Şimdi Ara

Uzun süredir hibrid kullanan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
4
Favori
6.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar. Teknik incelemeden çok kullanıcı tecrübesini merak ediyorum. Kullananlar hibridden memnun mu?
    Keşke dediğiniz bir durum var mı?
    Tavsiye eder misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yaklaşık bir buçuk senedir 2017 model golf 1.4 tsi highline kullanmaktayım. Hanımda da 2017 model CHR diamond premium paket hibrit araç mevcut. Şirketten bir arkadaşım da yeni corolla hibrit araç aldı (paketini bilmiyorum ama flame olabilir)

    Tam sizin sorunuza göre bir cevap olmayacak ama iki farklı araç tipini kullanıcı deneyimi altında kıyaslar isek;

    İşçilik

    Golf malzeme işçiliği olarak daha kaliteli durmakta. Bunu bir araçtan hemen diğerine geçtiğimde (Otoparka araç yerleştirme) rahat hissedebiliyorum. Corollada da aksi yönde bir fikir oluşmadı bende.

    Konfor

    CHR 19 inchlik jantlara rağmen daha konforlu bir araba. Corrolla ise chr'dan daha konforlu geldi bana (ancak fazla kullanıp tecrübe etme şansı olmadı)

    Uzun Yol Sürüşü

    Golf'ün ivmelenmesine alıştıktan sonra CHR bana gerçekten yavaş gelmekte ve yüksek hızlarda rüzgarın chr'da ciddi bir direnç oluşturduğunu hissedebiliyorsunuz. Tam olarak anlatmak zor bunu ama izah etmeye çalışır isem; chr'da sanki bir şey sizin gitmenizi engelliyor, diğerinde rüzgar aracın etrafından kayıyor. Corollada bunu hissetmedim ama araç sollamalarında ara hızlanmaların daha iyi olmasını diledim sürerken. Bu neden ile uzun yola çıkarken hep golf'ü tercih eder oldum.

    Şehir içi Sürüş

    CHR şehir içi sürüşü en keyifli araç. İkinci olarak Corolla diyebilirim. Hibritlerin istanbul trafiğindeki performansını ele alır isek; trafikte motoru hissettirmeden kapatması, ihtiyaç halinde motorun gürültülü olmayan bir şekilde devreye girmesi (start-stop'a göre), motorun daha tasarruflu olması ve araç süspansiyonunun bozuk yollarda böbrek taşlarımı düşürmemesi benim hoşuma giden özellikler : )

    Sorun çıkarma olasılığı
    Golf'e iki ya da üç farklı sebep için garantiden işem yapıldı ve parça değişimi oldu. Hatta garanti bitmeden satma niyeti içine girdim ki araç daha 31.000 km'de. CHR ise bu zamana kadar tek bir sıkıntı çıkarmadı. Toyota sorun çıkarmama konusunda bana daha çok güven veren bir araç.


    Diğer Detaylar
    Bana göre hibrit araçların tek eksiği performans. 2.0 hacimli hibrit motorlar ile bu eksiklik büyük ölçüde giderilmekte ancak taş devrinde kalma vergi sistemi bulunan güzel ülkemde bu motora sahip araçların fiyatları mantık çerçevesinin çok üzerinde.

    Yine hazır vergi konusunda girmiş iken, ben chr için yıllık 2.600 tl MTV ödüyorum. 1.4 motor golf'e ise 1.400 ödedim. Bi nevi hibrit araç ile bir senede yaptığım tüm tasarrufa "dur bakalım yiğidim" diyerek hazine el koyuyor.

    Durum bu. Saygılar.
    Toyota hibritleri hakkında yeterli bilgim var. İlk 5 yıl/100.000km servis bakımı şartıyla batrya ve hibrit sistem garanti altında, sonraki 5 yıl ise her yıl belli ücret karşılığı (bu sene 200TL civarıydı) 1yıl/15.000km batarya garanti altında oluyor.

    Bu şartlarda bataryayı 200.000km'de bozan da var, 1 milyon kilometre kullanan da var.

    Batarya değişimi 10.000-11.000TL (yaklaşık 2.000$) civarında.

    Standart benzinli araç gibi servis bakımları var. Yağ, filtre değişimi vs. Fakat benzin motoru daha az çalıştığı için bujiler kolay kolay bitmiyor ve rejeneratif fren sayesinde konvansiyonel fren balataları da kolay kolay bitmiyor.

    Bu araçların 2.elleri genellikle servis bakımlı ve düşük kilometrelidir.

