Şimdi Ara

Vatan bilgisayar garanti sorunu (hukuki destek lazım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Vatan bilgisayardan 03.04.2016 tarihinde ram aldım (http://www.vatanbilgisayar.com/crucial-8gb-ballistix-sport-lt-ddr4-2400mhz-cl16-1-2v-pc-ram.html)

    geçenlerde ram i vatana garantiye verdim (Kasım 2017 sonu gibi) . Garanti kapsamı içinde birkaç gün sonra fatura bedeli kadar para iadesi veya hediye çeki vereceğiz dediler (13 Aralık 2017).

    Sorun şu; fatura bedeli 160tl, şuanda aynısı yeni ram 504tl (şuan vatan stokta yok). Benden kaynaklanmayan ram sorunu yüzünden 350tl beni mağdur ediyorlar.

    Benzer bir durumda HP servisine laptop garantiye verdiğimizde arızayı yapamadılar. HP servisi aynı model laptop yok, ya paranızı iade edelim yada bu modele en yakın üst model verelim dediler. Hiçbir ücret vermeden sıfır üst modeli aldık.

    Vatan bilgisayar neden sadece para iadesi diyor, beni illa 350tl mağdur ediyor anlamadım. Hukuki alt yapıyı hazırlayıp mahkemeye vereceğim.

    Teknik, hukuki ve tecrübenize dayalı yardımlarınızı rica ediyorum.

    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Anladığım kadarıyla siz 160 tl ye almışsınız ve Ürünün fiyatıda dolar kuru nedeniyle 504 tl olmuş.Sizde güncel fiyattan para iadesi almak istiyorsunuz.

    Doğru mu anladım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hukukçu değilim ama yasal olarak yapabileceğiniz pek bir şey yok gibi. Yasal olarak para iadesi veya aynı üründen (aynı ürün yoksa benzer ürün ki bu genelde üst model olur) vermek zorundalar. Firma size para iadesi vermeye karar vermiş ve bu durumda pek yapılabilecek bir şey yok.

    Garanti belgelerinde genelde para iadesi veya başka model ürün diye yazar ve o belgeler yasalara göre hazırlanıp basılan belgelerdir. Siz ürünü 160 TL den aldığınız içinde doğal olarak para iadesi söz konusu olduğunda faturada yazan rakam kadar iade olur. Ürünün sonradan fiyatının artması bir şey değiştirmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Noctivagant -- 17 Aralık 2017; 13:58:19 >
  • Çok teşekkürler bilginiz için.

    Para iadesi istemiyorum. Satın aldığım Ram'i veya yakın model ram istiyorum zaten, yani garantide vaat ettikleri gibi. Bunun için nasıl mücadele edebilirim onu araştırıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calıgula

    Anladığım kadarıyla siz 160 tl ye almışsınız ve Ürünün fiyatıda dolar kuru nedeniyle 504 tl olmuş.Sizde güncel fiyattan para iadesi almak istiyorsunuz.

    Doğru mu anladım ?

    Derdim para iadesi değil. Sadece masraf yapmadan kullanabileceğim aynı veya benzer performansta ram istiyorum. Ben satın alırken 2 yıl garanti vaadiyle aldım. Garanti dolmadan kendi problemleri sebebiyle bozuldu. Bunu da para iadesi diyerek onaylamış oluyorlar. Durum şöyle aslında Şahsıma ait olan ram'i benden aldılar 350tl verirsen geri veririz diyorlar. (504-160=350tl)



    Çalışan aynı model ram veya yakın model ram istiyorum. Derdim tamamen bu. Çünkü bilgisayarim şuan gayri faal.



    Umarım bu konu benzer problem yaşayanlara faydalı emsal olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ne demek istediğiniz şimdi daha iyi anlaşıldı.Vatan Computer yasa açıgından faydalanmış bi nevi.Mhz arayın para iadesi veya çek istemiyorum.Değişim istiyorum diye ısrarcı olun.Veya benzer başka bir ram talep edin.Para iadesi veya değişim kararı müsteride diye biliyorum çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vatan bilgisayar müşteri hizmetleri ile görüştüğümde; ram tedarikçi firmaya (Karfo diye bir yer) garantiye gönderildi. Karfo ram için para iadesi kararı verdi dediler. Bizim yapabileceğimiz bişey yok dediler, komik gerçekten. Aradaki fiyat farkından dolayı beni iknaya zorluyorlar. Tüketici mahkemesi bu işi halleder zannediyorum.

