Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
94.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam ne izni konu forumun konusu benim değil ki. Amacım millet görsün de anlasın, sorun yaşayanlara örnek olsun diye. Ama bunu demekle haklısın çünkü geçen roomster konusunda bu konunun linkini paylaştım adamın teki konumuzu kirletme dedi.Aynısını jetta cılardan birisi dedi vw kötüleme arabamın 2. eli düşüyor dedi.Sonrada benden blok yedi tabi.Ne insanlar var ama tabi çoğusu 15-16 yaşında çocuklar amaçları trollemek. Neyse iyi akşamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Malesef baştan sona tasarım hatalarıyla dolu bir motor. VW bu motoru kullanan araçlar için doğru düzgün, müşteri memnuniyetini esas alan bir çözüm üretemedi. Yapılması gereken aracın sıfırını veremeseler bile en azından sorunsuz, güvenilir başka bir motor tasarımı ile değiştirmeleriydi.

    Takip ettiğim yabancı forumlarda araçlarına 60.000 km ye kadar 3 defa bu motorun sıfırı takılmış ve hala randıman alamayan kullanıcılar var. Motoru rektefiye etmek ülkemize özgü çözüm sanırım. Yabancılarda sorun motor içinden dediklerinde komple değişim yapılmış; bujisinden turbosundan vs.. dış elemanlardan ise sadece bu parçalar değişmiş. Fakat ortak nokta sorunun bir süre sonra tekrardan nüksetmesi. Bu motorda 7 ayrı teknik problemden bahsediliyor, hepsi de ciddi,kritik problemler.


    Toyota dizel çıkardığında insanlar bir süre motorun güvenilir olup olmadığını sorgulamak istediler, Honda dizel, Renault vs.. için keza öyle Fakat ne hikmetse ( muhtemelen ülkemizde VW markasına duyulan aşırı güvendendir. ) VW yeni motor çıkardığında kimse sorgulamıyor. Bugün uygun şartlarda silindir kapatma özelliği olan 1.4 TSI motoru bile çoğu kimse "nedir ne değildir" demeden, beklemeden-görmeden sipariş edebiliyor.


    Umarım VW şişirme bir marka olmadığını gösterir. Sorununuzu mahkeme kararıyla da olsa çözer, zararınızı tazmin eder. Aracın sıfırının verilebileceğini sanmıyorum, medeni ülkelerde bile madurların aracına en iyi ihtimalle aynı! motorun sıfırı takılmış.

    Benim başımdan geçen küçük bir olayla müşteri memnuniyeti ve garanti anlayışlarını gördüm. Muadili araç bilsem gider o gün o marka araçla değişirdim.


    Davanızda başarılar..


    Tıpkı FSI motorlarda olduğu gibi




  • Yuh yaw sen burada gerçekleri yazıyorsun diye adam 2. elini düşürme aracımın mı dedi?Bence tanıdık filan varsa ulusal kanal haberlerine çıkmanı öneririm.Bu elindeki envanterler çokda güzel çıkarsın aslında..aracının vw amblemi vs yalandan kaparlar ama ne olduğu anlaşılır zaten..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Geçmiş olsun.

    Motora ilk servise gittiğinizde yağ ilave ettiklerinde ne kadar yağ eksiltmişti? Eğer yağın %90'ı bitmiş durumda yağ ilave ettilerse yağsızlık yatakları yemiştir. Yatakları yenilen motor yatak vuruntusu yapar. Gaza basınca kalın ve büyük bir zincir sürtmesi sesi gibi ses gelir. Aracınızdaki ses bu sesmiydi?

    Ayrıca motor yağsızlık sebebiyle yatak yemişse krank ve eksantrik'te de aşınma tespit edilmeliydi. Yatak denilen C harfine benzer metal parçalar pistonların biyel kollarının kranka bağlandığı noktalara takılırlar. Krankın bozulması için bozuk yatakla kullanmak gerekir.

    Raporda " 2 adet piston biyel koluna ters takıldığı görülmüştür " deniyor. Motor yağsızlıktan bozulmadıysa bu sebeple bozulmuştur. Ancak Vw fabrikasının bu parçayı ters takma ihtimali yoktur. Aracı sıfır alırken motoru ile bir şekilde oynanmış olabilirmi?

    Bence gerçek sebebi en iyi tespit edebilecek merci motor rektifiye firmasıdır.

    İlginiz için teşekkürler motora 1,5 litre yağ konmuştu. Ama hiç yağ lambası yanmadı. Aracı ilk geldiği ayda 0 olarak almıştım. Motorla oynama olacağını sanmıyorum.
    Firmaya zaten gitti, firma raporu resimlerde ilk sayfada var. Motor şuanda arabanın bagajında demonte bir şekilde. Aracımda metalik ses geliyordu ama zincir sesi değildi yataklarda aşırı basma izi ve pistonlarda aşınma görülmüş.

