Şimdi Ara

TÜVTURK Araç muayene istasyonları hakkında düşünceleriniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
72
Cevap
0
Favori
13.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bu konu ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilirmiyim?



  • ben aracını geçen ay muyaneneye sokmuş biri olarak anlatmaya çalışayım..


    herşeyden önce senelerdir derme çatma olan muayene istasyonları Tuvtürk sonrası oldukça modern hale gelmiş. dörtlüleri yak, şase numrarasına ve motor numarasına bak frene ve bas ve muayene bitti.. allahtan bu uyduruk sistem de artık tarih oldu..gerçekten de istasyonlarda muayeneye gideceklerin artık vergi dairelerinden borcu yoktur kağıdı almasına gerek kalmaması bir diğer yenilik ve gerekli bir olaydı.. benim gittiğim istasyon Aydın/Söke'de idi ve son derece modernlerdi.. fakat muayene istasyonunda pos makinesi yok.. bence bu bir eksiklik.. İstanbul gibi şehirlerde herkes çok şikayet ediyordu ama özetleyecek olursak aracın muayeneden geçmesi için gerekenler şu şekilde:


    1-egzost emisyon kartınız olacak ve bu testten başarılı olarak geçecek.emisyondan kalırsa araç bu ağır kusur sayılıyor ve muayene tekrarı gerekiyor.daha önce yoktu ama artık muayene istasyonlarında da bu test yapılıyor.

    2-araçlarda cam filmi asla kabul edilmiyor bu da muayeneden kalma sebebi ve ağır kusur.

    3-aracın fresn sistemi tamamen sorunsuz olmalı bu sistemde olabilecek bir sorun da ağır kusur sayılıyor.

    4-aracın emniyet kemerleri çalışır durumda olmalı.. hem öndeki hem arkadakiler..

    5-tekerlek diş derinliği 1.6 altında ise bu da ağır kusur sayılıyor.

    6-ruhsattaki ve araçtaki şasi no ve motor no birbirlerini tutmalı..

    7-araçta yangın söndürücü,ilk yardım seti olmalı bunların içinde 2 adet reflektör ve çekme halatı ve takoz da olmalı.

    8-araca standart dışı takılan herşey muayene istasyonları tarafından hoş karşılanmıyor ve bunları sökmeniz istenebiliyor.

    9-farlarınızın ve ön düzen ayarlarınızın tam olması da muayeneden kolayca geçmenizi sağlar..


    ben başarılı buldum ve muayene işlemim yarım saatte bitti ve de görevliler de son derece ilgili idi.. sorunsuz bir şekilde muayeneden geçtim ve yola devam ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 16 Aralık 2010; 23:02:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ben aracını geçen ay muyaneneye sokmuş biri olarak anlatmaya çalışayım..


    herşeyden önce senelerdir derme çatma olan muayene istasyonları Tuvtürk sonrası oldukça modern hale gelmiş. dörtlüleri yak, şase numrarasına ve motor numarasına bak frene ve bas ve muayene bitti.. allahtan bu uyduruk sistem de artık tarih oldu..gerçekten de istasyonlarda muayeneye gideceklerin artık vergi dairelerinden borcu yoktur kağıdı almasına gerek kalmaması bir diğer yenilik ve gerekli bir olaydı.. benim gittiğim istasyon Aydın/Söke'de idi ve son derece modernlerdi.. fakat muayene istasyonunda pos makinesi yok.. bence bu bir eksiklik.. İstanbul gibi şehirlerde herkes çok şikayet ediyordu ama özetleyecek olursak aracın muayeneden geçmesi için gerekenler şu şekilde:


    1-egzost emisyon kartınız olacak ve bu testten başarılı olarak geçecek.emisyondan kalırsa araç bu ağır kusur sayılıyor ve muayene tekrarı gerekiyor.daha önce yoktu ama artık muayene istasyonlarında da bu test yapılıyor.

    2-araçlarda cam filmi asla kabul edilmiyor bu da muayeneden kalma sebebi ve ağır kusur.

    3-aracın fresn sistemi tamamen sorunsuz olmalı bu sistemde olabilecek bir sorun da ağır kusur sayılıyor.

    4-aracın emniyet kemerleri çalışır durumda olmalı.. hem öndeki hem arkadakiler..

    5-tekerlek diş derinliği 1.6 altında ise bu da ağır kusur sayılıyor.

    6-ruhsattaki ve araçtaki şasi no ve motor no birbirlerini tutmalı..

    7-araçta yangın söndürücü,ilk yardım seti olmalı bunların içinde 2 adet reflektör ve çekme halatı ve takoz da olmalı.

    8-araca standart dışı takılan herşey muayene istasyonları tarafından hoş karşılanmıyor ve bunları sökmeniz istenebiliyor.

