Türk Telekom'da her müdürlük kendi kafasına göre iş yapmakta. Tamam, binaya F/O kablo (genelde turuncu renkli ve b1-1.5 parmak kalınlığında olan) getirilip bir de bina içi F/O dağıtım kutusu (=OFDK) takılmışsa haliyle her aboneye de ince dahili tesisat F/O kablo (=OBK) çekilmesi söz konusu. Bazı müdürlük taşeronunu gönderip kendisi dairelere OBK çektiriyor ama bazısı da "bir elektrikçi bulup siz çektirin" diye kablo bırakıp gidiyor. Kablo aldırtanını şimdiye kadar duymamıştık, o da size rastgeldi. Aslında gelip de dönen ekip bir bakıma haklı; onların işi ne kablo çekmek ne de kablo temin etmek. Bunu taşeron bir başka ekibin yapması gerekiyordu. Ya bağlı olduğunuz Telekom Md'ne gidip oradan halletmeye çalışınız ya da yeterine F/O OBK kabloyu siz temin edip yeniden bir iş emri açtırınız. (Not: OFDK tarafında en az 2 mt., daireniz içinde de en azından 5-6 mt. fazladan kablo payı olması gerekir...) Nerede oturduğunuzu bilemediğim için bu OBK nasıl temin edilir tam bir bilgi veremeyeceğim. Büyük elektrik malzemesi satıcılarında bulunabilir. İstabbul'da iseniz ve detay verirseniz yardımcı olmaya çalışırım. İnternet'ten de alınablir ancak nakliye sırasında özen gösterilmesi gerekir. OBK narin ve kırılgan kablodur, 60 dereceden fazla bükülmeye de gelmez. İçindeki o çok ince cam tüp kırılırsa bütün kablo pert olacaktır. Taşınırken ya da ambalajlanırken 30-40 cm çaplı yani dairesel olarak elleçlenmesi gerekir. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mafaky -- 23 Aralık 2024; 20:15:23 > |
TÜRK TELEKOM/TÜRKCELL/TÜRKSAT FİBER OPTİK ALTYAPI ÇALIŞMASI [ANA KONU] (2652. sayfa)
-
-
Her bölgede farklı tavırdalar örnek biz fiber bile talep etmedik her şeyi gelip onlar yaptı
-
Verdiğiniz özverili bilgi için çok teşekkür ederim, hocam. En azından beni arayıp durumu anlatabilirlerdi. "Kabloya ihtiyacımız var, temin edin, kuruluma gelelim," diye bilgi vermelerini beklerdim. Ancak, her şeyi tek tek anlattım ve hiç haberleri yokmuş gibi davranıyorlar. İstanbul/Pendik tarafında ikamet ediyorum. Yarın, Telekom Müdürlüğü'ne gidip durumu kendilerine izah edeceğim.
-
Ne yani biz kısa yazınca kötü mü olduk şimdi
-
Hocam hangi mahalle sizin? Ben Esenlerdeyim. Kabloyu kat aralarına kadar çıkardılar.
-
Yok hocam olur mu öyle şey sizler de sağolsun :)
-
Kaynarca mah. sahil tarafında oturuyorum Pendik telekom müdürlüğüyle görüşüp durumu anlattım 1 haftaya kadar problemi çözeceklerini belirttiler.
-
-
Arkadaşlar geçen haftalarda da yazmıştım buraya TT fiber altyapı getirdi diye. Şimdi adamlar binaya turuncu kablo getirdiler, ince fiber kablo getirdiler hatta daireme kadar getirdiler bu ince kabloyu. Sonrasında ise binaya kutu taktılar. Ben internette sorguladığımda altyapım fiber olarak görünüyordu ve TT'yi arayıp randevu ayarladım. Bugün ise randevuya gelmeleri gerekirken gelmediler. Not düşmüşler şaft yok diye bir şey yazmışlar. Bu ne anlama geliyor? Bütün tesisat tam değil mi işte, benim ne yapmam gerekiyor? Yarına tekrardan randevu verdiler ama benzer şey olacak sanırım.
-
"Şaft" binanın bir noktasından katlara çıkan ve içinden çeşitli kabloların geçirildiği dikey bir bölümdür (boşluktur ya da bir çeşit bacadır...). Sizin dairenize kadar çekilmiş ince F/O kablo da katınıza kadar var olan bu şaftın içinden getirilip çekilmiştir. "Şaft yok" demek işin atlatmacası olmakta...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mafaky -- 25 Aralık 2024; 18:27:28 > -
Hocam şu şekilde fiber kablo daireme kadar daha ilk gün çekti adamlar. Tekrardan arayıp soruyorum ankastrenizde sorun var şaft yok falan bir şeyler saçmalıyorlar. Elektrikçi çağırıp bu meseleyi halletmeniz gerekli diyorlar bana. Zaten evime kadar fiber kablo çekildi, bütün altyapım eksiksiz diyorum ama yok kabul etmiyorlar. Türk Telekom bugün evime bile gelmemişken nasıl şaft yok diye bir karar verebildi? Madem şaft yok o zaman neden fibere geçiş için randevu ayarlıyorsunuz bana. Ne yapmam gerekiyor şimdi kafam çok karıştı.
