Genel olarak herkesin bildiği ancak nedense "Bu işler böyle, yapacak bir şey yok." tepkisini verdiğimiz için bizlere bela olan bir durumun başımdan nasıl geçtiğini anlatacağım. Konuyu okuyun, bana söyleyin. SUÇ KİMDE ARKADASLAR? Yaklaşık bir sene önce aracımdan, 2017 Honda FC5, henüz 60.000-65.000 km aralığında iken bir inleme sesi gelmeye başladı. Başlarda sonradan taktırdığım LPG sistemi yüzünden olduğunu düşündüm ancak taktırdığım yere gidince LPG'den kaynaklanmadığını kolayca anladık. Ses genel olarak şarj dinamosu ve çevresinden geliyordu. Aracın bir sonraki bakımı için normalin aksine kendi ustama değil, Ankara'daki en iyi yetkili honda servisine götürdüm. Hangisi olduğunu söylemeyeceğim. Zaten 2 tane var ve hangisinin daha iyi olduğunu özellikle Honda kullanıcıları iyi bilir. Sesi dinlettik ve sorunun alternatör kayışından (v kayışı) kaynaklanabileceğini söylediler. Bakımın üstüne yanlış hatırlamıyorsam kayış için 1500TL gibi bir ücret vererek işlemi tamamladık. Araca bindim ve sesin kesilmediğini gördüm. Araçta ters giden bir durum olmadığı için sesi önemsememeye karar verdim ve aracı kullanmaya devam ettim. Yaklaşık 7-8 ay daha aracımı kullandım ve bu süre zarfında araçta anormal hiçbir durum oluşmadı. Bu dönemin sonunda ses birden artış gösterdi ve aracı artık müzik açmadan kullanamaz hale geldim. Özellikle 1000-3000 devir aralığında ses inanılmaz rahatsız ediciydi. 1 ay önce dayanamadım ve Ankara'daki X bir meşhur Honda servisine aracımı götürdüm. Aracın avare bilyasının arızalı olduğunu söylediler ve 1000TL ücret alarak değiştirdiler. Avare bilyasını bilmeyenler için, yine alternatör kayışına bağlı aracın şarj sistemiyle ilgili bir bilya. Ses yine gitmedi. Bilyayı değiştiren arkadaşlar bana sıkıntının şarj dinamosundan kaynaklandığını ve bu durumun aracıma sonradan taktırdığım ağır ses sistemiyle ilgili olabileceğini ve hasarın şarj dinamosunda kalıcı olduğunu söylediler. Çok canım sıkıldı ve araca sesi umursamadan binmeye devam ettim. 2-3 hafta kadar sonra kendi ustama sesi dinlettim ve meşhur servisin değiştirdiği bilyayı söktü. Takılan bilyanın sıkıntılı olduğunu ve tekrar değiştirmesi gerektiğini söyledi. Bilyayı elime alıp denediğimde gerçekten de sonradan takılan bilyanın sorunlu olduğunu gördüm. Bilya 1000TL'ye tekrar değişti ancak ses gitmedi. Biraz daha kontrol ettikten sonra ustamın bir tespiti daha oldu. Gergi kütüğünü biraz çektiğimizde sesin gittiğini gördük. 1 hafta sonra, yani dün, gergi kütüğünü toplam 4300TL'ye değiştirdik. Ses yine gitmedi ancak çıkan gergi kütüğünün hali içler acısıydı. Daha önce gidip gösterdiğim iki serviste bana gergi kütüğü ile ilgili hiçbir şey söylememişti. Görülmemesi imkansız bir hasarı vardı ve her tarafından yağ akıyordu. Kendini imha etmiş ve şansa çalışıyor gibiydi. Ana sesin nereden geldiğini bulamasakta arızasından daha önce hiç haberimiz olmayan bir parçayı şansa bala değiştirdik ve yolun ortasında kayışımın kopma ihtimalinden kurtuldum. Bundan hemen sonra şanzıman yağı değişimi için gittiğim bambaşka bir servis bana gergi kütüğünün yanlış takıldığını, takılan kütüğün FD6 