Şimdi Ara

Uzun yollarda kontak kapatma (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
10.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eski arabalarda kontak kapatmak bazen gerekli oluyor birde hava da sıcak ise iyice ihtiyaç konumuna gelebiliyor . Broadway ile Ankara dan Bartına gittiğimde hararet yapmıştı . Dinlendirip havasını alıp suyunu tazelediğimizde toplamıştı. Ancak yeni araçlarda pek gerekli değil diye düşünüyorum . Tabi arabayı 200 km boyunca anasını ağlatarak kullanırsanız gerekli olabilir .
  • Her türlü kapatırıö. Turboyla falanda ilgisi yok. Yıllardır turbo dizel araç kullanıyoruz. Çalıştırır çalıştırmaz hareket eder, durduğumuzdada beklemeden stop ederiz. Hiç turbo arızası vs. Yaşamadık. Çevremde herkes böyle kullanıyor.

    Hayır benim anlamadığım start-stoplu araçları yapan fabrika düşünmüyor mu? Işıklarda bile motor durdurup çalıştırıyor bu araçlar.


    Evet bekleme yapmak turbo için iyidir ama bu kayda değer bir fayda sağlamıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi


    quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Motor kapatmanın hiç bir mantığı yok sürün gitsin. Canlı mı bu yorulsun dinlensin.

    Ne alaka cevap. Adam mola verince Demiş, sen sür gitsin demişsin. Adam camdan mı işiyecek.

    Sesli güldüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Her türlü kapatırıö. Turboyla falanda ilgisi yok. Yıllardır turbo dizel araç kullanıyoruz. Çalıştırır çalıştırmaz hareket eder, durduğumuzdada beklemeden stop ederiz. Hiç turbo arızası vs. Yaşamadık. Çevremde herkes böyle kullanıyor.

    Hayır benim anlamadığım start-stoplu araçları yapan fabrika düşünmüyor mu? Işıklarda bile motor durdurup çalıştırıyor bu araçlar.


    Evet bekleme yapmak turbo için iyidir ama bu kayda değer bir fayda sağlamıyor.

    heralde start-stop sistemi için mühendisler bir çözüm bulmuştur ayrıca yüksek sekmentteki araçlarda 320d 520d vs siz direk stop etseniz bile turbo yağlama devam etmektedir,zararı olmasa mühendisler bunu yapmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Turbolu araçlar için stop etme olayı abartılıyor.

    Arkadaşlar turbolu araçta yüksek devirlerde kullanım sırasında turbo devri yükselir. Araç yavaşlayıp turbo devri düşmeden stop edildiğinde yağ basıncı düşer ve turbo uzun vadede yıpranır. Bu durum genelde molalarda dikkate alınmalıdır. 100km'den yüksek hızlarda seyir ettikten hemen sonra hemen durup stop etmek zararlıdır.

    Turbo devri yükseldikten sonra mola için bir yere girdiniz birkaç dakika sonra park ettiniz ve stop ettiniz. Bu süreçte geçen 2-3 dakikada zaten turbo devri düşer. Durup dakikalarca beklemenin hiçbir anlamı yok. Motor ısısı ile turbonun bir alakası yok. Şehir içinde de olsanız uzun yolda da olsanız sağlıklı motor sıcaklığı zaten sürekli sabittir.

    Boşuna bekleyerek yakıt israfı yapmanıza gerek yok.

    Kesinlikle doğru bir yaklaşım. Zaten mola yerine girmeden 500 metre önce gazı kesip aracı yavaşlatmaya başlıyorsunuz. İçeri gir, park yeri bul, aracı park et, emniyet kemerini çıkar, cüzdanı telefonu topla derken zaten turbo çoktan durmuş olur, stop etmekte bir sakınca olmaz.. Park yerinde dip gaz hızlanıp zınk diye fren yapıp aracı stop etmiyorsanız geçerli tabi bu söylediklerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi


    quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Motor kapatmanın hiç bir mantığı yok sürün gitsin. Canlı mı bu yorulsun dinlensin.

    Ne alaka cevap. Adam mola verince Demiş, sen sür gitsin demişsin. Adam camdan mı işiyecek.

    Kamyoncular siseyi epey dolduruyor. Yollar hep sise dolu. Oyle bir secenekde dusunulebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabasevdası

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Her türlü kapatırıö. Turboyla falanda ilgisi yok. Yıllardır turbo dizel araç kullanıyoruz. Çalıştırır çalıştırmaz hareket eder, durduğumuzdada beklemeden stop ederiz. Hiç turbo arızası vs. Yaşamadık. Çevremde herkes böyle kullanıyor.

    Hayır benim anlamadığım start-stoplu araçları yapan fabrika düşünmüyor mu? Işıklarda bile motor durdurup çalıştırıyor bu araçlar.


    Evet bekleme yapmak turbo için iyidir ama bu kayda değer bir fayda sağlamıyor.

    heralde start-stop sistemi için mühendisler bir çözüm bulmuştur ayrıca yüksek sekmentteki araçlarda 320d 520d vs siz direk stop etseniz bile turbo yağlama devam etmektedir,zararı olmasa mühendisler bunu yapmazdı.

    Valla 3.20d 5.20d bilmem bugün start stop bir çok marka ve modelde mevcut. aynı araçların start stoplusu ise olmayanı arasında yağlama/turbo vs. gibi farklılıklar olduğunuda sanmıyorum.