-
Ancak bu yüklediğiniz görsel'deki F/O kablo (=OBK) sanki bir şaft içinden çekilmiş gibi de durmamakta. Şaft denilen baca genelde bir kattaki iki daire arasında, koridor duvarının içinde yer alır ve de bir kapağı vardır. Kablolar şaftın içindedir ve her iki taraftaki daireye şaftın içinde sağa ve sola ayrılarak ulaşır.
Siz aynı fotoyu daha uzaktan, çevresinin de görülebileceği bir şekilde tekrar yollar mısınız?
-
Şu şekilde hocam. Kablo o çizdiğim okla gösteriliyor. Daireme girdiği yer ilk fotoğrafta. İkinci fotoğrafta ise plastik bir borunun içine giriyor. Aynı zamanda bu kablo ilk fotoğrafta da görüleceği üzere gaz borumun hemen üstünden yandaki daireye de gidiyor.
-
Sizin binada benim bahsettiğim tarzda bir şaft yok ancak bir yolunu bulup OBK'ları sizin katta sizin ve komşunun dairesi girişine kadar çekmişler. (Tabi benzeri işlem diğer katlara da yapılmıştır...). Bu açıdan (benim tarif ettiğim tarzda) bir şaft olmasa da katlara ve dairelere bir şekilde OBK'lar çekilmiş...
Peki bu OBK'ları binanın altındaki OFDK'ya (fiber dağıtım kutusuna kadar) götürmüş olmaları gerekiyor. Söz konusu OFDK'yı bulup bunu teyid edebiliyor musunuz?
Görebildiğim kadarıyla dairelere OBK'ların çekimi biraz da alengirli olmuş. OBK'lar narin ve kırıgan kablolardır. Zorlanmaya gelmez ve bilhassa 60 dereceden fazla bükülmeye hiç gelmezler. İçlerindeki o çok ince cam tüp kırılırsa kablonun tamamı pert demektir. Ancak siz bunu gözle bakarak tesbit edemezsiniz; ancak kuruluma gelen ekip elindeki lazer kalemle tesbit edebilir.
-
Hocam Türk Telekom ekibi bugün randevumuz olmasına rağmen gelmedi. Arayıp bilgilendirme bile yapmadılar. Şimdi ben onları arayıp nedenini sorduğumda, bana uzaktan kontrol ettiğimizde ankastreyle ilgili sorun var şaft yok vs. diyorlar. Elektrikçiyle bu işi çözmeniz gerekli diyorlar. Bizim burada tam olarak yapmamız gereken şey nedir? Yani bunu bu şekilde yapan yabancı birisi değil direkt Türk Telekom'un kendisi. Yani birkaç gün önce randevu aldığımda sorun yoktu da şimdi mi sorun oldu? O zaman neden bana randevu veriyorlar? Durumu daha iyi açıklayabilmek adına kutunun fotoğrafını da çektim.
-
Acele etmişsin bağlantıdan 10 gün sonra civarı sinyal veriliyor genelde. Birde o kablo kapı dışındaysa kapı üstünden delinip içeri alınmalı bunu ya tt ekibi yapar yada siz yapın der
-
Hayatımızda ilk defa fiber gördüğümüz için heyecan yaptık hocam. Sıkıntı yok ama düzelecekse durum bekleyebilirim. Duvarı delip içine aldılar dairenin. Benim durumumda olan ve fiber internet kullanan yok mu hiç? Fibere geçebilir miyiz sizce?
-
Burdan altyapı sorgulayın
göknet iletişim a.ş.İnternet Altyapı Sorgulama - GÖKNET İLETİŞİM A.Ş.https://goknet.com.tr/internet-altyapi-sorgulama/Bu şekilde çıkıyorsa fiber sinyal verilmiş demektir. Başvuru yapabilirsiniz.
-
Aynen sana dedim de bende 2 ay önce fiber görünce acele edip aramıştım mh sinyal var mı yok mu bilemem dedi ve yoksa adsl kesilip 1 hafta sürer deyince vaz geçip 10 gün sona arayıp, hatta komşuya bağlanıp sinyali görünce bağlatmıştım Valla görsele göre bizim olay gibi tek fark bizim adsl ve telefon kablo yolu apartmanda duvar içinden kapı önüne kadar vardı oradan geçirip her daireye aynı sizdeki gibi çekildi sonradan başka ekip gelip kapı üstümü delip kabloyu ev içine koydu alt görselde var sonra randevu alıp bağlantıya gelen tt önce tembellikten hemen o kapı yanına port mantoya takalım dedi dedim olmaz 15 mtr içerde pc ler var ethernet kablolu 2 adet taa oradan kapı ağızına kablo mu çekeyim ayak altına? çekin odaya obk yi hık mık deyip çektiler bağlandık fibere Yani kısaca sizin bu kablo bir ucu alt kutuya takılıp diğeri de evin içine kadar girdiyse sinyal de geldiyse randevu almada sıkıntı olmamalı zaten iş bitmiş he kablo çekilmese o dedikleri olabilir derdim de oda yok bence siz bağlı olunan tt ofisine gidip müdüre anlatın durumu anca o çözer mh oturduğu yerden sallıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mito1172 -- 25 Aralık 2024; 22:16:51 >
-
Fiber görünüyorum hocam buradan bakmıştım ben de başvuru yapmadan önce.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X