    9-farlarınızın ve ön düzen ayarlarınızın tam olması da muayeneden kolayca geçmenizi sağlar..


    ben başarılı buldum ve muayene işlemim yarım saatte bitti ve de görevliler de son derece ilgili idi.. sorunsuz bir şekilde muayeneden geçtim ve yola devam ettim.
    Güzel bir başlık.
    Ben henüz girmedim, hep denk geldi 1-2 ay kala arabayı değiştirip, muayenesi yeni araçlar almak nasip oldu.
    Aslında bu şekilde ömür boyu TÜVTürk görmeden araç kullanmak mümkün :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    Güzel bir başlık.
    Ben henüz girmedim, hep denk geldi 1-2 ay kala arabayı değiştirip, muayenesi yeni araçlar almak nasip oldu.
    Aslında bu şekilde ömür boyu TÜVTürk görmeden araç kullanmak mümkün :)

    Alıntıları Göster
    sayın ozbak,


    bu işler bütçe meselesi sonuçta.. eğer imkan varsa bir arabayı 1-2 sene kullanıp elden çıkarmak iyidir.ama Türkiyede bu biraz zor ziraz çoğu insanın bütçesi böyle birşeye imkan vermez.ancak ve ancak Amerikadaki gibi bir leasing sistemi gelirse belki dediğiniz mümkün olabilir.. ama elbette gelirler de aynı şekilde artmak kaydı ile.. yani özetle bize biraz uzak bir konu bu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    sayın ozbak,
    bu işler bütçe meselesi sonuçta.. eğer imkan varsa bir arabayı 1-2 sene kullanıp elden çıkarmak iyidir.ama Türkiyede bu biraz zor ziraz çoğu insanın bütçesi böyle birşeye imkan vermez.ancak ve ancak Amerikadaki gibi bir leasing sistemi gelirse belki dediğiniz mümkün olabilir.. ama elbette gelirler de aynı şekilde artmak kaydı ile.. yani özetle bize biraz uzak bir konu bu..


    Yok ben sıfır araç almıyorum, özel bir al-sat merakım da yok. denk geldi fırsat oldu, önceki 7 yaşında piyasa fiyatının çok altındaydı, talibi çoktu kura ile çıktı bize de öyle aldık hatta şirketten. şimdiki 3 yaşında dizel 25,000 km kullanılmıştı. otoeksperden 1 yıl garantili aldım 2. eli.
    12,000-17,000 lira fiyatlı arabalar bunlar :) aldığımda hep yeni muayene yaptırılmışlardı.
    Bunlardan üç önceki aracımı en son TÜVTürkler yokken muayene yaptırmıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın ozbak,


    bu işler bütçe meselesi sonuçta.. eğer imkan varsa bir arabayı 1-2 sene kullanıp elden çıkarmak iyidir.ama Türkiyede bu biraz zor ziraz çoğu insanın bütçesi böyle birşeye imkan vermez.ancak ve ancak Amerikadaki gibi bir leasing sistemi gelirse belki dediğiniz mümkün olabilir.. ama elbette gelirler de aynı şekilde artmak kaydı ile.. yani özetle bize biraz uzak bir konu bu..

    Alıntıları Göster
    Daha önce de araçlarımız muayeneye gitti ama ilk defa kendi aracımı Eylül-2010'da götürdüm kendim ve hüsranla karşılaştım.

    İlgi;alâka sıfır adamlarda.Onu geç;zaten genelde trafik takipçilerin it-kopuk-berduş elemanları getirmiş çoğu arabayı;hâliyle onlar da baştan savma iş yapıyordu.Adamlar da nasılsa araç sahipleri başında yok diye kendi kendilerine binip;istediği gibi sokup-çıkartıyorlar arabayı..

    Sıra benim arabaya geldi.Neyse bindi birisi;içeriye götürdü;tabi benim girmem yasak.Farlarını filan açıp ederken;arabanın içinde double din vardı;onu filan açtı;sesi yükseltti epey.O vaziyette abartmıyorum 1-1.5 dk. durdu araba içeride.Sesimi çıkarmadım;bitse de gitsem diye..Ama en son safha(artık ne ise) da bittiğinde başka bir eleman bindi;arabayı bir kaldırışı vardı;sanki drag yapıyormuş gibi patinaj patinaj kaldırdı..Bizim lastiklerinde izleri çıktı oraya..

    Gittim yukarıya;müdürlerini çağırttırdım.Bu izleri elemanınız yaptı dedim.İnan(a)madı güya.Çağırın soralım dedim.Çağırdı;dedi sen mi yaptın;o da cevap verdi;ayaklarım 44 numara ya beyefendi;o yüzden tam ayıramadım debriyajı;o yüzden oldu diye pişkin pişkin konuşuyor.Sizi şikayet edeceğim;hakkınızda da dava açacağım vs. karıştırdım ortalığı biraz;müdür ondan sonra hemen işte gelin efendim;kusura bakmayın;bi çayımızı için vs. demeye başladı ben öyle konuşunca.Gerek yok dedim;ama sizin de nasıl iş yaptığınızı gördük;insanların arabasına verdiğiniz değer ortada.Demek ki sahibi başında olmayan her araca bu şekilde davranılıyor dedim.Bunu da gerekli mercilere ileteceğim dedim.Siz bilirsiniz dedi;ayrıldım oradan..