    Hyundai hibritleri hakkında fazla bilgim yok fakat batarya konusunda Türkiye'de bir muamma var. Batarya garantilenemiyor ve batarya değişimi hakkında herhangi bir bilgi bulamadım ben.
    Doğru, bir otomobilde rejeneratif fren mutlaka olmalı bence de. Boşa giden enerjinin bir kısmını kullanabilmeliyiz.

    Toyota'lardaki Hybrid Synergy Drive (HSD) sistemi gereği (bilhassa mekanik limitleri gereği) araç 70-90km/h hızlara kadar benzin motoru kapalı durumda olabiliyor ve sadece elektrik motoruyla gidebiliyor. Yolun düz veya hafif aşağı eğimli olmasına göre batarya doluyken 1-2km'den, belki 5-6km mesafeye kadar gliding mümkün olabiliyor. (90km/h sadece batarya 9-10 bakla dolduğunda, normalde batarya 8 bakla dolu tutulur) Bu hızdan sonra, aynı koşullarda benzin motoru dönüyor (MG1'in (jeneratörün) devrini düşürüp mekanik hasar oluşmaması için). Benzin motoru yakıt kullanmadan dönüp sadece elektrik motorunun gücüyle takriben 100-120km/h hızlara kadar (yüksek hızlarda belki hafif eğim aşağı olmak kaydıyla) sadece elektirk motoruyla gliding sağlanabiliyor.

    Corolla 1.6'yı ve Corolla hibriti, aynı şekilde Yaris 1.33/1.5L ile Yaris Hybrid'i de kıyaslama imkanım olmadı. Fakat hibrit modellerin 0-50km/h hızlanmaları elektrik motorunun ekstra gücü ve torkuyla gerçekten çok atik. Sollama dediğinize göre 80-120km/h esneklik zamanlarına bakabiliriz. Aşağıda Auris Hybrid ile aynı HSD sistemine sahip Prius'un 80-120km/h hızlanma değeri 7.8 saniye olarak görünüyor, Hyundai Ioniq yine aynı 7.9 saniye, 132 beygirlik Corolla'nın esnekliği ise bazı kaynaklarda 7.5 saniye olarak görünüyor.

    2015 Prius. https://youtu.be/QEBmDK85-Pg
    Hyundai İoniq https://youtu.be/Lr05bdCO4vY
    Corolla 1.6 MultidriveS https://youtu.be/B4qD4Ko6kd4


    Araca her bindiğimde 'işte bu, tam da olması gerektiği gibi' diyorum. Öyle ki, bu araçlarda klima pompası elekriklidir, içten yanmalı motor çalışmadan yaklaşık 15 dakika kadar klima bataryadan güç alarak çalışabilir.

    Toyota hibrit sisteminde alternatör ve marş motoru bulunmaz, bunların yerine rijit bir aksam içinde bulunan MG1 (motor/jeneratör) bu iki görevi üstlenir. 12 Voltluk akü, DC-DC çeviriciyle arka koltuğun altındaki büyük bataryadan doldurulur.

    Sürüş esnasında elektrikli ana tahrik motoru gibi davranan MG2, fren esnasında ise jeneratör görevini üstlenip büyük bataryayı rejeneratif frenle doldurur. Ne zaman ki fren pedalına daha sert basıldı veya araç 7km/h hızın altına düştü, o zaman konvansiyonel disk-balata fren sistemi devreye girer.

    Gerçekten tam olması gerektiği gibi ilmek ilmek işlenmiş ve tasarlanmış bir sistem.
  • @bulentcandan Hybird deyince hocama sormak lazım yaris hybrid vardı sanırsam...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben memnunum. Aracı değiştirecek olsam yine bir hibrit veya tam elektrikli araç alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Aynı zamanda konuya giriş yaptık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaris Hybrid'i seçmemdeki sebepler şunlardı;

    - zaten çok fazla seçenek yoktu zamanında.
    - şehir içi ağırlıklı kullandığım için sorunsuz otomatik vites olmalıydı ve yakıt tüketimi az olmalıydı. Toyota hibritlerde şanzıman bulunmadığı için tercih sebebi oldu.
    - 7 adet hava yastığı...
    - park kabiliyeti yüksek ve küçük dönüş çapı...
    - Spirit modelinde segmentine göre zamanında donanım seviyesinin iyi olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Kaç bin km yaptınız hocam, serviste bakım sırasında hybrid için ekstra bir işlem yapılıyor mu? Batarya değişme ihtiyacı ne zaman doğuyor veya bataryanız şuan nasıl ? 2.el hybrid kaç bin km ye kadar bakmakta fayda var?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • modifix06 kullanıcısına yanıt
    Toyota hibritleri hakkında yeterli bilgim var. İlk 5 yıl/100.000km servis bakımı şartıyla batrya ve hibrit sistem garanti altında, sonraki 5 yıl ise her yıl belli ücret karşılığı (bu sene 200TL civarıydı) 1yıl/15.000km batarya garanti altında oluyor.

