Öncelikle herkese merhaba bu konuyu nereye açacağımı bilemediğimden dolayı konu dışı bölümüne açtım. Konuya gelirsek olay benim başıma değil en yakın arkadaşımın başına geldi, o bu tür forum işlerini bilmediğinden dolayı ben onun yerine yazıyorum ve olaya onun kadar hakimim.
Arkadaşım 15.09.2017 yılında Vatan Bilgisayar Söğütözü (Ankara) şubesinden Lenovo Ideapad 320-15IKB modelli laptop satın aldı, kendisi bilgisayardan pek anlamaz bundan dolayı arada sırada beni arardı bilgisayar çok yavaş çalışıyor, donuyor, hiç bir şey yapamıyorum diye. Ben de sürekli bilgisayarı güncel tut derim, gereksiz bir şey yükleme derim, hızlandırmak için başlangıç ayarlarını zaten kendim yaptım, beraber norton internet security lisansı almıştık onu kullanıyordu o bile biraz etkili oluyordu ama bilgisayar hiç olması gerektiği gibi çalışmıyordu, ayrıca harddiskten de sürekli ses gelirdi, arkadaşım kullanırken önemsemiyormuş normaldir diye. Arkadaşımın bir de ikizi var (o da en yakın arkadaşımdır ) o da yanlış hatırlamıyorsam 2018 Ocak ayında aynı bilgisayardan aldı ama onunkinde hiç bir sorun yok, olması gerektiği gibi çalışıyor. Sorunlu bilgisayara sahip olan arkadaşım bu şekilde bilgisayarı kullanmaya devam etti hep, 2018 Aralık'ta bilgisayarı düşürdü, çalışmaya aynı şekilde devam ediyor şu anda bile ama ekranın alt kısmında kırık oldu, kendisi tıp okuyor bilgisayar da derslerinde lazım olduğu için dönemi bitene kadar servise götürmek için bekledik, bilgisayarın estetiği bozuldu sonuçta parasını verip yaptıracaktı. Şubat 2019'da ikimiz beraber bilgisayarı aldığı yer olan Söğütözü şubesine götürdük. Olaylar burada başlıyor zaten.
Oradaki görevliye bilgisayarın düştüğünü ve kırık olduğunu, parasını vererek yaptırmak istediğimizi söyledik sonuçta kullanıcı hatası, bilgisayarın yavaş çalıştığına dair bir şey söylemedik hiç. Görevli bilgisayarın faturasını aldı sisteme girdi, faturada bulunan seri numarası arkadaşımın laptop'a ait değilmiş. Neyse hata vardır dedi laptop'ın garanti belgesindeki seri numarasını sisteme girdi ve bize direk "bu bilgisayarın size satılmış olmaması lazım, ayıplı ürün diye bu laptop bize iade edilmiş" dedi. Biz nasıl yani falan diye sorguladık, adam sisteme baktı bir süre ve "harddiskinden ses gelmesi dolayısıyla bu bilgisayar iade edilmiş, sizin elinizde olmaması lazım, zaten faturadaki seri numarasıyla da uyuşmuyor bir terslik var" dedi. Biz de "o zaman madem ayıplı malı satmışsınız iadesini yapın veya yenisini verin" dedik. Eleman da "bilgisayarı düşürmüşsünüz biz bunun iadesini almayız kullanıcı hatası var sonuçta" dedi. Biz de "o zaman harddiskini ücretsiz değiştirin parasıyla da kırılan yerini onarın" dedik, eleman da "seri numaraları uyuşmadığı için servise alamayız, yeni seri numarası talebi alırız Lenovo'dan, numara değişir anca ondan sonra servise alabiliriz" dedi. Arkadaşımın da yeni dönemi başlayacaktı yaz gelince uğraşırız artık şimdi bilgisayar bana lazım dedi vermedi.
