Şimdi Ara

Turknet hizimizi kisitlayarak para tasarrufu yapiyor ispatlari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 2 haftadir beri Turknet ile ugrasiyorum biktim artik

    Normalde ben 35mbit tarifesindeyim ve kapi komsumda ayni tarifede ikimizde stabil 35mbit internet hizi alabiliyoruz
    modem arayuzuna bakmistim ve daha yuksek hizlari alabilcegimi gormustum ve oylece extra pakete gectim bu arada kapi komsum izindeydi ve evdeki modemi kapaliydi
    extra pakete gecis yaptim ve 66mbit hizi alabiliyordum ta ki kapi komsum izinden geri dondugunde, kapi komsum modemini actiktan sonra hizim 66mbitten 40mbitte dustu bi an sasirmistim

    ticket actim durumu anlattim pek ciddiye almadilar ve tesisatdir en iyisi kablolari degisin dediler , bana mantikli gelmedi ama yinede ankastreden modemlere yeni cat6 kablo cektik iki modeme ama hizlar hala aynidi 40mbit aliyordum 66mbit yerine
    kapi komsumdan rica ettim modemini kapat diye sagolsun modemini kapadi ve hizim tekrar 66mbit oldu modemini actigi an 40mbit lere dusmustu yine

    tekrardan ticket actim telefonla aradilar ve sistem uzerinden olcum yaptilar ve max alabilecegim hiz 40mbit oldugunu soyledi ve 40mbit uzeri alamicagimi soyledi imkansizmis felan
    neyse telefondayken kapi komsum modemini kapadi ve musteri temsilcisine yeniden bi olcum yapsin diye soyledigimde musteri temsilcisi de sasirmisti nasil 40mbitten 66mbitte ciktiniz diye
    durumu anlattim ona tekrardan (ticketta zaten yaziyordu hersey demekki okumuyorlar ticketlari dogru durust)
    neyse baska bi teknik birimine yonlenrdi benim ticketi

    ertesi gun ticketimi kapadilar max alabileceginiz hiz 40mbit bunun uzerini alamazsin diye

    turk telekom ekipleri geldi sagolsunlar butun kablolari kontrol ve ankastreden olcum yaptilar oda gordu diger modem kapaliyken 66mbit alabildigimi
    peki 2 modem aktifken neden 66mbit hizi alamiyorum ben

    bu benim hat degerlerim
    Turknet hizimizi kisitlayarak para tasarrufu yapiyor ispatlari

    soldaki taraf ise kapi komsumun modemi kapaliyken sag taraf aktifken

    bu kapi komsumun hat degerleri
    Turknet hizimizi kisitlayarak para tasarrufu yapiyor ispatlari

    sol taraf ise benim modemim kapaliyken ve sag taraf aktifken

    son olarakta cektigim speedtest
    Turknet hizimizi kisitlayarak para tasarrufu yapiyor ispatlari







  • Türknet'in bu konuda yapabileceği hiç bir şey yok. Hatta Türk Telekom'un bile yapabileceği bir şey yok çünkü kullanılan teknoloji bu sonuçlara sebebiyet veriyor. Altyapı sahibi olan Türk Telekom yeni teknolojileri kullanmaz ise kimsenin yapabileceği bir şey yok. Ya fiber, 4.5g gibi diğer alternatifleri kullanacaksın ya da başkası modemi açınca senin hızın düşecek.

    Bir dünya para harcayıp fiber çekmeye çalışıyorlar sonra o güzelim fiber altyapısından 24mbps gibi komik bir hızı 105 TL'ye "fiber internet" diye millete yutturmaya çalışıyorlar. Gerekli VDSL yatırımları yapılsa bir çok yer için uzun yıllar fibere gerek kalmaz.

    Tabii ki fiber olsa fiber isterim ancak fiber altyapıdan yüksek maliyetle düşük hız alacağıma bakır altyapıdan düşük maliyetle yüksek hız alırım daha iyi.


