Şimdi Ara

Vatan Bilgisayar ile aramdaki mesele.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler Vatan Bilgisayardan 29.12.2012 de aldığım tableti ertesi gün iade ettim alet arızalıydı ordaki firma görevlisi bunu teyit etti ve bana hediye çeki vermeye kalktı ben para iadesi olmuyor mu dedim hayır sadece hediye çeki verebiliyoruz dedi.
    Biraz sert konuşcam çok sinirliyim. Lan nasıl oluyorda bu adam bana bozuk mal satıp benim paramı geri vermiyor böyle birşey varmı ya! bende salak gibi kabul ettim çok bunalmıştım uğraşamadım. Şikayetimvar.com'a da yazdım. ordaki elemanın bana verdiği cevaba bakın.

    quote:

    Bilindiği üzere garanti verme işlevi ithalatçı- imalatçı/üretici sorumluluğundadır.
    Ve garanti veren firma bilgisi de Garanti Belgesinde yer almaktadır.

    Şu hususu önemle ve bilhassa belirtmek isteriz ki; VATAN BİLGİSAYAR Sanayi ve Ticaret A.Ş. satıcı olup, YETKİLİ TEKNİK SERVİS değildir.

    Tüketicilerin seçimlik haklarını kullanmaları için oluşması gereken koşullar vardır, öncelikle ürünlerin belirtilen sürelerde AYIPLI olduğunun ortaya çıkması lazım gelmektedir. Dolayısıyla öncelikle ürünün ayıplı olduğunun yetkili servis raporu ile tespit edilmesi gerekmektedir.

    VATAN BİLGİSAYAR Sanayi ve Ticaret A.Ş. satıcı olduğunu ve YETKİLİ TEKNİK SERVİS olmadığını tekrar hatırlatmak isteriz.

    Tüketicilerin ürünle ilgili şikâyetleri var ise, ürünün yetkili servisi tarafından muayene edilmesi ve durumun rapor ile tespit edilmesi gerekmektedir.

    Saygılarımızla.


    Yok yetkili servise gidecekmiş yok bilmem ne! Ya bu adamlar bana bozuk malı satıyor sonra yetkili servise gönderecek 30 gün bekleyeceğim bana anca öle paramı vercek, beyler nerde aranır bunun hakkı hukuku gözünü seveyim ben müşteriyim bu adamlar benle nasıl böyle konuşuyor ya nasıl bir dolandırıcılık nasıl bir aşşağılama bu! Gerçekten çeki kabul etmiştim şimdi sinirlendim elimden geleni yapmaya çalışacağım. Yani gerçekten bakkaldan birşey alır gibi hissettim kendimi!

    Bu arada birazcık bilgiliyim aynı şeyi Citroen C4 arabamda yaşadım baylas la baya tartıştım sonra döndüler , acaba vatanı da böyle sıkıştırmak mı lazım illa!







  • Satın alınan bir ürünün yasal olarak kosulsuz sartsiz 7 gün icinde iade hakkı var bildigim kadarıyla ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Satın alınan bir ürünün yasal olarak kosulsuz sartsiz 7 gün icinde iade hakkı var bildigim kadarıyla ?


    Hocam böyle bir saçmalık varmı ya hediye çeki verelimmiş ben istemiyorum belki hediye çekini , bir de aynı şeyleri tekrarlamaktan bıkmıyorlar mı ona sinir oluyorum bende sıkıldım bunaldım da aldım hediye çekini yani nasıl iştir anlamadım.
  • Sana sattıkları tableti vıtrınden mi verdiler stoktan mı istettin eğer tableti ayrı kutusunu ayrı halde jelatini açık şekilde sattıysa burda vatan computer haksızdır jelatınıni kapalı halde ürünü ilk sen actıysan ispatlaman zor garantiye yollayabılırsın ancak ürünü iade etmemelerının tek sebebi kredi kartıyla aldıysanız o yüzdendir aynı durum benimde başıma geldi aldığım ram sisteme uymayınca üstüne para ekleyip ekran kartı almak zorunda kaldım ordaki çalışanların hepsi prime çalışıyor birşey alırsan senden iyisi olmaz git geri ver değişim yapmak istiyorum de yüzüne bile bakmazlar geçmiş olsun hocam bırdahakı sefere vitrinde satılan ürünlerde depodan istet yoksa almıyorum de geç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Satın alınan bir ürünün yasal olarak kosulsuz sartsiz 7 gün icinde iade hakkı var bildigim kadarıyla ?

    yok öyle birşey...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thekeys

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Satın alınan bir ürünün yasal olarak kosulsuz sartsiz 7 gün icinde iade hakkı var bildigim kadarıyla ?

    yok öyle birşey...

    Alıntıları Göster
    Bana da aynısı Gold da oldu. Hdd almıştım. Aynı gün geri götürdüm. Müşteri desteğe gönderdiler. Adam yüzüme bile bakmadan geri alamayız dedi. Kafayı yedim, mağazanın içinde küfür ederek telefonla konuşuyordum. Dedim sizi tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim filan. Baktılar susmayacağım. Direk faturayı iptal edip ürünü geri aldılar. Parayıda nakit olarak geri aldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thekeys

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Satın alınan bir ürünün yasal olarak kosulsuz sartsiz 7 gün icinde iade hakkı var bildigim kadarıyla ?

    yok öyle birşey...

    Neye dayanarak öyle söyledin bilmiyorum ama bal gibi de yasal olarak öyle bir hakkımız var ama yasal hakkınız olmasına rağmen bazı firmalar zorluk çıkarabiliyor.Tabi ki de böyle tutarsız firmaları yola getirmek içinde tüketici mahkemeleri var. Mesela reklam yapmış gibi olucak ama media markti çok takdir ederim.Çünkü geçen sene media markt'tem uydu alıcısı almıştım.Ürünün verdiğim parayı hakketmediği için memnun değildim. Bende gittim müşteri hizmetlerine "üründen memnun değilim, ürünü geri iade etmek istiyorum" dedim.Neyinden memnun değilsiniz, şikayetiniz ne demediler bile sadece "kutu içeriği tam diye" sordular ve kutu içeriğini tam olduğunu gördükten sonra paramı direk olarak iade ettiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kiralıkbeyin -- 4 Ocak 2013; 4:53:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kiralıkbeyin

    quote:

    Orijinalden alıntı: thekeys

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Satın alınan bir ürünün yasal olarak kosulsuz sartsiz 7 gün icinde iade hakkı var bildigim kadarıyla ?

    yok öyle birşey...

