< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Yaklaşık bir buçuk senedir 2017 model golf 1.4 tsi highline kullanmaktayım. Hanımda da 2017 model CHR diamond premium paket hibrit araç mevcut. Şirketten bir arkadaşım da yeni corolla hibrit araç aldı (paketini bilmiyorum ama flame olabilir)
Tam sizin sorunuza göre bir cevap olmayacak ama iki farklı araç tipini kullanıcı deneyimi altında kıyaslar isek; İşçilik Golf malzeme işçiliği olarak daha kaliteli durmakta. Bunu bir araçtan hemen diğerine geçtiğimde (Otoparka araç yerleştirme) rahat hissedebiliyorum. Corollada da aksi yönde bir fikir oluşmadı bende. Konfor CHR 19 inchlik jantlara rağmen daha konforlu bir araba. Corrolla ise chr'dan daha konforlu geldi bana (ancak fazla kullanıp tecrübe etme şansı olmadı) Uzun Yol Sürüşü Golf'ün ivmelenmesine alıştıktan sonra CHR bana gerçekten yavaş gelmekte ve yüksek hızlarda rüzgarın chr'da ciddi bir direnç oluşturduğunu hissedebiliyorsunuz. Tam olarak anlatmak zor bunu ama izah etmeye çalışır isem; chr'da sanki bir şey sizin gitmenizi engelliyor, diğerinde rüzgar aracın etrafından kayıyor. Corollada bunu hissetmedim ama araç sollamalarında ara hızlanmaların daha iyi olmasını diledim sürerken. Bu neden ile uzun yola çıkarken hep golf'ü tercih eder oldum. Şehir içi Sürüş CHR şehir içi sürüşü en keyifli araç. İkinci olarak Corolla diyebilirim. Hibritlerin istanbul trafiğindeki performansını ele alır isek; trafikte motoru hissettirmeden kapatması, ihtiyaç halinde motorun gürültülü olmayan bir şekilde devreye girmesi (start-stop'a göre), motorun daha tasarruflu olması ve araç süspansiyonunun bozuk yollarda böbrek taşlarımı düşürmemesi benim hoşuma giden özellikler : ) Sorun çıkarma olasılığı Golf'e iki ya da üç farklı sebep için garantiden işem yapıldı ve parça değişimi oldu. Hatta garanti bitmeden satma niyeti içine girdim ki araç daha 31.000 km'de. CHR ise bu zamana kadar tek bir sıkıntı çıkarmadı. Toyota sorun çıkarmama konusunda bana daha çok güven veren bir araç. Diğer Detaylar Bana göre hibrit araçların tek eksiği performans. 2.0 hacimli hibrit motorlar ile bu eksiklik büyük ölçüde giderilmekte ancak taş devrinde kalma vergi sistemi bulunan güzel ülkemde bu motora sahip araçların fiyatları mantık çerçevesinin çok üzerinde. Yine hazır vergi konusunda girmiş iken, ben chr için yıllık 2.600 tl MTV ödüyorum. 1.4 motor golf'e ise 1.400 ödedim. Bi nevi hibrit araç ile bir senede yaptığım tüm tasarrufa "dur bakalım yiğidim" diyerek hazine el koyuyor. Durum bu. Saygılar. |
Toyota hibritleri hakkında yeterli bilgim var. İlk 5 yıl/100.000km servis bakımı şartıyla batrya ve hibrit sistem garanti altında, sonraki 5 yıl ise her yıl belli ücret karşılığı (bu sene 200TL civarıydı) 1yıl/15.000km batarya garanti altında oluyor.
Bu şartlarda bataryayı 200.000km'de bozan da var, 1 milyon kilometre kullanan da var. Batarya değişimi 10.000-11.000TL (yaklaşık 2.000$) civarında. Standart benzinli araç gibi servis bakımları var. Yağ, filtre değişimi vs. Fakat benzin motoru daha az çalıştığı için bujiler kolay kolay bitmiyor ve rejeneratif fren sayesinde konvansiyonel fren balataları da kolay kolay bitmiyor. Bu araçların 2.elleri genellikle servis bakımlı ve düşük kilometrelidir. Hyundai hibritleri hakkında fazla bilgim yok fakat batarya konusunda Türkiye'de bir muamma var. Batarya garantilenemiyor ve batarya değişimi hakkında herhangi bir bilgi bulamadım ben. |
Doğru, bir otomobilde rejeneratif fren mutlaka olmalı bence de. Boşa giden enerjinin bir kısmını kullanabilmeliyiz.
Toyota'lardaki Hybrid Synergy Drive (HSD) sistemi gereği (bilhassa mekanik limitleri gereği) araç 70-90km/h hızlara kadar benzin motoru kapalı durumda olabiliyor ve sadece elektrik motoruyla gidebiliyor. Yolun düz veya hafif aşağı eğimli olmasına göre batarya doluyken 1-2km'den, belki 5-6km mesafeye kadar gliding mümkün olabiliyor. (90km/h sadece batarya 9-10 bakla dolduğunda, normalde batarya 8 bakla dolu tutulur) Bu hızdan sonra, aynı koşullarda benzin motoru dönüyor (MG1'in (jeneratörün) devrini düşürüp mekanik hasar oluşmaması için). Benzin motoru yakıt kullanmadan dönüp sadece elektrik motorunun gücüyle takriben 100-120km/h hızlara kadar (yüksek hızlarda belki hafif eğim aşağı olmak kaydıyla) sadece elektirk motoruyla gliding sağlanabiliyor. Corolla 1.6'yı ve Corolla hibriti, aynı şekilde Yaris 1.33/1.5L ile Yaris Hybrid'i de kıyaslama imkanım olmadı. Fakat hibrit modellerin 0-50km/h hızlanmaları elektrik motorunun ekstra gücü ve torkuyla gerçekten çok atik. Sollama dediğinize göre 80-120km/h esneklik zamanlarına bakabiliriz. Aşağıda Auris Hybrid ile aynı HSD sistemine sahip Prius'un 80-120km/h hızlanma değeri 7.8 saniye olarak görünüyor, Hyundai Ioniq yine aynı 7.9 saniye, 132 beygirlik Corolla'nın esnekliği ise bazı kaynaklarda 7.5 saniye olarak görünüyor. 2015 Prius. https://youtu.be/QEBmDK85-Pg Hyundai İoniq https://youtu.be/Lr05bdCO4vY Corolla 1.6 MultidriveS https://youtu.be/B4qD4Ko6kd4 |
Araca her bindiğimde 'işte bu, tam da olması gerektiği gibi' diyorum. Öyle ki, bu araçlarda klima pompası elekriklidir, içten yanmalı motor çalışmadan yaklaşık 15 dakika kadar klima bataryadan güç alarak çalışabilir. Toyota hibrit sisteminde alternatör ve marş motoru bulunmaz, bunların yerine rijit bir aksam içinde bulunan MG1 (motor/jeneratör) bu iki görevi üstlenir. 12 Voltluk akü, DC-DC çeviriciyle arka koltuğun altındaki büyük bataryadan doldurulur. Sürüş esnasında elektrikli ana tahrik motoru gibi davranan MG2, fren esnasında ise jeneratör görevini üstlenip büyük bataryayı rejeneratif frenle doldurur. Ne zaman ki fren pedalına daha sert basıldı veya araç 7km/h hızın altına düştü, o zaman konvansiyonel disk-balata fren sistemi devreye girer. Gerçekten tam olması gerektiği gibi ilmek ilmek işlenmiş ve tasarlanmış bir sistem. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 12 Ağustos 2019; 12:45:21 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |