Şimdi Ara

VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.230
Cevap
57
Favori
318.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemDH

    Şuan yine 330 km yol geldim, ortalamam 6,5 litre :)

    Bu da 16 kuruş ediyor

    Gerisi umrumda degil, bi sorun olursa gider arabayı meridyene birakirim, ya çözerler ya da bir daha forumdan kimseye montaj yapamazlar..

    Ama sunu soyleyebilirim, adamlar muthis hevesli ve heyecanlilar, iyiniyette isin icinde oldugundan herturlu ben yoluma devam ederim..

    Sonuc: Sıkıntı Yok

    Ne kadara taktırmıştınız?

    normal fiyatlar:

    4.500 TL Peşin, 4.900 TL 10 Taksit

    Benimki Erzurumda yapılan ilk montaj olduğu için biraz daha özel bir fiyat oldu, Ustama saygısızlık olmaması adına burada fiyatı paylaşamamı anlayışla karşılamanızı ümit ediyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu_ca

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemDH

    Şuan yine 330 km yol geldim, ortalamam 6,5 litre :)

    Bu da 16 kuruş ediyor

    Gerisi umrumda degil, bi sorun olursa gider arabayı meridyene birakirim, ya çözerler ya da bir daha forumdan kimseye montaj yapamazlar..

    Ama sunu soyleyebilirim, adamlar muthis hevesli ve heyecanlilar, iyiniyette isin icinde oldugundan herturlu ben yoluma devam ederim..

    Sonuc: Sıkıntı Yok

    erdem bey aracınız passat 1.4 tsi di sanırım.takipteyim sizi :)bende aynı araç ve lpg düşünüyorum.sizinde geç çalışma gibi problemleriniz varmıdır?sorunlarınızı yada memnuniyetinizi aynı şekilde paylaşmaya devam ederseniz çok mutlu oluruz.diğer kullanıcı arkadaşlarda aynı şekilde çok teşkkürler devam edin lütfen paylaşımlarınıza

    evet mu_ca, aracım 2010 model Passat 1.4 TSI DSG Comfortline, ancak benim aracım 2011 dizayn, yani 2011 model üretim bandından çıkmış bir araç, bunu da araç şasi numarasının onuncu karakterinden anlıyorsunuz teknik olarak (0 ise ---> 2010) (A ise --->2011) , yoksa aracın içinden anlaşılıyor zaten makyajlı iç gövde ve direksiyon simidi, fakat yine de görüntü herşey demek değil, teknik birtakım değişiklikler de olabiliyormuş araçta, o yüzden benim aracım 2011 model gibi kabul edilip öyle montajına başlanıldı.

    Bu forum inanın ki deniz derya kullanmasını bilene, okumasını ve araştırmasını bilene tabiiki.. Paylaşımlarımı beğeniyorsanız bundan mutluluk duyarım, teşekkür ederim :) Bu konuda Mar Otodan Erdal Usta ve Donanımhaberin Passat duayeni Taner Göde ağabeyimize iki yıldır bu sistemle ilgili tüm araştırma, çaba ve emeklerini bizlerden esirgemedikleri için bir kez daha sizin vesilenizle kendilerine şükranlarımı sunmak isterim..




  • Bugun itibariyle Lpdi ile 4000 km yapmıs bulunuyorum.

    Antalyada sabah 10-11 gibi gunesin altında kalmıs bir araba olarak tek mars sabah soguk motorda calıstı.

    Ama Ankara'da havalar bir ara sogumusken 3-4 mars bile aldıgı oldu. Havanın cok sıcak ve soguk olması ile ilgili degil bence. Yakıtla ilgili de olabilir mi acaba?

    Bir kere kesinlikle Shell'den aldıgım ile daha iyi gidiyor araba. Ama Opetten aldıgımla daha fazla menzili oluyor sanki?

    Bundan sonra sadece shell alacagım ben sahsen. Yani artık psikolojik midir bilemem ama diger gazlardan aldıgımda normal benzinden farkı yok gibi giderken shell'de daha cok tork hissediyorum.