    Benzer bir durumda HP servisine laptop garantiye verdiğimizde arızayı yapamadılar. HP servisi aynı model laptop yok, ya paranızı iade edelim yada bu modele en yakın üst model verelim dediler. Hiçbir ücret vermeden sıfır üst modeli aldık.

    Vatan bilgisayar (koskoca (!)) uyanıklık yapmaya mı çalışıyor çok mu akıllılar bilemedim. Yada ya tutarsa diye beni deniyorlar galiba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UgLeR -- 17 Aralık 2017; 14:49:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UgLeR kullanıcısına yanıt
    Merhaba,http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-2.htm yasasına göre

    "MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."

    diye belirtiyor. Hukukçu arkadaşıma durumu sorduğumda ise şöyle ekledi:" O mal ile benzer özelliklerde yeni bir ürün, ya da o malın muadili bir ürünün piyasa fiyatını ödemekle yükümlüler"

    yani illa ücret iadesi diyorsada. O zaman şuanki piyasa fiyatını talep edin.




  • UgLeR kullanıcısına yanıt
    Konuyu hukuk bölümünde açsan daha iyi olurdu.
    Meseleye gelirsek, tüketici yasasının 11. maddesinde ürünün satış anındaki bedeli mi, talep anındaki bedeline göre mi iade yapılacağı ile ilgili bir bilgi yok.
    Fakat kanunun ismine baktığımızda tüketicinin korunması hakkında kanun olduğunu görüyoruz. Ve yine kanunun Amaç başlıklı 1. Maddesi şöyle der:
    Madde 1- Bu kanunun amacı; kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici ... ilişkin hususları düzenlemektir.

    Yani kanunun amacı tüketicinin korunmasıdır. Dolayısı ile kanun hükümleri yorumlanırken tüketiciyi koruyacak şekilde yorumlanmalıdır. Buradan yola çıkarak kanunda bahsi geçen "bedel" i ürünün talep anındaki fiyatı olarak anlamamız gerekir. Fatura bedeli dersek tüketiciyi korumuş olmuyoruz.

    Bu konuda yapılacak iki şey olabilir. Tuketici hakem heyetine git, değişim ya da para iadesi iste. İade isterken de kur farkından olan zararının da karşılanmasını münasip bir şekilde talep et. Hakkaniyet gereği malın bugünkü piyasa değeri ile satın alma zamanı arasında tüketici aleyhine aşırı fiyat farkı var ise güncel fiyattan iade yapılması gerekir. Tüketici hukukunda öncelik tüketicinin korunmasıdır. Kaldı ki satıcıda aynı maldan mevcut ise değişim talebini reddedemez, malın fiyatının artmış olması satıcıya değişim talebini kabul etmeme hakkı vermez.(Ben de Vatan dan zaman zaman alışveriş yaptığım için biliyorum. Faturalarda dolar cinsinden fiyat ve o günün kuru da yer alıyor. Ayrıca web sayfasında da dolar cinsinden fiyatlar da var.)Belge olarak Fatura bilgisi ve güncel ekran görüntüsü ile birlikte tüketici hakem heyetine başvurun.

    İkincisi önlemi en baştan almak ₺ ile alışveriş yapmamak, $ ile alışveriş yapmak. Kabul ederler mi bilmiyorum ama en garantisi bu, dolar artsa bile zarara uğramazsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 17 Aralık 2017; 17:22:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • f.danis F kullanıcısına yanıt
    Bence çoğu kullanıcının yaptığı temel hata ürünü aldığı yere götürmek, neticede onlar satıcı ve sadece müşteriye aracı oluyorlar, malı kendi inisiyatiflerinde değiştirme veya para iadesi yapmak gibi bir yetkileri yok, sonuçta kararı ithalatı veya var ise ürünün teknik servisi veriyor.
    Vatan bilgisayar yerine direkt Türkiye ithalatcısı ile görüşmekte fayda var.
  • Konunun hukuk bölümüne aktarılmasını admin yapabilir sanırım.