Temmuz'un 2. haftası arkadaşımın dönemi bitti, biz tekrar aynı yere gittik. Bu sefer farklı bir eleman vardı, biz kışın geldiğimizde bize böyle böyle dendi diye elemana teker teker anlattık. O da başta öyle şey mi olur ya falan gibisinden konuştu (sanki yalan söylüyücez), sonra ilk başta faturadaki seri numarasını girdi bir şey çıkmadı, garanti belgesindeki numarayı girdi baktı terslik var telefon açtı bir yerlere, sonra bize diğer elemanın dediklerini söylemeye başladı, o sırada yanımızda bekleyen bir müşteri daha vardı o da elemanın anlattıklarını duyunca "ben avukatım böyle bir şey yapmaya hakkınız yok" gibi şeyler dedi, eleman da "siz karışmazsanız lütfen biz aramızda konuşuyoruz bir de durumu size açıklamak zorunda bıraktırmayın beni" gibi şeyler söyledi, yanımızdaki adam da "peki siz bilirsiniz tüketici mahkemesi denen bir şey var seve seve iadesini alırsınız zaten" dedi. Biz yine iade alın diye üstüne gittik ama almayacaklarını, bilgisayarın kullanıcı hatası dolayısıyla hasar gördüğünü söyledi, yine aynı şekilde "harddiskini değiştirin o zaman" dediğimizde servise alamayacaklarını, anca seri numarası değiştiğinde alabileceklerini söyledi. Biz de "tüketici haklarına başvurucaz böyle rezillik olmaz" dediğimizde, "sizin talebinizle seri numarası isteyelim, fatura bi düzelsin ondan sonra başvurun, ben de zaten şu anda size yardımcı olmak için uğraşıyorum, bu şekilde gidip başvurursanız dikkate almazlar" dedi. Biz de "o zaman bilgisayarın daha önceden ayıplı diye iade edildiğine dair belgeyi bize verin gidip o şekilde başvurumuzu yapalım" dedik, "biz size o şekilde bir belge veremeyiz, zaten gidip başvursanız da bizden savunma istediklerinde biz o belgeyi hakem heyetine vermek zorunda kalıcaz" dedi. Biz yine de onarılmaya çalışılsın, o işlerle uğraşmayalım uzun sürüyor diye yeni seri numarası talebinde bulunduk. Eleman arkadaşımın numarasını aldı, bilgisayarın altında bulunan seri numarası fotoğrafını, BIOS'ta bulunan seri numarası fotoğrafını kendisine atmasını istedi, fatura ve garanti belgesindeki numarayı zaten almıştı kendisi. Bu fotoğrafları istemesinin üzerinden neredeyse 1 ay geçti ve hala bize hiç bir geri dönüş olmadı. Arkadaşım laptop'ın garantisinin dolmasına 1 ay kaldı, belki beni seri numarası bahanesiyle oyalıyorlardır, üstüne bir de seri numarası değişirse sistemlerinde bilgisayarın daha önce iade edildiğine dair kanıt giderse diye gidip tüketici hakları hakem heyetine başvuralım dedi, biz de 2 gün önce gidip elimizdeki seri numarası uyuşmazlığının olduğu fotoğraflarla, fatura ve garanti belgesi fotokopileriyle bilgisayarın muadili veya daha üstü ile değişimi talebiyle Çankaya ilçesine başvurduk.
Başvurumuz 4-6 ay içinde sonuçlanır dendi ama ondan önce ben arkadaşıma bu rezilliği internette duyuralım, bazen böyle durumlarda firma adının lekelenmemesi için müşteriyle uzlaşma yoluna gidiyor ve olay çözülüyor dedim, o da tamam duyuralım dedi ve ben de arkadaşımın talebi doğrultusunda bu konuyu açtım zaten. Olayların hepsi yaşanırken ben de orada olduğum için zaten bu kadar detaylı anlatabildim. Konuyu üste çıkartırsanız ve daha çok kişiye ulaşmamıza yardımcı olursanız çok seviniriz, bir de eğer ekşi sözlükte yazarlığı olup ilgilenen olursa benimle irtibata geçebilirse orada da bu yazıyı paylaşmak isteriz, benim de hesabım var ama çaylak olduğumdan başlık açamıyorum. Sonuna kadar okuduysanız çok teşekkürler.
Konuyu yeni gördüm. İyi yapmışsınız. Vatan resmen sizi oyalamış. Ne kadar sürede sonuçlandı THH ?
Başvuruyu yaptıktan sonra 1 ay içinde arkadaşımı Vatan bilgisayardan aradılar başvurmuşsunuz böyle böyle diye, uğraşmayalım derseniz bilgisayarın iadesini alalım, isterseniz paranızı geri veririz isterseniz de yeni bilgisayar alırsanız onun bedelinden düşeriz dediler, arkadaşım da hakem heyetini bekleyemem dedi iadeyi kabul etti, aynı yerden yeni bilgisayar aldı.
ulan koskoca firmasın milyonlarla oynuyosun. versene bi laptop mk ne olacak inanilir gibi değil....
quote:
Orijinalden alıntı: since2002
ulan koskoca firmasın milyonlarla oynuyosun. versene bi laptop mk ne olacak inanilir gibi değil....
Ne koparırlarsa o kâr şeklinde idare ediliyor hepsi. Bakkal mantığı. Amatör aslında hepsi ve yasasaki açıktan cesaret alıyorlar. Thh olmasa sonuç alamayacağı kesindi.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme