Şimdi Ara

Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttı
    Türkiye’de elektrikli araçlar hızla yaygınlaşırken buna paralel şekilde şarj istasyonu sayıları da hızla artıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) ekim ayına ilişkin "Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri" raporunu yayınladı. Buna göre, Türkiye'de toplam şarj noktası (soket) sayısı Ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 4,1 artışla 24 bin 334 adede ulaştı. Toplam kurulu güç ise 1.568 MW oldu.



    Elektrikli araç sayısı bir yılda yüzde 158 arttı



    Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttı
    Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri raporuna göre Türkiye'de elektrikli araç sayısı ekimde 155 bin 319'a ulaştı. Bu sayı, eylül ayında 146 bin 965 olarak gerçekleşmişti. Dolayısıyla aylık bazda yüzde 5,7 oranında artış gösterdi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre ise artış yüzde 158 olarak gerçekleşti. Bir yıl önce ekim ayında elektrikli araç sayısı 60 bin 216 olmuştu.



    Şarj soketi sayısı 24 bini geçti



    Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttı
    Bilindiği üzere şarj istasyonları DC hızlı şarj ve AC standart şarj olmak üzere ikiye ayrılıyor. Türkiye, özellikle 2024 yılında elektrikli araç şarj istasyonlarında DC soket sayısını güçlü bir şekilde artırmayı başardı.



     



    Verilere göre toplam şarj soketi sayısı ekimde 24 bin 334’e yükseldi. Bu sayı geçtiğimiz yılın aynı döneminde sadece 9 bin 975’ti. Bu vesileyle yıldan yıla olan artış ise yüzde 144 oldu. Toplam DC şarj soket sayısı ise 9 bin 305’e yükseldi. AC soket sayısı ise 15.029 oldu. Toplam şarj soketinin neredeyse yüzde 40’ı DC soket oldu, bu oran geçen yılın aynı döneminde yüzde 27’ydi.



    Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttı
    Bunlara ek olarak güçlerine göre şarj soketlerine baktığımızda 1-11 kW aralığında 2.883 adet, 12-22 kW aralığında 11.723 adet, 23-50 kW aralığında 513 adet, 51-150 kW aralığında 4.913 adet ve 151 kW’tan fazla 3.408 adet soket bulunuyor.



    Bu şarj ağlarının işletmecilerine döndüğümüzde ise Zes, toplamda 4 bin 73 soket ile açık ara zirvede bulunuyor. Bu ağın büyük kısmını AC soketler oluştururken 926 adeti DC hızlı şarj destekli. Zes, DC soket bakımından Türkiye’nin en büyük üçüncü ağına sahipken zirvede 1.561 DC soket ile Eşarj bulunuyor. Onu ise 1112 DC soket ile Trugo takip ediyor.




    Kaynak:https://www.epdk.gov.tr







  • Trugo baya iyi umarım seneye 2 ye katlar adamlar sadece 1 yılda bin küsür DC istasyon kurmuş Tesla da ülkemize önem verse keşke ABD ye kurmaktan diğer ülkeleri unuttu adamlar

  • Bu MTV ile elektrikli araç mantıklı mı? benzine vermeyeceğin parayı haraç gibi kesiyorlar. eee nerede tasarruf? evden şarj edeyim desen kol gibi 2x ödeme...

  • RichesMen kullanıcısına yanıt
    2024 model – 241 kW + üstü, taşıt değeri 2 milyon 151 bin TL'ye dek MTV 52.869 TL çok mu? Devlet kazanmasın mı? Memurlar aç mı kalsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • RichesMen kullanıcısına yanıt
    Adamlar hizini alamayip elektrikli cuplara plaka cikarttiriyorlar. Muhtemelen vergiye baglayacaklar. Siradada bence elektrikli scooterlar var. Sen diyorsun ki elektrikli araclardan neden mtv aliyorlar 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • RichesMen kullanıcısına yanıt

    160kw aracın mtv si yıllık toplam 10 bindi 14 bin küsür oluyor 2025 te. 220 beygir demek 160kw.

    illa ben 500 beygir alırım aşağısı kurtarmaz diyen de bi zahmet ödesin 40-50 bin lira mtv yi. Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttı 

  • Almak için erken sogukta 150 km menzilli Dacia 'ları sattılar millete Mercedes eqe bile 450 km gidiyor en az 800 km olmadan alınmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RichesMen kullanıcısına yanıt

    125kw ioniq 5im, corolla 1.5 ile ayni mtv


    evde sarj yaptığın zaman zamlı hali ile km basina 90 kuruş olacak. Ki ona da bir çözüm bulunur elbet


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aradaki fark evden şarj edenler..

  • RichesMen kullanıcısına yanıt

    Aynen dostum hiç ekonomik değil eğer 500 beygir arabalara bakıyorsan :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ZES tekelleşmeye doğru gidiyor.