    Son 1 haftada 2000 km yakın yaptım. Benim tank 58lik sanırım. Ama 42 litre net alabiliyor.Ve ben 42 litreyle 408 km yol yaptım bugun.

    Benzin gostergesi 8.9 ortalama gosterirken 10.3 LPG tuketmisim. % 15-16 arası fazla tuketmisim.

    Daha onceden % 13 degerim de olmustu yani benim arabada LPG ortalama % 15 fazla tuketiyor diyebiliriz.

    Ben simdi sisteme 4900 TL verdim. Konyaya git gel barınma yol 500 tuttu. 350 TLde tankın uzerini dosemecide kapattırdım. Yani ben 5750 TL harcamısım bu

    sisteme..

    Buna gore Ankara fiyatlarına gore karsılastırma yaparsam

    LPG 2.36 + %15 = 2.71
    Benzin 4.48

    %41 civarı tasarrufum var. Benzin fiyatı 4.59'dan 4.48e dusmus bu arada.. Belki LPG'de iner %43 hesaplıyordum onceden..

    Neyse %41 diyelim tasarruf ortalama tuketimim 11 litre oldugunu varsayalım. Buna gore km bası ort. 20 kurus kar ediyorum.

    5750 TL / 20 kurus = 28750 km'de amorti edecek demek ki.

    Bunu olumlu birsekilde yuvarlarsak 25000 km diyelim. Cunku ben farklı LPG markaları denedim. Dengesiz oldu bu degerler bu yuzden olumlu dusunulebilir. Ama ne biliyim hata payı olmalı belkide 30000 km yapınca amorti eder.

    Ama mesela baska sehirde yaptırmama, ekstra dosemecide para vermeme gibi seyleri dusunursek (Cunku Lider75in tankta doseme sorunu yokmus ve kendi sehrinde montaj yaptırdı) O zaman 20000 km'lere kadar iner bu amorti durumu.

    Ama ErdemDH gibi kullanmadıgım icin hic yani gazın altında yumurta var gibi bu deger daha olumlu yonde degisebilir de..

    Demek ki neymis yılda 20000-25000 km yapmayan kisinin bunu yaptırması manasız. Yaparsa 1 yılda amorti eder. Ben 6 ayda 20000 km yaptım.

    Bu bana gerekiyordu.




  • 6Yıldır girmediğim foruma yeniden üye oldum bu başlık kafamı çok karıştırıyor. Lider75 ile tanışıyoruz. Liberter ve ikinize teşşekkür ederim güzl paylaşımlarınıaz oluyor. Kafa Karıştıranlar olsada içiniz ferah olsun Hollanda malları kalitelidir

    3yıl polo 1.4 ve sıralı kullandım.
    32lt LPg ile 370km yapıyordum. Ama sıralılarda Benzin hep ihmel edilir sanki yakmıyor. Kışın Benzinde eklenince sıralı benzin tüketimine yaklaşıyordu.

    Yazın 32+32ltLPG +2lt benzinle 740km 1ay geziyordum. LPG :2,4 BEnzin 4,6tl 163tlye 740Km demek KM başına 22Kuruş.
    Kışın 32+32+ort9lt benzinle 700km geziyordum. 195tlye 700km demek Km başına 28kuruş demek.
    Yıl ortalamasına vursan 25kuruş demek.


    Şimdi aracımın 1.4Tsi 122HP son 7000km ortalaması 6,8lt ama kışıda hesap ederek 7,2lt diyorum. Sizin dediklerinizden yola çıkarak %15Fazla yakacak diye hesaplıyorum. 7,2+%15 8,3Lt LPG tüketimi demek.
    8,3*2,4 buda kmde 20kuruş demek ki dizelinden bile düşük anlamına geliyor. Değerler böyle ise harika Benzinde daha az tüketen Polo 1.4ün LPG tüketiminden %20az demek ki süper.
    ----------------------
    Ama 5000tl çok çok uçuk bi rakam. Octavia elegance 2010 1.6TDİ 45000 tlye alınabiliniyor ve 2yaş daha gençleşiyor araç. Belki 122HP TSi kadar performanslı olamaz(11,8sn/9,5sn)ama mantıklı bi fiyata orjinal yakıt ile ekonomi sağlıhyor. Yukarıda anlattığım bütün güzel hesaplamalara karşın bu durum bende çok fazla çelişki yaratıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 22 Eylül 2012; 1:18:56 >




  • Lpdi takınca Lpg de orjinal yakıt gibi oluyor zaten:-) dizel den daha sessiz daha güçlü daha sağlam ve şimdi daha da ekonomik bir motora sahibim:-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06onur

    6Yıldır girmediğim foruma yeniden üye oldum bu başlık kafamı çok karıştırıyor. Lider75 ile tanışıyoruz. Liberter ve ikinize teşşekkür ederim güzl paylaşımlarınıaz oluyor. Kafa Karıştıranlar olsada içiniz ferah olsun Hollanda malları kalitelidir

    3yıl polo 1.4 ve sıralı kullandım.
    32lt LPg ile 370km yapıyordum. Ama sıralılarda Benzin hep ihmel edilir sanki yakmıyor. Kışın Benzinde eklenince sıralı benzin tüketimine yaklaşıyordu.

    Yazın 32+32ltLPG +2lt benzinle 740km 1ay geziyordum. LPG :2,4 BEnzin 4,6tl 163tlye 740Km demek KM başına 22Kuruş.
    Kışın 32+32+ort9lt benzinle 700km geziyordum. 195tlye 700km demek Km başına 28kuruş demek.
    Yıl ortalamasına vursan 25kuruş demek.


    Şimdi aracımın 1.4Tsi 122HP son 7000km ortalaması 6,8lt ama kışıda hesap ederek 7,2lt diyorum. Sizin dediklerinizden yola çıkarak %15Fazla yakacak diye hesaplıyorum. 7,2+%15 8,3Lt LPG tüketimi demek.
    8,3*2,4 buda kmde 20kuruş demek ki dizelinden bile düşük anlamına geliyor. Değerler böyle ise harika Benzinde daha az tüketen Polo 1.4ün LPG tüketiminden %20az demek ki süper.
    ----------------------
    Ama 5000tl çok çok uçuk bi rakam. Octavia elegance 2010 1.6TDİ 45000 tlye alınabiliniyor ve 2yaş daha gençleşiyor araç. Belki 122HP TSi kadar performanslı olamaz(11,8sn/9,5sn)ama mantıklı bi fiyata orjinal yakıt ile ekonomi sağlıhyor. Yukarıda anlattığım bütün güzel hesaplamalara karşın bu durum bende çok fazla çelişki yaratıyor.


    Ben eski arabamda sıralı kullanırken kışın çok fazla benzin harcadığımı hatırlıyorum. Gitmek istedigim yere kadar gaza gecmedigi bile oluyordu.

    Klasik sıralı sistemlerin hicbirinde aslında net tasarruf oranı diye birsey soz konusu degil cunku sartlar her zaman degisken. Bu sistemin yaz kış her zaman aynı net bir degeri olacak. Zaten TSI'lar icin dogru duzgun calısan bir sıralı sistem de yok.

    Bir de bu sistemde gaz ayarı bozuldu, 10 bin km'de bir gaz filtresi degisecek, hava filtresi her zaman temiz olmalı gibi bakım masrafları ve bayi bagımlıgı yok. 100000 km'de bir tankın icinde bir filtre varmıs o degisiyormus.
    Normal benzin bakımları gibi devam ediyor. Kimileri LPG yagı benzin gibi kirletmedigi icin yag degisimini daha gec bile önerse de ben 15bin'de bir normal benzin bakımlarıma devam edecegim.

    Bu sistemin fiyatının bu kadar yuksek olmasının sebebi su an rakipsiz olması. Rakipler (BRC, Prins ve digeleri) otursun bence fiyatlar duser. 3- 5 ay daha sabredebilecek olanlar bence bizlerden daha avantajlı olacak.