    Sonuç olarak ondan sonra şikayet etmedim ama edeceğim TUV'e.Nasılsa fatura duruyor daha torpidoda..

    Sözün özü;aracın sahibi başında yoksa arabaya bildiğin eşek muamelesi yapıyorlar orada.Eminim tüm Türkiye'deki çağdaş(!) TUVTURK istasyonlarında da bu durum aynıdır..

    Zaten hangi işimiz doğru ki araç muayene tam olsun.Alel acele yapılan bir özelleştirme sonrasında Doğuş dahil birilerinin cebi doldu;hepsi o..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    sayın ozbak,
    bu işler bütçe meselesi sonuçta.. eğer imkan varsa bir arabayı 1-2 sene kullanıp elden çıkarmak iyidir.ama Türkiyede bu biraz zor ziraz çoğu insanın bütçesi böyle birşeye imkan vermez.ancak ve ancak Amerikadaki gibi bir leasing sistemi gelirse belki dediğiniz mümkün olabilir.. ama elbette gelirler de aynı şekilde artmak kaydı ile.. yani özetle bize biraz uzak bir konu bu..


    Yok ben sıfır araç almıyorum, özel bir al-sat merakım da yok. denk geldi fırsat oldu, önceki 7 yaşında piyasa fiyatının çok altındaydı, talibi çoktu kura ile çıktı bize de öyle aldık hatta şirketten. şimdiki 3 yaşında dizel 25,000 km kullanılmıştı. otoeksperden 1 yıl garantili aldım 2. eli.
    12,000-17,000 lira fiyatlı arabalar bunlar :) aldığımda hep yeni muayene yaptırılmışlardı.
    Bunlardan üç önceki aracımı en son TÜVTürkler yokken muayene yaptırmıştım.

    Alıntıları Göster
    anladım sayın ozbak,



    şansınız varmış böyle bir imkan elinize geçmiş iyi de olmuş.. fakat benim anlamadığım bu ülkede şudur.. gazeteler,tv,internet her yere araç ilanları ile ve reklam ile kampanyaları ile dolu.. iki marka var ki mercedes ve bmw.. mercedes diyor ki ayda 1499 tl ye 36 ay vade ile mercedes.. bu 50,000 kredi kullanılması ile ilgili.. bmw is 1800 euroya gene 40 veya 60 ay vade ile araç satmak için ilanları veriyor.. düşünüyorum da 36 ay boyunca 1499 tl ödeyeceğim ve bu aracı sokağa bırakacağım.. insanın uykusu kaçar yahu.. bize aylık maliyeti ve külfeti bir yana bir de huzursuzluk.. çoğu insanın 600 tl ile geçindiği bir ülkede sanki bu şekilde araç alırsam birilerinin hakkını yiyecekmişim hissine kapılıyorum.. bence bu kadar tüketim toplumu olmak hiç hayra alamet değil..


    ayda 3 veya daha fazla 100 tllik benzin al bilmem ne kadar bonus kazan


    marketten her 150 ve üstü tl alışverişinize bilmem ne kadar puan..


    biz nasıl kendimizde bu kadar harcama yapacak hak görüyoruz? böyle bir zihniyet olmaz.. ne üretiyoruz ve ülke genelindeki üretime katkı ne orandaki bu kadar paralar harcıyoruz? bence bu gidiş gidiş değildir.. bence insanlar mümkün olduğunca taksit ve kredisiz harcama yapmalı, alacakları araçlarda 50 bin tllerin üzerinde de olmamalı.. sonuçta sokağa bıracak çoğu kişi bunları ve başlarına mutlaka birşey gelecek.. ödenecek vergilerden bahsetmedim bile..


    yani ben bu gidişattan çok rahatsızım.. saknın eleştirim size sanmayın söz meclisten dışarı..


    iyi akşamlar dilerim..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    anladım sayın ozbak,



    şansınız varmış böyle bir imkan elinize geçmiş iyi de olmuş.. fakat benim anlamadığım bu ülkede şudur.. gazeteler,tv,internet her yere araç ilanları ile ve reklam ile kampanyaları ile dolu.. iki marka var ki mercedes ve bmw.. mercedes diyor ki ayda 1499 tl ye 36 ay vade ile mercedes.. bu 50,000 kredi kullanılması ile ilgili.. bmw is 1800 euroya gene 40 veya 60 ay vade ile araç satmak için ilanları veriyor.. düşünüyorum da 36 ay boyunca 1499 tl ödeyeceğim ve bu aracı sokağa bırakacağım.. insanın uykusu kaçar yahu.. bize aylık maliyeti ve külfeti bir yana bir de huzursuzluk.. çoğu insanın 600 tl ile geçindiği bir ülkede sanki bu şekilde araç alırsam birilerinin hakkını yiyecekmişim hissine kapılıyorum.. bence bu kadar tüketim toplumu olmak hiç hayra alamet değil..


    ayda 3 veya daha fazla 100 tllik benzin al bilmem ne kadar bonus kazan


    marketten her 150 ve üstü tl alışverişinize bilmem ne kadar puan..


    biz nasıl kendimizde bu kadar harcama yapacak hak görüyoruz? böyle bir zihniyet olmaz.. ne üretiyoruz ve ülke genelindeki üretime katkı ne orandaki bu kadar paralar harcıyoruz? bence bu gidiş gidiş değildir.. bence insanlar mümkün olduğunca taksit ve kredisiz harcama yapmalı, alacakları araçlarda 50 bin tllerin üzerinde de olmamalı.. sonuçta sokağa bıracak çoğu kişi bunları ve başlarına mutlaka birşey gelecek.. ödenecek vergilerden bahsetmedim bile..


    yani ben bu gidişattan çok rahatsızım.. saknın eleştirim size sanmayın söz meclisten dışarı..


    iyi akşamlar dilerim..

    Alıntıları Göster
    ben 3 kez bu istasyonlarda muayeneden geçtim
    ilkı tam 2 yıl evveldi ve gerçekten çok sıkıyorlardı
    dıer 2 sıde bu yıl girdim hepsinden geçtim sadece 1 de bır kaç prüz çıktı ama hallettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    anladım sayın ozbak,



    şansınız varmış böyle bir imkan elinize geçmiş iyi de olmuş.. fakat benim anlamadığım bu ülkede şudur.. gazeteler,tv,internet her yere araç ilanları ile ve reklam ile kampanyaları ile dolu.. iki marka var ki mercedes ve bmw.. mercedes diyor ki ayda 1499 tl ye 36 ay vade ile mercedes.. bu 50,000 kredi kullanılması ile ilgili.. bmw is 1800 euroya gene 40 veya 60 ay vade ile araç satmak için ilanları veriyor.. düşünüyorum da 36 ay boyunca 1499 tl ödeyeceğim ve bu aracı sokağa bırakacağım.. insanın uykusu kaçar yahu.. bize aylık maliyeti ve külfeti bir yana bir de huzursuzluk.. çoğu insanın 600 tl ile geçindiği bir ülkede sanki bu şekilde araç alırsam birilerinin hakkını yiyecekmişim hissine kapılıyorum.. bence bu kadar tüketim toplumu olmak hiç hayra alamet değil..


    ayda 3 veya daha fazla 100 tllik benzin al bilmem ne kadar bonus kazan


    marketten her 150 ve üstü tl alışverişinize bilmem ne kadar puan..


    biz nasıl kendimizde bu kadar harcama yapacak hak görüyoruz? böyle bir zihniyet olmaz.. ne üretiyoruz ve ülke genelindeki üretime katkı ne orandaki bu kadar paralar harcıyoruz? bence bu gidiş gidiş değildir.. bence insanlar mümkün olduğunca taksit ve kredisiz harcama yapmalı, alacakları araçlarda 50 bin tllerin üzerinde de olmamalı.. sonuçta sokağa bıracak çoğu kişi bunları ve başlarına mutlaka birşey gelecek.. ödenecek vergilerden bahsetmedim bile..


    yani ben bu gidişattan çok rahatsızım.. saknın eleştirim size sanmayın söz meclisten dışarı..


    iyi akşamlar dilerim..

    Alıntıları Göster
    Son 7 ayda Ankara ivedik deki istasyona 4 araç götürdüm. Senli benli konuşuyorlar Havalı saçma hafif abuk tavırları var Hayatımda bi ... beceremedim ama sonunda buraya kapağı attım. Hepiniz muhtaçsınız ulen bana der gibi dolaşıyolar. Zaten şu bir gerçek; Cahil (okumamış demiyorum asssla, okumuş cahil de var yığınla) adamın eline küçük bi yetki ver bak nooluyo. Kendini kral sananlar mı dersin, müdür havalarına girenler mi daha neleeer neler. Devlet dairelerinde de çok vardır malesef




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    Sözün özü;aracın sahibi başında yoksa arabaya bildiğin eşek muamelesi yapıyorlar orada.Eminim tüm Türkiye'deki çağdaş(!) TUVTURK istasyonlarında da bu durum aynıdır..

    Zaten hangi işimiz doğru ki araç muayene tam olsun.Alel acele yapılan bir özelleştirme sonrasında Doğuş dahil birilerinin cebi doldu;hepsi o..


    Katılmıyorum. Sırf bir tane laubali istasyona denk geldiniz diye diğerlerini de kötülemeniz doğru değil. Ben de arabamı TUVTURK Haramidere istasyonuna gönderdim. Adamlar o kadar dikkatli ki, arabanın altında avuç kadar çürümüş yer var diye geçirmediler muayeneden. Yaptırdım. Öyle geçirdiler. 1992 model Broadway arabaya 850 TL masraf yaptırdılar.