    Bu şartlarda bataryayı 200.000km'de bozan da var, 1 milyon kilometre kullanan da var.

    Batarya değişimi 10.000-11.000TL (yaklaşık 2.000$) civarında.

    Standart benzinli araç gibi servis bakımları var. Yağ, filtre değişimi vs. Fakat benzin motoru daha az çalıştığı için bujiler kolay kolay bitmiyor ve rejeneratif fren sayesinde konvansiyonel fren balataları da kolay kolay bitmiyor.

    Bu araçların 2.elleri genellikle servis bakımlı ve düşük kilometrelidir.

    Hyundai hibritleri hakkında fazla bilgim yok fakat batarya konusunda Türkiye'de bir muamma var. Batarya garantilenemiyor ve batarya değişimi hakkında herhangi bir bilgi bulamadım ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım henüz yan sanayi batarya sistemi yok.
    Bakımları kaç lira tutuyor hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero01

    Sanırım henüz yan sanayi batarya sistemi yok.
    Bakımları kaç lira tutuyor hocam?
    Batarya içinde 21-28 adet 7.2 Voltluk modüller bulunuyor. Kartuş şeklinde modüller. Bu modüllerden mesela bir tanesi ölçüm sonucu 6.3 volt verdi, o modül değiştirilir. Örneğin, AliExpress sitesinden kargo dahil bugünkü maliyeti 150-200TL olur. Biraz meşakkatli olur ama o modülü kendiniz de değiştirebilirsiniz veya bir usta değiştirir.

    Yok, ben uğraşamam derseniz serviste tüm batarya 10.000TL civarına değiştirilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarya konusunda küçük bir maliyet hesabı;

    - ortalama 6.5lt/100km mazot yakan dizel bir araç ve ortalama 4lt/100km yakan hibrit araç için.. Yılda 20.000km ile mazot maliyeti (yakıt fiyatları bugünkü değerle) 8.000TL, hibrit yakıt maliyeti 5.300TL, yıllık fark 2.700TL.

    - dizel aracın bakım maliyetlerinin fazla olabileceğini düşünüyorum. Turbo, DPF, enjektör konularında bazen masraflı olabiliyorlar. Hadi bunları geçelim, bir hibrit araç yaklaşık 4 yıl sonra zaten batarya maliyetini kurtarıyor. 4'üncü yılda batarya değişse zaten 5 yıl garantili olduğu için ücretsiz değişim sağlanıyor. 7'inci yılda batarya bozulsa zaten hem yakıttan dolayı kardasınız, hem de batarya garantisini düzenli olarak 10 yıla kadar uzattıysanız batarya yine ücretsiz olarak değiştiriliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 12 Ağustos 2019; 12:45:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 3 km lik tırmanış ve iniş den oluşan engebeli bir coğrafyada yaşıyorum ilçeler arasında sık sık bu olay var malesef. Ve hybrit veyahut elektrikli olsa o kazandığım potansiyet enerjinin hepsi olmasa da bir kısmını geri kazanabilmek isterdim. İsraf gibi geliyor. Veya uzun yolda ilçe merkezlerinin dur kalk ışıklarında keza.

    Hybrit kullanan hocama bir sorum var, bu Corolla Auris vs de gliding denilen özellik var mı acaba? Mesela cok hafif bir aşağıya eğik veya tamamen düz yolda gaza hafif dokunarak hızını muhafaza edebiliyor mu sadece elektrik motoruyla?

    Bir de 132 bg Corolla ile hybriti karşılaştırırsak, (veya yarış ve hybrit kardeşini) sollamalarda gaza biraz daha bastığınız da sadece petrol olan kardeşine göre avantajı oluyor mu? Öne atlıyor mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • fatihburak95 kullanıcısına yanıt
    Doğru, bir otomobilde rejeneratif fren mutlaka olmalı bence de. Boşa giden enerjinin bir kısmını kullanabilmeliyiz.