bir Honda'ya ait olduğunu ve kayışı koparacağını söyledi. Değiştirmek için anında rakam bile verdiler ancak ben artık sinirlendim ve kendi ustamın dükkanının dolu olması sebebiyle X meşhur servisine aracı tekrar götürdüm. Diğer servisin söylediklerini ilettim. Aracı söktüler. Kanıtlarıyla kütüğün doğru olduğunu, benden para almak için yalan söylendiğini öğrendim ancak her ihtimale karşı kütük tekrar sökülüp takıldı, kayış değişti ve benden 2000TL ücret alındı. Araçtan gelen sesi bu X servise tekrar sordum ve bu sefer nokta atışı olarak klima kompresöründen geldiğini söylediler. Bunu önceki getirdiğimde neden söylemediniz diyemedim, keşke deseydim. Ardından klima ve elektrik ile uğraşan iyi bir ustaya gittim. Yaklaşık 2 saat süren bir işlemle aracın klima kompresör bilyasını değiştirdiler ve 4000TL aldılar. Elim titreyerek Start tuşuna bastım ve ses gitmişti. Hikayemiz bu kadar. Giden paralar: 1500TL 1000TL 1000TL 4300TL 2000TL 4000TL ------- 13.800TL Gitmesi gereken para: 4000TL Giden zaman: 1 yıl Gitmesi gereken zaman: 2 saat Zarar: 9800TL, gergi kütüğünün içler acısı halini saymazsak 5500TL. 365 gün 4 saat. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkuversus -- 29 Ekim 2024; 17:56:20 > |
Türkiye'deki oto sanayisinin geldiği nokta ve acınası durumu , Ankara sanayisinin bana attığı kazık
-
-
Bu arızayı iyi bir usta ,10 dk da tespit edip, arızayı giderirdi ,sene 2017
aracımla sel sularından geçmiştim ,neredeyse kapı eşiklerine kadar sudan geçtim ,
bir gün sonra aracı çalıştırdığımda ,ötme sesi gelmeye başladı ,gaza bastıkça ses yükseliyordu ,her bakımda gittiğim usta , alternatör kayışını söktu ,ve motoru çalıştırdı ,
ses gelmiyordu ,tek tek kasnakları ve gergi bilyalarını kontrol etti ,
ses klıma kasnağı bilyasından geliyordu ,kasnak değişti ve ses gitmişti .
klima kasnağı sualtında kalmış ve bilyası bozulmuş .
-
Yetkili serviste yapılan ilk işlemden sonra ses kesilmediği halde önemsememeye karar vermekle hata etmişsiniz. -
Hocam hata oranı %50-%50... Yetkili servis kayışı değiştirdikten sonra ses kesilmemesine rağmen umursamadığınız için hatanın yarısı sizde. Orada servisin üzerine gidilmeliydi.
Bu tarz durumlardan dolayı kendi işimi kendim yapmaya başladım artık. Usta bozuntusu sök takçılar yüzünden sanayiye gitmiyorum elim anahtar tutuyor. Parça değişecekse kendim yapmaya çalışıyorum yaparsam ne alâ yapamazsam servise. Servise de zerre güvenmiyorum ayrı konu. Sanayinin son hali bu maalesef araçları kobay niyetine kullanıyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 29 Ekim 2024; 21:31:28 > -
Konu içerisinde sorulan soru
Alıntı
metni:Konuyu okuyun, bana söyleyin. SUÇ KİMDE ARKADASLAR? Ses gelmeye devam etmiş önemsememişsin. Sonra da buraya gelip yok şurası bozuktu söylemediler burası bozuktu söylemediler demişsin. Bu umursamadım dediğin geçen süreçte bozulmadıkları ne malum peki? Ses gelmeye devam ediyorduysa eğer niye geri gidip bu araba düzelmedi ses halen geliyor demedin?
Bir de yanlış anlama bir arabanın bir ustası olur hadi olsun iki. Kaç kişinin eli değiyor arabana ben sayamadım. Bence bu konu hakkında da düşün.