    İşini titizlikle yapanları tenzih ediyouz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    Sözün özü;aracın sahibi başında yoksa arabaya bildiğin eşek muamelesi yapıyorlar orada.Eminim tüm Türkiye'deki çağdaş(!) TUVTURK istasyonlarında da bu durum aynıdır..

    Zaten hangi işimiz doğru ki araç muayene tam olsun.Alel acele yapılan bir özelleştirme sonrasında Doğuş dahil birilerinin cebi doldu;hepsi o..


    Katılmıyorum. Sırf bir tane laubali istasyona denk geldiniz diye diğerlerini de kötülemeniz doğru değil. Ben de arabamı TUVTURK Haramidere istasyonuna gönderdim. Adamlar o kadar dikkatli ki, arabanın altında avuç kadar çürümüş yer var diye geçirmediler muayeneden. Yaptırdım. Öyle geçirdiler. 1992 model Broadway arabaya 850 TL masraf yaptırdılar.

    İşini titizlikle yapanları tenzih ediyouz.

    Alıntıları Göster
    En azından adam gibi aracın bakılması gereken yerlerine bakıyorlar. Altına inip kırık çürük kopuk bir şeyler varmı onlara bile bakıyorlarki bu çok iyi.

    Bu arada bilginiz olsun aracınız hafif kusurlu dahi olsa satışını yapamıyorsunuz. Noter Satışını yapabilirsiniz ama trafikten Ruhsatı alamazsınız unutmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    En azından adam gibi aracın bakılması gereken yerlerine bakıyorlar. Altına inip kırık çürük kopuk bir şeyler varmı onlara bile bakıyorlarki bu çok iyi.

    Bu arada bilginiz olsun aracınız hafif kusurlu dahi olsa satışını yapamıyorsunuz. Noter Satışını yapabilirsiniz ama trafikten Ruhsatı alamazsınız unutmayın.




    Nasıl yani. Ne alaka. Ben sattım. Hem de 4 hafif kusurlu idi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    En azından adam gibi aracın bakılması gereken yerlerine bakıyorlar. Altına inip kırık çürük kopuk bir şeyler varmı onlara bile bakıyorlarki bu çok iyi.

    Bu arada bilginiz olsun aracınız hafif kusurlu dahi olsa satışını yapamıyorsunuz. Noter Satışını yapabilirsiniz ama trafikten Ruhsatı alamazsınız unutmayın.




    Nasıl yani. Ne alaka. Ben sattım. Hem de 4 hafif kusurlu idi.

    Alıntıları Göster
    Kasım ayına kadar oluyurmuş, ama kasımdan itibaren yasaklanmış. Ben 2 hafta once aldım ve TUV de araca hafif kusur verilmiş(camlarda film olduğu için) Trafik ruhsat vermedi 6 ay once TUV'e girmiş araca tekrar 120tl bayılarak muayeneye sokmak zorunda kaldım oradan biliyorum. Memurun ve TUV dediği artık hafif kusurlu araçlarında satışının yapılamadığı.

    TUV merkezi sisteme işliyor aracınızı ve Trafik bu bilgisayardan basıyor ruhsatı. Kusur varsa bilgisayar yeni ruhsatı basmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Kasım ayına kadar oluyurmuş, ama kasımdan itibaren yasaklanmış. Ben 2 hafta once aldım ve TUV de araca hafif kusur verilmiş(camlarda film olduğu için) Trafik ruhsat vermedi 6 ay once TUV'e girmiş araca tekrar 120tl bayılarak muayeneye sokmak zorunda kaldım oradan biliyorum. Memurun ve TUV dediği artık hafif kusurlu araçlarında satışının yapılamadığı.

    TUV merkezi sisteme işliyor aracınızı ve Trafik bu bilgisayardan basıyor ruhsatı. Kusur varsa bilgisayar yeni ruhsatı basmıyor.




    Anladım. Ama çok saçma birşey olmuş bu. Aynı zamanda da alıcıyı koruyor eğer gerçek ise.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Kasım ayına kadar oluyurmuş, ama kasımdan itibaren yasaklanmış. Ben 2 hafta once aldım ve TUV de araca hafif kusur verilmiş(camlarda film olduğu için) Trafik ruhsat vermedi 6 ay once TUV'e girmiş araca tekrar 120tl bayılarak muayeneye sokmak zorunda kaldım oradan biliyorum. Memurun ve TUV dediği artık hafif kusurlu araçlarında satışının yapılamadığı.

    TUV merkezi sisteme işliyor aracınızı ve Trafik bu bilgisayardan basıyor ruhsatı. Kusur varsa bilgisayar yeni ruhsatı basmıyor.




    Anladım. Ama çok saçma birşey olmuş bu. Aynı zamanda da alıcıyı koruyor eğer gerçek ise.