    Neye dayanarak öyle söyledin bilmiyorum ama bal gibi de yasal olarak öyle bir hakkımız var ama yasal hakkınız olmasına rağmen bazı firmalar zorluk çıkarabiliyor.Tabi ki de böyle tutarsız firmaları yola getirmek içinde tüketici mahkemeleri var. Mesela reklam yapmış gibi olucak ama media markti çok takdir ederim.Çünkü geçen sene media markt'tem uydu alıcısı almıştım.Ürünün verdiğim parayı hakketmediği için memnun değildim. Bende gittim müşteri hizmetlerine "üründen memnun değilim, ürünü geri iade etmek istiyorum" dedim.Neyinden memnun değilsiniz, şikayetiniz ne demediler bile sadece "kutu içeriği tam diye" sordular ve kutu içeriğini tam olduğunu gördükten sonra paramı direk olarak iade ettiler.

    Alıntıları Göster
    bu tür durumlarda mağazadakilere maganda gibi tehditler savurcaksın yoksa üste çıkmaya çalışırlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cryptical

    Sana sattıkları tableti vıtrınden mi verdiler stoktan mı istettin eğer tableti ayrı kutusunu ayrı halde jelatini açık şekilde sattıysa burda vatan computer haksızdır jelatınıni kapalı halde ürünü ilk sen actıysan ispatlaman zor garantiye yollayabılırsın ancak ürünü iade etmemelerının tek sebebi kredi kartıyla aldıysanız o yüzdendir aynı durum benimde başıma geldi aldığım ram sisteme uymayınca üstüne para ekleyip ekran kartı almak zorunda kaldım ordaki çalışanların hepsi prime çalışıyor birşey alırsan senden iyisi olmaz git geri ver değişim yapmak istiyorum de yüzüne bile bakmazlar geçmiş olsun hocam bırdahakı sefere vitrinde satılan ürünlerde depodan istet yoksa almıyorum de geç

    Hocam jelatini açıktı ürünün nasıl açıktı bu ürün yeni gelmiş 2 gün önce felan kampanya nedeniylede bir tek teşhir kalmıştı hatta faturayada teşhir ürünü diye vurmuşlardı kaşeyi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BrainGeR

    Bana da aynısı Gold da oldu. Hdd almıştım. Aynı gün geri götürdüm. Müşteri desteğe gönderdiler. Adam yüzüme bile bakmadan geri alamayız dedi. Kafayı yedim, mağazanın içinde küfür ederek telefonla konuşuyordum. Dedim sizi tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim filan. Baktılar susmayacağım. Direk faturayı iptal edip ürünü geri aldılar. Parayıda nakit olarak geri aldım.



    Hocam keşke bende öyle yapsaydım işte bunlar böyle laftan anlıyor yanlış anlamayın sakın size bir lafım yokta onların seviyesine inceksin yani başka yolu yok çok iyi yapmışsınız tebrik ederim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: go_can

    bu tür durumlarda mağazadakilere maganda gibi tehditler savurcaksın yoksa üste çıkmaya çalışırlar



    Hocam çok doğru söylediniz katılıyorum. Yoksa hep aynı şeyi söyleyip duruyorlar.

    kiralıkbeyin hocam, media markt lada birçok alışverişim oldu iade durumu yaşamadım ama müşteri memnuniyetinin onlar için önemli olduğunu duymuştum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmb1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cryptical

    Sana sattıkları tableti vıtrınden mi verdiler stoktan mı istettin eğer tableti ayrı kutusunu ayrı halde jelatini açık şekilde sattıysa burda vatan computer haksızdır jelatınıni kapalı halde ürünü ilk sen actıysan ispatlaman zor garantiye yollayabılırsın ancak ürünü iade etmemelerının tek sebebi kredi kartıyla aldıysanız o yüzdendir aynı durum benimde başıma geldi aldığım ram sisteme uymayınca üstüne para ekleyip ekran kartı almak zorunda kaldım ordaki çalışanların hepsi prime çalışıyor birşey alırsan senden iyisi olmaz git geri ver değişim yapmak istiyorum de yüzüne bile bakmazlar geçmiş olsun hocam bırdahakı sefere vitrinde satılan ürünlerde depodan istet yoksa almıyorum de geç

    Hocam jelatini açıktı ürünün nasıl açıktı bu ürün yeni gelmiş 2 gün önce felan kampanya nedeniylede bir tek teşhir kalmıştı hatta faturayada teşhir ürünü diye vurmuşlardı kaşeyi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BrainGeR

    Bana da aynısı Gold da oldu. Hdd almıştım. Aynı gün geri götürdüm. Müşteri desteğe gönderdiler. Adam yüzüme bile bakmadan geri alamayız dedi. Kafayı yedim, mağazanın içinde küfür ederek telefonla konuşuyordum. Dedim sizi tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim filan. Baktılar susmayacağım. Direk faturayı iptal edip ürünü geri aldılar. Parayıda nakit olarak geri aldım.



    Hocam keşke bende öyle yapsaydım işte bunlar böyle laftan anlıyor yanlış anlamayın sakın size bir lafım yokta onların seviyesine inceksin yani başka yolu yok çok iyi yapmışsınız tebrik ederim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: go_can

    bu tür durumlarda mağazadakilere maganda gibi tehditler savurcaksın yoksa üste çıkmaya çalışırlar



    Hocam çok doğru söylediniz katılıyorum. Yoksa hep aynı şeyi söyleyip duruyorlar.

    kiralıkbeyin hocam, media markt lada birçok alışverişim oldu iade durumu yaşamadım ama müşteri memnuniyetinin onlar için önemli olduğunu duymuştum.

    Alıntıları Göster
    satın alınan ürün ancak ayıplıysa ya da uzaktan alınmışsa koşulsuz iade edilebilir.vatan burada ayıplı ürünü sorgusuz alması lazımken işin çakallığına kaçmış, yani iade almamız için teknik servise göndereceğiz,rapor alacağız sende 1 ay beklersin demeye getirmiş, madem öyle işte böyle,bunların bu numaralarına karşı bir daha buradan alışveriş yapmamak lazım, mediamarkt gibi sorgusuz sualsiz iade alan yerlerden almak en doğrusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thekeys

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Satın alınan bir ürünün yasal olarak kosulsuz sartsiz 7 gün icinde iade hakkı var bildigim kadarıyla ?

    yok öyle birşey...

    hocam emin olun var bugüne kadar elektronik alışverişimi hep mediamrkt yapıyorum ipad iphone yada bunun gibi pahalı cihazları bile zarar vermeden verip şikayetinizi söylerseniz geri alıyorlar yada arızalıysa değiştiriyor ekranda içerden ufacık bir toz var diye götürdüm benden özür dileyip ürünü kontrol bile etmeden yenisini verdiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stuka

    satın alınan ürün ancak ayıplıysa ya da uzaktan alınmışsa koşulsuz iade edilebilir.vatan burada ayıplı ürünü sorgusuz alması lazımken işin çakallığına kaçmış, yani iade almamız için teknik servise göndereceğiz,rapor alacağız sende 1 ay beklersin demeye getirmiş, madem öyle işte böyle,bunların bu numaralarına karşı bir daha buradan alışveriş yapmamak lazım, mediamarkt gibi sorgusuz sualsiz iade alan yerlerden almak en doğrusu.

