İnternet bağlantımda kopma yaşadığım için Türk Telekom müşteri hizmetlerini aradım, sistemsel sorun görünmedi. Zyxel müşteri hizmetlerini arayıp modem arayüzü incelendiğinde SNR margin değerimin düşük olduğu söylendi. DMT Tool indirdim fakat giriş yapamadım, can not identify modemtype diye hata veriyor. İnternet tarifemi düşürmeden SNR margin değerini nasıl artırabilirim, dmt toola yanlış bilgi mi giriyorum, yardımlarınızı bekliyorum :) (Zyxel VMG3625-T50B model modem) |
VDSL SNR Margin Değeri Artırma
-
-
Snr değerini artırman için fiziksel olarak bir müdahale gerekli değil mi?
Ya hızını düşürürsun. .
Ya bina tesisatın eskiyse yenilersin.
Ya da Telekom un daha yakına bir fiber kabin koymasını beklersin. -
çıkış gücü kaç db
-
quote:
Orijinalden alıntı: mcrew
Snr değerini artırman için fiziksel olarak bir müdahale gerekli değil mi?
Ya hızını düşürürsun. .
Ya bina tesisatın eskiyse yenilersin.
Ya da Telekom un daha yakına bir fiber kabin koymasını beklersin.tarifeyi artırmışlar sanırım yakın zamanda, ya onu iptal ettireceğim ya da dmt tool ile ayar yapcağım fakat dmt tool giriş yapamıyor..
-
Tarifeyi düşürdüm fakat hala kopma var, nasıl çözeceğim ben bu sorunu.. -
DMT tool araçları VDSL modemlerde çalışmaz. Hat değerlerinizi atabilir misiniz ?
-
modeminizin marka modelini yazarmısınız -
quote:
Orijinalden alıntı: Djdy
modeminizin marka modelini yazarmısınızZyxel VMG3625-T50B
-
quote:
Orijinalden alıntı: miskindvdDMT tool araçları VDSL modemlerde çalışmaz. Hat değerlerinizi atabilir misiniz ?
Onu fark ettim zaten evet.. Değerler bu şekilde
-
modeme telnet üzerinden bağlantı kurup komut yazarak snr ayarlamanız gerek malesef modem elimde olmadığı için bakamıyorum ama komu x ile başladığını tahmin ediyorum xctl... benzeri olabilir x yazıp iki kere tab tuşuna basarsanız x ile başlayan komutları görürsünüz ordan içinde dsl yazan varsa yazıp enterlayın daha sonra buraya ekran resmi atın çıkan çıktının zor ama yapabilirseniz yardım etmeye çalışırım -
Hat zayıflama değerleriniz çok yüksek. Kablolarda kopma var sanırım. Bina girişindeki kutudan kontrol etmelisiniz. Eğer orada değerler daha iyi çıkarsa bina içi kabloyu değiştirirsiniz
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kalel99
üstatlar bu snr margin değeri neye göre değişiyor? Gündüzleri 2.5'a kadar düşüyor ama akşam ve gece saatlerinde 15-20 arasında geziyor. Snr Margin'in 10'un altında olması kopması anlamına geliyor ki zaten gündüzleri kopuyor. Bunun bir çözüm yolu yok mudur? Altyapı yani telekomla alakalı olduğunu düşünüyorum çünkü gece saatlerinde işte 22.00'den sonra falan bu değer 20 lerde gözüküyor yani bu da stabil bağlantı demek ama gel gelelim gündüzleri aşağı iniyor.
Sürekli değişiyorsa tesisatınızdada sorun olabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: PaetzoldSürekli değişiyorsa tesisatınızdada sorun olabilir.
Alıntıları GösterTelekomdan eve gelen kablo telefon kablosu yoluyla direk modeme gidiyor, arada herhangi bir splitter vs yok. Benim tahminim kutudan eve gelen kablo arızalı yada buna benzer bir şey var. Kablodaki sıkıntılar gündüz yoğun neti kaldırmıyor, gece bir şekilde sorun yaratmıyor. Bu sıkıntılar çoğunlukla gündüz oluyor çünkü ama ben yine de hatla alakalı diyorum. Aynı anda 2-3 telefon video açsın hayırlı işler hemen kopuyor net. Haliyle böyle olunca da hiçbir şey anlayamıyorsunuz netten. Yalnız şöyle bir şey de var. Bu tarz durumlarda telekoma arıza kaydı bıraktığımda bir şekilde arıza kaydı açılıyor hatta bir güncelleme vs yapılıyor ve yaklaşık 1 ay falan hiç kopma vs olmuyor gündüz dahil. Ama 1 ay sonra falan başladığımız yere geri dönüyoruz, ben açıkçası o yüzden biraz hatlarla alakalı diyorum ama yine de bilemiyorsun tabi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalel99 -- 15 Mayıs 2021; 15:3:1 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X