    Önceki aracımız 150000'e falan dayanmıştıki bir kez olsun turbo için beklenmemiştir ne çalıştırmada ne durdurmada. Açıkcası ben forum dışındada kimsenin beklediğini görmedim/duymadım.

    Yani beklemek elbetteki turbo için avantaj sağlayabilir ama beklemezsenizde öyle turboyı elinize falan almıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • turbo nedir,ne hızda döner,en çok neye ihtiyaç duyar,ne kadar ısınır nasıl soğur bunları bilmeden buraya cevap yazmış kişiler öğrendikten sonra yazdıklarını gözden geçirsinler.turbo dizel ve turbo benzinlilerde stop edilmez.stop edilirse bir süre sonra turbo elimizde dolaşırız sanayide.Atmosferik araçta sorun olmaz.Ayrıntısı çokta kimse okumaz yazsam bile.
  • Ya bu turboyu eline alırsın diyen vatandaşlar start stop sisteminden bihaber heralde...
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    soğutma için mutlaka birşey düşünmüşlerdir.Diğer hususta turbo ölse ne olur ölmese ne olur adam sonuçta yenisini satmak ister.Ampül komplosunu izlemenizi tavsiye ederim.
  • CyberBot kullanıcısına yanıt
    Hem senin için hem de bazı arkadaşların turbolu araçlar için sorduğu sorulara cevap mahiyetinde birşeyler yazayım.

    Uzun yolculuklarda mola vermişseniz eğer aracınız turboluda olsa atmosferikte olsa 1-2 dk çalışır vaziyette bekletmeniz uygun olacaktır. Ha atmosferikse eğer bekletmesenize olur ama bekletmenizin bir zararı olmayacağı için zararsız olan şey her zaman yapılabilir.

    Turbolu araçları çok gözde büyüten arkadaşlar var. Araçların kullanma klavuzlarında bile sabah ilk çalıştırmalarda çok fazla beklenilmemesi yazılıyken bu kadar abartmayın lütfen.

    Turbolu bir araca sahibim. Önceden de birçok turbolu araç kullandım. Sabahları aracı çalıştırır 5- 10 sn bekler direk yola koyulurum. Sonuçta turbo yağlanacak ama yağ da fizandan gelmiyor. Uzun yolculuklarımda mola verdiğimde aracı 1-2 dk çalışır vaziyette tutar sonrasında kapatırım. Yolda çalışma, kaza vs var ise ve ne kadar bekleyeceğimi bilmiyorsam 10 dk ya kadar aracı çalışır vaziyette tutma gibi bir huyum vardır. Sonrasında baktım yakın bir gelecekte yolun açılacağı yoksa eğer aracı kapatırım.

    Sağlıcakla




  • Yorumunuz için saolun. Anladığım kadarıyla 1-2 dk beklemek her zaman mantıklı. Bize bi zararı olma zaten 1-2 dk nın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir hurafedir gidiyor bilmem kaç dakika bekle turbo için diye, yok öyle birşey sallayıp sallayıp durmayın, ne sanıyorsunuz turboyu anlamıyorumki, 30-40 saniye beklenir ki o da zaten aracı yanaştırdın onu aldın bunu koydun derken geçer, kimse filmlerdeki gibi dip gaz gelip el freniyle yanlayarak yanaşmıyor park yerine
  • Turbolu araçlarda uzun yol dönüşü bagajı boşaltana kadar, telefonumu cüzdanımı vs. arabadan alana kadar arabayı çalışır durumda bırakırım. Yolda mola için dursam da 30 sn'den fazla beklemem.

    Turbosuz motorlarda gerekli olduğunu düşünmüyorum. Soğuk havalarda ilk çalıştırma konusu daha önemli.
  • Onu bilmem ama çalışır vaziyette bırakırsanız dönüşte bulamayabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu turbo olayı da amma abartılıyor ya, zaten durmak için ayağınızı gazdan çekeceksiniz turbonun hızı otomatik olarak giderek yavaşlayacak, siz stop edinceye kadarda rolanti devrine kendiliğinden düşecek, bu nedenle stop etmenin bir zararı olmaz, ama dipgaz park yerine girerim ben o kadar babayiğitim diyorsanız turbonun devrinin düşmesi için tabi ki beklemeniz gerekir, oda dakikalarca değil 30 sn yeterde artar bile zaten araba içinde bu kadar zamanda anca toparlanırsınız.
  • Şu turboya gösterilen şefkatin yarısını göremedikya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya hu arkadaş şu turboları ne kadar büyütüyorsunuz gözünüzde korkmayın bozulmaz turbo hava filtresinden aldığı temiz havayla dönen ve motor yağı ile soğuyan bir parçadır.Yüksek devirde kullanılmış bir turbonun anında kontağını kapatmak yağlamayı keser ve hala dönmeye devam eden turbonun soğumasına engel olur.Zaten durmak için yavaşladığınızda durmaya yakın geçen sürede turbo gerekli devrine düşmeye başlamıştır maksimum 30 saniye daha bekleyip kontağı kapatabilirsiniz burda önemli olan motorun devir saatinin rolanti noktasına düşmesidir
  • 10 dakika boşu boşuna benzin harcamaya gerek yok, ama yüksek devirden geliyorsunuz, aracı stop etmeden önce 1 dakika kadar rolantide çalıştırın sonra kontağı kapatın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pipi8D

    200 km hızda seyrederken benzinlik gördüğüm anda el freni çeker takla atarak girerim istasyona. Böylece ambulans gelene kadar beklemiş olurum turbo sağlam kalır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.