edit: türktelekom ekipleri geç te olsa sonunda geldi. sokak direğindeki ankastre kutusundaki bağlantıyı yenilediler. düzelmediğini görünce kendi modemlerini denediler. kendi modemlerinin 35 mgbit ile bağlandığını, büyük ihtimalle yıldırımda benim modemimin de komşularınki gibi hasar aldığını söylediler. ben kesintisiz güç kaynağı (ups) kullandığımdan modem komuşlarınki gibi yanmamıştı ama telefon hattından gelen elektrik bir şekilde hasar bıraktı sanırım. her neyse yeni modem aldım. keenetic omni dsl. hat değerleri sağlam airties 5760 kadar iyi olmasa da yine de 35 mgbit ile bağlanabiliyorum artık. airties'ta bozulmadan önce snr 20, ulaşılabilir hız 60 mgbitti. keenetic'te snr 10, ulaşılabilir hız 50 mgbit. gün içinde bazen snr 8, hız 45 oluyor ama sorun etmedim. artık sorunsuz 35 mgbit alabiliyorum. bana yeter. merhabalar. 3.5 yıldır turknet kullanıyorum. önce adsl kullanıyordum, son 8 aydır da vdsl. 8 aydır hiçbir sorunum yoktu. sorunsuz 35 mgbit kullanıyordum. snr 20 civarı max ulaşılabilir hız 60 mgbit civarıydı. 4 gün önce yağmur yağarken yakınlara yıldırım düştü. o yıldırımdan sonra, upload hat değerleri aynı kalmasına rağmen, download hat değerleri çok düştü. snr 8, ulaşılabilir hız 22 mgbit. arıza kaydı oluşturdum. turktelekom ekibi aynı gün kendi müşterilerinin evlerine kadar gelip kontrol etti. yakınlardaki komşuların da yıldırım yüzünden internetleri arızalnmıştı. bazılarıının modemleri yanmıştı. onların modemlerine kadar kontrol edip, sorunlarını çözdüler. biz ise turknet kullandığımızdan üvey evlat muamelesi görüyoruz. 4 gündür ne gelen var ne giden. sürekli arıza çözümlenmiştir deyip, kapatıyorlar. turknet neden turktelekom üzerinde baskı kuramıyor. altta ekran görüntülerini ekliyorum, belki burdaki turknet yetkilisi, turktelekomla iletişim kurup, derdimi anlatabilir. hat değerleri otomatik arıza tepitinde, sahada fiziksel sorun tespit edilmiştir diyor. turktelekom devre değişikliği (sanırım port değişikliği oluyor) yaptığını iddia edip arızayı kapattı ama yalan, evdeydim. modem bile yeniden başlamadı. devrede bir değişiklik yapılsaydı en azından internet kopup yeniden bağlanırdı. öyle birşey olmadı. sonra evimin tesisatına suç atmamaları için modemi direkt turktelekomun sorumluluğunda olan, onların kablosuna bağlayıp, resmini de atıp itiraz ettim. ama yine boşuna, turktelekom yine sorun çözülmüştür deyip başından savdı. bu durumda ne yapabilirim bilmiyorum. turktelekom umursamıyor, turknet baskı kuramıyor. kaldım öyle. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fire.Sword -- 30 Ocak 2021; 0:9:4 > |
Turkent Yıldırım Sonrası Hız Düşüşü
-
-
çözüm basit türk telekoma geçmek.
-
Merhaba, size yardımcı olmak isterim. Destek kaydı numaranızı PM üzerinden paylaşır mısınız? -
yolladım
-
Hocam o bağlantılar pirizler ne öyle gözünü seveyim bi elektirikçi çağır adam akıllı o bağlantıları pirizleri ayarlasın. O modeme internet gelmesi bile mucize Allah bilir gelen bağlantı kabloları ne durumdadır.
Yıldırımı geçtim evin içine füze dümüş gibi..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fakasupi -- 18 Ocak 2021; 16:49:29 > -
türktelekom'un direkten gelen kendi kablosu direkt modeme bağlı, o modeme internet gelmesi mucize diyorsunuz. iyi misiniz? ayrıca prize bakarsanız o prizi benim söktüğüm ortada. türktelekomun kablosu normalde prizin içine giriyor. modem de normalde orda değil, bilgisayarın olduğu başka odada kalıyor. ben türktelekom, evin hattına suç atmasın diye prizi söküp, modemi direkt kabloya bağladım. bu resimden önce çektiğim diğer fotoğraf altta. ama belki buna da bahane bulurlar diye prizi söktüm, kablo sıyırıp yeni bakır kablo çıkarıp öyle denedim, sorunun evin hattında olmadığına emin olduktan sonra kabloları toparlayıp, modemi bilgisayarın yanına geri taşıdım.
