Şimdi Ara

Türkiyedeki araç stoğunun tekdüzeliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sayın forum okurları;

    Dikkatimi çeken bir husus var, eskiden taksi olsun normal kullanım olsun şahinlerden illallah etmiştik, şimdide yerlerini berbat tasarımıyla logan vs. tarzı araçlar aldı,şahinleri aratır oldu..keza etrafta sürüyle tasarım faciası logan mcv var..
    Sokağa çıktığımda etrafta sürüyle clio symbol,logan,albea,fiorino vs. görmek çok sıkıcı..hadi milletin maddi gücü yetersiz alamıyor,taksi sahipleri neden gidip en ucuz ve albenisiz araçları alıyorlar.
    Yurtdışında taksiler hatta polis arabaları premium markalardan seçilirken keza halkın bindiği arabalarda çok kaliteli ve güzel araçlarken türkiye yollarındaki araç görüntüsü neden hep sıradan kalıyor.en gelişmemiş afrika ülkelerinde bile taksiler en basitinden yeni kasa corolla..
    Özellikle bizim çoğu araba tüketicisinin ticari arabayı hususi amaçla kullanma takıntısı hiç hoş değil,illa geniş araç alınacaksa neden sw modeller tercih edilmez.Doblo,transit vs. satış patlaması diğer ülkelerde yok bildiğim kadarıyla..
    Tüketicinin tercihlerine devlet ve distribitörler yön verirken neden bu iş tersine çevrilip,tüketici piyasaya yön veremiyor ve önüne ne sunulursa kabul ediyor bunuda anlamak zor.
    Aslında bu otomotivde bir tez konusu olacak kadar derin bir konu olabilir ve tartışılabilir.Bir sorunda piyasada çok miktarda kırımlı araç olması.İnternet ortamında yada galeri ve araç pazarlarında doğru dürüst orjinal kilometrede ve oynanmamış araba bulmak neredeyse imkansızlaştı.
    Bu yazdıklarım ülke geneli için geçerli tabii,istanbulun,ankaranın birkaç semtini gözönüne alıp düşünmeyin.
    Sonuç olarak demek istediğim sizce ülkemizdeki otomobil stoğu bir gün güzelleşip gıcır gıcır en fazla 4-5 yaşında donanımlı premium araçlara kavuşurmu ve bundan umudu olan varmı aranızda?







  • Mevcut vergi oranlarıyla insanlar yine iyi alıyorlar o arabaları. Sadece alırken ödenen vergi değil, kullanırken ödenen vergiler de cabası.

    Türkiye'de üretmesi bulması kolay olan kaynaklarla mesela elektrikle çalışan araçlara gerekirse milyarlarca TLlik yatırım yapabilecek cesaretli, basiretli yöneticiler aranıyor. GAP gibi Türkiye'nin onuru, gururu olacak bir proje.
  • Ticari aractaki satis patlamasinin tek sebebi vergi. SW arac ile ticari aracin OTV si ayni olsa o kadar cok satilmaz ticari araclar.
    Bu sektorde devletin vergi yuku cok agir artik serbest piyasa olmaktan cikmis durumda sektor. Yani tamamen devlet yonetiyor ne satilacagini. Su an diyor ki ticari satilsin onun yaninda da 1.6 alti arac satilsin, digerleri satilmasin. Bunu degistirmek distributoru birak otomobil firmalarinin elinde olan bir sey degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ticari aractaki satis patlamasinin tek sebebi vergi. SW arac ile ticari aracin OTV si ayni olsa o kadar cok satilmaz ticari araclar.
    Bu sektorde devletin vergi yuku cok agir artik serbest piyasa olmaktan cikmis durumda sektor. Yani tamamen devlet yonetiyor ne satilacagini. Su an diyor ki ticari satilsin onun yaninda da 1.6 alti arac satilsin, digerleri satilmasin. Bunu degistirmek distributoru birak otomobil firmalarinin elinde olan bir sey degil.

    Sırf arabanın tipini değil rengini bile esasında devlet belirliyor Berk Bey...

    Şu an Irlanda'da bakıyorum mesela araçlar cıvıl cıvıl, kırmızı mavi mor turkuaz yeşil ne arasan var...

    1 ay önce Türkiye'deydim tatil için, CEPA'nın otoparkında bir resim çekeyim dedim bütün otopark SİYAH-BEYAZ-GRİ. Halkımız 2. el korkusundan istediği rengi bile alamıyor, yazık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ticari aractaki satis patlamasinin tek sebebi vergi. SW arac ile ticari aracin OTV si ayni olsa o kadar cok satilmaz ticari araclar.
    Bu sektorde devletin vergi yuku cok agir artik serbest piyasa olmaktan cikmis durumda sektor. Yani tamamen devlet yonetiyor ne satilacagini. Su an diyor ki ticari satilsin onun yaninda da 1.6 alti arac satilsin, digerleri satilmasin. Bunu degistirmek distributoru birak otomobil firmalarinin elinde olan bir sey degil.

    Sırf arabanın tipini değil rengini bile esasında devlet belirliyor Berk Bey...

    Şu an Irlanda'da bakıyorum mesela araçlar cıvıl cıvıl, kırmızı mavi mor turkuaz yeşil ne arasan var...

    1 ay önce Türkiye'deydim tatil için, CEPA'nın otoparkında bir resim çekeyim dedim bütün otopark SİYAH-BEYAZ-GRİ. Halkımız 2. el korkusundan istediği rengi bile alamıyor, yazık

    Irlanda guzelmis yalniz. Ben de beyaz, siyah, gri disindaki renklerden yanayim her zaman ama Amerikada da agirlik bu sekilde.

    Vergi makul bir duzeye inse ve mantikli bir sistem gelse emisyon ya da yakit tuketimi gibi Turkiye piyasisinda baya bir degisiklik olur. Renginden jantina kadar:)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.