    Hocam üniversite nedeniyle Balıkesir'deyim malum burdada media markt yok Gold'u hiç sevmem Teknosa ucuz gelmiyor Vatan da böyle birşey yapınca artık yani nerden alışveriş yapayım şaştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmb1

    quote:

    Orijinalden alıntı: stuka

    satın alınan ürün ancak ayıplıysa ya da uzaktan alınmışsa koşulsuz iade edilebilir.vatan burada ayıplı ürünü sorgusuz alması lazımken işin çakallığına kaçmış, yani iade almamız için teknik servise göndereceğiz,rapor alacağız sende 1 ay beklersin demeye getirmiş, madem öyle işte böyle,bunların bu numaralarına karşı bir daha buradan alışveriş yapmamak lazım, mediamarkt gibi sorgusuz sualsiz iade alan yerlerden almak en doğrusu.

    Hocam üniversite nedeniyle Balıkesir'deyim malum burdada media markt yok Gold'u hiç sevmem Teknosa ucuz gelmiyor Vatan da böyle birşey yapınca artık yani nerden alışveriş yapayım şaştım.

    Alıntıları Göster
    Müşteri memnuniyetinden iade ve değişim işlemleri

    Vatan Bilgisayar’dan satın almış olduğunuz ürünleri 15 gün boyunca herhangi bir neden göstermeksizin aşağıda yer alan bilgiler doğrultusunda değiştirebilirsiniz:
    • Değiştirmek istediğiniz ürünün satın alındığı andaki gibi kusursuz, eksiksiz ve orijinal kutusunda kullanılmamış olması gerekmektedir. Ürünün kutusunu açtıysanız; kutuya, ürüne ve aksesuarlara zarar vermeden, hatasız ve eksiksiz olarak getirilmesi ve ürünün kullanılmamış olması durumunda değişim işlemleriniz başlatılabilecektir.
    • Ürünle birlikte verilen tüm hediyelerin de kusursuz ve eksiksiz olarak teslim edilmesi zorunludur.
    • Satış faturasının aslı olmadan değişim işlemi yapılamaz.
    • Faturanızı firma adına kestirdiyseniz ürünü değiştirmek için iade faturası getirmeyi veya göndermeyi unutmayınız, aksi durumlarda değişim işlemi başlatılamayacaktır.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde değişim işlemleriniz sonuçlandırılacaktır.
    • Ödediğiniz bedel ileriki alış verişlerinizde kullanabileceğiniz şekilde alışveriş kuponu olarak tarafınıza verilecektir.

    Yukarıda sözü edilen memnuniyet çerçevesindeki değişim işlemleri aşağıdaki durumlarda yapılamamaktadır:

    • Koruma bandı bulunan veya vakumlu paket içerisindeki ürünlerin açılması durumunda,
    • DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, kulaklıklar (bluetooh, müzik, v.b.), sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette
    • Ürün ile birlikte sunulan hizmet paketlerinin başlatılması durumunda değişim yapılamamaktadır.

    4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    Mesafeli satışta cayma hakkının kullanılabilmesi Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda belirtilen koşulların oluşması gerekir

    Vatan Bilgisayar Sanayi Ticaret A.Ş. gerekli gördüğü durumlarda ayıplı olmadığı halde değiştirilmek istenen ve mağazadan satın alınan ürünlerde değişim yapmama hakkını saklı tutar.

    Ayıplı ürün iade ve değişim işlemleri

    4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun teslim tarihinden sonraki 30 gün içinde üründe ayıp olduğunun yetkili teknik servis tarafından tespit edilmesi durumunda tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarım talep etme hakkını verir. Üründe yetkili teknik servis tarafından ayıp tespit edilmemesi durumunda koşulsuz olarak iade ve değişim hakkını vermemektedir.

    İade edilecek ürünlerin aşağıdaki koşulları sağlaması işlemlerin aynı gün içerisinde sonuçlanmasını sağlayacaktır:

    • Ürünün ayıplı olması,
    • Satın alındığı andaki gibi kusursuz ve eksiksiz olması,
    • Ürünle birlikte verilen hediyelerin, aksesuarların, yazılım cd'lerinin ve orijinal kutusunun, köpüklerinin ve garanti belgesinin teslim edilmesi.
    • Satış faturasının aslı.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde iade veya değişim sonuçlandırılacaktır.
    • İade veya değişim durumunda; Tüketici tercihi doğrultusunda bedel iadesi, malın ayıpsız misli ile değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım gerçekleştirilecektir.

    Koşulların sağlanamadığı durumlarda ürün değişimleri imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    Ürününü Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine teslim ederek (veya kargo ile göndererek) işlemlerinizi başlatabilirsiniz.

    Ayıplı ürün kapsamı dışında kalan durumlar;

    Ayıplı ürün iade prosedürü, kullanıcıdan kaynaklanan (kaza, kullanım kılavuzunda veya garanti belgesi üzerinde belirtilen garanti koşullarına aykırı kullanım ve yıpranma vb.) nedenlerle oluşan hataları kapsamaz.

    DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette iade veya değişim işlemi imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    * Vatan Bilgisayar ayıplı ürün iadesinde ilgili imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servislerden yazılı rapor alındıktan sonra işlemleri başlatma ve sonuçlandırma hakkını saklı tutar.
    * Vatan Bilgisayar'a ait bu iade ve değişim politikası, 4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanunda belirtilen haklarınızı etkilemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    Müşteri memnuniyetinden iade ve değişim işlemleri

    Vatan Bilgisayar’dan satın almış olduğunuz ürünleri 15 gün boyunca herhangi bir neden göstermeksizin aşağıda yer alan bilgiler doğrultusunda değiştirebilirsiniz:
    • Değiştirmek istediğiniz ürünün satın alındığı andaki gibi kusursuz, eksiksiz ve orijinal kutusunda kullanılmamış olması gerekmektedir. Ürünün kutusunu açtıysanız; kutuya, ürüne ve aksesuarlara zarar vermeden, hatasız ve eksiksiz olarak getirilmesi ve ürünün kullanılmamış olması durumunda değişim işlemleriniz başlatılabilecektir.
    • Ürünle birlikte verilen tüm hediyelerin de kusursuz ve eksiksiz olarak teslim edilmesi zorunludur.
    • Satış faturasının aslı olmadan değişim işlemi yapılamaz.
    • Faturanızı firma adına kestirdiyseniz ürünü değiştirmek için iade faturası getirmeyi veya göndermeyi unutmayınız, aksi durumlarda değişim işlemi başlatılamayacaktır.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde değişim işlemleriniz sonuçlandırılacaktır.
    • Ödediğiniz bedel ileriki alış verişlerinizde kullanabileceğiniz şekilde alışveriş kuponu olarak tarafınıza verilecektir.