-
Hocam selamlar. Probleminiz umarım kısa sürede halledilir. Benim merak ettiğim modeminizin modeli nedir acaba? Memnun musunuz? Ben halen Airties 5650 kullanıyorum, sizde de aynı markayı görünce modelini sormak istedim.
-
aleyküm selam. benim modemin modeli airties 5760. 4 yıl önce almıştım. bir şikayetim yok. sadece bittorrent istemcisi biraz daha iyi çalışsaydı güzel olurdu. dosya indirirken, bilgisayarın açık kalmasına gerek olmaması, modemin kendiliğinden indirmesi güzel ama fazla seeder yoksa bilgisayara göre yavaş indiriyor. airties modem üretmeyi bıraktığı için güncelleme de almıyor. gerçi vdsl'e geçtiğimden beri, modemin torrentini kullanmıyordum, dosyalar 35 mgbit ile yeterince hızlı iniyordu ama şimdi download hızı düştüğü için, düzelmezse bundan sonra büyük dosyalarda tekrar kullanmaya başlayacağım sanırım.
-
Anladım hocam. Aynen artık güncelleme alamıyoruz. Sizinkisi yine yeni bir modelmiş, bendeki daha da eski bir model. Bozulana kadar böyle devam diye düşünüyorum. Memnunum da işin doğrusu. Çok stabil çalışan bir modem. Bende iki tane var, yakın bir zamanda modem alacaktım ama 2021 içerisinde fiber geleceğini öğrendiğim için modem almaktan vazgeçtim. Kusura bakmayın konunuzda farklı bir şeyden bahsettim hocam. Umarım çözülür sıkıntınız yakında.
-
dediğiniz gibi modem çok stabil. airties keşke modem üretmeyi bırakmasaydı. güzel ürünler üretiyordu. konu içinse önemli değil. düzeleceğinden çok ümidim yok açıkçası bir ümit yazdık, türknet destek hesabı da destek kaydı numarasını istedi ama sonrası yok. 22 mgbit te iyi diye kabullenmeye başladım
-
Hocam aynen. Bugüne kadar Tp-link, Zyxel, Pikatel gibi farklı modemler kullandım. Ancak dönem dönem memnuniyetler olsa bile en uzun vadeli memnuniyetim 5650 de oldu. Dediğiniz gibi keşke modem üretmeye devam etseydi, zaten Airties adını duyan hemen herkes bu temenniye sahip. Tabi diğer modem üreticilerinin hakkını yemeyelim, artık çok iyi modemler yapılıyor, çok fazla özelliği olan vb.
-
Ben mübalağ ediyorum hocam... ama o priz çok sakat duruyor Allah muhafaza dikkat et.
-
modemi diğer odaya, bilgisayarın yanına taşıyıp, prizi eski haline toparladım. hatta girişini de bantla kapadım ki toz moz girip bakırı oksitlemesin diye. dolabı da eski haline geri çektim. hem türktelekomun sokaktaki direkten evin içine gelen kablosu hem de priz dolabın arkasında kalıyor. yandan bakmadıkça görünmüyor. sorun yok şimdi
-
Direkten gelen kabloyu da eksiz bir şekilde yenileseniz çok iyi olurmuş.
-
dediğinizi tam anlamadım ama direkten gelen kablo eksiz zaten hocam. sokaktaki direkten evin içine kadar giriyor. daha sonra modeme bağlamak için en az 1 ek gerekiyor. çoğu kişi ise 2 ekle kullanıyor. birinci ek, kablonun evin tesisatına bağlanması, ikinci ek modemin evin tesisatına bağlanması. başka türlü olmaz. türktelekomun kablosu alttaki resim gibi iki telden oluşuyor, modemin girişi farklı, bu şekilde bağlanmaz. en az 1 ek gerekli. bütün bağlantılar böyle.
eğer sokaktaki direkten eve gelen kabloyu komple yenisiyle değiştirmekten bahsediyorsanız, onu da yapamayız, ceza yiyebiliriz. kablo türktelekom'un, sahibi onlar, sorumluluk onlarda.
-
Merhaba.
Bahsettiğim şey bu değil hocam tekrardan izah edeyim.