Alıntı
metni:Bakımın üstüne yanlış hatırlamıyorsam kayış için 1500TL gibi bir ücret vererek işlemi tamamladık. Araca bindim ve sesin kesilmediğini gördüm. Araçta ters giden bir durum olmadığı için sesi önemsememeye karar verdim ve aracı kullanmaya devam ettim. Yaklaşık 7-8 ay daha aracımı kullandım ve bu süre zarfında araçta anormal hiçbir durum oluşmadı. Bu dönemin sonunda ses birden artış gösterdi Üstteki alıntı senin konudaki mesajından. Ustalara kızabilecekken (espri) sayende bu konuda sadece sana kızabildik
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 30 Ekim 2024; 4:0:20 >
-
Benim de basimdan böyle bişey gecti.Parke taşlı yollarda ve bozuk yollarda sol önden bi tıkırtı yapiyordu, düzgün asfaltta sıkıntı yoktu. Gittim rot balansciya büyük meşhur bi mekandı.Bunun ön takımı sağlam amortisör takozu bozuk ve direksiyon kutusunda boşluk var denildi. Tamirciye gittim takozlari değiştirdi gezdim dolaştım ses yine vardı. Sonra baktı evet dedi kutuda boşluk var şu kadar maliyeti var. Param yoktu bi süre bindim öyle, ses arttı.Kendi tamircime gittim neyse sokmuş kutuyu yaptırmış. Bi deneyelim dedik ses aynı duruyo, ya bu normal ses sen kafaya takıyon falan dedi beni salladı. Bu arada kutuyu da düzgün montajlamamis 2 sefer yağ kaçağı sebebiyle gittim yanına. Hadi dedim yaptırayım başka tamirciye,gittim o da ön takımı kontrol etti dedi ki bunun amortisorler bozulmuş takozlari da bozulmus, daha takozlar bi sene anca olmuştu aslında. Neyse değiştirdik ses yine gitmedi, ben artık çıldırdım başladım saymaya. Getirdi dükkana alttan çekiçle vurdu bişeyler yaptı ses gitti. Biraz bindim ses yine var. Dedim bu rotbasini sokeyim kendim. Bi baktım sol rot başında boşluk var. Parça 200 tl sok tak rot ayarı derken 500-600 tl maliyeti oldu. Ama bu basit arıza bana direksiyon kutusu revizyonu, iki amortisor, ikişer defa takoz rulman derken 10 bini geçmişti, bu sene yaptirsaydim daha da fazla giderdi. Şimdi sanayiye gitmeye korkar oldum.
-
Sevgili forumdaşlar.
Korkunç bir enflasyona mağruz kaldık.
Para çöp oldu.
Çoğunuz paramız erimesin diye araba almış insanlarızdır.
Yani bindiğin araba da olsa bir yatırım ürünüdür artık.
Bu varlığı güvenilir ellere teslim etmek gerektiğini düşünenlerdenim.
15 yaş üstü bir aracın varsa ve elin az çok pense tornavida tutuyorsa filtrelerini değiştirebilirsin.
Yağını da benzincilerde değişim noktaları var. Doğru yağı alıp benzincilerde koydurabilirsin.
Fakat 5-8-10 yaşında düşük km bir aracınız varsa mutlaka yetkili servise götürülüp fatura karşılığı yaptırılması tarafındayım.
Çünkü enflasyon bu milletten çok şey alıp götürdü ve sanayi sitelerinde neyle karşılaşacağınız belli değil.
-
Madem honda civic kullanıyorsun bu arkadaşı takip et istersen.
Sorunun olursa sorduğunda cevap veriyor müsaitse. Kanalında da bir yığın video var honda ile alakalı.
Çıkan ses bu muydu?
Özgür Garaj Akademi youtubeAraçta Klimayı Açınca Gelen Uğultu Sesi | Honda Civic Klima Kasnak Rulmanı Değişimihttps://www.youtube.com/watch?v=3PSY14YBJ7c
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oky33 -- 30 Ekim 2024; 9:30:17 > -
Bu sök tak ustaları şaşırtmıyor hiçbir zaman.