    Toyota'lardaki Hybrid Synergy Drive (HSD) sistemi gereği (bilhassa mekanik limitleri gereği) araç 70-90km/h hızlara kadar benzin motoru kapalı durumda olabiliyor ve sadece elektrik motoruyla gidebiliyor. Yolun düz veya hafif aşağı eğimli olmasına göre batarya doluyken 1-2km'den, belki 5-6km mesafeye kadar gliding mümkün olabiliyor. (90km/h sadece batarya 9-10 bakla dolduğunda, normalde batarya 8 bakla dolu tutulur) Bu hızdan sonra, aynı koşullarda benzin motoru dönüyor (MG1'in (jeneratörün) devrini düşürüp mekanik hasar oluşmaması için). Benzin motoru yakıt kullanmadan dönüp sadece elektrik motorunun gücüyle takriben 100-120km/h hızlara kadar (yüksek hızlarda belki hafif eğim aşağı olmak kaydıyla) sadece elektirk motoruyla gliding sağlanabiliyor.

    Corolla 1.6'yı ve Corolla hibriti, aynı şekilde Yaris 1.33/1.5L ile Yaris Hybrid'i de kıyaslama imkanım olmadı. Fakat hibrit modellerin 0-50km/h hızlanmaları elektrik motorunun ekstra gücü ve torkuyla gerçekten çok atik. Sollama dediğinize göre 80-120km/h esneklik zamanlarına bakabiliriz. Aşağıda Auris Hybrid ile aynı HSD sistemine sahip Prius'un 80-120km/h hızlanma değeri 7.8 saniye olarak görünüyor, Hyundai Ioniq yine aynı 7.9 saniye, 132 beygirlik Corolla'nın esnekliği ise bazı kaynaklarda 7.5 saniye olarak görünüyor.

    2015 Prius.
    WeAreCarFansyoutube
    Toyota Prius 2015 acceleration 80-120 km/h
    https://youtu.be/QEBmDK85-Pg

    Hyundai İoniq
    RWD PByoutube
    2016 Hyundai Ioniq Hybrid - acceleration 80-120 km/h
    https://youtu.be/Lr05bdCO4vY

    Corolla 1.6 MultidriveS
    Otomobillerin Dünyasıyoutube
    Toyota corolla 1.6 multidrive S ara hızlanma testleri | flexibility acceleration tests
    https://youtu.be/B4qD4Ko6kd4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Çok açıklayıcı bir cevap olsun çok teşekkür ederim hocam.
    Yavaş yavaş bu sistemlerin ülkemizde yayılması lazım. Hem hava kirliliği hem de döviz ile petrol satın alan bir ülkede benzin tüketimini düşürmek güzel bir hamle olacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zero01 kullanıcısına yanıt
    Periyodik bakımları yazmayı unutmuşum. 15.000km'de bir bakım yapılır. Normal bir benzinli motor aracın bakımları kadar maliyeti olur; yağ ve filtrelerin değişimi, 90.000'de bir diferansiyel/şanzıman yağ değişimi vs...

    Hibrit araç kullanım kılavuzlarında yazdığı gibi belli kilometrelerde fren balataları ve bujiler kontrol edilir. Örneğin, Yaris Hybrid için buji kontrolü 100.000km'de denmiş.

    Şöyle düşünelim; mesela konvansiyonel bir otomobil 100.000km yol yaptıysa bunun tamamında motor çevirmiştir ve hatta beklemelerde bile rolantide motor çevirmiştir, fakat bir hibrit araç beklemelerde ve EV modundayken içten yanmalı motoru çevirmez, dolayısıyla çok daha az yıpranır ve tüm bağlı parçalarıyla diri kalabilir. Keza fren sistemi de öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Periyodik bakımları yazmayı unutmuşum. 15.000km'de bir bakım yapılır. Normal bir benzinli motor aracın bakımları kadar maliyeti olur; yağ ve filtrelerin değişimi, 90.000'de bir diferansiyel/şanzıman yağ değişimi vs...

    Hibrit araç kullanım kılavuzlarında yazdığı gibi belli kilometrelerde fren balataları ve bujiler kontrol edilir. Örneğin, Yaris Hybrid için buji kontrolü 100.000km'de denmiş.

