Şimdi Ara

Uzun Yolda Ön Amortisör arızasının Ne gibi zararı olabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
56.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi aksamlar arkadaşlar. Aracı sevrise götürdüğümde ön amortisörlerin arızalı olduğunu söyledi. Aracım 95 MODEL 318 İ BMW. Yakında Bulgaristan-Ankara uzun yol yapacağım. Amortisör arızasının araç kullanırken ne gibi zararı olabilir. 2 AY sonra aracı satacağımdan sorunlu parçaları değiştirmeyi düşünmüyorum.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Uzun Yolda Ön Amortisör Arızasının Zararları

    Ön amortisörler, aracının direksiyon ve süspansiyon sisteminin hayati parçalarıdır. Arızalı veya patlak bir ön amortisör, uzun yolda ciddi tehlikelere yol açabilir.

    Patlak Amortisör Değiştirilmezse Ne Olur?

    Arızalı bir ön amortisörü değiştirmemek, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli zararlara yol açabilir:

    • Azalmış Araç Kontrolü: Patlak bir amortisör, aracın yol tutuşunu ve direksiyon tepkisini bozar, bu da özellikle uzun yolda tehlikeli olabilir.
    • Lastiklerin Hızlı Aşınması: Patlak bir amortisör, tekerleklerin yolla doğru bir şekilde temas etmesine izin vermez, bu da lastiklerin hızlı ve düzensiz aşınmasına neden olur.
    • Diğer Süspansiyon Parçalarının Hasar Görmesi: Patlak bir amortisör, süspansiyon sistemindeki diğer parçalar üzerinde aşırı baskıya neden olabilir ve bunların da arızalanmasına yol açabilir.
    • Konforsuz Sürüş: Patlak bir amortisör, araçta sert bir sürüşe neden olarak uzun yolda yolcu konforunu önemli ölçüde azaltır.

    Amortisör Patlarsa Ne Olur?

    Ön amortisör patladığında, aşağıdakiler de dahil olmak üzere ani ve beklenmedik sonuçlara yol açabilir:

    • Ani Yön Değişiklikleri: Patlak bir amortisör, aracın yoldaki tümsekler ve çukurlar gibi engellere tepki verme şeklini değiştirebilir, bu da ani ve kontrolsüz yön değişikliklerine yol açabilir.
    • Fren Mesafesinin Uzaması: Patlak bir amortisör, fren performansını olumsuz etkileyerek fren mesafesini uzatabilir.
    • Kazalar: Patlak bir amortisör, aracın kontrolünü tehlikeye atabileceği ve kazalara neden olabileceği için ciddi bir güvenlik tehlikesidir.

    Patlak Amortisör ile Uzun Yol

    Uzun bir yolculuğa çıkmadan önce aracının ön amortisörlerinin durumunu kontrol ettirmek çok önemlidir. Patlak bir amortisörle uzun yolculuk yapmak tehlikelidir ve aracına ve yolcularına zarar verebilir.

    Amortisörünün patladığından şüpheleniyorsan, en kısa sürede bir otomobil tamircisine götür. Patlak amortisörleri değiştirmek hem aracının güvenliğini hem de uzun yolculuklardaki konforunu sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • virajlarda problem yaşarsınız, yüksek hızda fren sırasında aracın altı yere vurabilir veya dengesi bozulup savrulabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    virajlarda problem yaşarsınız, yüksek hızda fren sırasında aracın altı yere vurabilir veya dengesi bozulup savrulabilir.
    Sağol binbaşım. Bu da demek oluyorki hızlı araç kullanmayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonfilika

    Sağol binbaşım. Bu da demek oluyorki hızlı araç kullanmayacağım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    Sağol binbaşım. Bu da demek oluyorki hızlı araç kullanmayacağım.



