Bildirim
uçakta 110v 400 hz
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
arkadaş 400 Hz diyor hocam. Çok fark var arada gerçi SMPS de girişte doğrultuyor AC yi ama.. -
uçakta 110 vo ac elektrik tamam da 400 Hz ne demek onu anlamadım. :( :( -
smps li bir adaptörün sorun çıkarmaması lazım ama trafolu herhangi bir alet kullanma girdap akımı kayıplarından yanar -
-elektronik invertör kullanılabilir ancak elektrikli gırgır için oldukça yüksek maliyet çıkabilir bu durumda.. onun dışında biraz programlama mantığı kullanılırsa frekans, pwm mantığıyla düşürülebilir..
-220v generatöre gerekli devirde çalışan 115v 400hzlik motor bağlanırsa mekanik yoldan da elde edilebilir uygun voltaj..
-uçakta ayrıca 24-28v dc de var oradan elektronik dc to dc dönüştürmek daha da kolay..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necoinside -- 30 Haziran 2011; 12:49:52 > -
Gır-gır denilen alet büyük ihtimalle üniversal motordur, bu durumda gırgırı doğru akımlada çalıştırabilirsiniz. -
Uçak motorlarının 110 v. 400 hz. de çalıştığını biliyordum da, uçak içindeki prizlerin de aynı olduğunu bilmiyordum.
Eskiden traktörün arkasında çekilen bir jeneratörle uçak motorları çalıştırılırdı. Atatürk Havalimanında iç hatlardaki uçağa giriş körüklerin yanına giriş 380 v. 50 hz. çıkışı ise 110 v. 400 hz. olan trafolar konuldu. Uçaklar bu trafodan çıkan elektrikle çalıştırılıyor.
1983 yılında bu trafoların besleme hattını ve montajını ben yapmıştım. Hey gidi günler, aradan 28 yıl geçmiş. -
uçak motorları 110v 400hz de çalışmaz, generatörleri(idg) bu voltajı üretir.. ancak uçak motorunu çalıştırmak için havaya, havayı üretmek için apu(yardımcı güç ünite şeklinde daha ufak bi motor)ya ihtiyaç vardır ve apunun marş motoru 24vdc ile çalışır.. -
Sayın necoinside.
Açıklamalarınız için teşekkürler. Yalnız benim hatırladığım kadarıyla körüklerin yanına konulan panolar italyadan ithal edilmiş panolar ve üzerinde 110 v. 400 hz. yazdığıydı. Panodan çıkan fleksi kablolar körüğün yanından mafsallı borular içinde körük ucuna kadar gidiyordu ve ucundaki büyük bir fişi pilot kabininin hemen yanındaki prize takıp, şalteri açarak uçağa enerji veriliyordu.
Bütün bunların yanısıra verilen elektrik içerde 24 vdc. ye çevriliyorsa bilemem. -
uçakta genel sistem için evet 110v 400hz kullanılıyor doğru, benim demek istediğim motorlara böyle bi enerji gerekmediği.. içeride tr unitler 3faz ac 110v 400hz elektriği 28v dc ye çevirir ve bu da hali hazırda var olan 24v luk aküyü şarj eder yani direk apu yu beslemez.. motor çalışması için(akü boş olup şarj olması gerekmediği sürece) kesinlikle external powera ihtiyaç yoktur, kullanıldığında da yine dolaylı yoldur yani şarj edilmiş akü ile anca çalıştırılabilir.. normal bi yolcu uçağının apu dc motoru tek start denemesinde 500ampere kadar anlık akım çekebilir ki bunu dönüştürücüler karşılayamaz sadece dolu akü bu işi gerçekleştirebilir ve zaten 2 - 3 denemeden sonra akü doluluk oranı %10 lara düşer, bi süre bekleyip şarj olduktan sonra (20dk dır genelde tekrar deneme için bekleyiş) anca yine apu çalıştırma denenebilir.. apu dc motorla marş alıp belli devirde normal araba motoru gibi yakıt ve ateşleme ile çalıştırılınca dc kaynağı devreden çıkar.. apu da hava sağladıktan sonra uçağın ana motorları hava ile %20 rolanti devre ulaşır, yakıt, ateşleme derken uçak motoru da gerekli güce geldiğinde apu da bi süre sonra kapatılır..
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X