    Alıntıları Göster
    Aslında alıcıyı değil satıcıyı koruyor. Satıcı Noterden satışı yapıyor ve bütün mesuliyeti kalkıyor. Alıcı ruhsatı çıkartmak için trafiğe gittiğinde olay patlıyor, Eğer bilgisayarda bir sıkıntı varsa ruhsatı üzerinize alamıyorsunuz ve hatayı düzeltmek sorumluluğu alıcıya ait uğraş dur yani.

    Atıyorum arcınız dizel ve ruhsatta daha önce yanlışlıkla benzinli işaretlenmiş işte o zaman hapı yuttunuz. Ruhsattaki yanlış bilgiyi düzeltmek sorumluluğu artık sizin çünkü satıcı noterden satışı yapıp mesuliyetten kurtulmuş oluyor daha önce yapılmış bir yanlışı düzeltmek artık sizin göreviniz. Trafikte böyle bir olaya şahit oldum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ben aracını geçen ay muyaneneye sokmuş biri olarak anlatmaya çalışayım..


    herşeyden önce senelerdir derme çatma olan muayene istasyonları Tuvtürk sonrası oldukça modern hale gelmiş. dörtlüleri yak, şase numrarasına ve motor numarasına bak frene ve bas ve muayene bitti.. allahtan bu uyduruk sistem de artık tarih oldu..gerçekten de istasyonlarda muayeneye gideceklerin artık vergi dairelerinden borcu yoktur kağıdı almasına gerek kalmaması bir diğer yenilik ve gerekli bir olaydı.. benim gittiğim istasyon Aydın/Söke'de idi ve son derece modernlerdi.. fakat muayene istasyonunda pos makinesi yok.. bence bu bir eksiklik.. İstanbul gibi şehirlerde herkes çok şikayet ediyordu ama özetleyecek olursak aracın muayeneden geçmesi için gerekenler şu şekilde:


    1-egzost emisyon kartınız olacak ve bu testten başarılı olarak geçecek.emisyondan kalırsa araç bu ağır kusur sayılıyor ve muayene tekrarı gerekiyor.daha önce yoktu ama artık muayene istasyonlarında da bu test yapılıyor.

    2-araçlarda cam filmi asla kabul edilmiyor bu da muayeneden kalma sebebi ve ağır kusur.

    3-aracın fresn sistemi tamamen sorunsuz olmalı bu sistemde olabilecek bir sorun da ağır kusur sayılıyor.

    4-aracın emniyet kemerleri çalışır durumda olmalı.. hem öndeki hem arkadakiler..

    5-tekerlek diş derinliği 1.6 altında ise bu da ağır kusur sayılıyor.

    6-ruhsattaki ve araçtaki şasi no ve motor no birbirlerini tutmalı..

    7-araçta yangın söndürücü,ilk yardım seti olmalı bunların içinde 2 adet reflektör ve çekme halatı ve takoz da olmalı.

    8-araca standart dışı takılan herşey muayene istasyonları tarafından hoş karşılanmıyor ve bunları sökmeniz istenebiliyor.

    9-farlarınızın ve ön düzen ayarlarınızın tam olması da muayeneden kolayca geçmenizi sağlar..


    ben başarılı buldum ve muayene işlemim yarım saatte bitti ve de görevliler de son derece ilgili idi.. sorunsuz bir şekilde muayeneden geçtim ve yola devam ettim.


    Daha dün araç muayanesi yaptırdım Pendik istasyonda. Cam filmi Hafif kusur, Sonradan takılan mavi ampüller hafif kusur bile değil tam geçti. Sağ sis lambasının yönü hatalı hafif kusur, egzost paslı hafif kusur. Yani demek oluyorki Cam filmli ve sonradan takılan mavi ampüller ile araç muayaneden geçiyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ben aracını geçen ay muyaneneye sokmuş biri olarak anlatmaya çalışayım..


    herşeyden önce senelerdir derme çatma olan muayene istasyonları Tuvtürk sonrası oldukça modern hale gelmiş. dörtlüleri yak, şase numrarasına ve motor numarasına bak frene ve bas ve muayene bitti.. allahtan bu uyduruk sistem de artık tarih oldu..gerçekten de istasyonlarda muayeneye gideceklerin artık vergi dairelerinden borcu yoktur kağıdı almasına gerek kalmaması bir diğer yenilik ve gerekli bir olaydı.. benim gittiğim istasyon Aydın/Söke'de idi ve son derece modernlerdi.. fakat muayene istasyonunda pos makinesi yok.. bence bu bir eksiklik.. İstanbul gibi şehirlerde herkes çok şikayet ediyordu ama özetleyecek olursak aracın muayeneden geçmesi için gerekenler şu şekilde:


    1-egzost emisyon kartınız olacak ve bu testten başarılı olarak geçecek.emisyondan kalırsa araç bu ağır kusur sayılıyor ve muayene tekrarı gerekiyor.daha önce yoktu ama artık muayene istasyonlarında da bu test yapılıyor.

    2-araçlarda cam filmi asla kabul edilmiyor bu da muayeneden kalma sebebi ve ağır kusur.

