Şimdi Ara

Vgt ile biTurbo'nun farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araştırdığım kadarıyla çalışma mantıkları ve amaçları aynı ;alt devirleri de güçlendirmek.

    Ama farklari nelerdir vgt biturbodan biraz daha önce çıktı diye biliyorum yeterli değilmiydi de peşinden biturbo üretildi.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • vgt değişken geometrili turbodur.İçinde kanatçık bulunur turbonun alt devirdek güçsüzlüğünü bu şekilde giderir.Bi turbo ise 2 turbodan oluşur, biri küçük biri büyük olmak üzere.Motor düşük devirlerde küçük turboyla, daha yüksek devirlerde ise küçüğü kapatıp büyü turboyla yola dvam eder.Bi turbo daha pahalı olduğu için daha ulaşılabilir vgt tercih edilmiştir.Yoksa bi turbolu m3 ler filan var...Hepsi pahalı araçlar.BEnim ucuz bildiğim bi turbolu volvo s80 2.8 t6 var.2000 model civarında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    vgt değişken geometrili turbodur.İçinde kanatçık bulunur turbonun alt devirdek güçsüzlüğünü bu şekilde giderir.Bi turbo ise 2 turbodan oluşur, biri küçük biri büyük olmak üzere.Motor düşük devirlerde küçük turboyla, daha yüksek devirlerde ise küçüğü kapatıp büyü turboyla yola dvam eder.Bi turbo daha pahalı olduğu için daha ulaşılabilir vgt tercih edilmiştir.Yoksa bi turbolu m3 ler filan var...Hepsi pahalı araçlar.BEnim ucuz bildiğim bi turbolu volvo s80 2.8 t6 var.2000 model civarında...

    Yanı vgt biturbonun ucuz çözümü mü demek istiyorsunuz.
    Bu durumda biturbo vgt den daha verimli sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • skelop kullanıcısına yanıt
    Ucuz demeyelim ama daha basit, ulaşılabilir diyelim.Fİrmalar duruma göre tercih ediyorlar.vw de ise tsi de turbo+kompressör vardı o ise daha başka bir sistem...Önce kompressör sonra ise turbo devreye giriyor yanlış hatırlamıyorsam.
  • VGT Turbo "Variable Geometry Turbo" yani "Değişken Geometrili Turbo" anlamına geliyor. Kanatçık açıları alt ve üst devirlerde değişerek beslemeyi daha geniş bir alanda canlı tutabiliyor. Ancak bir "BiTurbo" kadar etkili olamıyor doğal olarak. Ancak daha ucuz ve istenilen gücü yeterince verebiliyor. Üstelik daha sorunsuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Ucuz demeyelim ama daha basit, ulaşılabilir diyelim.Fİrmalar duruma göre tercih ediyorlar.vw de ise tsi de turbo+kompressör vardı o ise daha başka bir sistem...Önce kompressör sonra ise turbo devreye giriyor yanlış hatırlamıyorsam.

    Haklisin kompresör sürekli devrede olduğundan alt devirleri güçlendirmek için onu kullanıyorlar üst devirlerde ise kompresör turboya gore daha daha az basınç uretebildiginden turboya geçiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.