    Karfo garanti firmasıyla yarın detaylı konuşacağım. Fakat vatan bu kadar kolay aradan sıyrılamaz bende. Sonuçta emlakçılık yapmıyorlar. Ben ürünü vatan'a para ödeyerek vatan faturası ile aldım. Düne kadar karfo firması nefir bilmiyordum. Kendi iç sistemlerinde ne yapıyorlarsa bilemem ama karfo firması böyle diyor diye müşterinin haklarını hiç edememesi gerekir.



    f.danis beyin de yazdığı gibi "O mal ile benzer özelliklerde yeni bir ürün, ya da o malın muadili bir ürünün piyasa fiyatını ödemekle yükümlüler". Kanun açık. Vatan eğer bana ya yerse diye olta atmıyorsa (zannetmiyorum ülkem adına üzülürüm çok) anında tüketici mahkemesine tüm evrakları ileteceğim.



    Hukuki alt yapıyı hazırlayayım (sizlerinde değerli katkılarıyla) tüm süreci anlatan yapılması bilinmesi gerekenleri içeren detaylı bir yazı hazırlayıp paylaşacağım. Umarım mağdur olanları mahkeme yolunda cesaretlendirir ve faydalı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • UgLeR kullanıcısına yanıt
    Umarım Hakem heyeti işinizi çözebilir. Çünkü firmalar bazen onuda takmıyor. Hatta üç kağıt yapıp oradan aldığınız belgeye el koymaya kalkışabiliyorlar. Zamanında ev telefonu almıştık. Çok sorun çıktı. Her seferinde firma yenisini vermeye çalıştı hep arızalı çıktı ve her seferinde Tüketici Mahkemesinin bize verdiği belgeyi almak istediler. Oysa almaya halkları yoktu çünkü mahkeme Anneme bu belgenin aslı sizde kalmak zorunda kesinlikle firmaya vermeyin demiş.

    Annem en sonunda bu durumu heyete bildirmekle tehdit etti ondan sonra paramızı geri aldık diye hatırlıyorum. Hatta alın telefon sizin olsun para filanda istemiyorum diye telefonun üreticisi olan firmanın servis yetkilisine söylendiğini de hatırlarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Noctivagant -- 17 Aralık 2017; 23:43:20 >
  • Noctivagant kullanıcısına yanıt
    Hakem heyeti kararını icraya koyun. İcraya koymadan once borçludan talepte bulunmak zorunda değilsiniz. İcra dairesi istesin. Max. 50 lira kadar masrafı olur, sonunda o masrafı, ve avukat eli ile takip ettirdiyeseniz 300 lira kadar da avukat parası karşı taraftan alırsınız. Ortada ilam olduğu. İçin haksız çıkma ihtimaliniz yok. Karar ve cebri icra olunca resmen tutuşurlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 18 Aralık 2017; 8:59:20 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • vatan bilgisayarın tedarikçi firması "Karfo". Karfo ile görüştüm: "ürününüz tamir olmuyor, vatan bilgisayar size para iadesi veya sıfır ürün veya ürün stoklarında yoksa farklı marka benzer bir ürün verecekler" diye söyledir. buraya kadar herşey tüketici haklarım kapsamında.

    vatan bilgisayarı tekrar aradım. bana dayattıkları konu şu; ürün stoklarda yok, para iadesi yapacağız, farklı marka benzer ürün stoklarımızda var fakat veremeyiz. satın almak istiyorsanız fatura bedelini iade alırsınız (150tl), stoktaki benzer ürün fiyatının (450) üstünü tamamlayacaksınız ve satın alacaksınız (ilave 300 tl vereceksiniz)."

    2016 yılında ürünü 150tl'ye aldım. stoklarında yok ama internet sitesi fiyatları 504tl. stoklarında olan benzer ürün fiyatı 450tl.

    stoklarında olmamasının cezasını bana kesiyorlar, 350tl.

    herhangi bir belge talebime kesinlikle vermiyoruz diyorlar.



    Karfo ile son görüşmemde ise (başka birisi ile) "ürününüzü tamir edemedik. aynı ürün ve benzer ürün elimizde yok. sadece fatura bedeli para iadesi alacaksınız." ürünü aldığımda 150tl'ydi. şimdi başka firmalarda 500tl olduğunu söyledim. "aradaki fiyat farkını siz ödeyerek alabilirsiniz" dediler. para iadesini ürünün şuandaki fiyatı olarak iade edin dedim mümkün değil dediler.



    çok basit bir tüketici hakkı durumu ama insanı nasıl mağdur ediyorlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • UgLeR kullanıcısına yanıt
    Belgenin vatan computer da olduğunu ve tarafınıza verilmediğini belirtip muzekkere ile istenmesini talep edin. Bu sefer vermem diyemezler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.