Şimdi Ara

UT3 grafik motoru kullanan oyunlar ve GTX260-HD4870 karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bilidindiği üzere UT3 Grafik motorunun kullanıldığı oyunlarda HD4870 serisi AA kapalı iken GTX260 ile başa baş performans sergilerkee AA açıldığında 9800GTX ile ancak mücadele edebiliyor.

    Bir kaç örnek...

    1- Mass Effect (
     UT3 grafik motoru kullanan oyunlar ve GTX260-HD4870 karşılaştırması

     UT3 grafik motoru kullanan oyunlar ve GTX260-HD4870 karşılaştırması

     UT3 grafik motoru kullanan oyunlar ve GTX260-HD4870 karşılaştırması


    1680x1050 4xAA+1xAF = GTX260, HD4870 ten %46,5 daha hızlı
    1920x1200 4xAA+1xAF = GTX260, HD4870 ten %37,2 daha hızlı
    2560x1600 4xAA+1xAF = GTX260, HD4780 ten %15,3 daha hızlı.

    8xAA ve 16xAF açılsaymış belkide geçecekmiş HD4870...

    2-UT3
     UT3 grafik motoru kullanan oyunlar ve GTX260-HD4870 karşılaştırması

     UT3 grafik motoru kullanan oyunlar ve GTX260-HD4870 karşılaştırması

     UT3 grafik motoru kullanan oyunlar ve GTX260-HD4870 karşılaştırması


    1680x1050, 4xAA+1xAF = GTX260, HD4870 ten %34,7 daha hızlı
    1920x1200, 4xAA+1xAF = GTX260, HD4870 ten %20,3 daha hızlı
    2560x1600, 4xAA+1xAF = GTX260, HD4870 ten %14,3 daha hızlı

    Aynı şekilde çözünürlük ve kalite ayarı arttıkça fark giderek kapanıyor. Özellikle 8xAA+16xAF ayarlarıu açıkken 1920x1200 den itibaren HD4870 in GTX260 i gecebileceğini söylemek çok abartı olmaz sanırım.

    3-Lost Planet (UT3 motoru kullanmıyor ama aynı durum bu oyunda da var.)




    1920x1200, 4xAA+16xAF = GTX260, HD4870 ten %26,9 daha hızlı
    2560x1600, 4xAA+16xAF = GTX260, HD4870 ten %1,07 daha yavaş

    4- Oblivion (UT3 motoru kullanıyor diye biliyorum ama emin değilim, fakat aynı durum bu oyunda da var)





    2560x1600, 4xAA+16xAF = GTX260, HD4870 ten %1,01 daha yavaş (Muhtemelen daha düşük çözünürlüklerde GTX260 daha iyi idi)
    1600x1200, 8xAA+16xAF = GTX260, HD4870 ten %24,03 daha yavaş
    1920x1200, 8xAA+16xAF = GTX260, HD4870 ten %23,77 daha yavaş (İlk defa bura daha az performans kaybı yaşadı GTX260)
    2560x1600, 8xAA+16xAF = GTX260, HD4870 ten %42,03 daha yavaş

    5- Coh (Bu da UT3 motoru kullanmıyor ama durum her zamanki aynı)
    Testlerini bulamadım ama bu forumda daha önce verilmişti.

    1280x1024 AA ve AF kapalı iken GTX260 HD4870 ten %57 daha hızlı iken Çözünürlük 1920x1200 e kalite ayalarıda 4xAA+16xAF ye getirilidiğinde aradaki fark sadece %2,7 ye iniyordu. (Sanırım vr-zone incelemesi idi)




    Elbette burda o çözünürlüklerle çoğu kişinin işi yok ancak eğer bu performans kaybı bellek yönetimi ile alakası ise yeni oyunlarda bu sorun düşük çözünürlüklerde de kendini belli edebilir. Tabii belki performans kaybı sandığımız şey aslında GTX serisinin performans kaybı değilde 4800 serisinin yüksek çözünürlük başarısı da olabilir. Şimdilik bir şey söylemek çok güç.







  • önemli olan daha uygun maliyet ile daha yüksek performans sunulması sanırım hd4870 bunu şuan için başarıyor ama gtx260 8800ultra'ya bile fark atıyor ...
  • söylediğin oyunların hepsi bildiğim kadarıyla nvidia destekli ve hd 4000 serisi daha yeni birseri olduğu için driverler henüz tam verimli değil ilerde yeni driverlarla bu oyunlarda da performansta iyileşiceklerdir..
  • Konuyu görünce aklıma direk Tuğer geldi, kulağını çınlatmış olduk

    Farkındaysanız 4xxx serisi 3xxx'e göre baya sıçrama yapmış yinede.. 3xxx serisi Bazı testlerde sıfır bile çekmiş..