-
Klima kompresör bilyası ın ses çıkarıyor olması çevresindeki başka parçalara zarar vermez hocam. Araştırmalarıma göre bu aracın gergi kütüğü Fd6-Fb7-Fc5 fark etmeksizin kronik sorunluynuş ve yağ kaçırırmış. Klima kompresör bilyası ın arızası, araca hiçbir zararı olmayan bir arıza, sadece ses yapıyor ve rahatsız ediyor. Burada durumu önemsemek sürücünün insiyatifine kalıyor. Yani sizin o sırada bozulmuştur teziniz maalesef geçerli bile değil.
Ben bilyanın üzerine gitmedikçe doğal olarak ses daha da artıyor. Benim buradaki şikayetim işinin ehli olsa dahi ustaların gerçekten müşteri yolmak için elinden geleni yapmasıdır. Türkiye'de herhangi bir Honda'ya benim kadar mekanik olarak bakan, önemseyen ve sakınan bir sürücü daha yoktur. Sesin geldiği bölgeyi en başta tespit etmesek ve ben bu sesin motor, şanzıman vs. gibi mühim mekanik parçalardan geldiğini düşünsem aracın yarısı kadar masraf etmiştim bile.
Ek olarak, aracımın zaten bir ustası var. Takdir edersin ki özellikle Japon grubu araçlarda şanzıman yağı gibi dışarıdan tedarik edilemeyen birtakım malzemeler var. Bunları servis dışında alıp taktıramıyorsun, bulsan bile araca çok büyük zararı oluyor. Ağır bakımlar, bulunmayan parça durumları için aracı kendi servisi dışına zaten çıkarmıyorum. Diğer X meşhur alternatif servis ise yetkili servisin işçilik ve parça ücretinin %80 düşürülmüş hali olarak yorumlanabilir. Sadece belli başlı özel servislere bu tedarik edilemeyen parçaların "bir kısmı" toptan olarak verilebiliyor.
Umarım kendimi anlatabilmişimdir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkuversus -- 30 Ekim 2024; 12:52:37 >
-
Bu sesin aynısını ilerlemiş halidir, klima kapalıyken de geliyordu.
-
ilk değişimde olmadı diyip geriye gitmeniz gerekiyordu
-
Bu tarz ses gelen arızalarda kendim sesin geldiği yeri tespit etmeden ustaya kesinlike bırakmıyorum güvenmiyorum. Arıza tespiti ustaya kaldıysa geçmiş olsun demektir.
-
Bunlar iyi günler. Eğitimde yanlış düzenlemeler sebebi ile genç yaşta işi öğrenme imkanı bitti. Belli yaştan sonrada gençler çırak olarak çalışmayı istemiyor, ustalar adam yetiştiremiyor. Kaç meslek bu sebep ile yok oldu oluyor. Youtube'da bir sürü ilgili belgeseller var.
Ayrıca meslek liseleri berbat hale döndü. Geçen gün tiktok'ta bir video karşıma çıktı, meslek lisesine Toyota, Ford ve Fiat tarafından hediye edilen 4 sıfır araç öylesine bırakılmış içleri köpek barınağı olmuş, kimisinin aynaları çalınmış, ki bunlar yeni araçlar.
Bu sebep ile malesef gelecek daha kötü olacak. Elbette iyi örneklerde vardır ama o kadar çok olumsuzluk görüyoruz ki ister istemez olumsuz düşünüyoruz hep.
Bundan ötürü maksimum 3 yıl içinde araç değiştirmeye çalışıyorum servisler ve Tüvtürk ile muhattap olmamak için.
Toyota'dan 2019 yılından bir haber:
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye geçmiş yıllarda olduğu gibi, mesleki teknik eğitime destek faaliyetleri kapsamında eğitim amaçlı otomobil, motor ve şanzıman hibe etmeye devam ediyor. Bugüne kadar Türkiye’nin farklı kurum ve okullarına 187 araç, 843 motor ile 643 şanzımanı hibe eden Toyota Otomotiv Sanayi, önümüzdeki 3 yıl boyunca 75 araç, 102 motor ile 44 şanzıman daha hibe etmeyi planlıyor.
Öğrencilerin teknik eğitimde gelişen teknolojiyi takip etmeleri amacıyla meslek liseleri ve üniversitelere araç ve ekipman desteği sağlayan Toyota Otomotiv Sanayi tarafından 2020 yılı boyunca 18 Meslek Lisesi ve 6 Üniversiteye 24 adet araç hibe edilmesi planlanıyor.
-
Marşa basıp motoru çalıştırdığımda ,tam tam marşı bırakırken ,
motordan bir cıyaklama sesi geliyordu,ustalar ,marş dişlisi fln değişecek demişti ,
dişli bozuk olsa kaçırması lazım dediğimde ,cevap veremiyorlardı ,
yağ bakımı için gittiğimde ,alternatör kayışını da söktürdüm ,
tahmin ettiğim gibi ,alternatör kasnağı kilitlenmişti ,ve ilk çalıştırmada
kayış üstünde patinaj çekiyordu ,bu kasnak tek taraflı çalışıyor ,
ayni bisiklet dislisi gibi ,geri dönüşü boş dönüyor ,
hazır sökmüşken alternatör bakımı da yaptırdım ,
hani diyoruz ya ,bizim ustalar bir tarafı tamir ederken diğer tarafı bozuyor ,
alternatörü sökmek için ,şanzıman takozları söküldü , motor sallanıyordu
usta motoru iler itip aradan sökmüştü ,nevar ki interkulera bağlı turbo hortumu
da yerinden oynamış , otobanda giderken bir patlama sesi ile motor güç kaybetti ,
hortum yerinden çıkmış ,kaskodan çekiçi cağırıp ,Gerede sanayinde ,hortuma yeni kelepçe taktırmıştım ,
artık bakıma gittiğimde ,ustanın yanından ayrılmıyorum ,tek tek kontrol ediyorum .
-
Hocam ben usta değilim, forumda otomotiv bölümünde yazanların çok büyük bölümü de usta değil. Belki siz de usta değilsiniz, belki de hepimiz gibi tecrübeleriniz veya görüp duyduğunuz ile konuşuyorsunuz.
Bu yüzden bizlerinkisi ancak fikir beyanları olur ötesi olmaz
-
Senin olayın benzerini herkes yaşıyor hocam.
Benim eski aracımdan da buna benzer olay yaşadım.
Araçtan dehşet bir ses geliyordu kayış sesi gibi millet beni görmeden geldiğimi anlıyordu o sesten dolayı, sanayine bi arkadaşın yönlendirmesi ile gittiğim kıytırık, esnaflıktan yoksun bir usta baktı araca artist artist "bunun şarj dinamosu bozulmuş ses oradan geliyor dedi" araç daha 60.000km de bu arada.
Ben "bakın ses şu kayıştan geliyor gibi" dedim yok yok oradan geliyor deyip parçayı söküp elime verdi git bunu tamir ettir getir takalım ses gidecek dedi ama öyle bi üstten bilmiş bilmiş konuşuyorki zaten o tripleri beni çıldırttı, sonuç tamir parası 400TL + sök tak parası 150TL boşa gitti.
Şarj dinamosunu götürdüğüm usta zaten direk demişti bunu neden getirdin birşey yokki bunda boşuna açtırttınız birde bana dedi, araç kaç km dedi 60,000 km deyince ya aracın km düşmüş yada bunu söken usta usta değil dedi zaten.
Ne oldu şimdi dedim adamın dönüş hızı o kadar hızlıydı ki kızamadım bile, abi bunun da zamanı gelmiştir ondan dır diye düşündük bu değilmiş vs. vs. ama sökme takma parasını alacağını düşünmüyorum bunu derken.
Sonra baktı benim dediğim kayışı değiştirtti 75TL aldık geldik ses yine devam ediyor.(Kayışı takarken kenarını hafif kaptırdı yırtıldı)
En sonunda benim dediğim yerdeki rulmanı değiştirdi 150TL + 75TL kayış parası (Kayışı takarken yırttığı için 2. kayışı aldık)
Sonuç 75 veya 150TL ile kurtulabileceğim bir işi bana 950-1000TL gibi bir rakama çözdürttü.