    Karsılastırma yapabilmek icin baska bir ornek vereyim:

    Bir arkadasım sıfır jetta aldı 1.2 TSI ve bana alırken youtube videolarını gosterdi bak ne kadar az yakıyor diye. Tamamen aynı donanım 1.6 TDI ile arasındaki fark 13000 TL idi. Kendisi her ne kadar bu aradaki farkı 3 yılda ancak sıfırlayabildigini ve o zamanda arabayı satacagını soylese de aldıktan sonra yakıt ortalamasına baktım araba daha 66 km'deyken yani 12.9 ort. gosteriyordu. Cunku agresif kullanıyor. TSI benzinle giderken kesinlikle gaz pedalı altı yumurta var gibi kullanılmalı yoksa boyle abartıyor. Bu durumda 2-3 yıl diye öngördüğü fark 1 yıla bile inebilir.

    TSI alıp aşırı bir titizlikle her zaman araba kullanan var mı bilmiyorum. Yani turbolu bir araba sonucta. ErdemDH arabasıyla benzindeyken 40-50 kurus yaptıgını ama simdi 16 kuruslarda oldugunu soyluyor ya. Bence su sıralar araba kullanırken ekstra bir ozen gosteriyor. Yoksa % 55-60 gibi bir tasarruf mumkun degil.

    Sıfır arabaya bu sistemi taktırdıgınızda VW motoru garantiden çıkarıyor. Ancak Vialle bu konuda bir motor kaskosu yapacagını soylemisti. Şu sıralar o konuda son durum ne oldu bilmiyorum.








  • Ben kısa bir zaman zarfında sıvı sistem fiyatları arasında atla deve bir fark olacağını sanmıyorum. Su anda Brc nin ya da Lovato nun benzin Lpg karışık yakan sistemleri zaten 2700 lira. Sıvı sistem de bundan en az 1000 lira pahalı olsa 3700 lira olur.800 lira fark için İtalyan malına Hollanda malını herzaman tercih ederim.ayrica vialle de yerli tank için uğraşıyor olursa fiyat 4000 liraya düşecek zaten:-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıvı LPG çok uzun zamandır hayalim ve kaç kişinin hayali. Ama bu hayalimiz 5000tl ile çöktü diyebilirim. Çevremde arabasını satıp tsi motora geçecekler vardı,bu haberle tamamen vazgeçtiler. FSi olanlar ağızlarını açamıyorlar.

    61.000km Lovato easy fast kullandım polo da. Bu süre zarfında 1kere filtre takıldı o kadar. İlk başlarda da 3-4defa ayara gitti oda ustanın beceriksizliğinden.
    Şimdi ablamlar da var Polo 75Hp 2006, onda da aynı sistem var. Ayar dahil hiçbir bakım görmedi ve peşin 1100TL ye takıldı. Yani vialle nin bakımının sözde olaması zaten avantaj değil. 100.000de bir zaten filtre onda da değişiyormuş.

    Vialle nin gerçek avantajı net %42Karı. Sübap vs konuları zaman gösterecek fiyat düşerse bende taktıracağım belki de binler takip edecek. Bildiğim kadarıyla Hyundai de Direkt enjeksiyona geçti. Sıralının mantığı yok hepsi Direkt enjeksiyona geçecek ama LPG firmaları otomobil firmalarının önünü açamıyor.




  • hükümetin vergi oranlarını arttırmasıyla lpg ve benzine yapılan zamlar milletin cebini yaktı.lpdi kullanan bizler benzinden kurtulduk lpg ile rahatlarız derken hevesimiz kursağımızda kaldı.
  • Şu an opet 4.74 benzin 95 oktan

    opet aygaz ankara 2.57

    carpalım iyimser %13 ile (O kadar km yaptım %13-15 arası diyordum tuketim farkını gelin iyimser olalım %13 olsun)

    2,90 eder.

    Son zamlardan sonra Lpdi tasarruf oranı %42'den, % 40'a dusmus durumda.

    Normal sıralı sistemlerde de yıllık ortalama en iyi %25 kar ediyordur bence.

    LPG benzinden pahalı olsa da ne guzel dogayı koruyoruz diye sohbet etsek sadece. Bu gidisatla olacak olan o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: merk07

    hükümetin vergi oranlarını arttırmasıyla lpg ve benzine yapılan zamlar milletin cebini yaktı.lpdi kullanan bizler benzinden kurtulduk lpg ile rahatlarız derken hevesimiz kursağımızda kaldı.