    Bence bu da demek olsun ki bozuk amatisorler ile fazla gezme
  • Aracın yürüyen aksamında arıza varken yola çıkmak özellikle de uzun yola çıkmak hem kendinizin, hem de karşınızdakinin hayatını tehlikeye atacaktır. Bence yaptırın, hiçbir şey hayat kadar değerli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Aracın yürüyen aksamında arıza varken yola çıkmak özellikle de uzun yola çıkmak hem kendinizin, hem de karşınızdakinin hayatını tehlikeye atacaktır. Bence yaptırın, hiçbir şey hayat kadar değerli değil.
    bence haskovo taraflarında sen aracı istemeye istemeye servise sokacaksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    bence haskovo taraflarında sen aracı istemeye istemeye servise sokacaksın

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar beni korkuttununuz. Değiştireyim bari. Ancak izinden geldiğim zaman aracı satacağım. İşte bu kötü oldu. ARacı alalı 2 yıl oldu. 6 bin levaya aldım 2-3 bin leva harcadım. Bunuda yaptırırsam alacak adam herhalde sorunsuzca uzun yıllar kullanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonfilika

    Arkadaşlar beni korkuttununuz. Değiştireyim bari. Ancak izinden geldiğim zaman aracı satacağım. İşte bu kötü oldu. ARacı alalı 2 yıl oldu. 6 bin levaya aldım 2-3 bin leva harcadım. Bunuda yaptırırsam alacak adam herhalde sorunsuzca uzun yıllar kullanır.

    Alıntıları Göster
    Ben patlak amortisörle 1500 km yaptım çok şükür bir sorun yaşamadık.Usta yüklü olmadığı ve süratli virajlara girilmediği sürece sorun olmayacağını söylemişti.Yalnız dikkat etmen gereken şey araca fazla yük , yolcu koymaman.aşırı yükte virajlarda araba direksiyon hareketlerine tepkisiz kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egebuca

    Ben patlak amortisörle 1500 km yaptım çok şükür bir sorun yaşamadık.Usta yüklü olmadığı ve süratli virajlara girilmediği sürece sorun olmayacağını söylemişti.Yalnız dikkat etmen gereken şey araca fazla yük , yolcu koymaman.aşırı yükte virajlarda araba direksiyon hareketlerine tepkisiz kalıyor.

    Alıntıları Göster
    - fren mesafesi uzar, nedeni ise araba öne daha çok yığılır ve ağırlık ön tekerlere biner, buda fren mesafesinin uzamasına neden olur
    - araç kontrolünde azalma meydana gelir, sağa sola ani manevralarda kontrol azalır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    - fren mesafesi uzar, nedeni ise araba öne daha çok yığılır ve ağırlık ön tekerlere biner, buda fren mesafesinin uzamasına neden olur
    - araç kontrolünde azalma meydana gelir, sağa sola ani manevralarda kontrol azalır

    Alıntıları Göster
    UZAYAN FREN MESAFESİ,
    YAN RÜZGARLARDAN ETKİLENME,
    YOLDA GEZİNME,
    KONFORDA DÜŞÜŞ,
    HİSSİS DİREKSİYON TEPKİLERİ,
    VİRAJLARDA VİRAJ DIŞINA SAVRULMA TEHLİKESİ,
    UZUN SÜRELİ KULLANIMDA ÖN DÜZENDE (ÖZELLİKLE AKS RULMANLARINDA) OLUŞABİLECEK HASARLAR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    - fren mesafesi uzar, nedeni ise araba öne daha çok yığılır ve ağırlık ön tekerlere biner, buda fren mesafesinin uzamasına neden olur
    - araç kontrolünde azalma meydana gelir, sağa sola ani manevralarda kontrol azalır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay
    - araç kontrolünde azalma meydana gelir, sağa sola ani manevralarda kontrol azalır