    2500'lü çözünürlüklerde ise bu sefer Nvidia'nın 9xxx serisi sfırı çekmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OPTİMİST -- 13 Temmuz 2008; 15:00:11 >
  • O konuda HD4870 in başarısında zaten kimsenin şüphesi yok.
    Benim burada tartışmaya açtığım konu çözünürlük ve kalite ayarları arttıkça GTX lerin performansının aşırı düşmesi.
    Belkide GTX lerin performasın aşırı düşmüyordurda 4800 serisi aşırı performans artışı yakalıyordur. Bilemiyorum..
    Araştırılması gerekn konu. Yukarıda kalite ayarları ve çözünürlüğe göre değişmekle birlikte HD4870 in GTX280 i bile geçtiği oyular var.
  • Bir yanlışını düzelteyim;


    Lost Planet'te UT3 motoruna sahip bir oyundur. Aynı başarımı vermesi anormal değil.


    Oblivion ise UT3 motoru kullanımıyor.




    Bu durum aslında önemli zira önümüzde ki 1-2 yıl içinde çıkacak oyunların neredeyse 4 te 1' i UT3 motoru kullanıyor.


    Bunun sürücüsel bir problem olduğunu düşünüyorum. Umarım Ati şu problemi çözer çabucak. GTX 260 ile HD4870 aynı fiyat seviyesine geldiğinde GTX260 düşünülebilir sırf bu nedenden.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lastingmoon

    söylediğin oyunların hepsi bildiğim kadarıyla nvidia destekli ve hd 4000 serisi daha yeni birseri olduğu için driverler henüz tam verimli değil ilerde yeni driverlarla bu oyunlarda da performansta iyileşiceklerdir..



    Evet bu oyunlar HD4870 in GTX ler karşısında zor anlar yaşadığı oyunlar. Ama asıl dikkat edilmesi gerekn konuyu sende kaçırıyorsun. Çözünürlük düşükken ve AA AF kapalı iken inanlımaz farklarla geride kalan HD4870, çözünürlük ve kalite ayarları arttıkça inanılmaz farkları kapayıro hatta öne bile geçiyor. Burası tartışılmalı diyorum ben. Artık yine Nvidianın kronik bellek yönetim problemi mi yoksa HD48700 in başarıs mı şimdilik bilemiyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1920x1080 çözünürlükte de AA açmayıverin abi ya??? Zaten AA düşük çözünürlükte meydana gelen bozulmaları engellemek içindir.


    Adamlar (ATI HD4870den bahsediyorum) 300$ a NVIDIA nın GTX260-280 ile başetmeye çalışıyor ki GTX fiyatlarını biliyorsunuz 280e 1.2 milyar fiyat çekiyorlar?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sdurust

    Bir yanlışını düzelteyim;


    Lost Planet'te UT3 motoruna sahip bir oyundur. Aynı başarımı vermesi anormal değil.


    Oblivion ise UT3 motoru kullanımıyor.




    Bu durum aslında önemli zira önümüzde ki 1-2 yıl içinde çıkacak oyunların neredeyse 4 te 1' i UT3 motoru kullanıyor.


    Bunun sürücüsel bir problem olduğunu düşünüyorum. Umarım Ati şu problemi çözer çabucak. GTX 260 ile HD4870 aynı fiyat seviyesine geldiğinde GTX260 düşünülebilir sırf bu nedenden.


    Bense tam tersini düşünüyorum. Gelecekteki oyunlarda (UT3 grafik motorunu kullananlarda bile) nvidia nin yüksek çözünürlük ve kalite ayarlarındaki bu sırıtışı düşük çözünürlük ve kalite ayarlarına da sirayet edecektir. Aslında GTX260 bana göre şimdilik uzak durulması gereken bir kart.




  • quote:

    1920x1080 çözünürlükte de AA açmayıverin abi ya??? Zaten AA düşük çözünürlükte meydana gelen bozulmaları engellemek içindir.


    Adamlar (ATI HD4870den bahsediyorum) 300$ a NVIDIA nın GTX260-280 ile başetmeye çalışıyor ki GTX fiyatlarını biliyorsunuz 280e 1.2 milyar fiyat çekiyorlar?


    Hiç kimse anlatmak istedigimi anlamıyor.
    Neyse umarım bir anlayan çıkar.
  • atinin ut3 motoru ile sorunu olduğu kesin ama diğer oyunlarda sorun olmadıına göre sürücü ile halledilebilecek bir sorun gibi geliyor bana.3xxx serisinde de öyleydi demeyin 3xxx lerde hangi oyunda açarsanız açın aa ile dibe iniyordu performans.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.