    Yukarıda sözü edilen memnuniyet çerçevesindeki değişim işlemleri aşağıdaki durumlarda yapılamamaktadır:

    • Koruma bandı bulunan veya vakumlu paket içerisindeki ürünlerin açılması durumunda,
    • DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, kulaklıklar (bluetooh, müzik, v.b.), sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette
    • Ürün ile birlikte sunulan hizmet paketlerinin başlatılması durumunda değişim yapılamamaktadır.

    4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    Mesafeli satışta cayma hakkının kullanılabilmesi Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda belirtilen koşulların oluşması gerekir

    Vatan Bilgisayar Sanayi Ticaret A.Ş. gerekli gördüğü durumlarda ayıplı olmadığı halde değiştirilmek istenen ve mağazadan satın alınan ürünlerde değişim yapmama hakkını saklı tutar.

    Ayıplı ürün iade ve değişim işlemleri

    4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun teslim tarihinden sonraki 30 gün içinde üründe ayıp olduğunun yetkili teknik servis tarafından tespit edilmesi durumunda tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarım talep etme hakkını verir. Üründe yetkili teknik servis tarafından ayıp tespit edilmemesi durumunda koşulsuz olarak iade ve değişim hakkını vermemektedir.

    İade edilecek ürünlerin aşağıdaki koşulları sağlaması işlemlerin aynı gün içerisinde sonuçlanmasını sağlayacaktır:

    • Ürünün ayıplı olması,
    • Satın alındığı andaki gibi kusursuz ve eksiksiz olması,
    • Ürünle birlikte verilen hediyelerin, aksesuarların, yazılım cd'lerinin ve orijinal kutusunun, köpüklerinin ve garanti belgesinin teslim edilmesi.
    • Satış faturasının aslı.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde iade veya değişim sonuçlandırılacaktır.
    • İade veya değişim durumunda; Tüketici tercihi doğrultusunda bedel iadesi, malın ayıpsız misli ile değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım gerçekleştirilecektir.

    Koşulların sağlanamadığı durumlarda ürün değişimleri imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    Ürününü Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine teslim ederek (veya kargo ile göndererek) işlemlerinizi başlatabilirsiniz.

    Ayıplı ürün kapsamı dışında kalan durumlar;

    Ayıplı ürün iade prosedürü, kullanıcıdan kaynaklanan (kaza, kullanım kılavuzunda veya garanti belgesi üzerinde belirtilen garanti koşullarına aykırı kullanım ve yıpranma vb.) nedenlerle oluşan hataları kapsamaz.

    DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette iade veya değişim işlemi imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    * Vatan Bilgisayar ayıplı ürün iadesinde ilgili imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servislerden yazılı rapor alındıktan sonra işlemleri başlatma ve sonuçlandırma hakkını saklı tutar.
    * Vatan Bilgisayar'a ait bu iade ve değişim politikası, 4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanunda belirtilen haklarınızı etkilemez.

    Alıntıları Göster
    Paranı alman lazımdı.


    Tüm firmaların taktiğidir bu. Nakit ödemesi yapmamak için hediye çeki verirler. Böylece yine kara geçerler. Paranı alsaydın gider başka bir yerden de alabilirdin ama hediye çeki aldığın için yine Vatan'a mecbursun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkA

    Paranı alman lazımdı.


    Tüm firmaların taktiğidir bu. Nakit ödemesi yapmamak için hediye çeki verirler. Böylece yine kara geçerler. Paranı alsaydın gider başka bir yerden de alabilirdin ama hediye çeki aldığın için yine Vatan'a mecbursun.

    Alıntıları Göster
    Hocam öncelikle geçmiş olsun.. Malesef ülkemizde bir çok elektronik öağazaya güevn olmuyor. Sıfır ürün alıyorsun kusurlu çıkıyor. geri götürüyorsun almayız diyorlar.

    Bu müşteriye karşı medeni bir davranış mı: HAYIR

    o zaman sende medeni insanlığı bir kenara bırakıp çıkışacaksın, tartışacaksın. Malesef bazı işler kavga gürültüyle yürüyor memlekette.. Bunu alacaksınız diyeceksin. olayı büyüteceksin. Benim gibi sakin, geçimli bir adamı bile yeri geldiğinde delirtiyorlar sen düşün..

    Birde şu aklında olsun. Cihazı aldın, eve gelir gelmez aç bak. bozuk mu, yarına bırakma.. Hemen telefon aç "birader 5 dakka önce sizden cihaz aldım bozuk çıktı, siz adamla dalga mı geçiyorsunuz" de.. 1 gün 2 gün sonra götürdüğünde direk sen bozdun bize getirdin muamelesi görürsün.

    Şu açıdan bakmak lazım, sen elektronik bi cihaz sattın, adam bi iki gün sonra geldi bu bozuk diye.. ne düşünürsün..

    O yüzden benden tavsiye, yapabiliyorsan parasını ödedikten hemen sonra, yok yapamıyorsan eve gelirgelmez aç bak, sorun mu var hemen telefonla arayıp haber ver..

    Benim başıma gelmişti, başka bir mağazada, hemen adamı telefonla aradım durumu açıkladım. adam özür diledi, ismini verdi, gelin beni görün size yenisini verelim dedi.. böyle anlayışlı satıcılarda var..

    Vatan geri alma onusunda sıkıntı çıkarıyor diye duymuştum.. bence aldığın hediye çekiyle aynı yerden aynı tableti al, bu sefer ordaki görevlinin yanında aç bak.. sonuçta aynı parayı vermişler, bence böyle bir dene..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WolF-EyE

    Hocam öncelikle geçmiş olsun.. Malesef ülkemizde bir çok elektronik öağazaya güevn olmuyor. Sıfır ürün alıyorsun kusurlu çıkıyor. geri götürüyorsun almayız diyorlar.

    Bu müşteriye karşı medeni bir davranış mı: HAYIR

    o zaman sende medeni insanlığı bir kenara bırakıp çıkışacaksın, tartışacaksın. Malesef bazı işler kavga gürültüyle yürüyor memlekette.. Bunu alacaksınız diyeceksin. olayı büyüteceksin. Benim gibi sakin, geçimli bir adamı bile yeri geldiğinde delirtiyorlar sen düşün..