    Zincir sesi gibi kalın ve şıkırtılı bir vuruntu sesinden bahsediyorum. Yatak vuruntusu dedikleri ses.

    Bahsettiğim hususlar davanın seyri açısından önemlidir. 1.5 lt yağ ilave edilen motor yağsız kalmış değildir. Dolayısıyla geriye iki ihtimal kalıyor.

    1- Rektifiyeci raporunda bahsedilen ters takılma konusu. (Böyle olsaydı motor sıfırdan beri mutlaka çekişte veya çıkardığı seste sorunu hissettirirdi.)
    2- Fabrikasyon ve tespit edilemeyen mikron bir ölçü hatasının bu km'ye gelinceye kadar motoru aşındırıp sorunu oluşturması.

    Üçüncü bir alternatif zayıf olsada aldığınız herhangi bir parti yakıtta farklı kimyasallar olması, birşekilde yakıta şeker karışmış olması, blok contasındaki bir hata sebebiyle motor yağına radyatör dolaşım suyu karışması gibi sıralanabilir. Bu ihtimalleri de değerlendirin.

    Eğer sorunun kaynağı 1 ve 2. maddeler ise mutlaka garantiden sıfır motor takılması gerekir. Rektifiye motor arızalarında başvurulabilecek ancak en son çaredir.

    Garantili bir aracın motorunun rektifiye edilerek size verilmek istenmesinin ne manâya geldiğini burada yazmak istemiyorum.

    Yalnız bir hatırlatma daha yapayım. İş mahkemeye kaldığına göre bu iş 2-3 sene sürer. Bu süre içinde aracınız sökük vaziyette korozyona uğrar. Motor hallolsa bile diğer muhtemel sıkıntılar sizin için gereksiz ve daha fazla sorun demektir. Eğer mal benim ben bunu gözden çıkaramam diyorsanız bir şekilde hâl yolu bulup aracı toparlayın. Garanti şimdilik fayda etmediğine göre sanayide servisin 1/3 fiyatına bu iş iyi ustalarca rahatlıkla çözülebilir.

    Yok umurumda değil ne kadar sürerse sürsün diyorsanız sizin kararınızdır.

    Tekrar geçmiş olsun.




  • İlginiz ve yorumlarınız için teşekkürler.Benim tahminim ve sorduğum ustaların söylediği (bunlar motoru görmedi sadece ben sözle sordum) ters takılma mevzusundan motor kendini yavaş yavaş bitirmiş. Aracı aldığımda ses varmıydı yokmuydu bir şey diyemem zaten sesi tesadüf eseri farkettim oda araca silecek suyu koymak için kaputu açtım sonra motor sesini dinlemek için gaza basınca metal çarpma sesi (tıkırtı şeklinde ritmik bir ses tık tık tık tık diye) gibi sesin geldiğini farkettim. Kaputu kapattım araca girdim ses kayboldu yani öyle abartı ses yoktu ayrıca sadece gaza basınca geliyordu ses.Servistede usta önce bu ses normal dedi sonra abi helal olsun nasıl duymuşsun dedi... Yakıt konusunda ben bişey diyemem her zaman bildiğim yerden aldım ama hiç bir zaman yakıtın garantisi yok. Motor yağınıda kontrol ediyordum sürekli su karışmış olması imkansız öyle olsa serviste söylerlerdi.Aracıda para istedikleri için toplattırmadım ama bastırırsam mecbur toplarlar mahkemenin ilk duruşmasına kada beklicem.




  • Olsun gene de sormakta fayda var. Sonuçta siz açmışsınız konuyu, emek vermişsiniz, mağdur olmuşsunuz.

    Umarım en kısa zamanda müspet olarak çözülür sorununuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    İlginiz ve yorumlarınız için teşekkürler.Benim tahminim ve sorduğum ustaların söylediği (bunlar motoru görmedi sadece ben sözle sordum) ters takılma mevzusundan motor kendini yavaş yavaş bitirmiş. Aracı aldığımda ses varmıydı yokmuydu bir şey diyemem zaten sesi tesadüf eseri farkettim oda araca silecek suyu koymak için kaputu açtım sonra motor sesini dinlemek için gaza basınca metal çarpma sesi (tıkırtı şeklinde ritmik bir ses tık tık tık tık diye) gibi sesin geldiğini farkettim. Kaputu kapattım araca girdim ses kayboldu yani öyle abartı ses yoktu ayrıca sadece gaza basınca geliyordu ses.Servistede usta önce bu ses normal dedi sonra abi helal olsun nasıl duymuşsun dedi... Yakıt konusunda ben bişey diyemem her zaman bildiğim yerden aldım ama hiç bir zaman yakıtın garantisi yok. Motor yağınıda kontrol ediyordum sürekli su karışmış olması imkansız öyle olsa serviste söylerlerdi.Aracıda para istedikleri için toplattırmadım ama bastırırsam mecbur toplarlar mahkemenin ilk duruşmasına kada beklicem.