    Burası Türkiye, yoook öyle :-((

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim tepkim zamlara, yoksa elbette lpg avantajlı.....
  • Benim tepkim de zamlara zaten. Hükumet resmen nerden ne yapsak da vatandaşı biraz daha yolsak der gibi. Zaten dünya rekoru bizde idi şimdi daha da ilerlettik rekorumuzu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    Şu an opet 4.74 benzin 95 oktan

    opet aygaz ankara 2.57

    carpalım iyimser %13 ile (O kadar km yaptım %13-15 arası diyordum tuketim farkını gelin iyimser olalım %13 olsun)

    2,90 eder.

    Son zamlardan sonra Lpdi tasarruf oranı %42'den, % 40'a dusmus durumda.

    Normal sıralı sistemlerde de yıllık ortalama en iyi %25 kar ediyordur bence.

    LPG benzinden pahalı olsa da ne guzel dogayı koruyoruz diye sohbet etsek sadece. Bu gidisatla olacak olan o.

    bütün yakıtlara aynı oranda gelmediği için tasarruf oranı azaldı tabi. ucuz olan yakıt daha fazla zam yemiş oldu. böylece hem lpg hemde dizel daha az avantajlı hale geldi. özellikle dize ile benzin arası çok kapandı, şu an en avantajlı sistem lpg. bende lpg'li jazz var ankara rahat trafikte 6,7lt benzin yakıyor, lpg hesabı 20kr. 5lt yakan dizel araçtan daha az yakıyor yani. kaldı ki daha önceki dizel aracım dci motorluydu 6-7lt'nin altına düşmüyordu. sıvı sistem yaygınlaştığı anda jettaya da lpg taktıracağım.




  • AŞIRI PAHALI
  • Hesaplamalarıma göre bugün tsi aracıma taktırsam ilk 50 bin kmyi 200 tl zararla bitiriyorum.Yani kit çok pahalı ve kar ancak 50 bin km den sonra başlıyor....Fiyatların bir an önce düşmesi lazım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Hesaplamalarıma göre bugün tsi aracıma taktırsam ilk 50 bin kmyi 200 tl zararla bitiriyorum.Yani kit çok pahalı ve kar ancak 50 bin km den sonra başlıyor....Fiyatların bir an önce düşmesi lazım....

    nasıl hesap yaptınız biraz açarmısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Hesaplamalarıma göre bugün tsi aracıma taktırsam ilk 50 bin kmyi 200 tl zararla bitiriyorum.Yani kit çok pahalı ve kar ancak 50 bin km den sonra başlıyor....Fiyatların bir an önce düşmesi lazım....

    hesapta bir yanlışlık var, %40-50 tasarruf sağlayan sistemin amortisi 25-30 bin km. daha önceki sayfaları okursanız arkadaşlar hesaplaması yaptılar tekrardan buraya yazmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BERSUM

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Hesaplamalarıma göre bugün tsi aracıma taktırsam ilk 50 bin kmyi 200 tl zararla bitiriyorum.Yani kit çok pahalı ve kar ancak 50 bin km den sonra başlıyor....Fiyatların bir an önce düşmesi lazım....

    nasıl hesap yaptınız biraz açarmısınız?

    Başka bir konudaki mesajımı aktarıyorum:
    Benim araba 1.4 tsi mootr direkt enjeksiyon.Şimdi bu motor 100 km de 6,2 lt benzin tüketiyor.O da km de 4,76x6,2/100=0,295 filan yapıyor.Eğer ben bu arabayı 50 bin km kullanırsam yakıt masrafım 50000x0,295=14750 Tl yapar.
    Eğer lpg de kullanırsam aşağı yukarı 7,5 lt yaksa 7,5x2,69/100=0,201 lira yapar. lpg ile 50 bin km de 50000x0,201=10000Tl gibi tutar.Bu tutarın üzerine kit masrafı 4900 tl de eklenince + ruhsat masrafı gel-git ekleneince 10bin+4900+200+.




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.