  • Elektrikli araç işinin mantıklı olması için en az 48 yıl gerekli.

  • 2010un mevzusu elektrikli araçların 2024 yılında türk halkı tarafından 7/24 tartışılması yarıyor.

    Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttıVoxyoutube
    Oslo is the Tesla capital of the world. Follow Johnny on Facebook at https://goo.gl/l0x5cA for more photos and videos from his travels around the globe for Vox Borders. Instagram: https://goo.gl/CduwlO Subscribe to the Vox Borders newsletter for weekly updates: http://www.vox.com/borders-email I spent a day in Oslo before traveling to Svalbard, and noticed that there were Teslas everywhere. Upon further investigation, I learned that the Norwegian government heavily incentivizes ownership of electric cars: Tesla doesn't pay a sales tax on the models it sells, electric car owners are exempt from automobile tolls, and they can charge their vehicles for free. The catch is that Norway funds these initiatives through its sovereign wealth fund, which is almost entirely comprised of profits from Norway's oil and fossil fuel exports. Vox Borders is a new international series focused on telling the human stories that emerge from lines on the map. Johnny will travel to six border locations to produce a final set of documentaries. While he travels he'll release dispatches on YouTube and Facebook documenting his experiences. Learn more: http://www.vox.com/borders-dispatch Vox.com is a news website that helps you cut through the noise and understand what's really driving the events in the headlines. Check out http://www.vox.com to get up to speed on everything from Kurdistan to the Kim Kardashian app. Subscribe to our channel! http://goo.gl/0bsAjO Check out our full video catalog: http://goo.gl/IZONyE Follow Vox on Twitter: http://goo.gl/XFrZ5H Or on Facebook: http://goo.gl/U2g06o
    https://www.youtube.com/watch?si=ijz5QFm3xy05F_8r&v=zSjYra7cYqY&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeterli mi kesinlikle hayır bir yere 100 tane yapmak yerine olmayan yerlere de ağırlık verin istanbul da var tamam da örneğin yozgat veya şiirt Trabzon gibi ilerde bu oran düşük halen

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Novagate N kullanıcısına yanıt
    Veya şehir içi kullanım senaryolarında. Yılda bir kaç defa şehirler arası yol yapanlar da ona göre plan yapacak, bir iki saat geç varmayı sorun etmeyecek.

  • Elektrikli araçlar şuan için hiç mantıklı değiller.Eğer bunlar yapılırsa mantıklı olurlar;

    50kw ve altı şarj istasyonları kurulmayacak, kurulanlar da bir an önce 100kw üzeri ile değiştirilecek
    Her benzin istasyonuna en az 2 adet hızlı şarj istasyonu kurulması şartı gelecek
    Her avm'ye en az 10 adet 100kw üzeri hızlı şarj istasyonu kurulması şartı gelecek
    Menziller 700+'lara çıkacak

    Bunlar yapılırsa elektrikli araçlar satın alınabilir durumda olur.Şuan çok fazla elektrikli araç olmadığı için şarj istasyonu sayıları göze batmıyor.Fakat yoğunluk dönemlerinde mevcut sayıların bile yetmeyeceğini göreceksiniz

  • DeepestSea kullanıcısına yanıt

    İçeriği okumamışsın bari başlığı okusaydın Türkiye’de elektrikli araç sayısı yüzde 158, şarj noktaları ise yüzde 144 arttı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Dalga mı geçiyosun, şaka mı yapıyosun belli değil !


    "Bunlara ek olarak güçlerine göre şarj soketlerine baktığımızda 1-11 kW aralığında 2.883 adet, 12-22 kW aralığında 11.723 adet, 23-50 kW aralığında 513 adet, 51-150 kW aralığında 4.913 adet ve 151 kW’tan fazla 3.408 adet soket bulunuyor."

  • DeepestSea kullanıcısına yanıt

    Niye 50kwh ve altı kurulmasın ? Ben ac şarj kullanıyorum gece napacam hızlı şarjı ? Hem daha ucuz hem kurulması daha az maliyetli hem de batarya ömrü için iyi. Ac şarjların çoğu konut bölgelerinde


    Şu an 4-5 elektrikli araca 1 sokete düşüyor ve bu inanılmaz bir rakam. Bununla beraber sürekli büyüyen bir sektör. Elektrikli araç sayısı artıyorsa soket sayısı da artıyor. Kafası çalışan akaryakıt istasyonları şarj istasyonlarını kurdurdu bile


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Kardeş ben elektrikli araçlar için yazıyorum, senin adına yazmıyorum.Git evinde şarj et, banane ! 50KW ve altı şarj istasyonu kurulmaması gerekiyor.Bayramlarda tatillerde milletin nasıl rezil olduğunu görüyoruz boş yapma

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.