    Birde şu aklında olsun. Cihazı aldın, eve gelir gelmez aç bak. bozuk mu, yarına bırakma.. Hemen telefon aç "birader 5 dakka önce sizden cihaz aldım bozuk çıktı, siz adamla dalga mı geçiyorsunuz" de.. 1 gün 2 gün sonra götürdüğünde direk sen bozdun bize getirdin muamelesi görürsün.

    Şu açıdan bakmak lazım, sen elektronik bi cihaz sattın, adam bi iki gün sonra geldi bu bozuk diye.. ne düşünürsün..

    O yüzden benden tavsiye, yapabiliyorsan parasını ödedikten hemen sonra, yok yapamıyorsan eve gelirgelmez aç bak, sorun mu var hemen telefonla arayıp haber ver..

    Benim başıma gelmişti, başka bir mağazada, hemen adamı telefonla aradım durumu açıkladım. adam özür diledi, ismini verdi, gelin beni görün size yenisini verelim dedi.. böyle anlayışlı satıcılarda var..

    Vatan geri alma onusunda sıkıntı çıkarıyor diye duymuştum.. bence aldığın hediye çekiyle aynı yerden aynı tableti al, bu sefer ordaki görevlinin yanında aç bak.. sonuçta aynı parayı vermişler, bence böyle bir dene..

    Alıntıları Göster
    yok ya hediye çeki verecekmiş paşaya bak sen. Arkadaşım bu devirde çirkef olacaksın. Sokarım senin bir tarafına o çeki desene. Bana da bimeks teşhirdeki tv yi kakalamıştım. Sağı solu çizik 1500 tl saymışım ona. Kaptığım gibi götürdüm tv yi. Kapıdan girdim önüme ilk gelen çalışana mağaza müdürünü sordum. herifi gösterdiler.Bunu geri alıyorsunuz, paramıda verin dedim. teşhir ürününü sıfır diye kakalamışsınız bana,al faturanı iptal et dedim. Gıkını bile çıkaramadı. Hakkınızı arayın kardeşim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozziii1905

    yok ya hediye çeki verecekmiş paşaya bak sen. Arkadaşım bu devirde çirkef olacaksın. Sokarım senin bir tarafına o çeki desene. Bana da bimeks teşhirdeki tv yi kakalamıştım. Sağı solu çizik 1500 tl saymışım ona. Kaptığım gibi götürdüm tv yi. Kapıdan girdim önüme ilk gelen çalışana mağaza müdürünü sordum. herifi gösterdiler.Bunu geri alıyorsunuz, paramıda verin dedim. teşhir ürününü sıfır diye kakalamışsınız bana,al faturanı iptal et dedim. Gıkını bile çıkaramadı. Hakkınızı arayın kardeşim.

    Alıntıları Göster
    vatan pc bu işde kurt olmuş adamın arkasında yasalar var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    Müşteri memnuniyetinden iade ve değişim işlemleri

    Vatan Bilgisayar’dan satın almış olduğunuz ürünleri 15 gün boyunca herhangi bir neden göstermeksizin aşağıda yer alan bilgiler doğrultusunda değiştirebilirsiniz:
    • Değiştirmek istediğiniz ürünün satın alındığı andaki gibi kusursuz, eksiksiz ve orijinal kutusunda kullanılmamış olması gerekmektedir. Ürünün kutusunu açtıysanız; kutuya, ürüne ve aksesuarlara zarar vermeden, hatasız ve eksiksiz olarak getirilmesi ve ürünün kullanılmamış olması durumunda değişim işlemleriniz başlatılabilecektir.
    • Ürünle birlikte verilen tüm hediyelerin de kusursuz ve eksiksiz olarak teslim edilmesi zorunludur.
    • Satış faturasının aslı olmadan değişim işlemi yapılamaz.
    • Faturanızı firma adına kestirdiyseniz ürünü değiştirmek için iade faturası getirmeyi veya göndermeyi unutmayınız, aksi durumlarda değişim işlemi başlatılamayacaktır.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde değişim işlemleriniz sonuçlandırılacaktır.
    • Ödediğiniz bedel ileriki alış verişlerinizde kullanabileceğiniz şekilde alışveriş kuponu olarak tarafınıza verilecektir.

    Yukarıda sözü edilen memnuniyet çerçevesindeki değişim işlemleri aşağıdaki durumlarda yapılamamaktadır:

    • Koruma bandı bulunan veya vakumlu paket içerisindeki ürünlerin açılması durumunda,
    • DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, kulaklıklar (bluetooh, müzik, v.b.), sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette
    • Ürün ile birlikte sunulan hizmet paketlerinin başlatılması durumunda değişim yapılamamaktadır.

    4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    Mesafeli satışta cayma hakkının kullanılabilmesi Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda belirtilen koşulların oluşması gerekir

    Vatan Bilgisayar Sanayi Ticaret A.Ş. gerekli gördüğü durumlarda ayıplı olmadığı halde değiştirilmek istenen ve mağazadan satın alınan ürünlerde değişim yapmama hakkını saklı tutar.

    Ayıplı ürün iade ve değişim işlemleri

    4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun teslim tarihinden sonraki 30 gün içinde üründe ayıp olduğunun yetkili teknik servis tarafından tespit edilmesi durumunda tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarım talep etme hakkını verir. Üründe yetkili teknik servis tarafından ayıp tespit edilmemesi durumunda koşulsuz olarak iade ve değişim hakkını vermemektedir.

    İade edilecek ürünlerin aşağıdaki koşulları sağlaması işlemlerin aynı gün içerisinde sonuçlanmasını sağlayacaktır:

    • Ürünün ayıplı olması,
    • Satın alındığı andaki gibi kusursuz ve eksiksiz olması,
    • Ürünle birlikte verilen hediyelerin, aksesuarların, yazılım cd'lerinin ve orijinal kutusunun, köpüklerinin ve garanti belgesinin teslim edilmesi.
    • Satış faturasının aslı.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde iade veya değişim sonuçlandırılacaktır.
    • İade veya değişim durumunda; Tüketici tercihi doğrultusunda bedel iadesi, malın ayıpsız misli ile değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım gerçekleştirilecektir.

    Koşulların sağlanamadığı durumlarda ürün değişimleri imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    Ürününü Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine teslim ederek (veya kargo ile göndererek) işlemlerinizi başlatabilirsiniz.

    Ayıplı ürün kapsamı dışında kalan durumlar;

    Ayıplı ürün iade prosedürü, kullanıcıdan kaynaklanan (kaza, kullanım kılavuzunda veya garanti belgesi üzerinde belirtilen garanti koşullarına aykırı kullanım ve yıpranma vb.) nedenlerle oluşan hataları kapsamaz.

    DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette iade veya değişim işlemi imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    * Vatan Bilgisayar ayıplı ürün iadesinde ilgili imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servislerden yazılı rapor alındıktan sonra işlemleri başlatma ve sonuçlandırma hakkını saklı tutar.
    * Vatan Bilgisayar'a ait bu iade ve değişim politikası, 4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanunda belirtilen haklarınızı etkilemez.



    Hocam bunların hepsini bende bugün okudum fakat adamlar beni çıkmaza soktu yani ben o hediye çekini almasaydım şuan paramı belki alabilirdim ama işte geçmiş artık bundan sonra bu bana ders olur benim yaşadıklarımda başkalarına ders olsun diyip sözün bittiği yerdeyim yani.


    quote:

    Orijinalden alıntı: nkA

    Paranı alman lazımdı.


    Tüm firmaların taktiğidir bu. Nakit ödemesi yapmamak için hediye çeki verirler. Böylece yine kara geçerler. Paranı alsaydın gider başka bir yerden de alabilirdin ama hediye çeki aldığın için yine Vatan'a mecbursun.


    Hocam çok doğru konuştun evet almam lazımdı ama yani ordaki adamı bir görcektiniz ki yemin ederim seviyesine düşmek istemedim. Ben ona nasıl paramı vermessiniz diyorum adam bana Beyfendi çok özür dileriz ama kurallar dahilinde bilmem ne her seferinde karşındakinin bu cümleyi tekrarladığını düşün çok pis sinirledim ve aldım çeki yapcak bişey yok artık geçmiş olsun canım sağolsun yani.


    quote:

    Orijinalden alıntı: WolF-EyE

    Hocam öncelikle geçmiş olsun.. Malesef ülkemizde bir çok elektronik öağazaya güevn olmuyor. Sıfır ürün alıyorsun kusurlu çıkıyor. geri götürüyorsun almayız diyorlar.

    Bu müşteriye karşı medeni bir davranış mı: HAYIR

    o zaman sende medeni insanlığı bir kenara bırakıp çıkışacaksın, tartışacaksın. Malesef bazı işler kavga gürültüyle yürüyor memlekette.. Bunu alacaksınız diyeceksin. olayı büyüteceksin. Benim gibi sakin, geçimli bir adamı bile yeri geldiğinde delirtiyorlar sen düşün..

    Birde şu aklında olsun. Cihazı aldın, eve gelir gelmez aç bak. bozuk mu, yarına bırakma.. Hemen telefon aç "birader 5 dakka önce sizden cihaz aldım bozuk çıktı, siz adamla dalga mı geçiyorsunuz" de.. 1 gün 2 gün sonra götürdüğünde direk sen bozdun bize getirdin muamelesi görürsün.

    Şu açıdan bakmak lazım, sen elektronik bi cihaz sattın, adam bi iki gün sonra geldi bu bozuk diye.. ne düşünürsün..

    O yüzden benden tavsiye, yapabiliyorsan parasını ödedikten hemen sonra, yok yapamıyorsan eve gelirgelmez aç bak, sorun mu var hemen telefonla arayıp haber ver..

    Benim başıma gelmişti, başka bir mağazada, hemen adamı telefonla aradım durumu açıkladım. adam özür diledi, ismini verdi, gelin beni görün size yenisini verelim dedi.. böyle anlayışlı satıcılarda var..

    Vatan geri alma onusunda sıkıntı çıkarıyor diye duymuştum.. bence aldığın hediye çekiyle aynı yerden aynı tableti al, bu sefer ordaki görevlinin yanında aç bak.. sonuçta aynı parayı vermişler, bence böyle bir dene..



    Hocam yazdıklarınızı keyifle okudum yukarıda arkadaşların dedikleri gibi "maganda" kavramı içine bürünmeniz gerekiyor bazen paranızı almak için. Söylediklerinizide artık bundan sonraki alışverişlerimde değerlendireceğim. Gerçekten çok sağolsun ellerinize sağlık yazdıklarınız için.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozziii1905

    yok ya hediye çeki verecekmiş paşaya bak sen. Arkadaşım bu devirde çirkef olacaksın. Sokarım senin bir tarafına o çeki desene. Bana da bimeks teşhirdeki tv yi kakalamıştım. Sağı solu çizik 1500 tl saymışım ona. Kaptığım gibi götürdüm tv yi. Kapıdan girdim önüme ilk gelen çalışana mağaza müdürünü sordum. herifi gösterdiler.Bunu geri alıyorsunuz, paramıda verin dedim. teşhir ürününü sıfır diye kakalamışsınız bana,al faturanı iptal et dedim. Gıkını bile çıkaramadı. Hakkınızı arayın kardeşim.


    Evet hocam çirkef olmak gerekiyor dişinizi göstermediğiniz sürece yukarıda yazdığım gibi paranızı değil onların verdiği hediye çekini alıyorsunuz. Üzüldüm yaşadığınız şeye keşke olmasaydı eve gidip güzelce kurup televizyonunuzun keyfini çıkarsaydınız birde o kadar yol git al gel bidaha git ver yani ne gerek var bunlara satsana adam gibi mallarını.Bundan sonraki elektronik değil sadece tüm alışverişlerimde hakkımı arayacağım çirkef de olacağım maganda da gerekirse mağazada küfür kıyamet geri vericem o malı onlara ama İnşallah gelmez daha başıma böyle bir şey.


    quote:

    Orijinalden alıntı: MarjinaL_Kedi

    vatan pc bu işde kurt olmuş adamın arkasında yasalar var


    evet hocam adamlar işin afedersiniz ama şeyi olmuşlar yani neyse ağzımı bozmayayım sizler inşallah yaşamassınız böyle birşey bende bir daha asla yaşamam inşallah.

    Cevaplarınız için çok çok teşekkürler ellerinize sağlık birilerinin böyle dayanışma içinde olması güzel bir şey bu yüzden DH'ı seviyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmb1

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    Müşteri memnuniyetinden iade ve değişim işlemleri

    Vatan Bilgisayar’dan satın almış olduğunuz ürünleri 15 gün boyunca herhangi bir neden göstermeksizin aşağıda yer alan bilgiler doğrultusunda değiştirebilirsiniz:
    • Değiştirmek istediğiniz ürünün satın alındığı andaki gibi kusursuz, eksiksiz ve orijinal kutusunda kullanılmamış olması gerekmektedir. Ürünün kutusunu açtıysanız; kutuya, ürüne ve aksesuarlara zarar vermeden, hatasız ve eksiksiz olarak getirilmesi ve ürünün kullanılmamış olması durumunda değişim işlemleriniz başlatılabilecektir.
    • Ürünle birlikte verilen tüm hediyelerin de kusursuz ve eksiksiz olarak teslim edilmesi zorunludur.
    • Satış faturasının aslı olmadan değişim işlemi yapılamaz.
    • Faturanızı firma adına kestirdiyseniz ürünü değiştirmek için iade faturası getirmeyi veya göndermeyi unutmayınız, aksi durumlarda değişim işlemi başlatılamayacaktır.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde değişim işlemleriniz sonuçlandırılacaktır.
    • Ödediğiniz bedel ileriki alış verişlerinizde kullanabileceğiniz şekilde alışveriş kuponu olarak tarafınıza verilecektir.

