çalışan arabayı aynı anda yavaşlatmaya çalışır gibi hareket edersenizde göreceksiniz tıpkı kontak kapalı gibi 5-6 deneme sonrası fren sertleşecektir. Fren sisteminin çalışması için gaz pedalına basılmıyor olması gerekli. Duran motoru iniş sonrası çalıştırmak için kontak açılır, vites en yüksek vitese takılır ve ayak debriyajdan az kaldırılıp tekrar basılır. Vurdurularak çalıştırılır. Çalışma sonrası gaz verilip şanzuman motor devri eşleştirilip gazlanıp devam edilir. Aksi durumda kavrama ciddi zarar görecektir.

    benim arabada kontak kapalıyken anahtar takılı olsa da direksiyon kilitleniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemwira42

    Arabayla yolculuk yaparken babamın yeni bir huyunu kesfettım.Kırmızı ışıkta yada yokus asagı ınerken arabayı stop edip yola o sekılde devam edıyorOtoyolda falan araba hızlanınca bile bunu yapıp yola devam ettiği oluyorBoyle yapınca benzını az yakıyormus
    Siz bu konu hakkında ne dusunuyorsunuz arabaya herhangı bır zararı olurmu ?

    Neden babanı bu foruma üye yapmıyorsun?




  • tüm riskler vs. bir tarafa hani ekonomik olsun istiyor ya babanız,

    benzinden arttırdığınız paraları sağ cebe koyar

    marş marş diye diye elektrikçiye sol cepten o parayı fazlasıyla bayılırsınız.
  • Marş motoru pert olur
  • Araciniz kia ceed mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu açılmış sorayım, karbüratörlü arabalarda yokuş aşağı uygun viteste mi yoksa boşta mı gitmek daha az benzin harcatır?

    Aracım fiat tempra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    Konu açılmış sorayım, karbüratörlü arabalarda yokuş aşağı uygun viteste mi yoksa boşta mı gitmek daha az benzin harcatır?

    Aracım fiat tempra

    çok noktodan enjeksiyonlu araçlar hariç diğer araçlar rölanti değeri kadar olmak kaydıyla daha az yakıt sarfederler. Full enjeksiyon olan yeni nesil motorlu araçlar viteste seyir halinde motora gücünü tekerleklerden aldığı güç ile aktarır. Fakat yıllardır bildiğim birşey varsa bir rampayı hangi viteste çıkabiliyorsan o viteste inmendir. Ha ille de ben tasarruf edicem diyosan en yüksek vitesin kaçsa 6 mı 5 mi o vitesle ininiz güvenlik açısından yokuş aşağı aracınız muhakkak viteste olsun ister 5 olsun viteste olsun zaten 1 km de rampa aşağı 4 kuruş kar ederrsiniz 1.6 benzinli araçta. Viteste inmeyi ihmal etmeyin frenleriniz dahha iyi tutsun. Farkı zamanla hissedersiniz. Bu arada acaba arkadaşın babası hangi ilde direksiyon sallıyor oraya uğramamak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulvo47

    Kontak kapatılır ve anahtar çıkartılmazsa direksiyorn kesinlikle kilitlenmez. Kilitleme için anahtarın çıkmış olması gerekiyor. Yokuş aşağı inerken kontak kapalı halde en az 5-6 kez fren hakkı vardır. Daha sonra fren havası biter ve fren sertleşir. Seyir halindede ayak gaz pedalı üzerindeyken de diğer ayakla az az frene basarsanız yani gazla yürümeye çalışan arabayı aynı anda yavaşlatmaya çalışır gibi hareket edersenizde göreceksiniz tıpkı kontak kapalı gibi 5-6 deneme sonrası fren sertleşecektir. Fren sisteminin çalışması için gaz pedalına basılmıyor olması gerekli. Duran motoru iniş sonrası çalıştırmak için kontak açılır, vites en yüksek vitese takılır ve ayak debriyajdan az kaldırılıp tekrar basılır. Vurdurularak çalıştırılır. Çalışma sonrası gaz verilip şanzuman motor devri eşleştirilip gazlanıp devam edilir. Aksi durumda kavrama ciddi zarar görecektir.

    yanlış biliyorsunuz anahtarla ne alakası var? motor durursa direksiyon kitlenir ve fren şişer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    quote:

    Orijinalden alıntı: pulvo47

    Kontak kapatılır ve anahtar çıkartılmazsa direksiyorn kesinlikle kilitlenmez. Kilitleme için anahtarın çıkmış olması gerekiyor. Yokuş aşağı inerken kontak kapalı halde en az 5-6 kez fren hakkı vardır. Daha sonra fren havası biter ve fren sertleşir. Seyir halindede ayak gaz pedalı üzerindeyken de diğer ayakla az az frene basarsanız yani gazla yürümeye çalışan arabayı aynı anda yavaşlatmaya çalışır gibi hareket edersenizde göreceksiniz tıpkı kontak kapalı gibi 5-6 deneme sonrası fren sertleşecektir. Fren sisteminin çalışması için gaz pedalına basılmıyor olması gerekli. Duran motoru iniş sonrası çalıştırmak için kontak açılır, vites en yüksek vitese takılır ve ayak debriyajdan az kaldırılıp tekrar basılır. Vurdurularak çalıştırılır. Çalışma sonrası gaz verilip şanzuman motor devri eşleştirilip gazlanıp devam edilir. Aksi durumda kavrama ciddi zarar görecektir.

    yanlış biliyorsunuz anahtarla ne alakası var? motor durursa direksiyon kitlenir ve fren şişer

    Yok hocam motor durursa ve kontak açıksa direksyon kilitlenmez. Bizim arabada böyle. Oteki arabada direksyon hiç kilitlenmiyor zaten. Yolda giderken anahtarı çıkarıp arkadaşa atıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeniBenSevdim..

