Şimdi Ara

Unity oyun motoru coin kaydetmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oyunumda toplanılan coinleri kayıt etmek istiyorum,daha sonradan bu coinler ile karakter yeni özellikler alacak.PlayerPrefs ile yapmaya çalıştım ama beceremedim.İnternet de araştırdım ama düzgün bir sonuç bulamadım.



  • Oyununda coin adında int değişkeni olduğunu varsayıyorum. Bu coinin scriptini açıp aşağıdakileri ekliyoruz.

    public int coin; //Burası oynarken topladığımız coinlerimiz
    public int toplamCoin; //Burası oyun sonu önceden oynarken topladığımız coinlerle şimdikilerin toplamı

    public void Start()
    {
    toplamCoin = PlayerPrefs.GetInt("kaydedilencoin");
    }


    Daha sonra örneğin oyun bitince game over ekranı gibi bir şey yapmışsındır. Onun scriptini açıyoruz. Game over ekranının olduğu kısma bunları ekliyoruz:

    toplamCoin += coin;
    PlayerPrefs.SetInt("kaydedilencoin", toplamCoin);


    Böylelikle oyun bittiğinde topladığın coinler toplamCoin'e eklenecek. Her oyun başladığında da toplamCoinimiz yenilenecek. PlayerPrefs.SetInt ile kayıt yapar PlayerPrefs.GetInt ile önceden yaptığın kayıtları çağırırsın. Aynı şeyleri karakterleri parayla açarken de kullanabilirsin. Mesela bir karakterin fiyatı 1000 coin olsun.
    quote:

    if (toplamCoin >= 1000)
    {
    toplamCoin -= 1000;
    character1 = true; //1. karakterin açıldığına dair uydurma bir boolean :)
    PlayerPrefs.SetInt("kaydedilencoin", toplamCoin);
    }



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PixCave -- 28 Ağustos 2019; 20:18:49 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Steam'e Korsan Oyun Eklemek
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.