Mazda 6 1.6 dizel otomatik 150.000 olsun full donanım yok satmazsa adam değilim
Vw nin satma sebebi uygun motor şanzıman olması 1.6 dizel otomatik tigu getirmedi satamıyor tiguyu mesela
koskoca firmalarda bunu akıl ediyolardır uğraşmadıklarına göre çokta büyük bi pazar değiliz galicw
bence tiguan çok da güzel satıyor, bu kombine göre. Bu benzinli kombin düşmeye başladığında dizel otomatik gelir, klasik alman taktikleri. Pazar büyüklüğü değilde kar marjı olarak pek cazip değil, markanın yanı sıra devlet ve türkiye şubesi de işin içine girince en az kazanan markanın merkezi oluyor, böyle olunca kimse TR pazarı değerlidir demeyecek elbette.
derslerini çalışmazsan nasıl büyücez dimi ama
Dunyada 80 milyon civari satildigini dikkate alirsan, Turkiye sadece yuzde 1'i pazarin.
Kucuk denemez ama buyuk olmadigi da kesin. Hocam motor koyma ile hemen yok satamaz. Zaman lazim, ona gore bayi agini genisletmesi lazim, ona gore reklam yapmasi lazim. Yani motor koymakla bitmez is. O yuzden az satan markalarin Turkiye icin ozel motor yapmasi cok zor. Ancak cok satanlar yapabilir Egea vs. gibi mesela direk Turkiye icin uretilibilir o kadar cok sattiginiz zaman.
Talismanda 1.6 dizel otomatiğin kralı var. Tasarım, donanım da çok iyi ama gel gelelim satamıyor.
TR pazarı oldukça küçük ve hilkat garibesi vergi sistemi ile iyice saçma sapan bir pazar haline geldi.
Bazı markalar artık bu saçma sapan ülkeyi bırakıyorlar. Mesela volvo s60'da 1.6 dizel otomatiği bıraktı, satışları çakıldı9, bmw 3 serisinde 1.6 170hp motoru bıraktı ve satışları ciddi şekilde düştü. Japonlar Toyota dışında zaten tr'yi tamamen gözden çıkarmış durumdalar.
Alman arge yapıyor, alman tasarlıyor, alman üretiyor, alman test yapıyor, her şeyi alman yapıyor ama gümrükte TR yapıştırıyor %100 %200 vergiyi
Böyle pazarın bereketi olmaz
6 ayda bir bakım saçmalığı olduğu sürece dediğini yapsa da satamaz. Yılda bir bakım olsa da piyasası yok diye satamaz.
Özetle satamaz.
Mazda 6, 2.0 dizel motor + otomatik + full donanım bile gelse yılda 3 tane ancak satar.
Mazda'ya kimse 150.000TL vermez sorun orada.
Bugün Mazda'ya 150.000TL ver, 15 gün sonra satmaya kalk 120.000TL'ye zor satarsın. Bir sene sonra 85.000TL'ye kadar düşer ikinci eli.
Kaldı ki adamların servisi bile yok.
Türkiye öyle bir pazar ki, firmalar bu ülkede hem fiyatları alınabilir tutup hem zarar etmemek için arabalardan çalmaya başlıyor mecburiyetten. Çamurluk davlumbazı olmayan Corolla'ları hatırlatırım mesela. Çok araba satsanız da kâr edemediğiniz bir pazar daha çok.
goodorevil
kullanıcısına yanıt
aynen karları düşük aslında
140 binlik golfun 70 i vergi 70 i kendi euro 4 desek 17500 euro yapar
almanyada 19 bin euro
Tl çok değersizleşti yav tl değerini korusaydı
17500 35000 yapardı 30000 bin vergi 65000 e satılırdı tabi vw de bi 5 bin fazla kar yapardı 70.000 düz olurdu
quote:
Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros
6 ayda bir bakım saçmalığı olduğu sürece dediğini yapsa da satamaz. Yılda bir bakım olsa da piyasası yok diye satamaz.
Özetle satamaz.
Gerçekte öyle bir şey yok. Forumda ağzına lafı dolayan konuşmuş. Sıfır mazda 3 alan arkadaşım var. Hiç de çağırmıyorlar 6 ayda bir servise.
quote:
Orijinalden alıntı: pipoti
Mazda 6, 2.0 dizel motor + otomatik + full donanım bile gelse yılda 3 tane ancak satar.
Mazda'ya kimse 150.000TL vermez sorun orada.
Bugün Mazda'ya 150.000TL ver, 15 gün sonra satmaya kalk 120.000TL'ye zor satarsın. Bir sene sonra 85.000TL'ye kadar düşer ikinci eli.
Kaldı ki adamların servisi bile yok.
avrupa da her araba böyle zaten hatta daha bile fazla düşüyor
Size şöyle söyleyeyim. Mazda 6 1.6 dizel otomatik 150 bin olsun full donanım. Passat 1.6 dizel otomatik 180 bin olsun orta donanım. Mazda 10 tane satar, passat 200 tane satar.
Niye ? Çünkü araç alırken fiyat ve performansına değil, markasına bakılıyor. Fazladan 30 bin verir yani, acır mıyım ? Zerre acımam o adama. VW firması akıllı valla. Boş araba satsa gene satacağını bildiği için döşüyor gerek alırken gerek bakımda. Müstahak.
Bu forumda çok sıkan oldu. "Mazda 3 iyi araba da, dizeli yok , otomatiği yok, olsa alırım" falan diye. Dizel otomatik geldi, kaç tane görüyorsunuz piyasada ?
