Şimdi Ara

Türkiye'de Dizel Bitiyor (!) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
0
Favori
6.663
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Şirketlerin çerez gibi dağıttığı beyaz buzdolabı gibi görünen sedanlar olmasa trafik kazaları ve ihlalleri %80 azalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-CC005D310 -- 9 Kasım 2019; 14:50:56 >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    clio yeni kasada dizel var. Dizel satış oranı yüksek olan markalar bir şekilde devam edecek bence. VW 1.6 dizeli bıraktı ama ötekileri devam ettiriyor. Mercedes, BMW, Audi de değişen bişey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Clio için 2021de hibriti sürüyorlar piyasaya, dizeli 2020 son çeyrekte sonlandırırlar. Hali hazırda satışa sunmadıkları ülkeler var zaten.

    2023-2024-2025 itibariyle otomobil tarafında bazı istisnalar dışında dizel kalacağını sanmıyorum. 1.6 dizel geliştirilmediği için audiyide ekleyebiliriz Türkiye için. BMW-Mercedes tarafında da küçük hacim dizel kalacağını sanmıyorum. Dediğim gibi euro 7 ile birlikte otomobil tarafında dizel kalmaz ancak hafif ticari ile daha ömrü var.

    Dizel oranı yüksek firmaların en önce çıkması lazım aslında aksi takdirde hızla pazar kaybedip Nokia olacaklar. İçeride mühendislik departmanlarında ciddi değişimler var dışarı yansıyan şeyler değil sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 9 Kasım 2019; 16:10:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türk milleti dizeli çok seviyor fakat parayı daha çok seviyor. Piyasadaki dizeller uzun yıllar yüksek fiyatlarla el değiştirir durur (şu anki 93-98 corollalar gibi) fakat kimse kolay kolay dizel diye aynı araca 30-40 bin fazla verip sıfır dizel almaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 9 Kasım 2019; 17:18:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr0742

    Türk milleti dizeli çok seviyor fakat parayı daha çok seviyor. Piyasadaki dizeller uzun yıllar yüksek fiyatlarla el değiştirir durur (şu anki 93-98 corollalar gibi) fakat kimse kolay kolay dizel diye aynı araca 30-40 bin fazla verip sıfır dizel almaz.
    Aynı aracın dizeli ile benzinlisi (turbo) arasındaki fark hiç de öyle 30-40 bin falan değil.

    Gidip yüksek fiyatlı c segment ve üzeri araç bakarsanız belki 30 ları görüyor ama sanki aynı aracın benzinlisi 100 de dizeli 130 muş gibi düşünmemek gerek.

    Örneğin Golf dizel highline dsg ile tsi highline dsg arası 19 bin fark var bayilerden sorabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Ispanya'da havaalanindan araç kiralarken soruyorlar. Dizel araç ile belli bölgelere giriş izni var.
    Eğer yerli araç projesi başarılı olursa elektrikli araç alt yapısı hızlanacaktır. Dünyada zaten bu yönde eğilim var.
    Elektrikli tir üretimi gündemde..
    Otomotiv üreticileri dizel arac üretimlerini bitirme hedeflerini duyurur hale geldiler.

    Dizel araçların geleceği belli sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai - Kia grubu bazı modellerinde benzinliyi satıştan kaldırdı. Sadece dizel var.
    Fiat Egea 1.6 benzinli satıştan kalktı. Yakında yerine turbo benzinli otomatik gelecek deniyor.
    Toyota hibritleri yüksek MTV'ye takılıyor. 2 lt ülkemizde üretildiği halde alınamıyor.
    Citroen C5 Aircross'u benzinli sadece en dolu pakette alabiliyorsunuz, dizel daha ucuz alınabiliyor.
    Peugeot 2008 benzinli piyasadan kaldırıldı.
    Ucuz ve basitçe Lpg takılabilen atmosferik benzinli araçların sayısı da azalıyor.

    Vatandaş böyle piyasada dizel almasın da ne yapsın?
  • 2004 model dizel aracım var.Devlet bana bir kereye mahsus ötv,kdv muafiyeti sağlasa sıfır araca yönelirim.Sonra bunun imkansız olduğu aklıma geliyor.Aracı elimden alacak halleride yok.Her geçen gün yıllanmış araçlar değerleniyor.
    DW Türkçeyoutube
    Dizel krizi fiyatları eritti - DW Türkçe
    https://www.youtube.com/watch?v=F7ZIsdn9Hws




  • Sanal Bellek S kullanıcısına yanıt
    Şu an çoğu modelde sadece dizel olmasının sebebi Avrupada 6b geçişinde elde kalan ya da iskontolu dizel araçları 1 yıl boyunca Türkiye'de eritmek. Şu an ki durum 5-6 aylık geçici bir süreç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Youtube'daki otomobil gazetecileri bile geçen sene Zoe, CHR, İoniq, Smart EQ, Tesla vb. derken son 1 yıla yakın zamandır tekrar dizeli parlatmaya başladılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnerman

    Aynı aracın dizeli ile benzinlisi (turbo) arasındaki fark hiç de öyle 30-40 bin falan değil.

    Gidip yüksek fiyatlı c segment ve üzeri araç bakarsanız belki 30 ları görüyor ama sanki aynı aracın benzinlisi 100 de dizeli 130 muş gibi düşünmemek gerek.