Sanayide ne yazıkki HELAL kazanç derdine düşen adam kalmamış denecek kadar az. Sanayiye giderken bunu bilerek gidin derim.
-
Yetkili servis = aracı bilgisayara bağla, arıza kodu yoksa arıza yoktur, arıza kodu varsa komple parçaları değiştir, tekrar bağla arıza kodu yoksa arıza yoktur.
Eskiden yetkili servisler okul gibiydi, çok iyi eğitimler verilirdi, çok iyi ustalar yetişirdi. Bu ustalara hakkı verilirdi. Onlar çıkıp dükkan açıp rakip oldukça servisler de artık usta yetişirmez oldu. Bir kaç iyi usta var, onların kaprisini çekebilen servisler iyi servis. Şimdi kaporta boyaya bile yetkili servise güvenmem ben. Citroen servisinde, Citroen jumper’a peugeot boxer balatası takan servis gördü bu gözler. (Fişli/fişsiz farkı var) bu araç Citroen değil mi diyorum, evet diyor, burası Citroen servisi değil mi diyorum evet diyor ve boş boş bakıyor.
1.5 tdci focus’a 0w30 yağ koymazsanız garanti dışı kalır diyen servisin bir önceki serviste 3 araca da 5w30 yağ koyduğunu gördüm. Filtre dahil 3,75litre yağ kapasitesi olan araca 5lt yağ fatura edildiğini de gördüm.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 31 Ekim 2024; 21:16:58 >
-
Hocam yazınızda bir yere ek yapayım. Ben yetkiliye gittiğimde yağları 1 litre olan şişelerden (bidon mu şişe mi işte neyse) koyuyorlar. Mesela diyelim araba 3,75 alıyor olsun. 4 bidon kullanmıs oluyorlar. Sizin durumda niye 5 litre yazmıslar onu anlamadım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 31 Ekim 2024; 23:12:37 > -
Ne 1 litresi, direkt Opet varilden 4 litrelik boş yağ kutusuna basıp, sonra araca döküyorlar. Ben gidip hafiften sesimi yükseltince hemen aynı şekilde varilden yağ basıp verdiler ne yapacaksam 1 litre yağı.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bu arızayı iyi bir usta ,10 dk da tespit edip, arızayı giderirdi ,sene 2017 aracımla sel sularından geçmiştim ,neredeyse kapı eşiklerine kadar sudan geçtim , bir gün sonra aracı çalıştırdığımda ,ötme sesi gelmeye başladı ,gaza bastıkça ses yükseliyordu ,her bakımda gittiğim usta , alternatör kayışını söktu ,ve motoru çalıştırdı , ses gelmiyordu ,tek tek kasnakları ve gergi bilyalarını kontrol etti , ses klıma kasnağı bilyasından geliyordu ,kasnak değişti ve ses gitmişti . klima kasnağı sualtında kalmış ve bilyası bozulmuş . |
Hocam hata oranı %50-%50... Yetkili servis kayışı değiştirdikten sonra ses kesilmemesine rağmen umursamadığınız için hatanın yarısı sizde. Orada servisin üzerine gidilmeliydi.
Bu tarz durumlardan dolayı kendi işimi kendim yapmaya başladım artık. Usta bozuntusu sök takçılar yüzünden sanayiye gitmiyorum elim anahtar tutuyor. Parça değişecekse kendim yapmaya çalışıyorum yaparsam ne alâ yapamazsam servise. Servise de zerre güvenmiyorum ayrı konu. Sanayinin son hali bu maalesef araçları kobay niyetine kullanıyorlar. |
Benzer içerikler
- hususi kamyonet kış lastiği zorunlu mu
- eat6 şanzıman nasıl
- 1999 ehliyet fiyatları
- yivsiz av tüfeği arabada taşınır mı
- yedek su deposu kapağı ne kadar sıkılmalı
- cupra fiyat listesi
- haval türkiye"ye gelecek mi
- tiguan boyutları
- mercedes eqb 250 yorum
- dacia jogger bagaj hacmi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X