    amortisörlerle aracın kontrolunun azalması arasında ki alaka nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    UZAYAN FREN MESAFESİ,
    YAN RÜZGARLARDAN ETKİLENME,
    YOLDA GEZİNME,
    KONFORDA DÜŞÜŞ,
    HİSSİS DİREKSİYON TEPKİLERİ,
    VİRAJLARDA VİRAJ DIŞINA SAVRULMA TEHLİKESİ,
    UZUN SÜRELİ KULLANIMDA ÖN DÜZENDE (ÖZELLİKLE AKS RULMANLARINDA) OLUŞABİLECEK HASARLAR...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    UZAYAN FREN MESAFESİ,
    YAN RÜZGARLARDAN ETKİLENME,
    YOLDA GEZİNME,
    KONFORDA DÜŞÜŞ,
    HİSSİS DİREKSİYON TEPKİLERİ,
    VİRAJLARDA VİRAJ DIŞINA SAVRULMA TEHLİKESİ,
    UZUN SÜRELİ KULLANIMDA ÖN DÜZENDE (ÖZELLİKLE AKS RULMANLARINDA) OLUŞABİLECEK HASARLAR...


    ahanda bunları yasayabilirsin
    roverci cok guzel ozetlemiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    UZAYAN FREN MESAFESİ,
    YAN RÜZGARLARDAN ETKİLENME,
    YOLDA GEZİNME,
    KONFORDA DÜŞÜŞ,
    HİSSİS DİREKSİYON TEPKİLERİ,
    VİRAJLARDA VİRAJ DIŞINA SAVRULMA TEHLİKESİ,
    UZUN SÜRELİ KULLANIMDA ÖN DÜZENDE (ÖZELLİKLE AKS RULMANLARINDA) OLUŞABİLECEK HASARLAR...


    ahanda bunları yasayabilirsin
    roverci cok guzel ozetlemiş

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar; Göz yordamsı ile amortisörün patlak olduğu anlaşılırmı. Ben bunun patlak olduğunu bakarak anlıyabilirmiyim. Çünkü aracı alacak kişi bulgardı bulgar ustaya gösterdiler. Amortisörün arızalı olduğunu söylüyerek satacacım fiyattan 500 leva daha inmemi istediler. Acaba sırf fiyatı aşağa çekmek için söylemiş olabilirlermi. Kusura bakmayın bu benim ilk arabam patlak amortisör ile sağlam arasındaki farkı algılayamadım. Acaba nasıl algılayabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonfilika

    Arkadaşlar; Göz yordamsı ile amortisörün patlak olduğu anlaşılırmı. Ben bunun patlak olduğunu bakarak anlıyabilirmiyim. Çünkü aracı alacak kişi bulgardı bulgar ustaya gösterdiler. Amortisörün arızalı olduğunu söylüyerek satacacım fiyattan 500 leva daha inmemi istediler. Acaba sırf fiyatı aşağa çekmek için söylemiş olabilirlermi. Kusura bakmayın bu benim ilk arabam patlak amortisör ile sağlam arasındaki farkı algılayamadım. Acaba nasıl algılayabilirim.

    Alıntıları Göster
    Patlak amortüsör yağ kaçırdığı için dışı toz tutup çamur gibi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haksin

    Patlak amortüsör yağ kaçırdığı için dışı toz tutup çamur gibi olur.

    Alıntıları Göster
    Dün servise gittim. Amortisörlerde sorun yokmuş. Rot başlarında imiş sorun olan. 10-15 BİN KM önce ASMETAL marka taktırmıştım. Şimdi alman malı takdırdım. Rot balansını yaptırdım, yazlık lastikleri takdırdım toplam 200 dolar tuttu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonfilika

    Dün servise gittim. Amortisörlerde sorun yokmuş. Rot başlarında imiş sorun olan. 10-15 BİN KM önce ASMETAL marka taktırmıştım. Şimdi alman malı takdırdım. Rot balansını yaptırdım, yazlık lastikleri takdırdım toplam 200 dolar tuttu.