    Yukarıda sözü edilen memnuniyet çerçevesindeki değişim işlemleri aşağıdaki durumlarda yapılamamaktadır:

    • Koruma bandı bulunan veya vakumlu paket içerisindeki ürünlerin açılması durumunda,
    • DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, kulaklıklar (bluetooh, müzik, v.b.), sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette
    • Ürün ile birlikte sunulan hizmet paketlerinin başlatılması durumunda değişim yapılamamaktadır.

    4822 sayılı kanunla, değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda mağazadan yapılan alışverişlerde koşulsuz iade yoktur. Mesafeli satış çeşidi olan telefon ve internet kanalı ile yapılan satışlarda ise 7 gün içinde cayma hakkı tüketiciye kanunla verilmektedir.

    Mesafeli satışta cayma hakkının kullanılabilmesi Tüketicinin Korunması hakkındaki kanunda belirtilen koşulların oluşması gerekir

    Vatan Bilgisayar Sanayi Ticaret A.Ş. gerekli gördüğü durumlarda ayıplı olmadığı halde değiştirilmek istenen ve mağazadan satın alınan ürünlerde değişim yapmama hakkını saklı tutar.

    Ayıplı ürün iade ve değişim işlemleri

    4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun teslim tarihinden sonraki 30 gün içinde üründe ayıp olduğunun yetkili teknik servis tarafından tespit edilmesi durumunda tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarım talep etme hakkını verir. Üründe yetkili teknik servis tarafından ayıp tespit edilmemesi durumunda koşulsuz olarak iade ve değişim hakkını vermemektedir.

    İade edilecek ürünlerin aşağıdaki koşulları sağlaması işlemlerin aynı gün içerisinde sonuçlanmasını sağlayacaktır:

    • Ürünün ayıplı olması,
    • Satın alındığı andaki gibi kusursuz ve eksiksiz olması,
    • Ürünle birlikte verilen hediyelerin, aksesuarların, yazılım cd'lerinin ve orijinal kutusunun, köpüklerinin ve garanti belgesinin teslim edilmesi.
    • Satış faturasının aslı.

    Yukarıdaki koşulların sağlanması durumunda:

    • Aynı gün içerisinde iade veya değişim sonuçlandırılacaktır.
    • İade veya değişim durumunda; Tüketici tercihi doğrultusunda bedel iadesi, malın ayıpsız misli ile değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım gerçekleştirilecektir.

    Koşulların sağlanamadığı durumlarda ürün değişimleri imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    Ürününü Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine teslim ederek (veya kargo ile göndererek) işlemlerinizi başlatabilirsiniz.

    Ayıplı ürün kapsamı dışında kalan durumlar;

    Ayıplı ürün iade prosedürü, kullanıcıdan kaynaklanan (kaza, kullanım kılavuzunda veya garanti belgesi üzerinde belirtilen garanti koşullarına aykırı kullanım ve yıpranma vb.) nedenlerle oluşan hataları kapsamaz.

    DVD, VCD (yazılım, oyun, film), kitap, cep telefonları, sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD medya v.b.), projeksiyon cihazları, LCD ve Plazma televizyonlar, beyaz eşya, kişisel bakım ürünleri ve oyuncaklarda, telif hakları kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette iade veya değişim işlemi imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş ve ürünün arızalı veya ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.

    * Vatan Bilgisayar ayıplı ürün iadesinde ilgili imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servislerden yazılı rapor alındıktan sonra işlemleri başlatma ve sonuçlandırma hakkını saklı tutar.
    * Vatan Bilgisayar'a ait bu iade ve değişim politikası, 4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanunda belirtilen haklarınızı etkilemez.



    Hocam bunların hepsini bende bugün okudum fakat adamlar beni çıkmaza soktu yani ben o hediye çekini almasaydım şuan paramı belki alabilirdim ama işte geçmiş artık bundan sonra bu bana ders olur benim yaşadıklarımda başkalarına ders olsun diyip sözün bittiği yerdeyim yani.


    quote:

    Orijinalden alıntı: nkA

    Paranı alman lazımdı.


    Tüm firmaların taktiğidir bu. Nakit ödemesi yapmamak için hediye çeki verirler. Böylece yine kara geçerler. Paranı alsaydın gider başka bir yerden de alabilirdin ama hediye çeki aldığın için yine Vatan'a mecbursun.


    Hocam çok doğru konuştun evet almam lazımdı ama yani ordaki adamı bir görcektiniz ki yemin ederim seviyesine düşmek istemedim. Ben ona nasıl paramı vermessiniz diyorum adam bana Beyfendi çok özür dileriz ama kurallar dahilinde bilmem ne her seferinde karşındakinin bu cümleyi tekrarladığını düşün çok pis sinirledim ve aldım çeki yapcak bişey yok artık geçmiş olsun canım sağolsun yani.


    quote:

    Orijinalden alıntı: WolF-EyE

    Hocam öncelikle geçmiş olsun.. Malesef ülkemizde bir çok elektronik öağazaya güevn olmuyor. Sıfır ürün alıyorsun kusurlu çıkıyor. geri götürüyorsun almayız diyorlar.

    Bu müşteriye karşı medeni bir davranış mı: HAYIR

    o zaman sende medeni insanlığı bir kenara bırakıp çıkışacaksın, tartışacaksın. Malesef bazı işler kavga gürültüyle yürüyor memlekette.. Bunu alacaksınız diyeceksin. olayı büyüteceksin. Benim gibi sakin, geçimli bir adamı bile yeri geldiğinde delirtiyorlar sen düşün..

    Birde şu aklında olsun. Cihazı aldın, eve gelir gelmez aç bak. bozuk mu, yarına bırakma.. Hemen telefon aç "birader 5 dakka önce sizden cihaz aldım bozuk çıktı, siz adamla dalga mı geçiyorsunuz" de.. 1 gün 2 gün sonra götürdüğünde direk sen bozdun bize getirdin muamelesi görürsün.

    Şu açıdan bakmak lazım, sen elektronik bi cihaz sattın, adam bi iki gün sonra geldi bu bozuk diye.. ne düşünürsün..