    Daha evvel hukuk süreci yaşadınızmı bilmiyorum ancak mahkeme çeşitli sebeplerden sürekli olarak celseleri en az 3-4 ay erteleyerek ilerler. Her celsede tamam şimdi sonlanacak dersiniz ancak karşı tarafın bir itirazı olur ve değerlendirilmek üzere yine ertelenir. Sürecin sonunda ne aracınızda hâl kalır nede sizde. Harcayacağınız para, sinir sisteminizin bozulması cabası.

    Siz Almanya merkeze başvurup bilirkişi incelemesi isteyerek servisle uzlaşmanın bir yolunu bulun. Mahkemenin bilirkişi istemesini beklerseniz aylar sürer ve aracınızı zaten toparlayamazsınız. Toplasanız da tekrar söktüreceksiniz.

    Doğrusunu en iyi siz bilirsiniz, ancak bu tip durumlarda en mantıklısı bir uzlaşma yolu bulunup mağduriyetinizin giderilmesidir.

    Kemal Sunal'ın "Davalı" filmini seyredebilirsiniz:))




  • Evet maalesef ülkemizde butür konular yavaş işliyor. Bakalım bizim şanzımıza ne kadar süğrecek zaten ilk duruşmayı bekliyorum.Bu ayın sonunda hayırlısı olsun, uzlaşma konusuna gelirsek doğuştan hayır yok ama almanya olabilir. Oda duruşmadan sonra düşündüğüm bir şey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur




    İlk duruşma tarihi nedir acaba ?
  • Bu ayın sonunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orgozgur -- 13 Mayıs 2013; 22:36:05 >
  • Avukatınıza sordunuz mu bu mahkeme sürecinde size araç verme olayı varmı. aracı toplamaddıkları için filan
  • Vermek zorundalar dedi ama onu vermek istemezler ise mahkemeye vermek gerekiyormuş o yüzden abi biraz dişini sık ilk celseye göre hakimden direk talep edebiliriz dedi ek duruşma olmadan.. Aracın motorunu bagaja doldurup bahçeye atan firma sizce araç verir mi?
  • Yine okudum yine sinir oldum...Allah size bunlarla uğraşmanız için güç verir inş...
  • Davanizdan vazgecmeyin.

    Bizim Chevrolet icin dava actik iki yil sürdü ama sonunda faiziyle ödedigimiz tüm parayi geri aldik.

    Firmalar davayi uzatmak icin ellerinden geleni yapiyorlar.

    Bizim davada 2 yilda toplam 7 ya da 8 celse görüldü.

    Bizim aracimiz sorunluydu ama dava süresinde kullanabildik. Sizin durum daha kötü Allah kolaylik versin.
  • Vermez vermelerini beklemiyorumda hakim kararı ile olabilir. yada araç kiralayıp faturasını firmaya kesme konusunda hakim bir şeyler yapsa iyi olur.
  • VW'den ben de çok nefret ediyorum. Bir keresinde Transporter marka aracımın tamponu kendi kendine renk attı ve servise götürdüğümde kullanıcı hatası deyip, suçu üstüme atmışlardı. Ve daha birçok kronik hatayla karşılaşmıştım. Almanya'ya kadar mail atıp, hakkımı aramıştım ama nafile. En sonunda aracı satıp Mercedes Vito aldım ve rahatladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazık bize o kadar çalışıp zorla krediyle araç alıyoruz düştüğümüz hale bak
  • Pistonların ters takılması ne demektir yahu ? Tüketici hukukunda buna "gizli ayıp" denir. Bu durumda;

    * Arızanın ücretsiz giderilmesi,
    * İndirim,
    * Bedel iadesi

    haklarından birini seçebilirsiniz. Ancak bunu dava dilekçesinde belirtmişsinizdir zaten. Umarım iadeyi tercih etmişsinizdir ve kararı alır almaz size bu sıkıntıyı yaşatan bayiye hacze gidebilirsiniz. Avukatınızla birlikte siz de hacze katılabilirsiniz.
  • Piston düştü diyerek kaçmışlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: åziz

    Piston düştü diyerek kaçmışlar

  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.