    Şöyle düşünelim; mesela konvansiyonel bir otomobil 100.000km yol yaptıysa bunun tamamında motor çevirmiştir ve hatta beklemelerde bile rolantide motor çevirmiştir, fakat bir hibrit araç beklemelerde ve EV modundayken içten yanmalı motoru çevirmez, dolayısıyla çok daha az yıpranır ve tüm bağlı parçalarıyla diri kalabilir. Keza fren sistemi de öyle.
    Hocam sizce hibrite lpg olabilirmi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shotput

    Hocam sizce hibrite lpg olabilirmi

    Alıntıları Göster
    Bu forumda Prius'u LPG ile kullanan bir forumdaş var. Avrupa'da taksiciler aynı şekilde Prius'u LPG ile kullanıyorlar.

    Hem yürütme maliyeti düşer, hem de daha çevreci bir otomobil olur.

    Elbette ekstra maliyetler nelerdir, zamanla neler olabilir diye analiz etmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem ki hibrit araçlar ile ilgili yazıyoruz, o zaman sürüş zevkinden ve stilinden de bahsedelim.

    Toyota hibritlerinde şanzıman bulunmaz, elektrik motoru ana tahrik motorudur ve doğrudan (diferansiyele) tekerleklere bağlıdır, benzin motoru yardımcı motor gibidir diyebiliriz. Tüm yapıda şanzıman yoktur. Öyle ara gaz veririm, kesiciye sokarım, koltukta yengeç gibi oturup vites atarım olayı yok. Gaz pedalını dipleyince 5.500dev/dakikalarda (maksimum güç devri) dönen homurtulu bir motor, metro gibi dümdük hızlanan bir araç... Sportif kullanım hissiyatı mı... Nerede?

    Hyundai Ioniq Hybrid'de ise çift kavramalı mekatronik şanzıman bulunur (DCT). Viteslere kendiniz müdahale edebilirsiniz. 0-100km/h hızlanması 10 saniye civarındadır.

    Sonuçta hibrit araçların mantığı düşük yürütme maliyeti ve daha çevreci olmalarıdır. Buna en iyi örnekse Ioniq'in bir çok plastik aksamında bambu ve tüf (dönüşümü kolay doğal malzemeler) kullanılmış olmasıdır.

    Ekonomik sürüş stili içinse mutlaka Pulse&Glide yöntemini araştırınız. Sonra detaylarını aktarırım isteyenlere.

    BMW i8 gibi performans odaklı hibritleri felsefesi bunların bir çıt dışında kalabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Toyota hibrit seçmemdeki neden ise şanzımansız rijit ve kompakt bir aktarma yapısına sahip olmasıdır.

    Hyundai/Kia'nın hibrit araçları da güzeldir fakat çift kavrama mekatronik şanzımanlara ben pek sıcak bakamıyorum. Bu tip şanzımanların içinde çok ve hassas yapıda parçalar var. Nerede çokluk, orada... misali.

    2020 Renault Clio hibritte de sanıyorum şanzımansız bir aktarma sağlanacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Madem ki hibrit araçlar ile ilgili yazıyoruz, o zaman sürüş zevkinden ve stilinden de bahsedelim.

    Toyota hibritlerinde şanzıman bulunmaz, elektrik motoru ana tahrik motorudur ve doğrudan (diferansiyele) tekerleklere bağlıdır, benzin motoru yardımcı motor gibidir diyebiliriz. Tüm yapıda şanzıman yoktur. Öyle ara gaz veririm, kesiciye sokarım, koltukta yengeç gibi oturup vites atarım olayı yok. Gaz pedalını dipleyince 5.500dev/dakikalarda (maksimum güç devri) dönen homurtulu bir motor, metro gibi dümdük hızlanan bir araç... Sportif kullanım hissiyatı mı... Nerede?

    Hyundai Ioniq Hybrid'de ise çift kavramalı mekatronik şanzıman bulunur (DCT). Viteslere kendiniz müdahale edebilirsiniz. 0-100km/h hızlanması 10 saniye civarındadır.

    Sonuçta hibrit araçların mantığı düşük yürütme maliyeti ve daha çevreci olmalarıdır. Buna en iyi örnekse Ioniq'in bir çok plastik aksamında bambu ve tüf (dönüşümü kolay doğal malzemeler) kullanılmış olmasıdır.

    Ekonomik sürüş stili içinse mutlaka Pulse&Glide yöntemini araştırınız. Sonra detaylarını aktarırım isteyenlere.

    BMW i8 gibi performans odaklı hibritleri felsefesi bunların bir çıt dışında kalabilir.
    Çok değerli bilgiler, çok teşekkür ederiz. Bir sonraki aracım büyük ihtimalle hibrit Toyota olacak. Saygılar. K.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Takipte kalalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.