    "1- VDSL2 VECTORING:

    Bakır kablolar santral/saha dolabı çıkışında birbirlerine sarılı olarak dağıtılıyorlar. Bu da kablolar arası crosstalk'a yol açıyor. Yani kısacası bir hattaki sinyalin diğer hattaki sinyali etkilemesidir. Bu da hat kalitesinin düşmesine, zayıflamanın(line attenueation) artmasına ve hızların düşmesine yol açıyor.

    Vectoring teknolojisi de tam bu konu üzerinde çalışıyor. Hatlar arasındaki sinyal bozulmalarını engelliyor. Böylece hat zayıflaması(line attenueation) düşüyor ve hızlar büyük ölçüde artıyor. Vectoring için hem saha dolabındaki/santraldeki DSLAM'in ve modemin bunu desteklemesi gerekiyor.

    Aşağıdaki grafikte gördüğünüz gibi Vectoring sayesinde VDSL2 hızları neredeyse 2 katına çıkmış. 100 metre mesafede VDSL2 90mbps civarı hız sunabiliyorken Vectoring sayesinde bu hız 160mbps civarına çıkıyor ve 500 metre mesafeye kadar da 100mbps hız sunabiliyor. 700 metrede VDSL2 40mbps civarı hız sunabilirken Vectoring sayesinde bu hız da 65mbps civarına çıkıyor."



    Buradaki videoda animasyon şeklinde Vectoring'in nasıl çalıştığını gösteriyor:https://www.youtube.com/watch?v=qrTm3mpWNxc
  • bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 18 Temmuz 2020; 19:24:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bukadar cok fark yapmasi normalmi? 66mbitlerden 40mbite dusmesi
    ozaman benim kapi komsum aboneligini iptal ederse benim hizim sabit 66mbit mi kalacak?
  • Golku G kullanıcısına yanıt
    Parazit var demek ki ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Altyapı kaynaklı bir probleme benziyor. Türknet'i suçlamak pek doğru olmayabilir.
  • Türknet'in bu konuda yapabileceği hiç bir şey yok. Hatta Türk Telekom'un bile yapabileceği bir şey yok çünkü kullanılan teknoloji bu sonuçlara sebebiyet veriyor. Altyapı sahibi olan Türk Telekom yeni teknolojileri kullanmaz ise kimsenin yapabileceği bir şey yok. Ya fiber, 4.5g gibi diğer alternatifleri kullanacaksın ya da başkası modemi açınca senin hızın düşecek.

    Bir dünya para harcayıp fiber çekmeye çalışıyorlar sonra o güzelim fiber altyapısından 24mbps gibi komik bir hızı 105 TL'ye "fiber internet" diye millete yutturmaya çalışıyorlar. Gerekli VDSL yatırımları yapılsa bir çok yer için uzun yıllar fibere gerek kalmaz.

    Tabii ki fiber olsa fiber isterim ancak fiber altyapıdan yüksek maliyetle düşük hız alacağıma bakır altyapıdan düşük maliyetle yüksek hız alırım daha iyi.


    "1- VDSL2 VECTORING:

    Bakır kablolar santral/saha dolabı çıkışında birbirlerine sarılı olarak dağıtılıyorlar. Bu da kablolar arası crosstalk'a yol açıyor. Yani kısacası bir hattaki sinyalin diğer hattaki sinyali etkilemesidir. Bu da hat kalitesinin düşmesine, zayıflamanın(line attenueation) artmasına ve hızların düşmesine yol açıyor.

    Vectoring teknolojisi de tam bu konu üzerinde çalışıyor. Hatlar arasındaki sinyal bozulmalarını engelliyor. Böylece hat zayıflaması(line attenueation) düşüyor ve hızlar büyük ölçüde artıyor. Vectoring için hem saha dolabındaki/santraldeki DSLAM'in ve modemin bunu desteklemesi gerekiyor.