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    quote:

    Orijinalden alıntı: pulvo47

    Kontak kapatılır ve anahtar çıkartılmazsa direksiyorn kesinlikle kilitlenmez. Kilitleme için anahtarın çıkmış olması gerekiyor. Yokuş aşağı inerken kontak kapalı halde en az 5-6 kez fren hakkı vardır. Daha sonra fren havası biter ve fren sertleşir. Seyir halindede ayak gaz pedalı üzerindeyken de diğer ayakla az az frene basarsanız yani gazla yürümeye çalışan arabayı aynı anda yavaşlatmaya çalışır gibi hareket edersenizde göreceksiniz tıpkı kontak kapalı gibi 5-6 deneme sonrası fren sertleşecektir. Fren sisteminin çalışması için gaz pedalına basılmıyor olması gerekli. Duran motoru iniş sonrası çalıştırmak için kontak açılır, vites en yüksek vitese takılır ve ayak debriyajdan az kaldırılıp tekrar basılır. Vurdurularak çalıştırılır. Çalışma sonrası gaz verilip şanzuman motor devri eşleştirilip gazlanıp devam edilir. Aksi durumda kavrama ciddi zarar görecektir.

    yanlış biliyorsunuz anahtarla ne alakası var? motor durursa direksiyon kitlenir ve fren şişer

    Yok hocam motor durursa ve kontak açıksa direksyon kilitlenmez. Bizim arabada böyle. Oteki arabada direksyon hiç kilitlenmiyor zaten. Yolda giderken anahtarı çıkarıp arkadaşa atıyorum

    corsa ve i30 da böyleydi vallaha. demekki arabadan arabaya değişiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bu kadar ekonomiye düşkün bir insanın araç satın alırken otomatik vites seçimi yapmadığını varsayıyorum.diğer arkadaşların dediği gibi aracı giderken stobedersen aracın freni şişer ve dreksyonu kitlenir ancak aracı viteste bırakıp kontağı kapatıp tekrardan yarım açarsan hem frenler tutar hem de dreksyon kitlenmez.

    ancak bu kadar zahmet edeceğine baban araç giderken viteste bırakıp gaza basmazsa zaten gene aynı yakıt tasarrufunu yapmış olur.çünkü ecu yaklaşık 1500devrin altına düşmediğin sürece gaza basmazsan enjektörleri açmaz.

    aracın enjektörlü olduğunu varsayarak yazdım.

    DREKSİYON ile ilgili olarak verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. çok yararlandık bu bilgilerden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bu kadar ekonomiye düşkün bir insanın araç satın alırken otomatik vites seçimi yapmadığını varsayıyorum.diğer arkadaşların dediği gibi aracı giderken stobedersen aracın freni şişer ve dreksyonu kitlenir ancak aracı viteste bırakıp kontağı kapatıp tekrardan yarım açarsan hem frenler tutar hem de dreksyon kitlenmez.

    ancak bu kadar zahmet edeceğine baban araç giderken viteste bırakıp gaza basmazsa zaten gene aynı yakıt tasarrufunu yapmış olur.çünkü ecu yaklaşık 1500devrin altına düşmediğin sürece gaza basmazsan enjektörleri açmaz.

    aracın enjektörlü olduğunu varsayarak yazdım.

    bahsettiğiniz yöntem boşa atmaktan bile daha ekonomik sanırım..
  • Üç kuruş için sayamayacağımız kadar şeyi tehlikeye atmaktır bunun açıklaması... Bu duruma engel olman ve örnek alarak yapmaman en doğrusu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bu kadar ekonomiye düşkün bir insanın araç satın alırken otomatik vites seçimi yapmadığını varsayıyorum.diğer arkadaşların dediği gibi aracı giderken stobedersen aracın freni şişer ve dreksyonu kitlenir ancak aracı viteste bırakıp kontağı kapatıp tekrardan yarım açarsan hem frenler tutar hem de dreksyon kitlenmez.

    ancak bu kadar zahmet edeceğine baban araç giderken viteste bırakıp gaza basmazsa zaten gene aynı yakıt tasarrufunu yapmış olur.çünkü ecu yaklaşık 1500devrin altına düşmediğin sürece gaza basmazsan enjektörleri açmaz.

    aracın enjektörlü olduğunu varsayarak yazdım.

    DREKSİYON ile ilgili olarak verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. çok yararlandık bu bilgilerden.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bombar Dıman

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bu kadar ekonomiye düşkün bir insanın araç satın alırken otomatik vites seçimi yapmadığını varsayıyorum.diğer arkadaşların dediği gibi aracı giderken stobedersen aracın freni şişer ve dreksyonu kitlenir ancak aracı viteste bırakıp kontağı kapatıp tekrardan yarım açarsan hem frenler tutar hem de dreksyon kitlenmez.

    ancak bu kadar zahmet edeceğine baban araç giderken viteste bırakıp gaza basmazsa zaten gene aynı yakıt tasarrufunu yapmış olur.çünkü ecu yaklaşık 1500devrin altına düşmediğin sürece gaza basmazsan enjektörleri açmaz.

    aracın enjektörlü olduğunu varsayarak yazdım.

    bahsettiğiniz yöntem boşa atmaktan bile daha ekonomik sanırım..

    tabi. yillarca bu forumda yazildi cizildi ama bi turlu son akrara varilamadi. arac vitesteyken belli devrin ustunde gaza basilmadigi taktirde yakit tuketimi gerceklesmez.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.