1.Ankastre kutusu direk üzerinde ise: İşletmeciniz ile irtibata geçerek direkten binaya gelen kabloyu yenilemek istediğinizi iletin. Böylelikle ankastre kutusundan dairenize kadar eksiz bir kablo çekebilirsiniz. Ancak Telekom yetki ve sorumluluk alanı bina girişine kadar veya ankastreye kadar olduğundan dolayı dairenize kadar kablo çekmek istemeyebilir. Bu hususta ise kabloyu siz kendiniz alarak montajını Telekom ekibine yaptırabilirsiniz. Kablonuzu döşersiniz sadece direkteki ankastre kutusuna bağlamak kalır. Bunu da ekip geldiğinde yaptırabilirsiniz. Cat6 kablo tercih edebilirsiniz. Bir ucuna rj11 jak yaptırmalısınız.
2. Ankastre kutusu bina içerisinde ise: Elektrikçiden cat6 kablo alıyorsunuz. Dairenize kadar çekiyorsunuz. Bir ucuna rj11 jak yaptırıyorsunuz. Bu şekilde hiçbir ek olmadan modeme bağlayabilirsiniz.
Örneğin benim bağlantımda ankastre kutusundan daireye kadar ek olmayacak şekilde cat6 kablo çekili. Kabloyu ben döşedim, ankastre kutusunun yanında bıraktım. Arıza kaydı açtım gelen ekip kutuya bağlantısını yaptı.
Bununla ilgili konum da var.
Yani tabiki yetkimizin olmadığı bir şeye müdahale etmiyoruz bu süreçte adımları yazmıştım zaten.
Elbette ki konuda da bahsettiğim gibi, garantili bir yöntem değil, hat değerlerinde büyük düzelmeler olmayabiliyor. Ancak yine de içinizde şüphe kalmıyor. Benim eski kablom ise Telekom'un bağladığı KDPA cinsi bir kablo idi. O kabloda da ek yoktu mesela direkt modeme bağlıydı. Ancak o çürüdü zamanla ve cat6 ile yeniledim. En eskiden ise çok çok eski bir telekom kablosu ile bağlanıyordum, tabi zaman içerisinde birkaç kez yenilenmiş oldu işte.
-
o kablo 5 yıl önce türktelekom kullanırken, türktelekom tarafından yenilenmişti zaten. direkteki ankastre kutusu nedense yoktu, kablolar açıkta bağlanmıştı, dolayısı ile paslanmıştı. yağmurlu havalarda, çok fazla kopmalar yaşanmaya başlayınca arıza kaydı bırakmıştım. gelip, hem ankastre kutusu koymuşlardı, hem de eve kadar yeni bir kablo çekmişlerdi. o günden beri, yağmur, çamur demeden hat değerleri hep aynıydı, hiç sıkıntı yaşamadım. bu yüzden kabloda sorun olduğunu düşünmüyorum.
hem o kabloda sorun olsa, sadece download değil, upload değerleri de düşerdi büyük ihtimalle. ayrıca otomatik arıza tespitinde, sahada fiziksel sorun tespit edilmiştir dedi, daha sonra türktelekom yalandan devre değişikliği yapılmıştır dedi ama yapmadı. çok büyük ihtimalle yıldırımın etkisiyle port arızalandı, değiştirilmesi gerekiyor. türktelekom yalandan değiştirdik diye not düştü ama değiştirmedi. portu değiştirmediği sürece de sorun çözülmeyecek.
-
Merhaba, yaşadığınız sorun ile ilgili yerleşik operatör saha ekiplerinden gelen bilgide hattın sağlam olduğu sorunun bulunmadığı bilgisi verilmiştir. Arkadaşlarım olumsuz teyit vererek arızayı tekrar saha ekiplerine bildirmiştir. Şu an çalışmalar devam ediyor. Ben de sürecin uzamaması için önceliğini teknik uzmanlarımıza ilettim. -
türktelekom ne yazık ki hıza bakmıyor, modeme sorunsuz şekilde 5 mgbit internet gelse bile hat sağlam diyor. benim hattım da 22 mgbit'i sorunsuz veriyor, kopma, ping vs. sorun yok. o açıdan bakarsanız evet sağlam ama sorun şu ki bu hat önceden 60 mgbit verebiliyordu, şimdi 22 mgbit. bunu türktelekoma nasıl anlatabilirsiniz, anlatsanız bile türktelekom ne kadar umursar bilmiyorum ama umarım bir şekilde çözülür.
-
Hız ile ilgili yaşanan sorunlarda da aynı şekilde hattı sağlama almalarını istiyoruz. Arızanızla ilgili gelişme olması durumunda size bilgi vereceğiz.
Benzer içerikler
- turknet müşteri numarası öğrenme
- türknet kurulum ücreti
- turknet whatsapp hattı
- vae fiber modem
- snr margin kaç olmalı
- en hızlı internet
- statik ip
- gigafiber nedir
- wifi hızlandırma
- 1 yıldan uzun taahhüt cayma bedeli
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X