    Aşağıdaki grafikte gördüğünüz gibi Vectoring sayesinde VDSL2 hızları neredeyse 2 katına çıkmış. 100 metre mesafede VDSL2 90mbps civarı hız sunabiliyorken Vectoring sayesinde bu hız 160mbps civarına çıkıyor ve 500 metre mesafeye kadar da 100mbps hız sunabiliyor. 700 metrede VDSL2 40mbps civarı hız sunabilirken Vectoring sayesinde bu hız da 65mbps civarına çıkıyor."

    Turknet hizimizi kisitlayarak para tasarrufu yapiyor ispatlari

    Buradaki videoda animasyon şeklinde Vectoring'in nasıl çalıştığını gösteriyor:
    NetCologneyoutube
    Wie funktioniert Vectoring? Schnelles Internet auf dem Land durch NetCologne Glasfaserausbau
    https://www.youtube.com/watch?v=qrTm3mpWNxc




  • Bende sürekli modemi takip edenlerdenim.
    86 max değer 80 dip değer.
    Bunun arasında max hızım oynar durur bazen 82 bazen 84 gece genelde 86 olur.
    Hattım 75 e sabit durumda.
    Ping 5~7 ms down 70mbit civarı akşam 60 zor geçiyor :)
    F/P olarak memnunum max hızdaki dalgalanmanın sebebi buymuş iyiki bina da internete abanan kimseler yok olsa demek ki 50 leri zor görürdüm :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden olmazdı, ben 3 senedir turknet kullanıyorum, ilk defa 2 aydır oyunlarda hız düşmeleri yaşıyorum, haftada hiç değilse 2 defa hat kopuyor, turknet pişmanlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, bu konuda bir çok kez yerleşik operatör saha ekiplerini yönlendirdik. Ancak yapılan kontroller sonucunda iç tesisat bilgisi verilmiştir.

    İç tesisat kontrolü için ekip yönlendirebiliriz. Ancak 99 TL ücreti bulunuyor. İç tesisat kontrolü için gönderdiğimiz ekiplerin kontrolleri sonucunda iç tesisat'ta sorun yoksa sizden 99 TL ücreti almayacağız. Tekrar saha ekiplerine konuyu ileteceğiz. Eğer ki bu önerimizi onaylarsanız talebiniziwww.turk.net/oim sayfamızdan destek kaydı açarak iletebilirsiniz.
  • crossingover35 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, yaşadığınız sorunuwww.turk.net/oim sayfamızdan destek kaydı açarak iletmeniz durumunda teknik ekiplerimiz kontrol ederek bilgi verecektir.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Hikaye anlatmayın, 1 aydır 5 defa arıza kaydı bıraktım otomatik sekretere, (çağrı merkezinde bir muhatap bile yok, şuna tuşla buna tuşla, tamam arıza kaydı oluşturuldu.) , Sonuç var mı derseniz yok.
    Hala sorun devam ediyor. Muhatap yok , fatura otomatik ödemede ama hizmet sıfır.
    En yakın zamanda kablo TV internete geçeceğim. Sizide hertarafa kötülemeye devam edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30867797 nolu destek talebimde de belirttiğim gibi aynı sorunları ben de yaşıyorum. Hızım durup dururken apartmana yeni hatlar bağlandığında düşürüldü. 75 Mbit kullanıyordum. Ayrıca aylık 10 TL'de fazladan ödüyorum. Buna rağmen hızım 35Mbit'e düşürüldü. Bir alt hıza da düşürmüyorlar. Resmen dolandırıcılık.
  • Arkadaşa Katılıyorum. Türktelekom Vdsl paket Kullanıyordum Aldığım Min Hız 33MB İdi. Taahütüm Bitti Türknete Geçiş Yaptum Uıcuz Diyte 24ün Üstünü Göremiyorum Maalesef. Binada Cat 7 Cat6 Maalesef Eski Bir Ürün. Cat 7 Var. Bilgisayarım Kablo İler Bağlı Modeme Ama Türknet Çok Cahil bu Durumda.ç
  • Bu türk net ile alakalı değil bağlı olduğunuz türktelekom hattının data bölücü soketinin maksimum verdiği performans bu , bende 100mb kullanıyorum ama modeme gelen sinyal de 130 mb kaldıracak güçte , modem yazıyo , ama gel görki telekomun dandik dağıtıcısının switcinin gönderebildiği maksimum hız 79.999 mbps
    modemimdede aynen öyle yazıyor ondan dolayı 79.999 mbps diyor