    O yüzden benden tavsiye, yapabiliyorsan parasını ödedikten hemen sonra, yok yapamıyorsan eve gelirgelmez aç bak, sorun mu var hemen telefonla arayıp haber ver..

    Benim başıma gelmişti, başka bir mağazada, hemen adamı telefonla aradım durumu açıkladım. adam özür diledi, ismini verdi, gelin beni görün size yenisini verelim dedi.. böyle anlayışlı satıcılarda var..

    Vatan geri alma onusunda sıkıntı çıkarıyor diye duymuştum.. bence aldığın hediye çekiyle aynı yerden aynı tableti al, bu sefer ordaki görevlinin yanında aç bak.. sonuçta aynı parayı vermişler, bence böyle bir dene..



    Hocam yazdıklarınızı keyifle okudum yukarıda arkadaşların dedikleri gibi "maganda" kavramı içine bürünmeniz gerekiyor bazen paranızı almak için. Söylediklerinizide artık bundan sonraki alışverişlerimde değerlendireceğim. Gerçekten çok sağolsun ellerinize sağlık yazdıklarınız için.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozziii1905

    yok ya hediye çeki verecekmiş paşaya bak sen. Arkadaşım bu devirde çirkef olacaksın. Sokarım senin bir tarafına o çeki desene. Bana da bimeks teşhirdeki tv yi kakalamıştım. Sağı solu çizik 1500 tl saymışım ona. Kaptığım gibi götürdüm tv yi. Kapıdan girdim önüme ilk gelen çalışana mağaza müdürünü sordum. herifi gösterdiler.Bunu geri alıyorsunuz, paramıda verin dedim. teşhir ürününü sıfır diye kakalamışsınız bana,al faturanı iptal et dedim. Gıkını bile çıkaramadı. Hakkınızı arayın kardeşim.


    Evet hocam çirkef olmak gerekiyor dişinizi göstermediğiniz sürece yukarıda yazdığım gibi paranızı değil onların verdiği hediye çekini alıyorsunuz. Üzüldüm yaşadığınız şeye keşke olmasaydı eve gidip güzelce kurup televizyonunuzun keyfini çıkarsaydınız birde o kadar yol git al gel bidaha git ver yani ne gerek var bunlara satsana adam gibi mallarını.Bundan sonraki elektronik değil sadece tüm alışverişlerimde hakkımı arayacağım çirkef de olacağım maganda da gerekirse mağazada küfür kıyamet geri vericem o malı onlara ama İnşallah gelmez daha başıma böyle bir şey.


    quote:

    Orijinalden alıntı: MarjinaL_Kedi

    vatan pc bu işde kurt olmuş adamın arkasında yasalar var


    evet hocam adamlar işin afedersiniz ama şeyi olmuşlar yani neyse ağzımı bozmayayım sizler inşallah yaşamassınız böyle birşey bende bir daha asla yaşamam inşallah.

    Cevaplarınız için çok çok teşekkürler ellerinize sağlık birilerinin böyle dayanışma içinde olması güzel bir şey bu yüzden DH'ı seviyorum.

    Alıntıları Göster
    inten core 2 duo cıktıgı zamanlar pc alıyım dedım masaüstü vatana gittim. bir tane casper marka pc vardı kampanyalı 200 300 indirilimliydi heralde neyse aldım pcyı alt katta test ettiler kredi kartına 10 taksit yaptık
    eve geldik pc kurdum ertesi gün pc mavi ekran vermeye basladı acılırken götürdüm vatana teknik servise indik
    aldılar pcyı bakacaz filan 2-3 gun sonra geri gel al dedi tmam dedm sonra aradılar gelin alın pcyı diye igttim aldım yine aynı sekilde ertesi gun hata verdı 3 kez bu sekilde pc götürdüm getirdim

    artık işi gücü bıraktık vatana git pc al eve getir geri götür başımıza belamı aldık pc mı aldık belli deil sonra iade edecem dedim bana hediye ceki verecekler ürün tutarı kadar bi bakım dedim ne var aynı fiyatta olana baktım
    aynı marka bilgisayar ram ekran kartı filan düşük benden üste birde 150tl istediler yok dedım ben almıyom bilgisayar filn parayı iade edin dedim karta şöyle böyle demeye bsladılar sonra ettirdim karta iade iptal ettiler
    dedıler bana 10 ay bekleyeceksin taksit tutarı kadar her ay düşecek karttan ooo 10 taksik yaptık 10 ay bekle babam düşsün dedim bida vatandan bişi alanında bilgisayarınında almadım bidaha ugramadımda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1Winston

    inten core 2 duo cıktıgı zamanlar pc alıyım dedım masaüstü vatana gittim. bir tane casper marka pc vardı kampanyalı 200 300 indirilimliydi heralde neyse aldım pcyı alt katta test ettiler kredi kartına 10 taksit yaptık
    eve geldik pc kurdum ertesi gün pc mavi ekran vermeye basladı acılırken götürdüm vatana teknik servise indik
    aldılar pcyı bakacaz filan 2-3 gun sonra geri gel al dedi tmam dedm sonra aradılar gelin alın pcyı diye igttim aldım yine aynı sekilde ertesi gun hata verdı 3 kez bu sekilde pc götürdüm getirdim

    artık işi gücü bıraktık vatana git pc al eve getir geri götür başımıza belamı aldık pc mı aldık belli deil sonra iade edecem dedim bana hediye ceki verecekler ürün tutarı kadar bi bakım dedim ne var aynı fiyatta olana baktım
    aynı marka bilgisayar ram ekran kartı filan düşük benden üste birde 150tl istediler yok dedım ben almıyom bilgisayar filn parayı iade edin dedim karta şöyle böyle demeye bsladılar sonra ettirdim karta iade iptal ettiler
    dedıler bana 10 ay bekleyeceksin taksit tutarı kadar her ay düşecek karttan ooo 10 taksik yaptık 10 ay bekle babam düşsün dedim bida vatandan bişi alanında bilgisayarınında almadım bidaha ugramadımda

    Alıntıları Göster
    Beyler bende internetten aldığım laptıopu iade ettim 35 gündur 2000 tlmi vermediler şaka gibi bida biz iade bildirimi yaptık diyolar banaka ile gorusun sonr bankayı aradı gayet nazik bir şekilde boyle bir iade soz konusu dil vatan ile gorusunuz dedi vatanı aradım biz iadebildierimi yaptık dedi bende dm yaptınız kadın telfonumu yuzume kapattı şaka gibi ya o kadının ağzına oyle bir vurudukmu bunu yuzume karşı dese adıda zuhal di bu kadını bulucam.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.