    Örneğin Golf dizel highline dsg ile tsi highline dsg arası 19 bin fark var bayilerden sorabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Hocam şimdi yanlış bilgi vermemek için sitelere girdim liste fiyatı olarak symbol 0.9 turbo 88.950 symbol 1.5 blue dci 117.900 (29.000 fark)
    egea boş paket benzinli 74.450 boş paket dizel 105.450 (31.000 fark)
    sandero stepway 0.9 turbo 98.550 stepway 1.5 blue dci 128.350 (29.800 fark)
    peugeot 301 1.2 puretech active 85.755 1.5 hdi active 113.180 (27.455 fark)
    duster comfort 1.0 tce 114.900 comfort 1.5 blue dci 149.900 (35.000 fark)

    bunlar hemen hemen kalitesi en düşük araçlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 10 Kasım 2019; 11:50:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel araçların yükselişi ekonomi için kötü haber...

    Türkiye'de Dizel Bitiyor (!)Türkiye'de Dizel Bitiyor (!)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacano -- 10 Kasım 2019; 12:38:40 >




  • Lacano kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de mevcut durumda yaklaşık 2.4 milyon ton benzine karşılık 24 milyon ton dizel tüketimi var. Yani benzinin 10 katı dizel tüketiyoruz. Bu asimetrik durumda ciddi problemlere yol açıyor, özellikle ham petrol ithalatı yaptığımız düşünüldüğünde bu denli asimetrik dağılım çok ciddi dış ticaret problemine yol açıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 10 Kasım 2019; 13:30:45 >
  • Surekli avrupa ornek verilmis. Avrupada dizel 1,20 eur benzin 1,30 eur. Asgari ucret 1600 eur. Simdi soyle desek Turkiye’de benzinin litresi 1,30 kuruş olsa kim dizel alir? Hemde uzerine 20.000 fazla verip. Kimse almaz. Ama malesef bir sekilde ekonomi yapmak zorundasiniz. Ya dizel ya lpg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bitsin artık... Dizeleri sadece ticarilere satılsın , taksi otobüs kamyon vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir yerlerde okumuştum , günlük kullanım mesafesi 34 km civarıymış genel olarak. Yani 300-350 km sürüş vadeden elektrikli zoe gibi 208 e gibi modeller çoğu kullanıcının günlük ihtiyaçlarına fazlası ile cevap verebiliyor. Avrupa için geçiş daha kolay olur diye düşünüyorum. Müstakil ev yaşamı, şarj olanakları , şehir merkezlerinde elektrikli araçlar için ücretsiz otoparklar vs özendirme olacaktır devlet eliyle de.

    Türkiye için süreç bence çok daha uzun. Elektrikli aracın yürütme maliyeti bedava değil nihayetinde. Hatta Tr de e şarj istasyonları için maliyet 25 kuruş km civarı diye yazmışlardı Tesla için. Yani herhangi bir dizelin yakalayabileceği maliyette neredeyse.

    Tabi burada, herşeyi en ucuza km yapmak olarak çok dar perspektife sığdırmak yanlış. Temiz hava, sıfır emisyon herşeyden önemli gelecek için.

    Dizelleri de ilerleyen dönemde daha yüksek MTV , daha pahalı yakıt ya da şehir merkezlerinde kullanım maliyeti gibi önemler alınmak sureti ile cazibesini suni olarak azaltıp bitireceklerdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazda olaya bir el atsın dizeli görücez :D
  • Dizel bitmez.kandırılıyorsunuz.satılan,para getiren her mal,eşya,maden değerlidir bu bankerler için.dünya yok olmuş,insanlar ölmüş,diğeri aç kalmış zerre umurlarında değildir.şu an ellerinde aşırı derecede benzin fazlası olduğu için bunu en büyük rakibi dizeli kötüleyerek ellerindeki benzini eritmeye çalışıyorlar.biz ne olacak bu gezegenin hali diye kara kara düşünürken adamlar satamadıkları benzinin litre hesabını yapıyorlar.dünya ekonomisi dizel motorlar sayesinde dönüyor bunu da unutmayalım.kia hibrit dizel üretecek,mercedes ve daimler dizel motora sıcak baktıklarını açıkladılar,renault bilmem kaç yılına kadar dizel üretebileceğini açıkladı gibi...
    Dizel motoru bulan Rudolf Diesel’de yine bu benzin sevdalıları yüzünden suikastle öldürüldü :) yüz yıldan fazladır süren bu intikam da bitmez dizelin gövde gösterisi de bitmez.dizel bitecek olsa,elektrikli araçlar şak diye çıkacak olsa zaten ellerindeki benzin ve gaz stoğu geçiş sürecini karşılar ve abd gibi sömürgeci ülkeler de kudurmuş it gibi ortadoğuya saldırmazlar ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marineros -- 10 Kasım 2019; 22:3:8 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Bence yılda 15 bin km ve üzeri yapmayan kişiler dizel almasın boşuna. Adam dizel araç almış 8 yaşında daha 30 bin km de :) neymiş az yakıyormuş...
  • Marineros M kullanıcısına yanıt
    Bu fazla elde kalan benzini nerede stokluyorlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 10 Kasım 2019; 22:21:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.