    bu konu türk telekom ile alakalı

    el olarak sinyal kablolarını otnatırsan yada iyi bağlanmamışsa ara sıra sallanıyor yada biri çarpıyorsa sinyal kaliten düşer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 13 Şubat 2020; 21:18:47 >
  • Bu konuyu birebir bende yaşıyorum sorun tamamen alt yapının bakır kablo olması ve parazitlenme diğer hatların frekansından etkilenmesi kaynaklı, hatların halide malum tabi..

    100Mbps kullanıyordum şuan 63 mbps e kadar düştü. Bölgede VDSL kullanan aboneleri hızını yükselttikçe daha da düşüyor. Abonelerin bu durumuna Türk Telekom hiç bir çözüm bulmuyor bulmasına gerek dahi yok dslam teknolojisini düzenli olarak geliştirse hem böyle sorunlar kalkacak hemde daha üst hızların sunulması sağlanacak. Tabi bu konu da para olunca tüm derdi daha fazla para kazanmak olan kurumun işine gelmiyor.

    Sorunu TürkNet e yada sağlayıcıya yıkmak yersiz.. Fiber Fiber Fiber tüm sorunlara karşı tek çözüm.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    turk telekom evime gelip ankastreden modeme kadar olan kabloyu ve ankastraden onlarin kutusuna kadar giden kabloyu kontrol yapti ve bana herhangi bi ariza yada sikinti olmadigini soyledi ve sonradan size ic tesitat problemi soylemesi tuaf degilmi?
    onu gectim olcum yaptiginda o yuksek rakamlari gorupte bana oturdugum bolgede max 40mbit cekebilcegimi soylemesi biraz daha tuaf degilmi?
    hani oturdugum bolgede 40mbit hiz uzeri alamazsam foruma attigim resimler nereden geliyor
    o dediginiz ekip gelirse santraldaki muslugunu acabileceklermi oyle bi yetkileri varmi?

    ve bazi arkadaslar turk telekomun sorumlulugu yaziyor, dogru olabilir yanliz ben turknet in musterisiyim ve turk telekomun musterisi degilim.
    turknet turk telekomin musterisi

    Turknet hizimizi kisitlayarak para tasarrufu yapiyor ispatlari


    ben kendi isp ime sorunlarimi iletiyorsam ve bu sorunlar turktelekomu ilgilendiriyorsa, turknet de turktelekomun musterisi olduğu icin (turktelekom kablolarini kiraliyor sonucta turktelekomdan hizmet alip bize iletiyor) turknet bu sorunu turktelekom ile cozmeli. burda benim muhatabim turknet, turknetin muhatabi turktelekom.




  • Sizin için bu kadar büyük bir sorunsa TürkTelekom'a abone olun. Onlar hesap versin
  • crossingover35 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, aslında açtığınız tüm kayıtların takibini, kontrolünü sağlayan temsilcilerimiz bulunuyor. Ve sizin açtığınız tüm kayıtları kontrol ederek arka planda çözümlüyoruz. Ardından size bilgi veriyoruz.

    Ben bu konuda size yardımcı olmak isterim. Yaşadığınız sorunu GSM numaranız ile birlikte PM üzerinden benimle paylaşabilir misiniz?
  • ilkekaratas İ kullanıcısına yanıt
    Merhaba, yaşadığınız sorunun daha fazla uzamaması için ben ekiplerimize ilettim. Gelişme olduğunda sizinle iletişime geçeceğiz. Konuyu ayrıca takip edeceğim.
  • TheLoveDoctor kullanıcısına yanıt
    Merhaba, sorunu arkadaşlarımın kontrol edebilmesi içinwww.turk.net/oim sayfamızdan destek kaydı oluşturabilir misiniz?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.