    3-aracın fresn sistemi tamamen sorunsuz olmalı bu sistemde olabilecek bir sorun da ağır kusur sayılıyor.

    4-aracın emniyet kemerleri çalışır durumda olmalı.. hem öndeki hem arkadakiler..

    5-tekerlek diş derinliği 1.6 altında ise bu da ağır kusur sayılıyor.

    6-ruhsattaki ve araçtaki şasi no ve motor no birbirlerini tutmalı..

    7-araçta yangın söndürücü,ilk yardım seti olmalı bunların içinde 2 adet reflektör ve çekme halatı ve takoz da olmalı.

    8-araca standart dışı takılan herşey muayene istasyonları tarafından hoş karşılanmıyor ve bunları sökmeniz istenebiliyor.

    9-farlarınızın ve ön düzen ayarlarınızın tam olması da muayeneden kolayca geçmenizi sağlar..


    ben başarılı buldum ve muayene işlemim yarım saatte bitti ve de görevliler de son derece ilgili idi.. sorunsuz bir şekilde muayeneden geçtim ve yola devam ettim.


    Daha dün araç muayanesi yaptırdım Pendik istasyonda. Cam filmi Hafif kusur, Sonradan takılan mavi ampüller hafif kusur bile değil tam geçti. Sağ sis lambasının yönü hatalı hafif kusur, egzost paslı hafif kusur. Yani demek oluyorki Cam filmli ve sonradan takılan mavi ampüller ile araç muayaneden geçiyor :)




    Dostum hafif kusurla araç muayeneden gecer, fakat polisin hafif kusura ceza yazma yetkisi var :) arabayı bile ceker. ayrıca hafif kusuru olan aracı bir başkası üstüne alamaz.

    Bilginize.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Styric

    quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ben aracını geçen ay muyaneneye sokmuş biri olarak anlatmaya çalışayım..


    herşeyden önce senelerdir derme çatma olan muayene istasyonları Tuvtürk sonrası oldukça modern hale gelmiş. dörtlüleri yak, şase numrarasına ve motor numarasına bak frene ve bas ve muayene bitti.. allahtan bu uyduruk sistem de artık tarih oldu..gerçekten de istasyonlarda muayeneye gideceklerin artık vergi dairelerinden borcu yoktur kağıdı almasına gerek kalmaması bir diğer yenilik ve gerekli bir olaydı.. benim gittiğim istasyon Aydın/Söke'de idi ve son derece modernlerdi.. fakat muayene istasyonunda pos makinesi yok.. bence bu bir eksiklik.. İstanbul gibi şehirlerde herkes çok şikayet ediyordu ama özetleyecek olursak aracın muayeneden geçmesi için gerekenler şu şekilde:


    1-egzost emisyon kartınız olacak ve bu testten başarılı olarak geçecek.emisyondan kalırsa araç bu ağır kusur sayılıyor ve muayene tekrarı gerekiyor.daha önce yoktu ama artık muayene istasyonlarında da bu test yapılıyor.

    2-araçlarda cam filmi asla kabul edilmiyor bu da muayeneden kalma sebebi ve ağır kusur.

    3-aracın fresn sistemi tamamen sorunsuz olmalı bu sistemde olabilecek bir sorun da ağır kusur sayılıyor.

    4-aracın emniyet kemerleri çalışır durumda olmalı.. hem öndeki hem arkadakiler..

    5-tekerlek diş derinliği 1.6 altında ise bu da ağır kusur sayılıyor.

    6-ruhsattaki ve araçtaki şasi no ve motor no birbirlerini tutmalı..

    7-araçta yangın söndürücü,ilk yardım seti olmalı bunların içinde 2 adet reflektör ve çekme halatı ve takoz da olmalı.

    8-araca standart dışı takılan herşey muayene istasyonları tarafından hoş karşılanmıyor ve bunları sökmeniz istenebiliyor.

    9-farlarınızın ve ön düzen ayarlarınızın tam olması da muayeneden kolayca geçmenizi sağlar..


    ben başarılı buldum ve muayene işlemim yarım saatte bitti ve de görevliler de son derece ilgili idi.. sorunsuz bir şekilde muayeneden geçtim ve yola devam ettim.


    Daha dün araç muayanesi yaptırdım Pendik istasyonda. Cam filmi Hafif kusur, Sonradan takılan mavi ampüller hafif kusur bile değil tam geçti. Sağ sis lambasının yönü hatalı hafif kusur, egzost paslı hafif kusur. Yani demek oluyorki Cam filmli ve sonradan takılan mavi ampüller ile araç muayaneden geçiyor :)




    Dostum hafif kusurla araç muayeneden gecer, fakat polisin hafif kusura ceza yazma yetkisi var :) arabayı bile ceker. ayrıca hafif kusuru olan aracı bir başkası üstüne alamaz.

    Bilginize.

    Alıntıları Göster
    haziran da ankara gölbaşı istasyonunda yaptırdım.

    araçlara dikkat sıfır, öküz koysan direksiyona daha nazik kullanırdı.
    arabadan anlama sıfır, fren ve park lambalarını birbirinden ayıramayıp birde utanmadan gelip sordular hangisi vs. diye

    uzman dedikleri adamları ordan burdan toplamışlar sanırım. 2 tanesi bir araya gelip park lambasını bulamayınca, arka silecekten su fışkırtmayı beceremeyince bende öyle bir kanı oluştu nedense.

    güvenlik çok ilgiliydi yalnız, gayet efendi terbiyeli çocuklardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    haziran da ankara gölbaşı istasyonunda yaptırdım.

    araçlara dikkat sıfır, öküz koysan direksiyona daha nazik kullanırdı.
    arabadan anlama sıfır, fren ve park lambalarını birbirinden ayıramayıp birde utanmadan gelip sordular hangisi vs. diye

    uzman dedikleri adamları ordan burdan toplamışlar sanırım. 2 tanesi bir araya gelip park lambasını bulamayınca, arka silecekten su fışkırtmayı beceremeyince bende öyle bir kanı oluştu nedense.

    güvenlik çok ilgiliydi yalnız, gayet efendi terbiyeli çocuklardı.

    Alıntıları Göster
    her sene gidiyorum bu istasyonlara
    gerçekten aracınızı tüm detayları ile inceleyip bakıyorlar ve raporluyorlar
    trafiğe çıkmanız gerektirdiği tipte.önceki halinide hatırlıyorum araç hiç istasyona gitmeden hallediyorlardı.

    şimdi bir çoğu bu durumdan muzdarip, çelişen uygulamalar olsada film olayı gibi

    bu onların suçu değil trafik kanunlarının muayenedekilerle örtüşmemesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Styric


    quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ben aracını geçen ay muyaneneye sokmuş biri olarak anlatmaya çalışayım..


    herşeyden önce senelerdir derme çatma olan muayene istasyonları Tuvtürk sonrası oldukça modern hale gelmiş. dörtlüleri yak, şase numrarasına ve motor numarasına bak frene ve bas ve muayene bitti.. allahtan bu uyduruk sistem de artık tarih oldu..gerçekten de istasyonlarda muayeneye gideceklerin artık vergi dairelerinden borcu yoktur kağıdı almasına gerek kalmaması bir diğer yenilik ve gerekli bir olaydı.. benim gittiğim istasyon Aydın/Söke'de idi ve son derece modernlerdi.. fakat muayene istasyonunda pos makinesi yok.. bence bu bir eksiklik.. İstanbul gibi şehirlerde herkes çok şikayet ediyordu ama özetleyecek olursak aracın muayeneden geçmesi için gerekenler şu şekilde:


    1-egzost emisyon kartınız olacak ve bu testten başarılı olarak geçecek.emisyondan kalırsa araç bu ağır kusur sayılıyor ve muayene tekrarı gerekiyor.daha önce yoktu ama artık muayene istasyonlarında da bu test yapılıyor.

    2-araçlarda cam filmi asla kabul edilmiyor bu da muayeneden kalma sebebi ve ağır kusur.

    3-aracın fresn sistemi tamamen sorunsuz olmalı bu sistemde olabilecek bir sorun da ağır kusur sayılıyor.

    4-aracın emniyet kemerleri çalışır durumda olmalı.. hem öndeki hem arkadakiler..

    5-tekerlek diş derinliği 1.6 altında ise bu da ağır kusur sayılıyor.

    6-ruhsattaki ve araçtaki şasi no ve motor no birbirlerini tutmalı..

    7-araçta yangın söndürücü,ilk yardım seti olmalı bunların içinde 2 adet reflektör ve çekme halatı ve takoz da olmalı.

    8-araca standart dışı takılan herşey muayene istasyonları tarafından hoş karşılanmıyor ve bunları sökmeniz istenebiliyor.

    9-farlarınızın ve ön düzen ayarlarınızın tam olması da muayeneden kolayca geçmenizi sağlar..


    ben başarılı buldum ve muayene işlemim yarım saatte bitti ve de görevliler de son derece ilgili idi.. sorunsuz bir şekilde muayeneden geçtim ve yola devam ettim.


    Daha dün araç muayanesi yaptırdım Pendik istasyonda. Cam filmi Hafif kusur, Sonradan takılan mavi ampüller hafif kusur bile değil tam geçti. Sağ sis lambasının yönü hatalı hafif kusur, egzost paslı hafif kusur. Yani demek oluyorki Cam filmli ve sonradan takılan mavi ampüller ile araç muayaneden geçiyor :)




    Dostum hafif kusurla araç muayeneden gecer, fakat polisin hafif kusura ceza yazma yetkisi var :) arabayı bile ceker. ayrıca hafif kusuru olan aracı bir başkası üstüne alamaz.

    Bilginize.


    Polisin ceza yazma yetkisi olduğunu biliyorum da, hafif kusuru olan araç satılamaz diye bişi yok. Alım-satım yapıyorum.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.