Sonuç olarak, hiç de büyük bir pazar değiliz doğru. "VW, tüketiciyi düşünüp vergiyi azaltmak için hacim küçülttü" diyorlar ya mesela, kendilerini nasıl görüyorlar merak ediyorum. VW markasının cidden umurunda değil, TR pazarına göre motor mu üretecek ? Avrupa'daki emisyon standartları sebebiyle yapıyor küçük hacim benzinliyi. Mevzunun bizimle alakası bile yok. Onu hiç takmayan birinin peşinden koşan platonik aşıklar gibi duruyorlar vw fanları.
Seversiniz sevmezsiniz o ayrı konu, fakat Türkiye pazarı için motor koyan bir firma var mesela. Honda. Civic'teki 1.6 atmosferik motor , çok yüksek performans vaad etmiyor . Fakat adam fabrika çıkışlı tüplü araç satıyor. O motor da dünya üzerinde sadece Singapur, Kıbrıs, Ukrayna, Güney afrika, Mısır ve Türkiye'ye satılıyor. Buradaki satışlarını toplasanız, Amerika'nın tek başına sattığına yaklaşamaz diye düşünüyorum. Adamlar ona rağmen dar pazara bile motor uyguluyor.
turkiye kisi basi dusen arac satislarinda 60-70lerde.
2016 yilindaki toplam satislarin sayisi 93 milyon, turkiyede satilan arac sayisi 1 milyon. yaklasik %1ine denk geliyorsun.
%1 icin ugrasmaya degmez.
mazda satarda sen onları rekabetmi ediyor sanıyorsun paylaşmışlar işte birbirinin ayağına basmıyorlar basmazlar
Aslında büyük ve karlı bir pazar bana göre ama sorun bizi önemsemiyor oluşları. Değersiz görüyorlar bizi.
quote:
Orijinalden alıntı: Erwin-Rommel
Aslında büyük ve karlı bir pazar bana göre ama sorun bizi önemsemiyor oluşları. Değersiz görüyorlar bizi.
Hocam vergileri dusup net fiyata bakip o fiyati diger ulkelerle karsilastirirsaniz cok da karli bir pazar olmadigini gorursunuz. Adam diger ulkede 2.0lar 3.0lar satip daha cok kar ederken bizim ulke 1.6ya mahkum.
yakında bizim pazara araba satanda olmayacak. dua edelim firmalar argelerini bizim pazar üzerinde yapıyorlar. yoksa kuşlara binmeye devam ederdik.
Amerika/Kanada gibi ülkelere bakışla TR pazarı yeteri kadar büyük ve karlı değil. TR'de otomobil satış fiyatları ötv+kdv nedeniyle çok yüksek ve tüketici hakları gelişmediği için tüketiciler otomobil üretici/distribütör/bayilerinin birçok haksızlık ve hukuksuzluğuna maruz kalıyor, ayrıca uluslararası verilen garantilere TR'de pek uyulmuyor.
Volkswagen ile Mazda'yı kıyaslamak, bana biraz elma ile armutu kıyaslamak gibi geliyor.
Volkswagen'in olayı tamamen şu; adamlar şirket olarak son kullanıcı kitleye hitap etmesini biliyorlar ve distribütörlere de bu fikri aşılıyorlar. Suni bir premium hissi yaratmaya çalıştılar, başarılı oldular. Motor-şanzıman kombinasyonunu geniş tuttular, son kullanıcının haşı neşir olduğu parçaları düzelttiler vs. ve bu durumlar Volkswagen'i satışlarda başarıya taşıyor. Üzerine, ikinci elde yaratılan havası da, bizim gibi yarını belli olmayan ülkelerde tercih sebebi. Misal, babam 60 küsür yaşında adam, ne beygirden anlar, ne torktan anlar, uzun yolda da şehir içinde de sağdan tıngır mıngır gider; yakıta para vermek istemez, şanzımandan beklentisi sallamamasıdır, iç mekandan beklentisi çıtır çıtır ses gelmesindir, o kadar. Giriyor bayiye, benzinli bir Passat'a oturuyor, alıp çıkıyor. Toplum içinde göze batmayan bir kaliteye bineceğini, bakımların premiumlardan ucuz olduğunu, hor kullanmazsa az yakacağını, yarın bir gün ihtiyaç olursa şak diye satabileceğini biliyor.
Mazda'da ise durum tam tersi. Adamlar pazar analizi yapmaktansa, bildiklerini okumaya devam ediyorlar. Markanın ARGE yönetimi gereği sanırım. çok motor-şanzıman kombinasyonu çıkaramıyorlar. Son kullanıcıya pek de hitap ettikleri söylenemez, belki dış tasarım babında. Bakımları 6 ayda bir. Fiyatlar desen o biçim. İkinci el desen, arabayı aldığın galeride kontağa bastığın an %10 değer gitti. E şimdi soruyorum, benim 60 yaşındaki babam bu arabayı neden alsın? Fiyatı pahalı, motor desen 2.0 vergisi fazla (ve yakıtı fazla imajı çiziyor tabi bilmeyene), 6 ayda bir bakım makım uğraştıracak, ikinci elde satsan bile ne zaman-ne kadara satarsın belirsiz.
Sonuçta; Mazda (ve benzeri birçok firma) araba ARGE'si değil, toplum ARGE'si yapmadığı sürece, bizim gibi pazarlarda başarılı olamaz.