Şimdi Ara

Ustalar bir el atsın - Otomatik vites kargaşası - Ford focus - DSG

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir sürü forum okudum ama emin olamadım bir türlü.
    iki sorum var.

    1- Ford Focuslarda hangi yıllarda yarı otomatik şanzıman kullanıldı hangi yıllarda tam otomatik. Kesin net bilgiyi verebilecek bir kişi var mı?

    2008 ve sonrası Ford Focus tam otomatik diye biliyorum dogrumudur?

    2- İlk çıkan DSG ler tork converter lı diye biliyorum. 2008 ve sonrasında ise kuru kavrama kullanıldı diye biliyorum.
    Jetta larda 2008 sonrasın kuru kavrama var diye biliyorum. Dogrumudur?

    Üstadlar, yardımcı olabilir misiniz?

    Teşekkür ederim şimdiden.



  • Hiç yardımcı olabilecek biri yok mu arkadaşlar?
  • DSG bildiğim kadarıyla hep kuru kullanıyordu-. Ve Ford'taki Powershift mi neydi,DSG ile Ford'un alakasını anlamadım.
    Emin değilim bilgilerimden..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janeiro -- 20 Mayıs 2012; 1:48:01 >
  • 1. Ford Focuslarda ezelden beridir tork konvertörlü 4 ileri tam otomatik kullanılmakta idi.

    Sonra dizel versiyonlarda bir ara CVT kullandılar 2005-7 civarında.

    Sonra onu kaldırdılar ve de dizellerde hep manuel geldi.

    Benzinliler tam otomatiğe devam etti bu süre boyunca.

    Taaaa ki bu yıl benzinlilerde Powershift çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı getirinceye kadar.

    Şu an fiyat listesinde tam otomatik olanlar görünmediğine göre muhtemelen bundan sonra tam otomatik getirmeyecekler gibi görünüyor.


    2. ilk çıkan DSG'ler bol yağlı, plakalı, 6 ileri tip olanlardı.

    Daha sonra çıkanlar az yağlı, çift baskı balatalı, 7 ileri olanlar.

    Tork konvertörlü DSG diye bir şanzıman yok bildiğim kadarıyla.
  • DSG'ler 2008 öncesi ıslak kavrama,sonrasında kuru kavrama oldu. Fordun otomatiği de dizel olanlarda 2006-2008 arası bir ara cvt olarak geldi.
    Dizelle birlikte kullanılan cvt'ler torka dayanamayıp patlayınca tork konvertörlüye geçiş yaptılar. Dizel motorlarda 2008'den sonra otomatik yok.
    Benzinliler hep tork konvertörlüydü sanırsam, cvt geldiği zamanda bile.
  • Yeni kasanın bir eski kasasının makyajsız olanlarında, yani ilk çıkan bir eski kasa Focus'ların benzinlilerinde bahsettiğiniz şanzumanlar kullanıldı..

    Sonraki makyajlı modellerde otomatik vites kullanılmadı..

    İkinci sorunuza gelince, 6 ileri olan DSG'ler yağlı şanzumanlardı.. Bildiğim kadarıyla bunlar daha sorunsuz..

    Model, yıl olarak hangisidir bilemem fakat 7 ileriler kuru şanzıman.. Kuru şanzımanlarda sıkıntılar yaşanıyor..

    6 ileri DSG'ler daha sorunsuz diye biliyorum..

    GOLF V kasada kullanılanlar 6 ileri sanırsam.. Aynı zamanda üretilen Jetta'larda dahil..

    Şuan kullanılanlar kuru 7 ileri..
  • @Haluk - @Zafer - @Wartox

    Çok teşekkür ederim her bir cevap için.


    Sanırım ben yağlı sistemi duyunca direk hidrolik tork converter a gitti kafam. Haklısın Klasık tork c. gibi değil, farklı bir yağlı aktarma sistemi sanırım. Detayları biraz daha araştırmam gerekecek.

    Focus için teşekkürler, şimdi kafamdaki taşlar tam oturdu. 2005-2007 arası dizel ile benzinliler yüzünden kafam çorba olmuştu. :)
  • Peki en son 6 ileri DSG hangi yılda kullanıldı, Golf'te ve Jetta da?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer

    Bir sürü forum okudum ama emin olamadım bir türlü.
    iki sorum var.

    1- Ford Focuslarda hangi yıllarda yarı otomatik şanzıman kullanıldı hangi yıllarda tam otomatik. Kesin net bilgiyi verebilecek bir kişi var mı?

    2008 ve sonrası Ford Focus tam otomatik diye biliyorum dogrumudur?

    2- İlk çıkan DSG ler tork converter lı diye biliyorum. 2008 ve sonrasında ise kuru kavrama kullanıldı diye biliyorum.
    Jetta larda 2008 sonrasın kuru kavrama var diye biliyorum. Dogrumudur?

    Üstadlar, yardımcı olabilir misiniz?

    Teşekkür ederim şimdiden.

    Bildiğim Ford Focus, dizel modellerindeki otomatik vitesin sorunlu olduğu.

    Focus dizellerde şu anda otomatik vites seçeneği yok.

    Volvo S60 modelindeki 1.6 dizel otomatik seçeneğini Focuslarda görmek isteriz.




  • Arkadaşlar gerekli bilgileri vermiş ama şunu diyorum sadece al birini vur ötekine.powershift'lede ilgili garip arızalar kulağıma gelmeye başladı malum ford kullanıcısıyız forumlarıda takip ediyoruz.Dsg zaten başlı başına facia forumda 100 tane konusu var.Sorunsuz diyende var başı yananda bence ikiside şuan için hali hazırda geliştirilmesi gereken mekanikler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.