    Alıntıları Göster
    Sanırım benim araçtada şuanda bu dediğiniz sorunları yaşıyorum ya amortisörler bozuldu yada rot başları yada her ikiside

    Mesela viraj alırken hafif bir çukura girse arac hemen kontrolunu kaybetcekmiş gibi oluyor,ve dönmeyi bırakıyor düz gitmek istiyor. Normal yolda cukurlara veya tırtıklı yollara girince araç geziniyor. Ama fren mesafesinin kısaldıgını hissetmedim. Ne kadara mal olur bunları düzeltmek bana acaba, 97 model polo sportline tek kapılı 100hp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Sanırım benim araçtada şuanda bu dediğiniz sorunları yaşıyorum ya amortisörler bozuldu yada rot başları yada her ikiside

    Mesela viraj alırken hafif bir çukura girse arac hemen kontrolunu kaybetcekmiş gibi oluyor,ve dönmeyi bırakıyor düz gitmek istiyor. Normal yolda cukurlara veya tırtıklı yollara girince araç geziniyor. Ama fren mesafesinin kısaldıgını hissetmedim. Ne kadara mal olur bunları düzeltmek bana acaba, 97 model polo sportline tek kapılı 100hp

    Alıntıları Göster
    Size önerim; özellikle rot başlarını değiştirirseniz pahalı olsun orjinal parça olun. Ben geçen yıl ustanın lafına bakmadım ASMETAL takdım bu yıl aynı masrafı bir kez daha yaptım. İnternetten parça fiyatlarına bakarsan aşağı yukarı bir fiyat çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonfilika

    Arkadaşlar; Göz yordamsı ile amortisörün patlak olduğu anlaşılırmı. Ben bunun patlak olduğunu bakarak anlıyabilirmiyim. Çünkü aracı alacak kişi bulgardı bulgar ustaya gösterdiler. Amortisörün arızalı olduğunu söylüyerek satacacım fiyattan 500 leva daha inmemi istediler. Acaba sırf fiyatı aşağa çekmek için söylemiş olabilirlermi. Kusura bakmayın bu benim ilk arabam patlak amortisör ile sağlam arasındaki farkı algılayamadım. Acaba nasıl algılayabilirim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sonfilika

    Arkadaşlar; Göz yordamsı ile amortisörün patlak olduğu anlaşılırmı. Ben bunun patlak olduğunu bakarak anlıyabilirmiyim. Çünkü aracı alacak kişi bulgardı bulgar ustaya gösterdiler. Amortisörün arızalı olduğunu söylüyerek satacacım fiyattan 500 leva daha inmemi istediler. Acaba sırf fiyatı aşağa çekmek için söylemiş olabilirlermi. Kusura bakmayın bu benim ilk arabam patlak amortisör ile sağlam arasındaki farkı algılayamadım. Acaba nasıl algılayabilirim.


    biraz geç oldu ama olsun..hocam amortisör ekipmanı helezon ve salınım söndürücüden oluşur..

    helezon salınımı sağlar..kırılırsa araç o tarafa doğru çöker zaten rahatlıkla anlaşılır..ayrıca gözlede anlaşılır..

    ancak içteki parça yani salınımı söndürücü patlarsa görünmez..çok istisnai durumlar haricinde aracın o tarafa doğru çökmesi de anlaşılmaz..

    ancak aracı kule tarafından bastırarak sallarsın..araç bir-iki strok yapacağı ve duracağı halde normalde;salınıma devam ederse ömrünün bittiği anlaşılır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haksin

    Patlak amortüsör yağ kaçırdığı için dışı toz tutup çamur gibi olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    Patlak amortüsör yağ kaçırdığı için dışı toz tutup çamur gibi olur.

    bencede




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutarock

    quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    Patlak amortüsör yağ kaçırdığı için dışı toz tutup çamur gibi olur.

    bencede

    Alıntıları Göster
    Yaptırmaya karar vermiş olman en güzeli.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.